Interpretacja Urzędu Skarbowego w Krasnymstawie
PD/415-14/06
z 28 lutego 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD/415-14/06
Data
2007.02.28



Autor
Urząd Skarbowy w Krasnymstawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dotacja
dotacja z Europejskiego Funduszu Społecznego
Europejski Fundusz Społeczny
źródło finansowania


Pytanie podatnika
Czy wydatki związane z pozarolniczą działalnością gospodarczą, pokryte z otrzymanej dotacji, stanowią koszt uzyskania przychodu?


W dniu 08 grudnia 2006r. Podatnik zwrócił się z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie wydatków związanych z pozarolniczą działalnością gospodarczą finansowanych jednorazową dotacją inwestycyjną udzieloną w ramach Działania 2.5 Promocja przedsiębiorczości ZPORR 2004-2006.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego Podatnik prowadzi działalność gospodarczą -AUTO-NAPRAWA- opodatkowaną na zasadach ogólnych i w dniu 31 lipca 2006r. zawarł umowę z Fundacją Rozwoju Lubelszczyzny pełniącą rolę Beneficjneta Końcowego (Instytucji Wdrażającej) o udzielenie jednorazowej dotacji inwestycyjnej w postaci wsparcia kapitałowego na sfinansowanie pierwszych wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowopowstałego przedsiębiorstwa. Wkład własny Podatnika wynosi 25%, natomiast 75% wartości inwestycji stanowią środki przekazane przez Instytucję Wdrażającą, w tym 75% pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego, a 25% z krajowych środków publicznych. Zdaniem Wnioskodawcy wydatki poniesione w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w części sfinansowanej środkami pochodzącymi z uzyskanej dotacji inwestycyjnej oraz odpisy amortyzacyjne od zrefundowanej wartości inwestycji nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdza, co następuje:

Wsparcie Wspólnoty dla Polski w latach 2004-2006 było i jest realizowane przede wszystkim za pomocą jednofunduszowych sektorowych programów operacyjnych (SPO) oraz wielofunduszowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR). Status prawny środków pochodzących z funduszy strukturalnych regulują przepisy Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 438/2001 z dnia 02 marca 2001r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o Narodowym Planie Rozwoju 2004-2006 (Dz. U. Nr 116, poz. 1206).

Pomoc finansowaną z funduszy strukturalnych ze względu na kierunki jej przeznaczenia można podzielić na środki, z których finansowane są programy: inwestycyjne, o charakterze społecznym i edukacyjnym.Kierując się takim podziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, do otrzymanej przez beneficjentów ostatecznych pomocy finansowanej z tych środków, obowiązujące przepisy w zakresie podatku dochodowego stosuje się w zależności od celu, na jaki przeznaczone są te środki.

W przypadku otrzymania przez beneficjentów ostatecznych, pomocy przeznaczonej na inwestycje, wydatki poniesione na przedsięwzięcia objęte wsparciem finansowym nie są kosztami uzyskania przychodów (art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. b i c ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych – Dz. U. z 2000r., Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), a otrzymane środki pomocowe, jako zwrot tych wydatków nie będą przychodami zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 oraz ust. 3 pkt 3a cytowanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast odpisy amortyzacyjne od części wartości inwestycji, która została zrefundowana nie będą stanowiły kosztów uzyskania przychodów – stosownie do art. 23 ust. 1 pkt 45 w/w ustawy. Zatem stanowisko zawarte we wniosku o interpretację stosowania przepisów prawa podatkowego w przedmiotowej sprawie jest prawidłowe.

Udzielona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia. Zgodnie z art. 14 par. 1 i 2 Ordynacji podatkowej niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla Wnioskodawcy – do czasu jej zmiany lub uchylenia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj