Interpretacja Urzędu Celnego w Lublinie
302000-PA-9103-3/05
z 25 lutego 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
302000-PA-9103-3/05
Data
2005.02.25
Autor
Urząd Celny w Lublinie
Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy szczegółowe --> Wyroby tytoniowe --> Obowiązek podatkowy
Słowa kluczowe
papierosy
zawieszenie poboru akcyzy
Pytanie podatnika
Czy przepakowanie papierosów z opakowań nie spełniających wymogów stawianych ustawą z dnia 9 listopada 1995r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobó tytoniowych (Dz. U. z 1996r. Nr 10, poz. 55 ze zm.) do opakowań, które będą spełniały te wymogi, jeżeli będzie odbywało się na terytorium składu podatkowego, wywołuje powstanie obowiązku podatkowego?
P O S T A N O W I E N I E Na podstawie art. 216 w zw. z art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60) postanawiam uznać stanowisko Strony, co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego przedstawionego we wniosku z dnia 10 lutego 2005r. (znak pisma Z-IV/24/05) uzupełnionego pismem Z-IV/28/05 z dnia 17 lutego 2005r. za prawidłowe. U Z A S A D N I E N I E Spółka posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w zakresie produkcji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych - wyrobów tytoniowych - papierosów, tytoniu do palenia. Zgodnie z decyzją organu podatkowego prowadzący ww. skład podatkowy został zwolniony z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego od zobowiązań podatkowych powstałych z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na okres do 30 kwietnia 2006r. W magazynie głównym znajdującym się na terenie składu podatkowego podatnika magazynowane są papierosy z umieszczoną ceną detaliczną na opakowaniach jednostkowych, które nie spełniają wymogów określonych w ustawie z dnia 9 listopada 1995r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 1996r. Nr 10, poz. 55 ze zm.), która nałożyła na producentów wyrobów tytoniowych nowe obowiązki odnośnie wyglądu opakowań papierosów. Chodzi tu głównie o odpowiednie rozmieszczenie i treść napisów ostrzegawczych. W związku z powyższym podatnik rozważa możliwość przekazania papierosów z magazynu do Działu Produkcji Wyrobów Tytoniowych celem rozpakowania z opakowań zbiorczych i jednostkowych do odzyskania tzw. papierosa wolnego i powtórnego zapakowania z wykorzystaniem etykiet spełniających nowe wymagania prawne z umieszczoną na opakowaniach jednostkowych nową maksymalną ceną detaliczną uwzględniającą aktualne stawki podatku akcyzowego - zgodnie z § 2 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.). Opisane wyżej czynności nie spowodują zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy. Zgodnie bowiem z art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004r. (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. W myśl art. 28 ust. 1 pkt 4 cytowanej wyżej ustawy zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku zużycia wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w składzie podatkowym, z wyjątkiem przypadków, gdy wyrób ten jest przeznaczony do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego - obowiązek podatkowy powstaje z dniem jego zużycia - co ma miejsce w przypadku opisanym powyżej. Niniejsza interpretacja: Pouczenie Stosownie do art. 236 § 1 i § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Lublinie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego postanowienia. Do ewentualnego zażalenia należy dołączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5,00 zł od zażalenia i po 0,50 zł od każdego załącznika. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.