Interpretacja Urzędu Skarbowego w Piszu
PP/443-20/04
z 12 sierpnia 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PP/443-20/04
Data
2004.08.12
Autor
Urząd Skarbowy w Piszu
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Zwrot podatku
Słowa kluczowe
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
podatek od towarów i usług
zwrot podatku od towarów i usług
Pytanie podatnika
Czy wolno ubiegać się o zwrot VAT-u w związku z zawarciem po 01 maja 2004 r. umowy w ramach Specjalnego Programu Akcesyjnego na rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD) z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa?
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Piszu, działając stosownie do art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.) w odpowiedzi na pismo z 14.07.2004 r. informuje: z zawartych w zapytaniu informacji wynika, iż Gmina Pisz w dniu 23 września 2003 r. złożyła wnioski do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o pomoc finansową w ramach programu SAPARD na budowę i modernizację dróg gminnych. W dniu 19 maja 2004 r. zostały podpisane promesy z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na wstępne finansowanie wskazanych inwestycji uznając 7% stawkę podatku VAT na roboty budowlane, która obowiązywała w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Natomiast umowy na dofinansowanie zostały podpisane w dniu 25 czerwca 2004 r. Przetarg na ww. zadanie ogłoszono w m-cu lutym 2004r.. Oferenci podali obowiązującą wówczas stawkę VAT na roboty budowlane tj. 7%, natomiast podpisanie umowy z wykonawcą odbyło się w chwili, gdy obowiązywała już stawka 22%. W związku z tym wykonawca wniósł o zwiększenie wartości robót brutto. W piśmie swoim Burmistrz Pisza stwierdza, iż procedura związana z ubieganiem się o pomoc finansową w ramach Programu SAPARD została wszczęta przed 1 maja 2004 r. i przebiegała zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, natomias podpisanie umowy po 1 maja 2004 r. nie było zależnym od organu Gminy i Miasta Pisz. Zgodnie z § 27 a ust. 1, 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 97, poz. 970 ze zm.) zwrot podatku z tytułu nabycia towarów i usług lub importu towarów i usług przysługuje również podmiotom, które przed dniem 1 maja 2004 r. zawarły z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa umowy w ramach Specjalnego Programu Akcesyjnego na rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (Sapard) dotyczące refundacji ze środków Unii Europejskiej części kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach tego programu. W przypadkach, o których mowa wyżej, podatek wskazany na fakturze lub dokumencie celnym podlega zwrotowi w części w jakiej przypada on na wartość netto (bez podatku) towarów lub usług objętych refundacją ze środków Unii Europejskiej w rozliczeniu końcowym umowy, z tym że zwrotowi nie podlega podatek zaliczony do kosztów kwalifikowanych objętych refundacją ze środków Unii Europejskiej. Zwrot podatku przysługuje podmiotom, o których mowa w ust. 1, spełniającym następujące warunki:
a) o podpisaniu umowy, o której mowa w ust. 1, przed dniem 1 maja 2004 r., W świetle cytowanych przepisów Gminie Pisz nie przysługuje zwrot podatku z tytułu nabycia towarów i usług w związku z zawartymi z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa umowami w ramach Specjalnego Programu Akcesyjnego na rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (Sapard) dotyczącymi refundacji ze środków Unii Europejskiej części kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach tego programu, gdyż umowy te zostały zawarte 25 czerwca 2004 r. czyli z naruszeniem określonego wyżej terminu 1 maja 2004 r. Wobec powyższego stanowisko Gminy i Miasta Pisz zawarte w piśmie z dnia 14.07.2004 r. należy uznać za błędne. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.