Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-604/11-4/EK
z 27 marca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-604/11-4/EK
Data
2012.03.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dofinansowanie
dotacja
koszt
koszty uzyskania przychodów
projekt
przychód
wydatek
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy otrzymane wsparcie finansowe na realizację projektu będzie korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2011 r. (data wpływu 27 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych jest:

  • prawidłowe w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • nieprawidłowe w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 53 ww. ustawy.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony pismem z dnia 15 marca 2012 r. (data wpływu 19 marca 2012 r.) – o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą obejmującą m. in.:

  • działalność rachunkowo - księgową,
  • pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania,
  • pozostałą działalność profesjonalną, naukową i techniczną, gdzie indziej niesklasyfikowaną,
  • pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Spółka jest podatnikiem podatku VAT niekorzystającym ze zwolnienia i wykonuje na bieżąco czynności opodatkowane tym podatkiem – obecnie głównie stawką 23%.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podpisała z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę o udzielenie wsparcia na przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie ochrony środowiska – realizowanej na podstawie wniosku o dofinansowanie na realizację projektu systemowego PARP „Wsparcie i rozwój instytucji (...)” finansowanego w ramach Poddziałania 2.2.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013.

Umowa będzie realizowana w okresie od 14 marca 2011 r. do 31 marca 2012 r., tj. 12,5 miesięcy.

W ramach tej umowy, Spółka ma przetestować usługi doradcze w zakresie ochrony środowiska według ustalonego standardu u 60 klientów oraz usługi szkoleniowe w zakresie ochrony środowiska – przeszkolenie 90 osób. Po spełnieniu warunków umowy, Spółka otrzyma od PARP zwrot 100% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym 85% ze wsparcia w formie płatności z Europejskiego Funduszu Społecznego, a 15% w formie współfinansowania krajowego.

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione na:

  • wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń,
  • podróże służbowe,
  • zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych, pocztowych i komunalnych,
  • najem i eksploatację pomieszczeń,
  • pokrycie kosztów amortyzacji budynków,
  • zakup oprogramowania i materiałów biurowych oraz materiałów eksploatacyjnych,
  • tłumaczenia i druk materiałów oraz ich publikację,
  • działania promocyjne i informacyjne,
  • obsługę księgową i usługi prawnicze oraz doradcze i eksperckie,
  • koszty administracyjne lub bieżącego zarządu,
  • pokrycie kosztów adaptacji budynków, pomieszczeń i miejsc pracy,
  • raty spłat wartości początkowej środków trwałych, należne finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego lub zwrotnego,
  • pokrycie kosztów amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych,
  • zakup sprzętu oraz wyposażenia,
  • audyt finansowy dokonywany przez biegłych rewidentów.

Dla projektu prowadzona jest odrębna ewidencja księgowa, do czego Spółka została zobowiązana umową z PARP. Po zakończeniu projektu zakupione środki trwałe i wartości niematerialne i prawne zostają własnością Spółki i będą służyły czynnościom opodatkowanym.

Usługi doradcze i szkoleniowe testowane wśród przedsiębiorców są dla nich nieodpłatne i rozliczane w ramach pomocy de minimis. W ramach umowy z PARP, Spółka została upoważniona do udzielania pomocy przedsiębiorcom uczestniczącym w projekcie w ramach limitów pomocy de minimis.

Ponadto, w piśmie z dnia 15 marca 2012 r. stanowiącym odpowiedź na wezwanie do uzupełnienia wniosku wyjaśniono, co następuje:

  1. zawarta przez Spółkę umowa z PARP opiera się na poniższych przepisach:
    • ustawa z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.),
    • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego z 20 czerwca 2008 r. w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (Dz. U. z 2008 r. Nr 111, poz. 710 ze zm.),
    • rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006 r., s. 25 - 78, z późn. zm.),
    • rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. L 379 z 28.12.2006 r.),
    • rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z 27.12.2006 r., s. 1 - 169),
    • ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
    • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
    • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.),
    • ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 354),
    • rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz przekazywania informacji dotyczących tych płatności (Dz.U. z 2009 r. Nr 220, poz. 1726),
    • rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie warunków i trybu udzielania i rozliczania zaliczek oraz zakresu i terminów składania wniosków o płatność w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (Dz. U. z 2009 r. Nr 223, poz. 1786),
    • rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 27, poz. 221),
    • Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” na lata 2007 - 2013, zaakceptowanego przez Radę Ministrów w dniu 7 września 2007 r. oraz przez Komisję Europejską w dniu 28 września 2007 r. zwanego dalej „PO KL” oraz „Szczegółowego Opisu Priorytetów Programu Kapitał Ludzki 2007 - 2013”;
  2. podmioty zaangażowane w projekt:
    • Instytucja Pośrednicząca – Minister Pracy i Polityki Społecznej, którego zadania w tym zakresie wykonuje Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej,
    • Instytucja Zarządzająca – Minister Rozwoju Regionalnego, którego zadania w tym zakresie wykonuje Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego,
    • Klient – odbiorcy usługi w zakresie ochrony środowiska – należy przez to rozumieć małego i średniego przedsiębiorcę, w którego przedsiębiorstwie Podmiot wsparcia będzie testował usługę pilotażową w zakresie ochrony środowiska finansowaną w ramach Projektu będącego przedmiotem Umowy,
    • Płatnik – Bank Gospodarstwa Krajowego, który na podstawie wystawionego przez PARP zlecenia płatności przekazuje płatności ze środków europejskich,
    • Podmiot wsparcia – podmiot, który podpisał z PARP Umowę o udzielenie wsparcia – czyli Wnioskodawca;
  3. podmioty wypłacające:
    Zgodnie z zawartą umową, 85% kwoty wsparcia jest wypłacane w formie płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast 15% kwoty wsparcia w formie współfinansowania krajowego.
    Płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego są przekazywane przez Płatnika, zgodnie z terminarzem płatności środków europejskich na dany rok kalendarzowy, ustalony przez Ministra Finansów na podstawie umowy z dnia 18 listopada 2009 r. zawartej pomiędzy Ministrem Finansów a Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Terminarz płatności środków europejskich na dany rok kalendarzowy dostępny jest na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego.
    Środki współfinansowania krajowego są przekazywane przez PARP.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Czy otrzymane wsparcie finansowe na realizację projektu będzie korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymane przez Niego wsparcie na realizację projektu będzie korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie następujących zapisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:

  • art. 17 ust. 1 pkt 48 – otrzymane wsparcie finansowane ze środków krajowych (15% całości wsparcia) będzie stanowiło przychód z działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania;
  • art. 17 ust. 1 pkt 53 – otrzymane wsparcie finansowane ze środków Unii Europejskiej (85% całości wsparcia) będzie stanowiło przychód z działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • nieprawidłowe w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 53 ww. ustawy.

Zgodnie z przedstawionym opisem sprawy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podpisała z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę o udzielenie wsparcia na przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie ochrony środowiska – realizowanej na podstawie wniosku o dofinansowanie na realizację projektu systemowego PARP „Wsparcie i rozwój instytucji (...)” finansowanego w ramach Poddziałania 2.2.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.

W ramach ww. umowy, Spółka ma przetestować usługi doradcze w zakresie ochrony środowiska oraz usługi szkoleniowe w zakresie ochrony środowiska. Po spełnieniu warunków umowy, Spółka otrzyma od PARP zwrot 100% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym 85% ze wsparcia w formie płatności z Europejskiego Funduszu Społecznego, a 15% w formie współfinansowania krajowego.

Rozważając charakter otrzymywanych przez Spółkę (Podmiot wsparcia) środków, należy odnieść się do ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), która z dniem 01 stycznia 2010 r. wprowadziła szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Stosownie do art. 5 ust. 3 pkt 1 tej ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.

W tym miejscu wskazać należy, iż funduszami strukturalnymi są fundusze tworzone w budżecie Wspólnoty Europejskiej umożliwiające pomoc w restrukturyzacji i modernizacji gospodarki krajów członkowskich drogą interwencji w kluczowych sektorach i regionach (poprawa struktury). Są one wskazane w rozporządzeniu Rady (WE) Nr 1083/2006 z 11.7.2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie (WE) Nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.7.2006 r., s. 25 ze zm.).

Obecnie (lata 2007-2013) działają dwa fundusze strukturalne:

  1. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (rozporządzenie (WE) Nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 5.7.2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylające rozporządzenie (WE) Nr 1783/1999; Dz. Urz. UE L 210 z 31.7.2006 r., s. 1 ze zm.);
  2. Europejski Fundusz Społeczny (rozporządzenie (WE) Nr 1081/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 5.7.2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylające rozporządzenie (WE) Nr 1784/1999; Dz. Urz. UE L 210 z 31.7.2006 r., s. 12 ze zm.).

W analizowanej sytuacji, umowa zawarta została pomiędzy Spółką a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a więc środków pochodzących z funduszu strukturalnego, o którym stanowi art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

Na podstawie art. 111 pkt 16 ustawy o finansach publicznych, dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie (…), po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa.

Z kolei na mocy art. 112 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, wydatki budżetu państwa są przeznaczone w szczególności na wkład krajowy na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich (…).

Zgodnie z art. 117 ust. 1 omawianej ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej. W ust. 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Dochody i wydatki budżetu środków europejskich ujmuje się w ustawie budżetowej.

Programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej (art. 121 ust. 1 ustawy o finansach publicznych).

W myśl art. 124 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, wydatki budżetu państwa dzielą się m. in. na dotacje i subwencje (pkt 1) oraz wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich (pkt 6).

Dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych (art. 126 ustawy o finansach publicznych). Z kolei, dotacjami celowymi są środki przeznaczone m. in. na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich (art. 127 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 186 ustawy o finansach publicznych, wydatki na realizację programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być przeznaczone na:

  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe;
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  3. dotacje celowe dla beneficjentów;
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe;
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Na podstawie art. 188 ust. 1 wskazanej ustawy, podstawą dokonania płatności na rzecz beneficjenta jest zlecenie płatności wystawione przez instytucję, z którą beneficjent zawarł umowę o dofinansowanie projektu, oraz pisemna zgoda dysponenta części budżetowej na dokonanie płatności, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy projekt realizuje instytucja zarządzająca lub instytucja pośrednicząca będąca zarządem województwa lub przez zarząd województwa upoważniona, zlecenia płatności są wystawiane przez zarząd województwa.

Instytucja, o której mowa w ust. 1, informuje właściwego dysponenta części budżetowej o zleceniach płatności przekazywanych do Banku Gospodarstwa Krajowego, a w przypadku programów finansowanych z udziałem środków europejskich, dla których instytucją zarządzającą lub pośredniczącą jest zarząd województwa, także zarząd województwa (art. 188 ust. 4 ww. ustawy).

W przedmiocie sprawy Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z zawartą umową 85% kwoty wsparcia jest wypłacane w formie płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast 15% kwoty wsparcia w formie współfinansowania krajowego. Płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego są przekazywane przez Płatnika – Bank Gospodarstwa Krajowego, zgodnie z terminarzem płatności środków europejskich na dany rok kalendarzowy, ustalony przez Ministra Finansów na podstawie umowy z dnia 18 listopada 2009 r. zawartej pomiędzy Ministrem Finansów a Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Środki współfinansowania krajowego są natomiast przekazywane przez PARP.

Mając na uwadze powyższe, wskazać należy, iż ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.) nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii.

I tak, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „otrzymane” oznacza, że momentem powstania przychodu pieniężnego jest moment otrzymania, czyli wpływu bezpośrednio do majątku podatnika, względnie na jego rachunek, wymienionych środków, skutkującego powstaniem po stronie podatnika możliwości dysponowania tymi środkami. W obrocie bezgotówkowym będzie to dzień uznania rachunku bankowego podatnika jako rachunku wierzyciela. Co do zasady więc, o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów danej osoby prawnej decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa podatnika, a więc takie którymi podmiot może rozporządzać jak właściciel.

W związku z powyższym, otrzymana kwota dofinansowania stanowi przychód podatkowy Spółki w dacie jej otrzymania (art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). Przychód ten jednak korzystać będzie ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Do zwolnienia otrzymanej przez Spółkę kwoty dofinansowania zastosowanie znajdzie art. 17 ust. 1 pkt 48 i art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w myśl których wolne od podatku są odpowiednio:

  • kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach;
  • płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Jednocześnie wskazać należy, iż tut. Organ wydając niniejszą interpretację indywidualną uznał stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, za nieprawidłowe, bowiem jak wskazano powyżej kwota wsparcia wypłacana w formie płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 ww. ustawy.

Końcowo informuje się, iż w zakresie podatku od towarów i usług zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj