Interpretacja Urzędu Skarbowego Poznań-Jeżyce
SD/415-67/03
z 15 stycznia 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
SD/415-67/03
Data
2004.01.15


Referencje


Autor
Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklamacje


Pytanie podatnika
Czy podatnik przyjmujący reklamację wyrobu, który produkuje, może zakwalifikować takie zdarzenie jako koszt uzyskania przychodu? Czy przy okresie gwarancji wynoszącym 3 lata ma znaczenie moment złożenia reklamacji?


Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiagnięcia przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 tej ustawy.

Z treści powyższego przepisu wynika, że podatnik ma możliwość odliczania od przychodów wszelkich kosztów, ale pod warunkiem, że mają one bezpośredni związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a ich poniesienie ma, bądź może mieć wpływ na wielkość osiągniętego przychodu oraz wydatek ten nie znjduje się w katalogu zawartym w art. 23 wskazanej wyżej ustawy.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że firma produkuje folię dachową, która w sporadycznych przypadkach jest przedmiotem reklamacji. Artykuł 23 ust.1 pkt 19 stanowi, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kar umownych i odszkodowań z tytułu wad dostarczonych towarów, wykonanych robót i usług oraz zwłoki w dostarczeniu towaru wolnego od wad lub zwłoki w usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług. Klient, który zakupił folię dachową, po 2 latach stwierdził, że nie spełnia ona swoich funkcji i zgłosił reklamację. Jeśli jej realizacja nie wynika z powodu wymienionego w art.23 ust.1 pkt 19, to poniesione przez firmę w ramach gwarancji bądź rękojmi wydatki tj. koszt nowej folii oraz koszty jej wymiany można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Nadmienia się, że w kontekście zasadności wydatków, moment zgłoszenia reklamacji nie ma znaczenia. Sprawą istotną natomiast jest fakt prawidłowego ich udokumentowania.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj