Interpretacja Urzędu Skarbowego w Bytomiu
IPD1/415-18/04
z 30 marca 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
IPD1/415-18/04
Data
2004.03.30



Autor
Urząd Skarbowy w Bytomiu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy


Słowa kluczowe
karta podatkowa
zatrudnianie (zatrudnienie)


Pytanie podatnika
Czy prowadząc działalność w Bytomiu są podstawy do stosowania w latach 2003-2004 preferencji wynikających z art. 36 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.)?


Zgodnie z treścią art. 36 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) nie stanowi przeszkody do opodatkowania w formie karty podatkowej przekroczenie stanu zatrudnienia określonego w części I, z wyjątkiem tabeli „Usługi inne, gdzie indziej w załączniku nie wymienione”, II, III i IV tabeli nie więcej niż o sześciu pracowników – jeżeli podatnik prowadzi działalność na terenie gmin wymienionych w odrębnych przepisach, określających wykaz gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, oraz zawiadomi o tym naczelnika urzędu skarbowego.

Odrębne przepisy do których odsyła wyżej cytowany art. 36 zawarte były w rozporządzeniach Rady Ministrów:

  • z dnia 21 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 110, poz. 1265) w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, w których stosuje się szczególne instrumenty ekonomiczno-finansowe i inne preferencje oraz przyznaje się prawo do zasiłku i stypendium zamieszkałym w nich bezrobotnym - okres obowiązywania w 2000 r. § 2 pkt 1,
  • z dnia 23 stycznia 2001 r. (Dz. U. Nr 7, poz. 57), w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, w których stosuje się szczególne instrumenty ekonomiczno-finansowe i inne preferencje oraz przyznaje się prawo do stypendium zamieszkałym w nich bezrobotnym – okres obowiązywania w 2001 r. § 2 pkt 1,
  • z dnia 23 kwietnia 2002 r. (Dz. U. Nr 62, poz. 560) w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, w których stosuje się szczególne instrumenty ekonomiczno-finansowe i inne preferencje – okres obowiązywania w 2002 r. § 1 pkt 2.

Zgodnie z § 2 pkt 1 w 2000 r., z § 2 pkt 1 - 2001 r. i § 1 pkt 2 - 2002 r. cytowanych rozporządzeń, w powiatach (gminach) wymienionych w wykazie stanowiącym załącznik do rozporządzeń stosuje się instrumenty ekonomiczno-finansowe oraz preferencje przewidziane w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.). Bytom był w latach 2000-2002 miastem na prawach powiatu wymienionym w załącznikach do ww. rozporządzeń.

Powołane przez Panów rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2002 r. w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, w których stosuje się szczególne instrumenty ekonomiczno-finansowe i inne preferencje (Dz. U. Nr 62, poz. 560), stosownie do przepisu § 1 rozporządzenia obowiązywało tylko w 2002 r. Tym samym nie ma podstaw prawnych do stosowania ww. rozporządzenia w latach następnych.

Z akt wymiarowych wynika, że wykonują Panowie usługi mieszczące się w Tabeli części I poz. 84 kominiarstwo, gdzie maksymalny wymiar karty podatkowej ustalony jest przy zatrudnieniu 2 pracowników. Ponadto zgodnie z treścią art. 36 ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) nie stanowi przeszkody do opodatkowania w formie karty podatkowej przekroczenie stanu zatrudnienia określonego w części I, z wyjątkiem tabeli „Usługi inne, gdzie indziej w załączniku niewymienione”, II, III i IV tabeli nie więcej niż o trzech pracowników w latach 2003-2005. Fakt zatrudnienia przez Panów na dzień 1 stycznia 2003 r. siedmiu pracowników, skutkuje brakiem możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej.

Wobec powyższego przedstawione przez Panów w piśmie z dnia 2 lutego 2004 r. stanowisko nie jest zgodne z obowiązującymi przepisami.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj