Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-1051/12/MN
z 28 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-1051/12/MN
Data
2012.11.28



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
najem
odliczenia
opodatkowanie
prawo do odliczenia
świadczenie nieodpłatne


Istota interpretacji
Brak opodatkowania nieodpłatnych świadczeń, opodatkowania odpłatnych usług wynajmu kortów tenisowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2012 r. (data wpływu 31 sierpnia 2012 r.) uzupełnionym w dniu 14 września 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnych świadczeń, opodatkowania odpłatnych usług wynajmu kortów tenisowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnych świadczeń, opodatkowania odpłatnych usług wynajmu kortów tenisowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Gmina wybudowała dwa korty do tenisa ziemnego. Budowa trwała w dniach od 11 kwietnia 2008 r. do 16 maja 2008 roku. Środki na budowę pochodziły z dofinansowania przyznanego na podstawie umowy zawartej między Samorządem Województwa a Gminą w ramach SPO „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006”. Z wniosku o dofinansowanie wynika, że koszt podatku VAT powstałego przy realizacji projektu był uznany za wydatek niekwalifikowany i nie podlegał refundacji w ramach przyznanego dofinansowania.

Korty, od momentu oddania do używania, są przeznaczone zarówno do nieodpłatnego używania przez dzieci i młodzież szkolną, jak również do odpłatnego wynajmu osobom dorosłym. Z tytułu pobieranych opłat, Gmina odprowadza należny podatek od towarów i usług.

Zasady korzystania z kortów zostały przedstawione w regulaminie, który zawiera także cennik opłat za wynajem kortów. Zgodnie z regulaminem, z obiektu mogą korzystać szkoły, organizacje społeczne, zakłady pracy i osoby prywatne. Prawo do bezpłatnego korzystania z kortu mają dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej. Studentom przysługuje zniżka w wysokości 50% za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej. Pozostałe osoby są obowiązane do wniesienia opłaty, zgodnie z cennikiem.

Kort jest własnością Gminy. Zarządza nim pracownik Gminy. Wszelkie opłaty z tytułu wynajmu kortów są pobierane przez tego pracownika. Gmina jest czynnym podatnikiem VAT, a opłaty za wynajem kortu są opodatkowane podatkiem VAT.

Gmina otrzymała w dniu 20 maja 2008 r. fakturę za: budowę dwóch kortów do tenisa ziemnego. Nie dokonała odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tej faktury.

Ponadto, Gmina ponosi wydatki na bieżące utrzymanie kortów. Od wydatków tych nie odlicza podatku naliczonego.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:


  1. Czy Gmina postępuje prawidłowo, przyjmując od momentu oddania kortów do używania, że nieodpłatne udostępnienie ich dzieciom i młodzieży jest czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...
  2. Czy Gmina postępuje prawidłowo, przyjmując od momentu oddania kortów do używania, że odpłatny wynajem kortów osobom dorosłym jest usługą opodatkowaną podatkiem od towarów i usług...
  3. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktury dokumentującej budowę kortów...
  4. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur za wydatki na bieżące utrzymanie kortów...


Wnioskodawca wyraził następujące stanowisko.


Ad. 1


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez odpłatne świadczenie usług należy rozumieć każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:


  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Nieodpłatne świadczenie usług, co do zasady nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Wyjątkiem są ściśle określone sytuacje wskazane w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Artykuł ten został znowelizowany z dniem 1 kwietnia 2011 roku, co oznacza, że w momencie wybudowania i oddania kortów do używania w 2008 r. obowiązywało inne brzmienie tego przepisu niż obecnie. Dla ustalenia, czy nieodpłatne udostępnianie kortów dla dzieci i młodzieży szkolnej jest czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, należy przeanalizować oba brzmienia przepisów. Z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 1 kwietnia 2011 roku wynika, że nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami, w całości lub w części, traktuje się jak odpłatne świadczenie usług.


Z przepisu tego wynika, że nieodpłatne świadczenie usług zostanie opodatkowane tylko wtedy, gdy zostaną spełnione łącznie dwa warunki:


  1. nieodpłatne świadczenie usług nie jest związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa,
  2. podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z usługami nieodpłatnymi.


Jeżeli jeden z powyższych warunków nie zostanie spełniony, nie jest możliwe opodatkowanie nieodpłatnie świadczonej usługi. Takie rozumienie powołanego art. 8 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 1 kwietnia 2011 roku, potwierdza także Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 23 marca 2010 roku o sygn. akt I FSK 326/09. W konsekwencji niespełnienia jednego z powyższych warunków, usługa taka nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.

Przez usługi niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie obyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą, wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych (art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym). W myśl cytowanych powyżej przepisów o samorządzie gminnym, zadania z zakresu kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, tj. w tym przypadku budowa kortów tenisowych oraz ich wykorzystanie w celu wykonywania tych zadań, związanych z kulturą fizyczną, należą do zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. Oznacza to, że czynność udostępniania kortów tenisowych nieodpłatnie uczniom szkół jest czynnością związaną z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a tym samym niepodlegajacą opodatkowaniu podatkiem VAT.


W związku z niespełnieniem pierwszej z przesłanek wymienionych w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 1 kwietnia 2011 roku, bez znaczenia pozostaje fakt, czy Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od budowy przedmiotowych kortów tenisowych. Niezależnie od możliwości odliczenia podatku naliczonego, nieodpłatne udostępnienie kortów dzieci i młodzieży szkolnej pozostanie czynnością niepodlegajacą opodatkowaniu podatkiem VAT. W stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 roku, przepis art. 8 ust. 2 ustawy VAT ma następujące brzmienie: za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:


  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.


Także w świetle obecnie obowiązującego przepisu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, opodatkowanie nieodpłatnych usług jest uzależnione od ich związku z działalnością gospodarczą podatnika. Jeżeli nieodpłatne usługi zostały wyświadczone do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, będą one podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT. Tylko w przypadku, gdy są świadczone na cele działalności gospodarczej podatnika, nie będą podlegały opodatkowaniu. Jak zostało wyżej wskazane, nieodpłatne udostępnienie kortów dzieci i młodzieży szkolnej jest związane z prowadzonym przez Gminę przedsiębiorstwem. Wynika to z faktu, że udostępniając nieodpłatnie korty tenisowe, Gmina realizuje zadania własne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym. W konsekwencji, w obecnym stanie prawnym nieodpłatne udostępnienie kortów tenisowych dzieci i młodzieży szkolnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, nieodpłatne udostępnienie kortów tenisowych, zarówno na tle poprzedniego stanu prawnego, jak również obecnego, jest czynnością niepodlegajacą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Powyższe znajduje potwierdzenie także w interpretacjach indywidualnych, np. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 31 grudnia 2010 roku nr IBPP4/443-1962/10/AZ, interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 17 maja 2012 roku nr IPTPP1/443-138/12-7/MW oraz w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 23 lutego 2012 roku nr IBPP4/443-1680/11/EJ.


Ad. 2.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez odpłatne świadczenie usług należy rozumieć każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:


  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Odpłatne świadczenie usług może być opodatkowane tylko wtedy, gdy podmiot świadczący te usługi działa w charakterze podatnika VAT. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy VAT, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy VAT z grona podatników zostały wyłączone organy władzy publicznej oraz urzędy obsługujące te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Gmina nie jest wyłączona z kręgu podatników na podstawie tego przepisu. W odniesieniu do jednostek samorządu terytorialnego, ustawodawca wprowadził zwolnienie dotyczące niektórych z wykonywanych przez nie czynności. Stosownie do brzmienia treści przepisu § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Norma ta została wprowadzona w życie z dniem 6 kwietnia 2011 r. Przepis o analogicznej treści znajdował się także w rozporządzeniu wykonawczym z dnia 22 grudnia 2010 r. w przepisie § 13 ust. 1 pkt 12, rozporządzeniu wykonawczym z dnia 24 grudnia 2009 r. w przepisie § 12 ust. 1 pkt 12, rozporządzeniu wykonawczym z dnia 28 listopada 2008 r. w przepisie § 13 ust. 1 pkt 12 oraz w rozporządzeniu wykonawczym z dnia 27 kwietnia 2004 r. w przepisie § 8 ust. 1 pkt 13.

Z powyższych przepisów jednoznacznie wynika, że nie są objęte zwolnieniem od podatku czynności realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych. Niewątpliwie wynajem kortów jest czynnością cywilnoprawną, a więc niepodlegającą zwolnieniu na podstawie przywołanych przepisów. Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina oddając korty w odpłatny najem, zarówno na tle stanów prawnych obowiązujących od dnia oddania kortów do używania, jak i obecnie, świadczy usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jednocześnie są to usługi, w stosunku do których ustawodawca nie przewidział zwolnienia od podatku.


Ad.3.


Z uwagi na fakt, że pytanie dotyczy czynności, która miała miejsce w roku 2008, poniżej zostaną przywołane przepisy obowiązujące na dzień otrzymania faktury przez Gminę.

Art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Jednocześnie, towary i usługi nabyte w celu wybudowania kortów tenisowych były i nadal są wykorzystywane do wykonywania zarówno czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (odpłatny najem), jak również czynności niepodlegających opodatkowaniu (nieodpłatne udostępnianie dzieciom i młodzieży szkolnej).

Z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być dokonane tylko w zakresie, w jakim wiąże się podatek naliczony z czynnościami opodatkowanymi. Do obowiązków podatnika należy bezpośrednie przyporządkowanie kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi. Art. 90 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli przyporządkowanie takie nie jest możliwe, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego (art. 90 ust. 2 ustawy o VAT). O ile bezpośrednie przyporządkowanie kwot podatku naliczonego do czynności opodatkowanych nie jest możliwe, podatnik nie ma możliwości stosowania dowolnie wybranej przez siebie metody określania (szacowania) zakresu związku podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi. Związek taki może być określony jedynie na podstawie proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 w związku z art. 90 ust. 3 ustawy VAT (tzw. współczynnik sprzedaży). Proporcję tą oblicza się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo. Proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

Zgodnie z uchwałą siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 października 2011 roku o sygn. akt. 1 FPS 9/10, podatnicy przy obliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy VAT nie mają obowiązku uwzględniania czynności niepodlegających opodatkowaniu. W ocenie NSA, w przypadku podatku naliczonego wynikającego z wydatków związanych z czynnościami opodatkowanymi oraz niepodlegającymi podatkowi (których nie da się jednoznacznie przypisać do jednej z tych kategorii czynności), podatnik nie stosuje odliczenia częściowego według proporcji określonej w art. 90 ust. 3 ustawy VAT, lecz odliczenie pełne.

W przedstawionym stanie faktycznym mamy do czynienia z sytuacją, w której podatek naliczony, wynikający z faktury za wybudowanie kortów tenisowych związany jest jednocześnie z czynnościami podlegającymi oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, co zostało wskazane w poprzednich punktach niniejszego wniosku. Na dzień otrzymania faktury zakupu nie było możliwe także dokonanie bezpośredniego przyporządkowania kwoty podatku naliczonego do czynności opodatkowanych. Oznacza to, że zgodnie z uchwałą NSA, Gmina miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur za zakup usługi, polegającej na budowie kortów tenisowych.

Zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym w 2008 roku, prawo do obniżenia podatku należnego powstawało w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę. Jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia podatku w tym terminie, mógł obniżyć kwotę podatku należnego w rozliczeniu za kolejny okres.

W myśl postanowień art. 86 ust. 13 ustawy o VAT, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia w żadnym z powyższych terminów, może on obniżyć kwotę podatku należnego poprzez dokonanie korekty deklaracji podatkowej, za okres, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego. Przepis ten obowiązuje w niezmienionym brzmieniu również obecnie. Zdaniem Wnioskodawcy, może on dokonać odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury za budowę kortów w pełnej wysokości z uwagi na fakt, że podatek ten wiąże się jednocześnie z czynnościami opodatkowanymi oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, a bezpośrednie przyporządkowanie kwoty podatku naliczonego do czynności opodatkowanych nie jest możliwe. Odliczenie to powinno być zrealizowane poprzez złożenie obecnie korekty deklaracji za odpowiedni okres rozliczeniowy.


Ad. 4.


Argumentacja przedstawiona w stanowisku Wnioskodawcy do pytania 3 ma także odpowiednie zastosowanie do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur za wydatki związane z bieżącym utrzymaniem kortów do tenisa ziemnego. Powołane w stanowisku Wnioskodawcy do pytania 3 przepisy prawne nie uległy zmianie w zakresie, w jakim mogłyby ograniczyć prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego wynikającego z faktur za bieżące utrzymanie kortów. Zdaniem Gminy, ma Ona prawo do obniżenia w pełnej wysokości podatku naliczonego wynikającego z faktur za wydatki na bieżące utrzymanie kortów, o ile oczywiście nie są to wydatki, w stosunku do których ustawa o VAT zakazuje odliczania podatku naliczonego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj