Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IP-PB3-423-391/07-2/IK
z 25 stycznia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IP-PB3-423-391/07-2/IK
Data
2008.01.25


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody


Słowa kluczowe
data
dostawa
kontrakt
moment
oprogramowanie
przychód
usługi


Istota interpretacji
Czy przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego - w zakresie dostawy sprzętu i sieci na miejsce instalacji odpowiadającej 90% wartości (ceny) tej dostawy - powstaje w dacie wydania (instalacji) tego sprzętu i sieci przez Spółkę na miejscu instalacji, stwierdzonego i zaakceptowanego przez strony właściwym dokumentem? Czy przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego w pozostałym zakresie, obejmującym pozostałe 10% płatności za sprzęt i sieci, instalację całości systemu oraz oprogramowanie - powstaje w dacie pomyślnego zakończenia testu instalacji oraz potwierdzenia przez klienta? Czy przychód z tytułu świadczenia przez Spółkę usług dodatkowych, ewentualnie zamówionych przez klienta lub podmiot albański w przyszłości (odrębnie płatnych poza dostawą systemu informatycznego), a objętych comiesięcznym rozliczeniem - powstaje każdorazowo w ostatnim dniu miesiąca, w którym usługi te były faktycznie wykonywane?



Wniosek ORD-IN 658 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2007r. (data wpływu 26.10.2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie art. 12 ust. 3, 3a i 3c ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.10.2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie art. 12 ust. 3, 3a i 3c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

X Sp. z o.o. (dalej: Spółka) zawarła z Ministerstwem Pracy Królestwa Szwecji (dalej: klient) kontrakt na dostawę kompleksowego systemu informatycznego wraz z oprogramowaniem „pod klucz”, tj. na dostawę: sprzętu, oprogramowania, sieci oraz usług instalacji całości systemu we wskazanej przez klienta lokalizacji na terytorium Albanii. Z wniosku wynika, że tam też będą faktycznie wykonywane wszelkie prace związane z dostawą i instalacją systemu. W ramach kontraktu, Spółka dostarczy również szczegółową dokumentację systemu oraz stworzy - w ramach udzielonej gwarancji na poprawne działanie systemu - stanowisko serwisowe (tzw. helpdesk), które z ramienia Spółki ma monitorować pracę systemu i zapewniać interwencję serwisową. Dostawa oprogramowania obejmuje oprogramowanie specjalistyczne, wytworzone przez Spółkę, oraz oprogramowanie popularne (standardowe) nabyte przez Spółkę w celu późniejszej instalacji u klienta (systemy, programy antywirusowe, przeglądarki internetowe). Dostawa sprzętu oraz sieci obejmuje liczbowo oznaczone i dokładnie wyspecyfikowane elementy: komputery — terminale, stacje robocze i serwery oraz urządzenia peryferyjne. Całość tak dostarczonych elementów winna, w ramach instalacji, zostać przez Spółkę zmontowana w funkcjonujący system informatyczny, działający według wskazań klienta, szczegółowo opisanych w kontrakcie. Wszystkie elementy kontraktu (oprogramowanie, sprzęt, sieci, instalacja oraz usługi) są odrębnie w kontrakcie wycenione. Cena za oprogramowanie wytworzone przez Spółkę obejmuje odrębnie moduły główne, moduły dodatkowe, licencje dodatkowe, opcjonalnie do nabycia wedle uznania klienta.

Cena za oprogramowanie popularne (standardowe), nabyte przez Spółkę w celu przekazania na rzecz klienta w ramach kontraktu, jest doliczona do ceny sprzętu, który będzie nabywany przez Spółkę wraz z zainstalowanym już na nich standardowym oprogramowaniem. Bezwzględnie jednak cena za dostawę systemu jako całości nie może być wyższa niż oznaczona w kontrakcie kwota w EURO (górna kwota graniczna). Oznacza, to że w przypadku, gdy koszty systemu okażą się wyższe, to klient zapłaci tylko tę górną kwotę graniczną, jeżeli zaś z powołanej wyżej wyceny łączna cena będzie niższa od wskazanej górnej kwoty granicznej, to klient zapłaci kwotę według wyceny. Kontrakt zabezpiecza interesy klienta w ten sposób, iż faktura za dostawę systemu będzie obejmowała specyfikację dotyczącą wszystkich towarów i usług dostarczonych na rzecz klienta; wszystkie te pozycje mogą być przez klienta zweryfikowane. Ponadto, bez odrębnej odpłatności, wszelkie plany, specyfikacje, projekty, raporty i inne podobne dokumenty przygotowane przez Spółkę w wykonywaniu kontraktu staną się własnością klienta, który ma prawo do ich swobodnego używania, pod warunkiem oznaczenia ich pochodzenia i autora. Spółka ma prawo zatrzymać kopie tych dokumentów, pod warunkiem ich nieużywania do celów innych, niż związane z kontraktem. Pozostałe pozycje cenowe, za odrębną odpłatnością (opcjonalnie), obejmują usługi wsparcia (tzw. support services) oraz usługi operacyjne (tzw. operational services) - wycenione za jeden rok kalendarzowy, przy czym usługi za pierwszy rok po oddaniu systemu są wliczone w cenę za dostawę systemu informatycznego; ich istotą jest szeroko pojęta konsultacja i pomoc w zakresie obsługi, kontroli i nadzoru, a także poprawy funkcjonowania systemu, seminarium prezentacyjne i szkolenie dla użytkowników — wycenione według stawek zryczałtowanych za każde seminarium, usługi konsultacyjne — według stawek godzinowych zaangażowanych pracowników. Usługi te, stanowiące element dostawy systemu jako całości, wchodzą do wyceny tej dostawy. Procentowo, wartość kontraktu rozkłada się następująco:

  • hardware (sprzęt) stanowi ok. 48% wartości kontraktu,
  • usługi programistyczne (oprogramowanie autorskie) stanowi ok. 42% wartości kontraktu,
  • pozostała wartość kontraktu obejmuje koszty usług serwisu i wsparcia po uruchomieniu systemu.

Wszystkie istotne elementy systemu, niezbędne do jego uruchomienia (sprzęt, oprogramowanie, sieci, instalacje) muszą być gotowe do przeprowadzenia odbioru przez klienta (test akceptacji”) w przewidzianym w kontrakcie terminie oddania systemu do odbioru. Z chwilą pomyślnego zakończenia testu i potwierdzenia przez klienta - przejmuje on koszt i ryzyko systemu jako całości i wszystkich jego części; z tą też chwilą następuje wydanie systemu na rzecz klienta i skwitowanie przez klienta wykonania zobowiązań Spółki w tym zakresie bez zastrzeżeń; odbiór ten stanowi również podstawę do zapłaty na rzecz Spółki. Po stronie Spółki pozostają – bez odrębnej odpłatności – zobowiązania gwarancyjne co do usunięcia wad systemu w określonym w kontrakcie okresie, w tym stworzenie wspomnianego stanowiska serwisowego i jego utrzymywanie przez określony w kontrakcie okres.

Kontrakt nie przewiduje żadnych zaliczek, rat, przedpłat lub jakichkolwiek innych podobnych płatności; płatności takie nie będą również dokonywane niezależnie od kontraktu. Wszystkie płatności na rzecz Spółki będą dokonywane przez klienta częściowo, w miarę realizacji oznaczonych w kontrakcie etapów, co następuje:

1. instalacja i oprogramowanie - cała płatność za tę część kontraktu będzie płatna po pomyślnym zakończeniu testu akceptacji, potwierdzonym przez klienta,

  • sprzęt i sieci - część płatności wynosząca 90 % wartości zostanie zapłacona po faktycznej (fizycznej) dostawie i instalacji elementów na miejscu instalacji.
  • pozostała część płatności zostanie uregulowana po pomyślnym zakończeniu testu akceptacji, potwierdzonym przez klienta,

2. inne usługi – odrębne płatności (należne poza dostawą systemu), będą dokonywane na bazie miesięcznej, począwszy od daty potwierdzenia pomyślnego zakończenia testu akceptacji.

Spółka podkreśla, że pomimo odrębnej wyceny w kontrakcie wszystkich elementów systemu, tj. wyposażenia (sprzętu), oprogramowania, sieci oraz instalacji – wszystkie płatności z tytułu kontraktu są zasadniczo uwarunkowane wytworzeniem funkcjonującego systemu informatycznego (spełniającego warunki określone w kontrakcie) oraz pomyślnym wynikiem testu akceptacji. Wyjątkiem od tego są płatności z tytułu faktycznie dostarczonego na miejsce instalacji sprzętu i usług instalacji (90% wartości jest płatne po dostawie na miejsce instalacji, a jeszcze przed testem), co jest spowodowane faktem braku zaliczek na poczet finansowania kontraktu i wynikającym z tego finansowaniem przez Spółkę z własnych środków zakupów sprzętu i usług instalacji sieci; płatność za sprzęt bezpośrednio po dostawie towarów i usług na miejsce instalacji stanowi de facto zwrot poniesionych wcześniej przez Spółkę wydatków, co chroni Spółkę przed zadłużaniem się i ponoszeniem kosztów zadłużenia. Wyjątkiem są także inne usługi (nieobjęte obowiązkowym świadczeniem w ramach dostawy systemu, a dotyczące konserwacji, badań lub ulepszeń systemu), które wchodzą w grę dopiero po pomyślnym zakończeniu testu akceptacji i są płatne odrębnie, poza płatnością za dostawę systemu; ich ceny są również w kontrakcie przewidziane, lecz nie wchodzą w skład dostawy systemu jako całości, w związku z tym są płatne odrębnie, o ile klient zdecyduje się na ich nabycie. Spółka podaje, że kontrakt przewiduje następujący sposób fakturowania i płatności:

  • system (oprogramowanie), sprzęt, sieci i instalacja – niezwłocznie, nie później niż 14 dni po faktycznej dostawie i instalacji systemu i sprzętu, Spółka wystawi na rzecz klienta i do jego przeglądu szczegółową fakturę z cenowym wyszczególnieniem wszystkich elementów dostarczonych klientowi w ramach kontraktu oraz ceny łącznej (sumy faktury),
  • usługi (poza dostawą systemu) – niezwłocznie, nie później niż 14 dni po upływie każdego miesiąca kalendarzowego – aż do dnia zakończenia kontraktu – Spółka będzie wystawiała na rzecz klienta i do jego przeglądu szczegółową fakturę, obejmującą przedmiot usług oraz kwotę należną za dany miesiąc, objęty fakturą. Faktura będzie adresowana do klienta, a ponadto będzie wskazywała numer kontraktu, okres fakturowany, jak również będzie zawierała raport statystyczny wykonanych usług. Ponadto w okresie świadczenia tych usług – w okresie 14 dni od dnia zakończenia każdego miesiąca kalendarzowego – Spółka jest obowiązana do sporządzania i przesyłania klientowi miesięcznego raportu statystycznego, obejmującego usługi w okresie objętym raportem.

W ramach płatności za stworzenie systemu informatycznego Spółka udziela gwarancji na wszystkie elementy systemu, tj na oprogramowanie, sprzęt, sieci, instalacje, a także na usługi. Gwarancja obejmuje zarówno jakość (projekt, materiały, wykonanie lub funkcjonowanie), jak i funkcjonowanie zgodnie z warunkami kontraktu. Wszelkie tego typu usterki będą usuwane przez Spółkę na jej wyłączny koszt, bez jakichkolwiek odrębnej odpłatności. Spółka odpowiada ponadto za swoich podwykonawców tak jak za siebie. Gwarancja, z wyjątkiem usług, trwa przez okres 3 lat od dnia pomyślnego zakończenia testu akceptacji, natomiast w odniesieniu do usług – w terminie I roku od powyższego dnia. Przez okres jednego roku od dnia pomyślnego zakończenia testu akceptacji i przejęcia systemu przez klienta (oprogramowania, sprzętu, sieci i instalacji) Spółka jest obowiązana, bez odrębnej odpłatności, utworzyć i utrzymywać stanowisko serwisu sieciowego (tzw. helpdesk); koszty tego obowiązku są wliczone w cenę systemu. Stanowisko to powinno zapewniać serwis systemu oraz pomoc w jego obsłudze w każdy dzień roboczy, w godzinach pracy. Z wniosku wynika, że w zakresie stworzenia systemu informatycznego, kontrakt dopuszcza wyraźnie możliwość zatrudnienia przez Spółkę jednego, wyraźnie oznaczonego, podwykonawcy mającego siedzibę w Albanii. Inni podwykonawcy mogą być zatrudniani tylko w wypadkach wyraźnie oznaczonych w kontrakcie. Podwykonawca ten będzie w imieniu Spółki prowadził obsługę obowiązkowych zobowiązań gwarancyjnych Spółki, w tym obsługę stanowiska serwisowego (helpdesk). Podwykonawca ten będzie obciążał Spółkę za swoje usługi, a koszty te są objęte wynagrodzeniem Spółki za dostawę systemu jako całości. Ponadto, kontrakt przewiduje możliwość przekazania – po pomyślnym odbiorze systemu przez klienta – całego systemu władzom albańskim, stąd też zamawiającym usługi dodatkowe poza dostawą systemu może być klient, bądź też już właściwa władza Albanii.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego - w zakresie dostawy sprzętu i sieci na miejsce instalacji odpowiadającej 90% wartości (ceny) tej dostawy - powstaje w dacie wydania (instalacji) tego sprzętu i sieci przez Spółkę na miejscu instalacji, stwierdzonego i zaakceptowanego przez strony właściwym dokumentem...
  2. Czy przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego w pozostałym zakresie, obejmującym pozostałe 10% płatności za sprzęt i sieci, instalację całości systemu oraz oprogramowanie - powstaje w dacie pomyślnego zakończenia testu instalacji oraz potwierdzenia przez klienta...
  3. Czy przychód z tytułu świadczenia przez Spółkę usług dodatkowych, ewentualnie zamówionych przez klienta lub podmiot albański w przyszłości (odrębnie płatnych poza dostawą systemu informatycznego), a objętych comiesięcznym rozliczeniem - powstaje każdorazowo w ostatnim dniu miesiąca, w którym usługi te były faktycznie wykonywane...

W części dotyczącej pytania nr 1, Wnioskodawca, powołując się na art. 12. ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stoi na stanowisku, że przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego – w zakresie dostawy sprzętu i sieci na miejsce instalacji odpowiadającej 90% wartości (ceny) tej dostawy – powstaje w dacie wydania (instalacji) tego sprzętu i sieci przez Spółkę na miejscu instalacji, stwierdzonego i zaakceptowanego przez strony właściwym dokumentem. Dostawa sprzętu i sieci na miejsce wraz z instalacją stanowi bowiem wydanie rzeczy (sprzętu) i częściowe wykonanie usługi (instalacji) i tym samym odrębny tytuł do zapłaty w określonej w kontrakcie kwocie. Pozostałe zaś 10% wartości (ceny) tej dostawy jest według kontraktu uzależnione od spełnienia przez Spółkę dodatkowego świadczenia (ukończenia instalacji w całości), tj. zapewnienia klientowi należytej współpracy dostarczonego przez Spółkę sprzętu i sieci z jej oprogramowaniem, co zostanie stwierdzone dopiero po instalacji całości systemu oraz pomyślnym przejściu testu akceptacji. Stąd też, zdaniem Spółki, przychód w wysokości określonej w kontrakcie powstaje z chwilą ukończenia tego etapu instalacji dostarczonego na miejsce instalacji sprzętu i sieci, jeszcze przed instalacją oprogramowania i testowym uruchomieniem systemu.

Odnośnie pytania nr 2, zdaniem Wnioskodawcy, przychód z tytułu dostawy systemu informatycznego w pozostałym zakresie, obejmującym pozostałe 10% płatności za sprzęt i sieci, instalację całości systemu oraz oprogramowanie – powstaje w dacie pomyślnego zakończenia testu instalacji oraz potwierdzenia przez klienta. Zgodnie z warunkami kontraktu z chwilą pomyślnego zakończenia testu potwierdzonego przez klienta przechodzi na niego własność i posiadanie całości systemu, w szczególności koszt i ryzyko jego eksploatacji. Jest to więc wykonanie całości świadczenia przez Spółkę uprawniające do zapłaty całości kwoty, zgodnie z warunkami kontraktu. W ocenie Wnioskodawcy, zgodnie art. 12 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w dacie odbioru systemu, w trybie wyżej przewidzianym, dla Spółki powstaje przychód w zakresie pozostałej, nie zapłaconej do tej pory ceny kontraktu.

W części dotyczącej pytania nr 3, Wnioskodawca, powołując się na art. 12 ust. 3c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stoi na stanowisku, że przychód z tytułu świadczenia przez Spółkę usług dodatkowych (odrębnie płatnych poza dostawą systemu informatycznego), a objętych comiesięcznym rozliczeniem - powstaje każdorazowo w ostatnim dniu miesiąca, w którym usługi te były faktycznie wykonywane. Zgodnie z postanowieniami kontraktu usługi te będą rozliczane comiesięcznie - faktura wystawiana za dany okres rozliczeniowy (miesiąc kalendarzowy) będzie obejmowała usługi faktycznie wykonane w okresie, za który jest wystawiana.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Odpowiadając na pytania nr 1 i 2, stwierdzam, co następuje:

Stosownie do postanowień art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Zgodnie z dyspozycją art. 12 ust. 3a za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

  1. wystawienia faktury albo
  2. uregulowania należności.

Gramatyczna wykładnia powyższego przepisu prowadzi do wniosku, że data powstania przychodu należnego z działalności gospodarczej zdeterminowana została, co do zasady jako dzień, w którym najwcześniej wystąpi zdarzenie spośród wskazanych przez ustawodawcę.

W świetle przedstawionych uwarunkowań prawnych należy więc stwierdzić, iż w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym, momentem przesądzającym o dacie przychodu będzie dzień wydania rzeczy oraz zbycia prawa majątkowego.

Poprzez wydanie rzeczy, o którym mowa w art. 12 ust. 3a ww. ustawy należy rozumieć przeniesienie tej rzeczy w myśl art. 348-351 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16 poz. 93 ze zm.). Zgodnie z art. 348 Kodeksu cywilnego przeniesienie posiadania następuje przez wydanie rzeczy. Wydanie dokumentów, które umożliwiają rozporządzanie rzeczą, jak również wydanie środków, które dają faktyczną władzę nad rzeczą, jest jednoznaczne z wydaniem samej rzeczy.

Z wniosku wynika, że przedmiotem zawartego przez Spółkę kontraktu jest dostawa kompleksowego systemu informatycznego wraz z oprogramowaniem „pod klucz”, czyli dostawa sprzętu, oprogramowania, sieci oraz usług instalacji całości systemu we wskazanej przez klienta lokalizacji. Poszczególne etapy odbioru tego systemu przez klienta zostały określone w ww. kontrakcie. Zgodnie z jego postanowieniami, pierwszym takim etapem będzie faktyczna (fizyczna) dostawa i instalacja elementów na miejscu instalacji, za co Spółka uzyska 90% płatności. Instalacja sprzętu i sieci zostanie stwierdzona i zaakceptowana przez strony kontraktu właściwym dokumentem, należy więc stwierdzić, że dzień instalacji sprzętu i sieci na wskazanym miejscu instalacji należy traktować jako dzień wydania rzeczy w rozumieniu art. 12 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i moment powstania przychodu należnego z tytułu dostawy sprzętu i sieci.

W przypadku zaś pozostałej części płatności z tytułu dostawy systemu informatycznego (pozostałe 10% płatności za sprzęt i sieci, instalację całości systemu oraz oprogramowania), przychód z tego tytułu powstanie w dniu pomyślnego zakończenia „testu akceptacji” instalacji, potwierdzonego przez klienta, bowiem w tym momencie klient przejmuje koszt i ryzyko systemu jako całości i wszystkich jego części, z chwilą tą następuje więc wydanie systemu na rzecz klienta.

Odpowiadając na pytanie nr 3 stwierdzam co następuje:

Stosownie do postanowień art. 12 ust. 3c ustawy o podatku chodowym od osób prawnych, jeżeli strony ustalą, iż usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że jeżeli klient się zdecyduje, Spółka będzie na podstawie postanowień kontraktu świadczyć na jego rzecz usługi nieobjęte obowiązkowym świadczeniem w ramach dostawy systemu, polegające na konserwacji, przeprowadzaniu badań oraz ulepszeń systemu.

Z wniosku wynika, że ceny tych usług są przewidziane w kontrakcie i są płatne odrębnie, poza płatnością za dostawę i instalację systemu oraz sprzętu. Powyższe wyklucza więc możliwość potraktowania należności za te usługi jako zaliczki w rozumieniu art. 12 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy – wyłączone z przychodów.

Spółka podaje we wniosku, że zgodnie z kontraktem, po upływie każdego miesiąca kalendarzowego – aż do dnia zakończenia kontraktu – Spółka będzie wystawiała na rzecz klienta fakturę obejmująca przedmiot usług oraz kwotę należną za dany miesiąc. Będą to więc usługi ciągłe rozliczane cykliczne.

Oznacza to, że obowiązek podatkowy w zakresie przychodów ze sprzedaży usług w zakresie konserwacji, przeprowadzaniu badań oraz ulepszeń systemu (płatnych poza dostawą systemu), świadczonych przez Spółkę w ramach kontraktu, powstanie w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego (miesiąca), w którym usługi te zostaną faktycznie wykonane.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj