Interpretacja Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim
US-II-443/158/03
z 9 października 2003 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
US-II-443/158/03
Data
2003.10.09



Autor
Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim


Temat
(Podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy) --> Podatek od towarów i usług --> Zwrot różnicy podatku


Słowa kluczowe
zwrot bezpośredni
zwrot różnicy podatku


Pytanie podatnika
Kiedy podatnik może otrzymać zwrot bezpośredni?


Odpowiadając na pismo z dnia 30.09.2003r. w sprawie udzielania informacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego zgodnie z art. 14 a ustawy z dnia 29.08.1997r. (Dz. U. 137, poz. 926 ze zm.), informuję że:

Zgodnie z art. 21 ust. 2 a ustawy z 08.01.1993r.o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym (Dz. U. nr 11, poz. 50 ze zm.) kwota zwrotu różnicy podatku, o której mowa w ust. 2, nie może być wyższa od kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, z których należności zostały w całości uregulowane, oraz z dokumentów celnych, jeżeli podatek z nich wynikający został zapłacony.

W związku z powyższym ustalając kwotę zwrotu różnicy na rachunek bankowy podatnik powinien uwzględnić kwoty podatku naliczonego wynikające z uregulowanych faktur zakupu rozliczonych w bieżącym okresie rozliczeniowym oraz może uwzględnić kwoty podatku naliczonego wynikające z uregulowanych faktur zakupu, które otrzymał w poprzednich okresach rozliczeniowych i z których podatek został wykazany w deklaracji VAT-7 za bieżący okres w kwocie podatku naliczonego z przeniesienia.

Biorąc powyższe pod uwagę można do wyliczenia kwoty podlegającej zwrotowi bezpośredniemu uwzględnić również faktury otrzymane w poprzednich okresach, jeżeli należności z nich wynikające zostały uregulowane do dnia złożenia deklaracji VAT-7 za bieżący okres rozliczeniowy, a podatnik wykazał podatek naliczony z tych faktur w poz. 36 deklaracji.

Zgonie z art. 21 ust. 2 podatnicy dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych w całości lub w części stawką niższą niż określona w art. 18 ust. 1 ( tj. 22%) przysługuje prawo do zwrotu z urzędu skarbowego różnicy podatku o której mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 2a i 4.

Zgodnie z powyższym prawo do zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym uzależnione jest od wystąpienia dwóch czynników:
- kwota zwrotu różnicy podatku, o której mowa w ust. 2, nie może być wyższa od kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, z których należności zostały w całości uregulowane, oraz z dokumentów celnych, jeżeli podatek z nich wynikający został zapłacony ( ust. 2a ),

- kwota zwrotu nadwyżki podatku naliczonego u podatnika dokonującego sprzedaży towarów opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka określona w art. 18 ust. 1 nie może przekroczyć kwoty wynoszącej 22% całości obrotu opodatkowanego stawkami niższymi. W takim wypadku zwrotowi na rachunek bankowy podlega nadwyżka do wysokości tej kwoty. Pozostała część nadwyżki podlega rozliczeniu w miesiącu następnym.( ust. 4)

Do ustalenia kwoty do zwrotu w danym miesiącu, wykazanej w deklaracji VAT – 7, należy przyjąć jedynie wartości netto sprzedaży, wykazanych w deklaracji VAT-7 za ten miesiąc, opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka 22%.Przy ustalaniu kwoty do zwrotu Spółka nie może sumować wartości sprzedaży eksportowej, wykazanych w deklaracjach za poprzednie miesiące, w których wykazano nadwyżkę podatku VAT do przeniesienia na następny miesiąc.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj