Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów
443/97-76/2005/MK
z 31 maja 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
443/97-76/2005/MK
Data
2005.05.31
Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów
Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Terminy przechowywania dokumentów --> Termin przechowywania dokumentów
Ordynacja podatkowa --> Zobowiązania podatkowe --> Przedawnienie --> Termin przedawnienia
Słowa kluczowe
przechowywanie dokumentów
Pytanie podatnika
Pytanie dotyczy rodzaju dokumentów finansowych podlegających archiwizowaniu oraz okresów przechowywania dobowych raportów fiskalnych oraz kopii faktur VAT wraz z odpowiednim oryginałem paragonu kasowego.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60) w związku z wnioskiem w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej rodzaju dokumentów finansowych podlegających archiwizowaniu, stosownie do swojej właściwości, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Ursynów postanawia uznać stanowisko zawarte we wniosku jako prawidłowe. UZASADNIENIE Ze stanu faktycznego przedstawionego w przedmiotowym piśmie wynika, iż Strona prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług taksówki osobowej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej przechowuje przez okres przewidziany ustawą dobowe raporty fiskalne oraz kopie faktur VAT wraz z odpowiednim oryginałem paragonu kasowego. Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającego wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. Zgodnie zaś z art. 112 w/w ustawy podatnicy są obowiązani przechowywać ewidencje prowadzone dla celów rozliczania podatku oraz wszystkie dokumenty związane z tym rozliczaniem do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Zgodnie zaś z art. 70 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Z przedstawionych przepisów podatkowych wynika, że Strona ma obowiązek przechowywać wszelkie dokumenty związane z rozliczaniem podatku od towarów i usług przez okres pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, jak również prowadzoną ewidencję dla potrzeb tego podatku, sporządzoną na podstawie tych dokumentów. Dokumentami finansowymi niezbędnymi do prowadzenia ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług będą, zatem raporty dobowe fiskalne, kopie faktur VAT wraz z oryginałem paragonu kasowego, jak również poszczególne paragony fiskalne. W świetle powyższego podatnik ma obowiązek archiwizować wszelkie dokumenty niezbędne do prawidłowego prowadzenia ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług. W związku powyższym postanowiono jak w sentencji. Niniejsze postanowienie dotyczy wyłącznie stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę w piśmie z dn. 23.02.2005r. oraz wydawane jest według stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia przedmiotowego zdarzenia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.