Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów
1433/NG/GV/443-54/2006/LŚ
z 24 lipca 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1433/NG/GV/443-54/2006/LŚ
Data
2006.07.24



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
nagrody w konkursach
reklama
usługi reklamowe


Pytanie podatnika
Podatnik zamierza podjąć współpracę z zagranicznym wydawcą książek do nauki języków obcych. Do zadań podatnika wynikających z umowy będzie należeć projektowanie i realizowanie na rzecz usługobiorcy kompleksowych kampanii reklamowych. Spółka, zobowiązuje się do m.in. budowania wizerunku marki, organizowania prezentacji produktów, przeprowadzania sondaży konsumenckich, organizowania imprez promocyjnych, udziału w targach i wystawach, kreacji i produkcji materiałów reklamowych, opracowywania i współorganizowania sprzedaży premiowanej, organizowania konkursów i loterii. W ramach umowy wnioskodawca będzie organizować akcje promocyjne, programy lojalnościowe i motywacyjne oraz konkursy i loterie, w których przekazywane będą nagrody. W tym celu podatnik zakupi towary, które następnie będą przekazywane na rzecz zwycięzców konkursów czy uczestników programów lojalnościowych i akcji promocyjnych. W związku z powyższym, podatnik zapytuje czy przekazanie w/w towarów, w ramach świadczonej przez wnioskodawcę usługi reklamowej, stanowi integralną część tej usługi, a w konsekwencji czy nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż przekazanie przez podatnika towarów w ramach świadczonej usługi reklamowej stanowi część tej usługi i opodatkowane jest podatkiem VAT jako element kalkulacyjny podstawy opodatkowania usługi reklamowej. W związku z tym przekazanie nagród nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. Nr 54 poz. 535 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m. in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, o której mowa w wyżej wymienionym przepisie, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy o VAT). W myśl art. 7 ust. 1 pkt 2 przez dostawę towarów rozumie się także przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem w tym wszelkie przekazanie przez niego towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Z przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż Spółka świadczy usługi reklamowe i promocyjne, których istotnym elementem jest przekazywanie w imieniu usługodawcy nagród, nabytych uprzednio przez Spółkę. W przypadku nabycia nagrody przez Spółkę jej wartość jest uwzględniona przy świadczeniu usługi reklamowej dla zleceniodawcy. Zatem, należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania przepis art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT bowiem sam fakt wręczenia nabytej przez Spółkę nagrody nie stanowi w analizowanym przypadku oddzielnej dostawy towarów w rozumieniu przytoczonego wyżej przepisu. Wręczenie nagrody jest natomiast nierozerwalnie związane z usługą świadczoną przez wnioskodawcę na rzecz zlecającego usługę reklamową. Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wskazanej czynności prowadziłoby do podwójnego opodatkowania towaru (nagrody), którego wartość została już uwzględniona w opodatkowaniu usługi świadczonej przez Spółkę.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj