Interpretacja Urzędu Skarbowego w Białej Podlaskiej
PP/443-3/07
z 27 kwietnia 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP/443-3/07
Data
2007.04.27
Autor
Urząd Skarbowy w Białej Podlaskiej
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku
Słowa kluczowe
odliczenie podatku od towarów i usług
termin
usługi budowlane
Pytanie podatnika
Klub Sportowy jako czynny podatnik podatku od towarów i usług dzierżawi budynek administracyjny stanowiący własność Gminy Miejskiej. Część budynku Klub wynajmuje - za zgodą właściciela - Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Usługa najmu dokumentowana jest fakturami VAT wystawianymi przez Klub za okresy miesięczne. Klub wyraził zgodę na przeprowadzenie modernizacji i remontu wynajętej części budynku. Umowa w tym przedmiocie została sporządzona z udziałem przedstawicieli trzech stron: Gminy Miejskiej, Klubu oraz Agencji. Strony ustaliły, że (cytat): „wynajmujący pokryje koszty robót stanowiących ulepszenie lokalu a najemca obciąży wynajmującego fakturą VAT (refakturą faktur za roboty modernizacyjne i remontowe), natomiast zapłata kwoty określonej w refakturze VAT nastąpi w 71 ratach przez potrącenie przez najemcę 30% z comiesięcznej faktury za czynsz za najem lokalu przez Klub. W dniu 08.01.2007r. Klub otrzymał fakturę nr 3 i 4/OR03/2006 z dnia 21.12.2006r. na kwotę brutto 155.441,08 zł w tym podatek VAT w wysokości 28.030,36 zł.”
Czy w przedstawionej sytuacji Klub winien odliczyć podatek VAT naliczony określony w tej fakturze jednorazowo w deklaracji VAT-7 za miesiąc styczeń 2007r., czy też co miesiąc przez okres 71 kolejnych miesięcy, odliczając w każdej deklaracji VAT-7 po jednej racie podatku VAT w wysokości 394,80 zł wynikającej z refaktury za modernizacje i remont budynku. Według Klubu należy odliczać w deklaracjach VAT-7 przez 71 kolejnych okresów rozliczeniowych kwotę podatku w wysokości 394,80 zł.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn.zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art.119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Podstawowym, najistotniejszym warunkiem kształtującym prawo podatnika podatku od towarów i usług do odliczenia podatku naliczonego jest więc związek dokonanych zakupów towarów i usług z wykonywaniem przez niego czynności opodatkowanych. W myśl art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-4 oraz ust. 11, 12, 16 i 18. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.