Interpretacja Wójta Gminy Szczytno
RF-P 3110/2/05
z 25 marca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
RF-P 3110/2/05
Data
2005.03.25
Autor
Wójt Gminy Szczytno
Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości --> Przedmiot opodatkowania
Słowa kluczowe
biura
budynek mieszkalny
budynek usługowy
działalność
Pytanie podatnika
- dotyczy wysokości stawek od części budynków mieszkalnych zajętych przez leśniczych na prowadzenie kancelarii.
POSTANOWIENIE Wójt Gminy Szczytno działając na podstawie art. 14a § 1-4, art. 14b § 1, 2 i 7, art. 216 w związku z art. 217 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005. Dz. U. nr 8, poz. 60), art. 1a ust. 2, pkt 1, art. 5, ust. 1, pkt 2a, art. 7 ust. 1, pkt 4a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych *(1) (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. nr 9, poz. 84 ze zm..) postanawia - uznać budynek mieszkalny w części zajęty przez leśniczych na kancelarie wykorzystywane dla potrzeb prowadzenia działalności leśnej za podlegający opodatkowaniu podatkiem, od nieruchomości według stawki obowiązującej dla budynków mieszkalnych. UZASADNIENIE W dniu 2005-01-28 wystąpiliście Państwo w trybie art. 14a cytowanej powyżej ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja, podatkowa z wnioskiem, o udzielenie pisemnej interpretacji dotyczącej wysokości stawek od części budynków mieszkalnych zajętych przez leśniczych na prowadzenie kancelarii. Z Państwa uzasadnienia wynika, że kancelarie związane są z prowadzoną przez leśniczych działalnością leśną. Zgodnie z art. 1a ust. 1, pkt 7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych *(1) (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. nr 9, poz. 84 ze zm.) pod pojęciem działalności leśnej rozumie się działalność właścicieli, posiadaczy lub zarządców lasów w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymywania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa. leśnego, a także sprzedaży tych produktów w stanie nieprzerobionym. Działalność leśna, jak wynika z art. 1a ust. 2 cytowanej powyżej ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, nie stanowi działalności gospodarczej.Ustawodawca w art. 7 ust. 1, pkt 4a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych *(1) (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. nr 9, poz. 84 ze zm.) zwalnia od podatku od nieruchomości budynki gospodarcze lub ich części służące działalności. Powyższy przepis może mieć zastosowanie wyłącznie w sytuacji faktycznego prowadzenia działalności leśnej, zaś zwolnienie dotyczy wyłącznie budynków gospodarczych lub ich części. W przypadku budynków innych niż gospodarcze podlegają one opodatkowaniu według stawki określonej dla danego rodzaju budynku, Przy zaliczaniu budynku do danej kategorii decydujące znaczenie ma dokumentacja architektoniczno-budowlana danego obiektu. Reasumując należy stwierdzić, że budynek mieszkalny nawet służący działalności leśnej nie może być objęty zwolnieniem od podatku od nieruchomości. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności postanowiłem, jak wyżej. Pouczenie: Niniejsza interpretacja przepisów prawa podatkowego nie jest wiążącadla podatnika. Jeżeli jednak podatnik zastosował się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzję ustalającą jego zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia danego postanowienia, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Niniejsza interpretacja jest wiążąca dla. organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji. Niniejsze postanowienie z chwilą, gdy stanie się ostateczne i po usunięciu danych identyfikujących podatnika, zostanie przesłane do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie celem, zamieszczenia na stronie internetowej Izby Skarbowej. Na niniejsze postanowienie służy prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za moim pośrednictwem w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. * (1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 1.) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WEL. 368 z 17.12.1992 r.). 2.) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WEL 187 z 20.07.1999). Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.