Interpretacja Urzędu Celnego w Szczecinie
421000-PA-9102-2/06/TS
z 10 marca 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
421000-PA-9102-2/06/TS
Data
2006.03.10
Autor
Urząd Celny w Szczecinie
Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Zwolnienia --> Inne przypadki zwolnień z podatku akcyzowego
Słowa kluczowe
alkohol etylowy skażony
dostawa wewnątrzwspólnotowa
Pytanie podatnika
Podatnik zwrócił się z pytaniem, czy może sprzedawać zakupiony ze składu podatkowego w Polsce destylat rolniczy, skażony ketonem etylowo - metylowym w ilości 1 litra na 100 litrów alkoholu etylowego 100% do odbiorcy w Niemczech jako zwolniony z podatku akcyzowego?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 216, 217 w związku z art. 14a, 14b §1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U.Nr 8, poz. 60) w związku z wnioskiem złożonym w dniu 12.12.2005r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Celnego w Szczecinie postanawia uznać przedstawione we wniosku stanowisko wnioskodawcy jako nieprawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 12.12.2005 roku do Naczelnika Urzędu Celnego w Szczecinie wpłynął wniosek XX z dnia 07.12.2005r. o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie Spółki, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. We wniosku Strona przedstawiła następujący stan faktyczny oraz własne stanowisko w sprawie. Strona uważa, że może sprzedawać zakupiony destylat rolniczy skażony ketonem etylowo-metylowym w ilości 1litra na 100 litrów alkoholu etylowego 100% do odbiorcy w Niemczech jako destylat rolniczy skażony zwolniony z akcyzy. Odnosząc się do stanowiska przedstawionego przez wnioskodawcę, Naczelnik Urzędu Celnego w Szczecinie stwierdza: Podstawowym aktem prawnym regulującym kompleksowo funkcjonowanie podatku akcyzowego na terytorium kraju jest ustawa z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257 z późn zm.).
Przytoczone zwolnienie dotyczy skażonego alkoholu etylowego, którego konsumentem będzie Polski podatnik. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do dostawy wewnątrzwspólnotowej.
Szczegółowy sposób stosowania i dokumentowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych na terenie kraju i miedzy państwami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz. U. Nr 89, poz. 849 z późn. zm.). Zgodnie z § 3 ust. 1 ww. rozporządzenia, przemieszczanie wyrobów akcyzowych zharmoniozowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, odbywa się na podstawie administracyjnego dokumentu towarzyszącego. Szczegółowe regulacje w zakresie sposobu wystawiania, sposobu wypełniania i obiegu poszczególnych kart ADT zawarte są w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2004r. W sprawie dokumentacji związanej z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych (Dz. 81, poz. 744 z póżn. zm.) Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku otrzymania przez podatnika administracyjnego dokumentu towarzyszącego z potwierdzeniem odbioru wyrobów akcyzowych zharmonizowanych przez nabywcę. Biorąc pod uwagę wyżej wskazane przepisy Spółka może dokonywać dostawy wewnątrzwspólnotowej skażonego alkoholu etylowego do kontrahenta zagranicznego upoważnionego do stosowania tej procedury. Jednocześnie po otrzymaniu przez Spółkę potwierdzonej przez odbiorcę karty 3 ADT wygasną zobowiązania z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej. Mając powyższe na uwadze postanawiam jak w sentencji. Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego na dzień zaistnienia zdarzenia. Zgodnie z art. 14b§ 1i 2 Ordynacji podatkowej interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta.Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać uchylona w drodze decyzji w trybie określonym w art. 14b § 5. POUCZENIE Na niniejsze postanowienie przysługuje Stronie prawo do wniesienia zażalenia, w związku z art. 14a § 4 i art. 236 ustawy Ordynacja podatkowa w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia Stronie. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.