Interpretacja Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu
1473/WVO/443-11/07/GW
z 2 maja 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1473/WVO/443-11/07/GW
Data
2007.05.02



Autor
Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania


Słowa kluczowe
cukier
ewidencjonowanie obrotu
kasa rejestrująca
obniżenie podatku należnego
obrót


Pytanie podatnika
W świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego Spółka wnosi o potwierdzenie, że ma prawo do dokonania korekty ewidencji sprzedaży wykazanej przy użyciu kas rejestrujących oraz korekty (obniżenia) podatku VAT należnego po zakończeniu kampanii cukrowniczej, tj. w rozliczeniu za miesiąc, w którym Spółka uzyskała szczegółowe i kompletne informacje dotyczące ilości zakupionych buraków cukrowych oraz ilości wysłodków wydanych na rzecz poszczególnych plantatorów (w tym wysłodków należnych i sprzedażnych).


POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005r, Nr 8, poz. 60 ze zmianami) po rozpatrzeniu wniosku XXXX, z dnia 05.02.2007r (data wpływu do tut. urzędu) żądającego udzielenia pisemnej interpretacji przepisów art. 29 ust. 1, art. 109 ust. 3, art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami), § 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25.05.2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 102, poz. 860), § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 z późn. zm.) ,
Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy podane we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie
Podany we wniosku stan faktyczny jest następujący: Spółka jest producentem cukru. Podczas produkcji cukru, w wyniku licznych procesów chemicznych, z masy buraczanej uzyskuje się cukier. Po zakończeniu ekstrakcji cukru pozostaje pocięta i mokra masa buraczana, tzw. wysłodki. Stanowią one produkt uboczny powstający w procesie produkcji cukru, który może być wykorzystywany przez rolników przykładowo jako pasza dla zwierząt. Zgodnie z umową kontraktacyjną, plantatorowi, który dostarczył buraki cukrowe do przerobu, CG jest zobowiązana zwrócić za każdą dostarczoną tonę buraków 0,5 tony wysłodków mokrych (lub odpowiednią ilość wysłodków suchych, ustaloną na podstawie właściwych przeliczników) bez dodatkowej odpłatności ze strony plantatora. Są to tzw. wysłodki należne. Obowiązek wydania wysłodków wynika z faktu, iż z punktu widzenia umowy kontraktacji, plantator w całym okresie przerobu buraków pozostaje ich właścicielem w części uzgodnionej pomiędzy stronami. Do zwrotu wysłodków należnych zobowiązują producentów cukru także wymogi Rozporządzenia Rady Wspólnoty Europejskiej Nr 318/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru. Wobec tego, wydanie wysłodków należnych stanowi jedynie zwrot pozostałości towaru, który został Spółce powierzony w celu ekstrakcji cukru, lecz który nigdy nie stał się jej własnością Wobec tego, wydanie wysłodków należnych, jako realizacja zobowiązania kontraktacyjnego, pozostaje poza zakresem opodatkowania VAT, co zostało potwierdzone w interpretacji przepisów podatkowych uzyskanej przez Spółkę, a wydanej przez Naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu (interpretacja z dnia 27 grudnia 2004 r. , sygn. III MUS/KK-WV/443/342/2004/KN). W ramach prowadzonej działalności CG dokonuje także sprzedaży wysłodków (tzw. wysłodki sprzedażne), które pozostaną po wydaniu wysłodków należnych na rzecz rolników. Sprzedaż wysłodków może być dokonana na rzecz plantatora, który wyrazi chęć odbioru wysłodków ponad przysługującą mu zgodnie z umową kontraktacyjną ilość. Zgodnie z klasyfikacją PKWiU wysłodki są zaliczane do grupowania 15.83.2, a więc ich sprzedaż, zgodnie z pozycją 26 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, podlega opodatkowaniu wg stawki VAT w wysokości 7%. W trakcie trwania kampanii cukrowniczej (tj. w okresie od września do grudnia każdego roku) plantatorzy dokonują dostaw buraków cukrowych z różną częstotliwością jak również w poszczególnych miesiącach kampanii dostarczane są różne ilości tego surowca. Podobnie odbywa się odbiór wysłodków przez plantatorów - ilość odebranych przez rolnika wysłodków zależy od jego deklaracji wobec Spółki (plantator sam określa, jaką ilość wysłodków chce w danym dniu odebrać), przy czym nie musi ograniczać się do wysłodków należnych. Np. wysłodki (mokre i suche) mogą być wydawane plantatorom awansem (tj. jeszcze przed rozpoczęciem przez nich dostaw), co wynika z możliwości technicznych CG (w szczególności z uwagi na ograniczone możliwości magazynowania wysłodków w trakcie kampanii). Wydanie wysłodków odbywa się na podstawie kwitu odbioru wysłodków. W poszczególnych miesiącach realizacji dostaw buraków cukrowych Spółka nie jest w stanie technicznie obliczyć całkowitej ilości wysłodków należnych plantatorowi w ramach jednej kampanii, ponieważ nie jest jeszcze precyzyjnie znana ilość buraków, która w tej kampanii zostanie dostarczona przez danego plantatora. W szczególności nie jest możliwe odniesienie się do ilości ton zakontraktowanych zgodnie z umową kontraktacyjną ponieważ jest to ilość szacunkowa i może ona ulegać zmianie w poszczególnych latach ze względu na warunki pogodowe panujące w całym okresie wegetacyjnym buraka cukrowego. Plon buraka cukrowego jest wielkością zmienną i trudną do oszacowania i w związku z powyższym w trakcietrwania kampanii nie jest możliwe określenie z góry ilości wysłodków należnych danemu rolnikowi. Ponadto, zgodnie z umową kontraktacyjną wysłodki mogą być odbierane przez plantatorów przed rozpoczęciem dostaw buraków cukrowych, w trakcie ich realizacji, jak również po zakończeniu procesu dostaw (przy czym data dotycząca zakończenia dostaw przez danego plantatora wynika z oświadczenia złożonego przez niego Spółce). Wydawanie wysłodków trwa do momentu, w którym Spółka wyda wszystkie posiadane przez nią w magazynach wysłodki. Wobec tego, aż do momentu wydania wszystkich wysłodków przez CG, nie jest możliwe dokładne wyliczenie ilości wysłodków sprzedanych na rzecz danego plantatora, gdyż do tego momentu w każdej chwili może on wystąpić do Spółki z prośbą o wydanie dodatkowej partii wysłodków. Jednocześnie, mając na uwadze fakt, iż część plantatorów ma status rolników ryczałtowych w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy o VAT, na podstawie art. 111 ust. 1 tej ustawy Spółka jest zobowiązana do prowadzenia ewidencji sprzedaży wysłodków sprzedażnych przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wobec tego, że na etapie wydawania wysłodków poszczególnym plantatorom Spółka nie jest w stanie precyzyjnie określić, jaka ilość wydanych wysłodków to wysłodki należne, których wydanie nie podlega opodatkowaniu VAT, a jaka to wysłodki sprzedażne (opodatkowane wg stawki VAT w wysokości 7%), CG przyjęła podejście, zgodnie z którym ewidencji przy pomocy kas fiskalnych podlega każde wydanie wysłodków na rzecz plantatorów będących rolnikami ryczałtowymi. Intencją Spółki było uniknięcie sytuacji, w której - po wydaniu przez Spółkę wszystkich wysłodków - okazałoby się, że wydanie wysłodków na rzecz danego plantatora stanowiło sprzedaż towarów, która nie została ujęta w ewidencji kas rejestrujących we właściwym okresie, a co za tym idzie zaniżony został podatek VAT należny z tytułu tej sprzedaży. Byłoby to skutkiem faktu, że we właściwym okresie Spółka nie była w stanie określić, jaka ilość wysłodków rzeczywiście została sprzedana, a jaka stanowiła realizację zobowiązania kontraktowego. W efekcie, część wysłodków wydanych przez CG i wykazanych jako sprzedaż opodatkowana VAT zaewidencjonowana przy użyciu kas fiskalnych, w praktyce stanowił wydanie wysłodków należnych i tym samym powinno być potraktowane jako transakcja nie podlegająca opodatkowaniu VAT. Skutkuje to zawyżeniem sprzedaży opodatkowanej i podatku należnego wykazanych przez Spółkę. Mając na uwadze fakt, iż w wyniku fiskalizacji każdego wydania wysłodków na rzecz plantatorów zawyżona zostaje kwota obrotu opodatkowanego przez Spółkę wg stawki 7%, jak również kwota podatku VAT należnego, po stronie Spółki powstała wątpliwość dotycząca momentu, w którym ma ona prawo do korekty obrotu opodatkowanego i podatku należnego, tj. ich obniżenia o kwoty wynikające z wydania wysłodków należnych, które to wydanie nie podlega opodatkowaniu VAT.

2. Pytanie Wnioskodawcy: W świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego Spółka wnosi o potwierdzenie, że ma prawo do dokonania korekty ewidencji sprzedaży wykazanej przy użyciu kas rejestrujących oraz korekty (obniżenia) podatku VAT należnego po zakończeniu kampanii cukrowniczej, tj. w rozliczeniu za miesiąc, w którym Spółka uzyskała szczegółowe i kompletne informacje dotyczące ilości zakupionych buraków cukrowych oraz ilości wysłodków wydanych na rzecz poszczególnych plantatorów (w tym wysłodków należnych i sprzedażnych).

3. Stanowisko Wnioskodawcy co do oceny tego stanu faktycznego: Zgodnie z przytoczoną wyżej interpretacją Organów Skarbowych uzyskaną przez Spółkę, wydanie wysłodków należnych plantatorom na podstawie umowy kontraktacji pozostaje poza zakresem opodatkowania VAT, natomiast sprzedaż wysłodków - jako czynność opodatkowana VAT, zgodnie z pozycją 26 załącznika nr 3 do ustawy o VAT podlega opodatkowaniu wg stawki VAT 7%. Ze względu na ciągłość dostaw buraków realizowanych przez plantatorów Spółka nie jest w stanie na bieżąco dokładnie wyliczać, jaka ilość wysłodków należnych przysługuje danemu plantatorowi. Co więcej, plantator może dokonywać zaliczkowych pobrań wysłodków lub też odbierać je już po zakończeniu dostaw buraków, co powoduje, że wydawanie wysłodków plantatorom nie następuje jednocześnie z dostarczaniem przez nich surowca do Spółki. Rozbieżność pomiędzy datą dostawy buraków a datą odbioru wysłodków zazwyczaj przekracza okres jednego miesiąca, tj. okres, w którym Spółka jest zobowiązana do dokonania rozliczenia podatku VAT należnego oraz wykazania sprzedaży w deklaracji VAT-7. Należy podkreślić, że w świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego Spółka nie ma technicznej możliwości bieżącego monitorowania, jaka ilość wydanych wysłodków stanowi wysłodki należne lub sprzedażne, jak również nie ma możliwości korygowania ewidencji na bazie miesięcznej, ponieważ dane miesięczne nie są nadal danymi ostatecznymi. Przykładowo, we wrześniu danego roku plantator zaliczkowo odebrał ze Spółki 20 ton wysłodków, natomiast nie dostarczył w tym miesiącu buraków cukrowych. Korekta na bazie miesięcznej oznaczałaby, że cała ilość odebranych wysłodków zostałaby uznana za wysłodki sprzedażne, których wydanie stanowi sprzedaż towarów opodatkowaną wg stawki VAT w wysokości 7%. Następnie, w październiku tego roku plantator dokonał dostawy na rzecz CG 30 ton buraków cukrowych, co oznacza, że ilość należnych mu wysłodków wynosi 15 ton. W efekcie, Spółka musiałaby skorygować (zmniejszyć) wartość wykazanej sprzedaży wysłodków o wartość 15 ton, ponieważ dotyczyłaby ona wysłodków należnych. Jeżeli w kolejnym miesiącu, tj. w listopadzie, plantator dostarczyłby kolejne 30 ton buraków, to oznaczałoby to, że odebrane przez niego we wrześniu wysłodki stanowiły w całości wysłodki należne, których wydanie pozostaje poza zakresem opodatkowania VAT. W konsekwencji, konieczna byłaby kolejna korekta podatku należnego wykazanego przez Spółkę. Jednocześnie jednak, zdaniem Spółki, w ostatecznym rozliczeniu nie może dojść do sytuacji, w której opodatkowaniu VAT podlega również wydanie wysłodków należnych na rzecz plantatorów. W świetle tego oraz w obliczu braku jednoznacznych regulacji w zakresie VAT dotyczących momentu korekty sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kas rejestrujących, Spółka stoi na stanowisku, że korekta podatku VAT należnego związanego z wydaniem wysłodków należnych na rzecz plantatorów powinna nastąpić w miesiącu, w którym ostatecznie znane są dane dotyczące wszystkich dostaw buraków dokonanych przez danego plantatora oraz dane dotyczące całkowitej ilości pobranych przez niego wysłodków. Wówczas bowiem możliwe jest dokładne określenie, jaka ilość wysłodków wydanych plantatorowi stanowi wysłodki należne (niepodlegające opodatkowaniu VAT i wymagające korekty rozliczeń Spółki), a jaka wysłodki sprzedażne (które powinny pozostać opodatkowane wg stawki 7%). Miesiącem tym jest miesiąc zakończenia kampanii cukrowniczej, tj. miesiąc wydania wszystkich wysłodków (mokrych oraz suchych). Na podstawie tych ostatecznych informacji uzyskanych po zakończeniu kampanii Spółka sporządza szczegółowe imienne zestawienia dotyczące wszystkich plantatorów współpracujących ze Spółką. Ponieważ przepisy o VAT nie określają wymogów formalnych dotyczących korekty obrotu wykazanego przy zastosowaniu kas fiskalnych, w ocenie Spółki, za podstawę do dokonania korekty podatku należnego dotyczącego wysłodków mogą być uznane przygotowane przez Spółkę imienne zestawienia, z których wynika wprost, jaka była rzeczywista ilość i wartość wysłodków należnych i sprzedażnych odebranych przez danego plantatora w ciągu całej kampanii cukrowniczej. Wynika to z faktu, iż wyłącznie korekta dokonana na tej podstawie zapewnia ostateczną prawidłowość kwoty podatku należnego wykazywanego przez CG. Przyjęcie odmiennego rozwiązania (np. dokonywanie korekt na bazie miesięcznej) prowadziłoby do konieczności dokonywania wielokrotnych korekt rozliczeń podatku VAT należnego, które nie miałyby statusu korekt ostatecznych do momentu zakończenia wydawania wszystkich wysłodków przez Spółkę. Mając na uwadze powyższe Spółka wnosi o potwierdzenie, że korekta obrotu opodatkowanego wg stawki 7% VAT oraz korekta podatku VAT należnego wykazanego przez Spółkę w deklaracjach VAT-7 w związku z wydawaniem wysłodków (zarówno należnych, jaki i sprzedażnych) w trakcie trwania kompanii cukrowniczej może zostać dokonana po zakończeniu kampanii cukrowniczej, tj. w miesiącu, w którym Spółka - na podstawie danych dotyczących zakupów buraków cukrowych oraz obioru wysłodków przez danego plantatora, sporządziła zestawienie zawierające szczegółowe (imienne) informacje dotyczące ilości wysłodków należnych oraz sprzedażnych wydanych w trakcie tej kampanii.

4. Ocena prawna stanowiska Wnioskodawcy w przedstawionym stanie faktycznym i prawnym:

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm. ) podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Zasady prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy pomocy kas rejestrujących określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 z późn. zm.)
Zgodnie z § 5 ust. 1 w/w rozporządzenia podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i dokonywania wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego lub faktury VAT oraz do wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy.
Kasy rejestrujące muszą spełniać warunki niezbędne do ich stosowania określone w §4 cytowanego wyżej rozporządzenia m. in. wyszczególnienie w ust. 1 pkt 1d tj. zapisywać w pamięci fiskalnej wartość sprzedaży bez podatku (netto) według poszczególnych stawek podatkowych, łączną kwotę podatku i łączną wartość sprzedaży z podatkiem (brutto). Kasa rejestrująca (jej pamięć fiskalna) została skonstruowana w sposób uniemożliwiający jakąkolwiek ingerencję podatnika, bowiem zgodnie z §1 ust. 1 pkt 9 w/w rozporządzenia, pamięć fiskalna kasy rejestrującej stanowi urzędzenie umożliwiając trwały jednokrotny zapis danych dopuszczonych programem pracy kasy bez możliwości ich likwidacji oraz wielokrotny odczyt tych danych, które są nieusuwalne bez zniszczenia samego urządzenia. Oznacza to, że dane raz wprowadzone do kasy (transakcja zakończona wydrukiem paragonu) nie podlegają modyfikacji. Natomiast stosownie do §1 pkt 14 tego rozporządzenia przez raport fiskalny (dobowy, miesięczny, okresowy lub rozliczeniowy) rozumie się dokument fiskalny zawierający dane sumaryczne o obrocie i kwotach podatku za daną dobę lub za wybrany okres w ujęciu według poszczególnych stawek podatkowych oraz sprzedaży zwolnionej. Przepisy prawa nie przewidują możliwości skorygowanian sprzedaży i podatku należnego zawewidencjonowanego za pomocą kasy rejestrującej. Ewidencja obrotu i kwot podatku należnego prowadzona z zastosowaniem kas rejestrujących stanowi dowód co do wysokości obrotu oraz kwot podatku należnego do dokonanych przez podatnika transakcji sprzedaży. Natomiast zakaz ingerencji w pamięć fiskalną kasy poprzez korektę sprzedaży nie oznacza zakazu korekty samej transakcji. Należy mieć na uwadze unormowania zawarte w art. 109 ust. 3 ustawy, zgodnie z którym podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w ar. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzania deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 – dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. Przytoczona regulacja wskazuje zatem na konieczność prowadzenia ewidencji, służącej prawidłowemu sporządzeniu deklaracji podatkowej. Zdaniem Naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu uprawnienie do skorygowania obrotu i kwot podatku należnego zaewidencjonowanego przy zastosowaniu kas rejestrujących musi wynikać ze zgromadzonych przez podatnika dowodów i może zostać zrealizowane prz pomocy innego urządzenia księgowego np. ewidencji korekt kasowych zawierających co najmniej: nazwę podatnika, jego adres, numer identyfikacji podatkowej, adres punktu sprzedaży, logo i numer kasy fiskalnej, numer paragonu fiskalnego, który podlega korekcie, nazwę towaru (przedmiot usługi), datę dokonania korekty z podatniem przyczyn jej dokonania, wartość sprzedaży, stawki i kwoty podatku podlegające korekcie, aktualną skorygowaną wartość sprzedaży, stawkę i kwotę podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że obrotem dla Podatnika jest kwota jaką zobowiązani będą zapłacić plantatorzy za ponadnormatywną ilość wydanych im wysłodków, określoną w nomenklaturze Spółki jako „wysłodki sprzedażne”.

W trakcie trwania kampanii cukrowniczej, Spółka nie jest w stanie określić kwoty należnej z tytułu sprzedaży ponadnormatywnej ilości wysłodków. Spółka dopiero po zakończeniu dostawy buraków cukrowych (zakończeniu kampanii cukrowniczej) uzyskuje wiedzę, ile danemu plantatorowi należy się nieodpłatnych wysłodków, dopiero wtedy bowiem zna całkowitą masę dostarczonego surowca. Ewidencjonowaniu w kasie fiskalnej podlega obrót czyli kwota należna z tytułu sprzedaży na rzecz określonych podmiotów.

Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, że Spółka ewdencjonuje przy pomocy kas fiskalnych każde wydanie wysłodków na rzecz plantatorów będących rolnikami ryczałtowymi.

W momencie zakończenia kampanii cukrowniczej może dojść do sytuacji, w której część wydanych wysłodków potraktowanych przez Spółkę wstępnie jako wysłodki sprzedażne (i zaewidencjonowanie tych wydań za pomocą kasy fiskalnej), stanowić będzie w ostatecznym rozliczeniu wysłodki należne (których wydanie pozostaje poza zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług).

W chwili gdy zaistnieje taki stan Spółka ma prawo do dokonania korekty ewidencji sprzedaży wykazanej przy użyciu kas rejestrujących oraz korekty (obniżenia) podatku VAT należnego.

Najbardziej wiarygodną podstawą dla podatnika do dokonania korekty obrotu zarejestrowanego przez kasę i zamieszczenia zapisu w ewidencji korekt sprzedaży kasowej stanowi zwrot paragonu.

Mając na uwadze to, że przepisy prawa nie określają wymogów formalnych dotyczących korekty obrotu wykazanego przy zastosowaniu kas rejestrujących, w ocenie tut. organu podatkowego dopuszczalne jest by Spółka dokonała takich korekt na podstawie sporządzanych szczegółowych imiennych zestawień dotyczących wszystkich plantatorów współpracujących ze Spółę, z których będzie wynikać jaka była rzeczywista ilość i wartość wysłodków należnych i sprzedażnych odebranych przez danego plantatora w ciągu całej kampanii cukrowniczej.

W związku z tym, że Spółka dopiero w miesiącu zakończenia kampanii cukrowniczej będzie dysponować danymi, na podstawie których prawidłowo określi kwoty sprzedaży wysłodków sprzedażnych oraz podatek należny, prawidłowym jest przyjęcie rozwiązania aby korekty sprzedaży i podatku naleznego dokonywać po zakończeniu tej kampanii czyli w miesiącu w którym Spółka sporządziła zestawienie zawierające szczegółowe informacje dotyczące ilości wysłodków należnych oraz sprzedażnych wydanych w trakcie kampanii.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj