Interpretacja Urzędu Skarbowego w Pruszkowie
1421/BF/410/6P-2/2005/ZG
z 11 kwietnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1421/BF/410/6P-2/2005/ZG
Data
2005.04.11



Autor
Urząd Skarbowy w Pruszkowie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych


Słowa kluczowe
konserwacja
odliczenia od podatku
systemy alarmowe


Pytanie podatnika
Czy wydatki poniesione w 2004 roku na konserwację systemu alarmowego oraz monitoring, udokumentowane fakturami VAT podlegają odliczeniu od podatku dochodowego w ramach ulgi remontowej?


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a §1, §3, art.216 §1 i art. 217 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8 poz. 60) art. 27a ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2000r. Nr 14 poz. 176 z późn. zm.) oraz art. 12 ust.2 ustawy z dnia 12 listopada 2003r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.z 2003r. Nr 202 poz. 1956 z późn. zm.) w związku z Państwa wnioskiem z dnia 25.02.2005r. o interpretację stosowania prawa podatkowego w zakresie odliczeń wydatków poniesionych na konserwację systemu alarmowego oraz monitorowanie, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pruszkowie nie potwierdza stanowiska Państwa w przedstawionej sprawie i uznaje je jako nieprawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E


Ze złożonego pisma wynika, że w 2004 roku ponieśli Państwo wydatki na konserwację instalacji alarmowej oraz monitoring prowadzony przez uprawnioną firmę i według Państwa , w/w wydatki udokumentowane fakturami wystawionymi przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, stanowią podstawę do odliczenia od podatku dochodowego.

Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 listopada 2003r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 202 poz. 1956 z późn.zm.) wydatki , o których mowa w art. 27a ust.1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych , w brzmieniu obowiązującym w 2003 roku, poniesione w latach 2004-2005 podlegają odliczeniu od podatku , w wysokości i na zasadach określonych w art.27a i art.45 ust.3a pkt 1 w/w ustawy , w brzmieniu obowiązującym w 2003r.

Natomiast w myśl przepisów art. 27a ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2000r. Nr 14 poz.176 z późn. zm.) podatek dochodowy obliczony wg skali podatkowej, obniżony o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się , jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i modernizację – zajmowanego na podstawie tytułu prawnego – budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów.

Wydatki poniesione na remont i modernizację podlegają odliczeniu, jeżeli zostały ujęte w katalogu wydatków uznawanych za wydatki na remont i modernizację lokalu mieszkalnego. Katalog taki zawiera Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 roku (Dz.U. Z 1996r. Nr 156 poz. 788). Z załącznika nr 1 do w/w rozporządzenia (wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji budynku mieszkalnego) wynika, że istnieje możliwość odliczenia wydatków poniesionych na remont i modernizację instalacji przyzywowych i alarmowych. Nie zostały jednak wymienione opłaty za bieżącą konserwację systemu alarmowego i monitoring.

Biorąc powyższe pod uwagę , tut. Urząd nie potwierdza stanowiska Wnioskodawców, uznając, iż wymienione wydatki nie stanowią podstawy do skorzystania z ulgi, ponieważ w/w rozporządzenie nie uwzględnia tego typu wydatków.

Jednocześnie tut. Organ podatkowy informuje, że niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego wynikającego z zapytania, zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym w dniu jej sporządzenia.

Interpretacja ta nie jest wiążąca dla Państwa i wiąże jedynie tut. Organ podatkowy do czasu jej ewentualnej zmiany lub uchylenia przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie.

Pouczenie:

Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, za pośrednictwem tut. Organu podatkowego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj