Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-629/12-6/AK
z 26 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP1/443-629/12-6/AK
Data
2012.10.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
czynności opodatkowane
podatek naliczony
prawo do odliczenia


Istota interpretacji
Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na organizację turniejów sportowych?



Wniosek ORD-IN 260 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2012r. (data wpływu 01 sierpnia 2012r.) uzupełnionym pismem z dnia 09 października 2012r. (data wpływu 11 październik 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami ponoszonymi w związku z organizowaniem Biegu Ulicznego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 sierpnia 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania usług zapewnienia udziału w Biegu Ulicznym,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami ponoszonymi w związku z organizowaniem ww. imprezy.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 09 października 2012r. (data wpływu 11 październik 2012r.) w zakresie doprecyzowania opisanego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

Corocznie Gmina organizuje Bieg Uliczny, który odbywa się na ulicach miasta. W ramach tej imprezy odbywają się:

  1. bieg główny,
  2. bieg dzieci i młodzieży oraz
  3. bieg „Nordic Walking”.

Osoby deklarujące chęć udziału w biegu głównym są zasadniczo zobowiązane do uiszczenia opłaty startowej tzw. „wpisowego”. Z opłaty tej są zwolnione osoby niepełnosprawne oraz osoby powyżej 70 roku życia. Osoby biorące udział w biegu dzieci i młodzieży są zwolnione z opłat (w tym biegu mogą brać udział dzieci i młodzież do 16 roku życia). Udział w biegu Nordic Walking jest odpłatny dla wszystkich uczestników.

W związku z organizacją biegów, Gmina jest zobowiązana do poniesienia szeregu wydatków. W szczególności Gmina nabywa towary i usługi przeznaczone dla uczestników biegu ulicznego jak pamiątkowe koszulki, napoje, puchary, dyplomy, medale oraz nabywa towary i usługi związane z samym zorganizowaniem imprezy, jak: usługi ochrony, zabezpieczenie medyczne, zabezpieczenie techniczne, pomiar elektroniczny, prowadzenie spikerki, obsługa techniczna i organizacyjna, promocja w mediach, itp. W związku z ponoszonymi wydatkami Gmina otrzymuje faktury VAT zawierające VAT naliczony.

Przedmiotem wniosku są usługi ściśle związane ze sportem i/lub wychowaniem fizycznym. Gmina nie jest wprawdzie klubem sportowym, związkiem sportowym lub związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Niemniej jednak, działalność taka należy do zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.).

Na terenie Gminy nie funkcjonuje żaden klub sportowy bądź związek sportowy lub związek stowarzyszeń i innych osób prawnych, którego celem statutowym byłaby działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, a który, zdaniem Gminy mógłby organizować przedmiotowy „Bieg”. Wprawdzie na terenie Gminy funkcjonuje Ośrodek Sportu i Rekreacji. świadczący usługi administrowania obiektami sportowymi oraz usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym, niemniej jednak tylko w takim zakresie, w którym świadczenie tych usług związane jest z administrowanymi przez tę Spółkę obiektami.

Gmina pragnie zauważyć, iż „Bieg” jest organizowany na terenie otwartym i w związku z powyższym, świadczenie usług stanowiących przedmiot zapytania we wniosku, nie należy co do zasady do zadań Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Świadczone przez Gminę usługi są konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim w zakresie przedmiotowego biegu. Gmina we własnym zakresie pokrywa wydatki związane z przekazaniem uczestnikom „Biegu”, w szczególności z zakupem wody mineralnej, napojów izotonicznych, koszulek, posiłków regeneracyjnych oraz medali. Pobierana opłata startowa, tzw. „wpisowe”, umożliwia pokrycie części kosztów związanych z organizowanym biegiem.

Gmina wyjaśnia, iż świadcząc ww. usługi nie jest ona nastawiona na osiągnięcie zysków. Jak Gmina wskazała powyżej, pobierana opłata startowa, tzw. „wpisowe”, umożliwia pokrycie wyłącznie części kosztów związanych z organizowanym biegiem. Organizacja tego biegu w żaden sposób nie prowadzi do uzyskana przez Gminę jakiegokolwiek zysku. Ponadto, należy mieć na uwadze, iż uiszczenie powyższej opłaty nie jest przesłanką konieczną warunkującą uzyskanie napoju izotonicznego, wody, posiłku regeneracyjnego w trakcie biegu i medalu za uczestnictwo w nim. Jak bowiem Gmina wskazała już w opisie stanu faktycznego, część uczestników „Biegu” jest zwolniona z uiszczenia opłaty wpisowej, mimo tego pod względem przekazywanych napojów, koszulek itd., są oni traktowani tak jak osoby, które opłaciły „wpisowe”.

Ww. usługi są świadczone przez Gminę na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym. Gmina pragnie wyjaśnić, iż w pewnym zakresie świadczy usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, a także świadczy usługi wstępu na imprezy sportowe.

Gmina pragnie wyjaśnić, iż opłata startowa, tzw. „wpisowe”, jest przeznaczana na pokrycie części kosztów związanych z organizacją „Biegu”, w tym m. in. na zakup wody mineralnej, napojów izotonicznych, koszulek, posiłków regeneracyjnych oraz medali dla uczestników biegu. Niemniej jednak, wydatki ponoszone na organizację biegu na znacząco wyższe niż wpływy Gminy z tytułu uiszczanych opłat startowych.

Świadczenie przedmiotowych usług należy do zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Ponadto Gmina informuje, iż nie występowała z zapytaniem do Głównego Urzędu Statystycznego o wydanie klasyfikacji statystycznej dla świadczonych usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z organizacją biegu...

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z organizacją biegu.

Zgodnie z art. 86 ust 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z pewnymi zastrzeżeniami niemającymi zastosowania w przedmiotowej sprawie. Mając na uwadze, że w opinii Gminy usługa zapewnienia udziału w biegu ulicznym podlega zwolnieniu z VAT nie będzie spełniona podstawowa przesłanka warunkująca prawo do dokonania odliczenia podatku naliczonego (tj. występowanie związku podatku naliczonego z wykonywaniem czynności opodatkowanych). W konsekwencji Gminie nie będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tj. z 2011r. Dz. U. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W świetle art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Jak stanowi, art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE. L. Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Zgodnie z przepisem § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Analiza wskazanych powyżej przepisów prowadzi do następujących wniosków:

  1. wyłączenie organów władzy publicznej i urzędów obsługujących te organy z kategorii podatników podatku od towarów i usług oraz zwolnienie od podatku jednostek samorządu terytorialnego ma charakter wyłącznie podmiotowo – przedmiotowy,
  2. w celu skorzystania przez ww. podmioty z wyłączenia lub ze zwolnienia od podatku konieczne jest spełnienie dwóch kumulatywnych warunków:
    • czynności – co do zasady podlegające opodatkowaniu VAT – muszą być wykonane przez ściśle określone podmioty,
    • ponadto czynności te muszą być wykonywane w ramach sprawowanego przez te podmioty władztwa publicznego.


W związku z powyższym należy podkreślić, iż tylko spełnienie ww. warunków łącznie daje możliwość legalnego wyłączenia z kategorii podatników podatku od towarów i usług na mocy art. 15 ust. 6 ustawy, lub zwolnienia realizowanych czynności od podatku, w oparciu o § 13 ust. 1 pkt 12 powołanego wyżej rozporządzenia.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Z opisu sprawy wynika, iż Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Corocznie Gmina organizuje Bieg Uliczny, który odbywa się na ulicach miasta. W ramach tej imprezy odbywają się:

  1. bieg główny,
  2. bieg dzieci i młodzieży oraz
  3. bieg „Nordic Walking”.

Osoby deklarujące chęć udziału w biegu głównym są zasadniczo zobowiązane do uiszczenia opłaty startowej tzw. „wpisowego”. Z opłaty tej są zwolnione osoby niepełnosprawne oraz osoby powyżej 70 roku życia. Osoby biorące udział w biegu dzieci i młodzieży są zwolnione z opłat (w tym biegu mogą brać udział dzieci i młodzież do 16 roku życia). Udział w biegu Nordic Walking jest odpłatny dla wszystkich uczestników. W związku z organizacją biegów, Gmina jest zobowiązana do poniesienia szeregu wydatków. W szczególności Gmina nabywa towary i usługi przeznaczone dla uczestników biegu ulicznego jak pamiątkowe koszulki, napoje, puchary, dyplomy, medale oraz nabywa towary i usługi związane z samym zorganizowaniem imprezy, jak: usługi ochrony, zabezpieczenie medyczne, zabezpieczenie techniczne, pomiar elektroniczny, prowadzenie spikerki, obsługa techniczna i organizacyjna, promocja w mediach, itp. W związku z ponoszonymi wydatkami Gmina otrzymuje faktury VAT zawierające VAT naliczony. Przedmiotem wniosku są usługi ściśle związane ze sportem i/lub wychowaniem fizycznym. Gmina nie jest wprawdzie klubem sportowym, związkiem sportowym lub związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Niemniej jednak, działalność taka należy do zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Na terenie Gminy nie funkcjonuje żaden klub sportowy bądź związek sportowy lub związek stowarzyszeń i innych osób prawnych, którego celem statutowym byłaby działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, a który, zdaniem Gminy mógłby organizować przedmiotowy „Bieg”. Wprawdzie na terenie Gminy funkcjonuje Ośrodek Sportu i Rekreacji, świadczący usługi administrowania obiektami sportowymi oraz usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym, niemniej jednak tylko w takim zakresie, w którym świadczenie tych usług związane jest z administrowanymi przez tę Spółkę obiektami. „Bieg” jest organizowany na terenie otwartym i w związku z powyższym, świadczenie usług stanowiących przedmiot zapytania we wniosku, nie należy co do zasady do zadań Ośrodka Sportu i Rekreacji. Świadczone przez Gminę usługi są konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim w zakresie przedmiotowego biegu. Gmina we własnym zakresie pokrywa wydatki związane z przekazaniem uczestnikom „Biegu”, w szczególności z zakupem wody mineralnej, napojów izotonicznych, koszulek, posiłków regeneracyjnych oraz medali. Pobierana opłata startowa, tzw. „wpisowe”, umożliwia pokrycie części kosztów związanych z organizowanym biegiem. Gmina świadcząc ww. usługi nie jest nastawiona na osiągnięcie zysków. Jak Gmina wskazała powyżej, pobierana opłata startowa, tzw. „wpisowe”, umożliwia pokrycie wyłącznie części kosztów związanych z organizowanym biegiem. Organizacja tego biegu w żaden sposób nie prowadzi do uzyskana przez Gminę jakiegokolwiek zysku. Ponadto, należy mieć na uwadze, iż uiszczenie powyższej opłaty nie jest przesłanką konieczną warunkującą uzyskanie napoju izotonicznego, wody, posiłku regeneracyjnego w trakcie biegu i medalu za uczestnictwo w nim. Ww. usługi są świadczone przez Gminę na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym. Gmina w pewnym zakresie świadczy usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, a także świadczy usługi wstępu na imprezy sportowe. Opłata startowa, tzw. „wpisowe”, jest przeznaczana na pokrycie części kosztów związanych z organizacją „Biegu”, w tym m. in. na zakup wody mineralnej, napojów izotonicznych, koszulek, posiłków regeneracyjnych oraz medali dla uczestników biegu. Niemniej jednak, wydatki ponoszone na organizację biegu na znacząco wyższe niż wpływy Gminy z tytułu uiszczanych opłat startowych. Gmina nie występowała z zapytaniem do Głównego Urzędu Statystycznego o wydanie klasyfikacji statystycznej dla światowych usług.

W interpretacji Nr IPTPP1/443-629/12-4/AK tut. Organ uznał, iż świadczone przez Wnioskodawcę usługi opodatkowania usług zapewnienia udziału w Biegu Ulicznym, nie korzystają ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy i podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając na uwadze opis sprawy oraz obowiązujące przepisy należy stwierdzić, że wydatki ponoszone w związku z organizowaniem przedmiotowych usług, mają związek z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę, tj. usługami wstępu na …. Bieg Uliczny. Zatem, z uwagi na spełnienie pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego w świetle przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z ww. wydatkami.

Reasumując, Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z organizowaniem Biegu Ulicznego, ponieważ wydatki te mają związek z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 88 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zaistniałego stanu faktycznego w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami ponoszonymi w związku z organizowaniem Bieg Uliczny.

Natomiast wniosek w części dotyczącej:

  • zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowania usług zapewnienia udziału w Biegu Ulicznym, został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP1/443-629/12-5/AK,
  • zaistniałego stanu faktycznego w zakresie opodatkowania usług zapewnienia udziału w Biegu Ulicznym, został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP1/443-629/12-4/AK,
  • zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami ponoszonymi w związku z organizowaniem Bieg Uliczny, został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP1/443-629/12-7/AK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj