Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-458/08/DG
z 7 października 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-458/08/DG
Data
2008.10.07



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
(Podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy) --> Podatek akcyzowy --> Obowiązek podatkowy

Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi --> Procedura zawieszenia poboru akcyzy


Słowa kluczowe
alkohol etylowy
obowiązek podatkowy
podatek
podatek akcyzowy
wyroby akcyzowe zharmonizowane
zawieszenie poboru akcyzy


Istota interpretacji
Czy przedmiotowy bioetanol B 80 może być, bez uiszczania należnej od tego wyrobu akcyzy, zużyty przez Spółkę na terenie składu podatkowego poprzez wpompowanie go do ropy naftowej, a więc wyrobu akcyzowego zharmonizowanego oznaczonego symbolem PKWiU 11.10.10-10.12 celem jego przerobienia na instalacji DRW, wskutek czego - w wyniku szeregu czynności - powstanie ostatecznie wyrób akcyzowy zharmonizowany, tj. olej napędowy mieszczący się w grupowaniu PKWiU 23.20.?



Wniosek ORD-IN 607 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2008r. (data wpływu 26 czerwca 2008r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 września 2008r. (data wpływu 30 września 2008r. oraz pismem z dnia 30 września 2008r. (data wpływu 6 października 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do bioetanolu B 80 nabytego 15 kwietnia 2004r. - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2008r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 24 września 2008r. (data wpływu 30 września 2008r). oraz pismem z dnia 30 września 2008r. (data wpływu 6 października 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do bioetanolu B 80 nabytego 15 kwietnia 2004r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji, magazynowania i obrotu produktami rafinacji ropy naftowej. Podatnik wykonuje działalność gospodarczą w oparciu o posiadany przez siebie skład podatkowy.

Obecnie, w składzie podatkowym Spółki znajduje się wyrób o nazwie bioetanol B 80. Produkt ten jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym klasyfikowanym według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług do symbolu PKWiU 15.92.12-00.10 (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług) i jednocześnie klasyfikowany do symbolu PKWiU 15.92.12-00.00 na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Jednocześnie, Podatnik wskazuje, iż na mocy § 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - Dz. U. z 2004 r.. nr 89. poz. 844 ze zmianami, do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), o której mowa w § 3, a więc klasyfikację wynikającą z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - Dz. U. z 1997 r., nr 42, poz 264 ze zmianami), nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2008.

Przedmiotowy bioetanol B 80 po raz ostatni został zakupiony przez Wnioskodawcę w dniu 15 kwietnia 2004 r. z zastosowaniem zwolnienia od podatku akcyzowego. Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z poz. 9 pkt 6 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2003r. w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 221, poz. 2196), wolny od podatku akcyzowego był alkohol etylowy i pozostałe alkohole skażone wytwarzane na bazie produktów rolnych przeznaczony do wytwarzania paliw ciekłych i biopaliw ciekłych. Będący przedmiotem wniosku Bioetanol B 80 zaliczany jest do alkoholu etylowego i pozostałych alkoholi skażonych wytwarzanych na bazie produktów rolnych przeznaczony do wytwarzania paliw ciekłych, klasyfikowany w myśl rozporządzenia rady Ministrów z dnia 18 marca 1997r. do symbolu PKWiU 15.92.12-00.10 w stanie prawnym obowiązującym w dniu 15 kwietnia 2004r. był wyrobem wolnym od podatku akcyzowego na podstawie poz. 9 pkt 3 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2003r. w sprawie podatku akcyzowego.

Bioetanol B 80 klasyfikowany do PKWiU 15.92.12-00.10 jako alkohol etylowy i pozostałe alkohole skażone wytwarzane na bazie produktów rolnych można również określić jako spirytus odwodniony skażony w sposób określony w odrębnych przepisach. Zakupiony przez Wnioskodawcę przedmiotowy produkt został właśnie tak nabyty czyli jako alkohol etylowy i pozostały alkohol skażony wytwarzany na bazie produktów rolnych - spirytus odwodniony skażony w sposób określony w odrębnych przepisach.

Bioetanol B 80 jako wyrób akcyzowy zharmonizowany znajdujący się w składzie podatkowym Spółki objęty jest procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Wskazać bowiem należy, iż art. 127 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) stanowi, że ustawa wchodzi w życie z dniem 1 marca 2004r., z tym że przepisy art. 1-26, art. 27 ust. 2-7, art. 28 i 29, art. 30 ust. 1, 2 i 4, art. 36, art. 46 ust. 2, art. 54-60, art. 62-122 oraz art. 124-126 wchodzą w życie z dniem 1 maja 2004r. W oparciu o przywołany art. 127 ustawy o podatku akcyzowym art. 26 tej ustawy, który zawiera zakres czynności objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wszedł w życie 1 maja 2004r.. Oznacza to więc, że w dniu zakupu przez Spółkę Bioetanolu B 80, co miało miejsce 15 kwietnia 2004r., nie było podstaw do stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy względem przedmiotowego wyrobu albowiem przepis art. 26 ustawy o podatku akcyzowym w tym czasie nie jeszcze nie obowiązywał. Jednocześnie z dniem 1 maja 2004r. Bioetanol B 80 został objety procedurą zawieszenia poboru akcyzy w oparciu o art. 26 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, który to przepis stanowi, że pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są: produkowane, przetwarzane lub magazynowane w skaldzie podatkowym. Z uwagi więc na fakt, iż Bioetanol B 80 jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym, to począwszy od dnia 1 maja 2004r. wyrób ten, magazynowany w składzie podatkowym Spółki, został objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przedmiotowy bioetanol B 80 może być, bez uiszczania należnej od tego wyrobu akcyzy, zużyty przez Spółkę na terenie składu podatkowego poprzez wpompowanie go do ropy naftowej, a więc wyrobu akcyzowego zharmonizowanego oznaczonego symbolem PKWiU 11.10.10-10.12 celem jego przerobienia na instalacji DRW, wskutek czego - w wyniku szeregu czynności - powstanie ostatecznie wyrób akcyzowy zharmonizowany, tj. olej napędowy mieszczący się w grupowaniu PKWiU 23.20....

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na względzie polskie przepisy o podatku akcyzowym, nie ma przeciwwskazań, aby przetworzyć magazynowany przez Podatnika bioetanol B 80 wraz z ropą naftową klasyfikowaną do symbolu PKWiU 11.10.10-10.12, uzyskując tym samym inny wyrób akcyzowy zharmonizowany jakim jest olej napędowy mieszczący się w grupowaniu PKWIU 23.20. Co więcej, w przepisach tych nic ma wyraźnego zakazu komentowanych działań. Mając powyższe na względzie oraz zgodnie z zasadą „co nie jest wyraźnie zakazane, jest dozwolone" dopuścić należy możliwość działań, o których mowa w zapytaniu Wnioskodawcy.

Jednocześnie pragniemy wskazać, ze Bioetanol B 80 jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Procedura zawieszenia poboru akcyzy względem Bioetanolu B 80 ma zastosowanie na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej, zgodnie z którym pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym.

Odnośnie samego zużycia Bioetanolu B 80 do produkcji oleju napędowego istotne znaczenie ma tu brzmienie art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy akcyzowej, który stanowi, iż zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku zużycia wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w składzie podatkowym, z wyjątkiem przypadku, gdy wyrób ten jest przeznaczony do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego: obowiązek podatkowy powstaje z dniem jego zużycia.

W treści art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy akcyzowej ustanowiono wyraźne wyłącznie od zasady, iż zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w momencie zużycia wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w składzie podatkowym. Wyłączenie to dotyczy zużycia wyrobu akcyzowego zharmonizowanego z przeznaczeniem do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego.

W polskich przepisach o podatku akcyzowym próżno szukać legalnej definicji pojęcia „produkcja". W związku z tym przy nadawaniu temu pojęciu normatywnej treści należy pominąć tzw. domniemanie języka prawnego na rzecz domniemania języka powszechnego (z zastrzeżeniem dotyczącym niektórych przypadków, w których ustawodawca nakazał uznać za produkcję również działania potocznie za produkcję nie uznawane np. rozlewanie piwa). Zasada domniemania języka potocznego nakazuje interpretatorowi, w sytuacji braku definicji legalnej pojęcia, którym posługuje się ustawodawca, rozumieć to pojęcie w ten sposób, jaki wynika z jego rozumienia w języku powszechnym. Źródłem rozumienia pojęć w języku powszechnym jest słownik tego języka, zgodnie z regułami którego dane pojęcie powstało, lub z którego się ono wywodzi.

Zgodnie zatem z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (www.sjp.pwn.pl). produkcją jest „zorganizowana działalność mająca na celu wytwarzanie jakichś towarów, usług lub dóbr kultury" (definicja poprzez czynność) lub „to, co zostało wytworzone" (definicja poprzez skutek).

Wpompowanie bioetanolu B 80 do ropy naftowej z zamiarem uzyskania finalnego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w postaci oleju napędowego klasyfikowanego do grupowania PKWiU 23.20 winno być kwalifikowane jako zużycie wyrobu akcyzowego zharmonizowanego (bioetanolu B 80) z przeznaczeniem do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego.

Zdaniem Spółki, zacytowany wyżej art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy akcyzowej przesądza, iż zużycie wyrobu akcyzowego zharmonizowanego o nazwie bioetanol B 80 z przeznaczeniem do wyprodukowania innego wyroby akcyzowego zharmonizowanego, poprzez wpompowanie bioetanolu B 80 do ropy naftowej celem jego przerobienia na instalacji DRW nie będzie skutkować zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a w konsekwencji nie będzie obowiązku zapłaty podatku akcyzowego według stawek właściwych dla Bioetanolu B 80. Działanie polegające na wpompowaniu bioetanolu B 80 do ropy naftowej celem wytworzenia w wyniku dalszych czynności produkcyjnych wyrobu akcyzowego zharmonizowanego jakim jest olej napędowy winno być bowiem uznane za zużycie wyrobu akcyzowego zharmonizowanego z przeznaczeniem do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego, a więc czynność nie powodująca obowiązku uiszczenia podatku akcyzowego.

Mając na względzie powyższe należy stwierdzić, iż odpowiedź na pytanie Spółki winna być odpowiedzią twierdzącą. Zatem, wnosimy o uznanie stanowiska Wnioskodawcy przedstawione w niniejszym wniosku za prawidłowe w całości.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca nabył w dniu 15 kwietnia 2004r. jako wolny od podatku akcyzowego Bioetanol B 80 klasyfikowany do PKWiU 15.92.12-00.10 jako alkohol etylowy i pozostały alkohol skażony wytwarzany na bazie produktów rolnych (spirytus odwodniony skażony w sposób określony w odrębnych przepisach). Zatem w dacie jego nabycia miały zastosowanie przepisy ustawy z 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) oraz przepisy wykonawcze wydane do tej ustawy.

W myśl art. 34 ust. 1 ww. ustawy z 8 stycznia 1993r., opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, podlegały czynności określone w art. 2 , dotyczące towarów wymienionych w załączniku nr 6 do ustawy, zwanych dalej wyrobami akcyzowymi, z zastrzeżeniem art. 35 ust. 2a.

Stosownie do poz. 13 załącznika nr 6 do ww. ustawy alkohol etylowy klasyfikowany do PKWiU 15.92 był wyrobem akcyzowym, podlegającym opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Zgodnie z art. 35 ust. 1, ust. 2 i ust. 2a ww. ustawy obowiązek podatkowy w zakresie akcyzy, z zastrzeżeniem art. 37 ust. 7, ciąży na:

  1. producencie wyrobów akcyzowych,
  2. importerze wyrobów akcyzowych,
  3. sprzedawcy wyrobów akcyzowych,
  4. podmiocie świadczącym usługi w zakresie wyrobów akcyzowych,
  5. nabywcy wyrobów akcyzowych, od których nie pobrano podatku akcyzowego lub pobrano w kwocie niższej niż należna,
  6. podmiocie posiadającym importowany wyrób akcyzowy, od którego nie pobrano podatku akcyzowego lub pobrano w kwocie niższej niż należna,
  7. podmiocie, u którego stwierdzono nadmierne ubytki lub zawinione niedobory wyrobów akcyzowych, wymienionych w załączniku nr 6 poz. 13-15 i 17,
  8. podmiocie zużywającym spirytus własnej produkcji lub nabyty po cenach niezawierających najwyższej stawki podatku akcyzowego.

Obowiązek, o którym mowa w powyżej, powstaje niezależnie od obowiązku podatkowego określonego w rozdziale 2 cyt. ustawy, z zastrzeżeniem ust. 2a.

Dla wyrobów określonych w załączniku nr 6 poz. 1, 13-15, 17 i 19 obowiązek podatkowy powstaje w momencie przemieszczenia tych wyrobów poza teren zakładu, w którym zostały wyprodukowane, również w przypadku, gdy nie dokonano czynności określonych w art. 2.

Zatem w odniesieniu do Bioetanolu B 80 nabytego w dniu 15 kwietnia 2004r., który Wnioskodawca zaklasyfikował do symbolu PKWiU 15.92.12-00.10 jako alkohol etylowy i pozostałe alkohole skażone wytwarzane na bazie produktów rolnych, będącego przedmiotem wniosku obowiązek podatkowy powstał na zasadach określonych w cyt. wyżej przepisach.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że przedmiotowy Bioetanol B 80 został nabyty jako wolny od podatku akcyzowego na podstawie poz. 9 pkt 3 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2003r. w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 221, poz.2196), zgodnie z którym przedmiotowy produkt jest wolny od podatku pod warunkiem, że zostanie przeznaczony do wytwarzania paliw ciekłych i biopaliw ciekłych.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od 1 maja 2004r., pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym.

Stosownie zaś do art. 2 pkt 12 ww. ustawy skład podatkowy to miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami.

Ponieważ przedmiotowy wyrób został nabyty pod rządami ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, obowiązującej do dnia 31 kwietnia 2004r. zatem zastosowanie do tego wyrobu procedury zawieszenia poboru akcyzy wprowadzonej do stosowania od 1 maja 2004r. przepisami ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym jest możliwe wyłącznie na mocy przepisów przejściowych.

W przedmiotowej sprawie należy zwrócić uwagę na obowiązujące od 1 maja 2004r. postanowienia § 27 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz.U. Nr 89 poz. 849). Zgodnie z tym przepisem wyroby akcyzowe zharmonizowane, które przed wejściem w życie rozporządzenia znajdują się w posiadaniu podmiotu, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, i w stosunku do których nie powstał obowiązek podatkowy, mogą zostać objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy, pod warunkiem ich zaewidencjonowania przez ten podmiot, w dniu 1 maja 2004r., zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencji, zawartymi w przepisach dotyczących dokumentacji związanej z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

Mając zatem na uwadze, iż w stosunku do posiadanego przez Wnioskodawcę wyrobu obowiązek podatkowy powstał przed dniem 1 maja 2004r. na zasadach określonych w ustawie z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, objęcie tego wyrobu z dniem 1 maja 2004r. procedurą zawieszenia poboru było nieuzasadnione.

W konsekwencji do przedmiotowego wyrobu nie mają zastosowania obowiązujące od 1 maja 2004r. przepisy art. 26 ust. 1 pkt 1 i art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym odnoszące się do procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej zakończenia.

Zużycie przedmiotowego wyrobu na cel inny niż określony w zamówieniu skutkować będzie powstaniem obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym na mocy § 12 ust. 2 pkt 1 lit. a cyt. wyżej rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2003r., obowiązującego w dacie nabycia tego wyrobu.

W myśl § 12 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. rozporządzenia zwalnia się z obowiązku w podatku akcyzowym również podatników nabywających wyroby akcyzowe, od których nie pobrano podatku akcyzowego lub pobrano w kwocie niższej niż należna, z wyjątkiem nabywców zużywających nabyty spirytus na inny cel, niż określono w zamówieniu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Nadmienia się, iż zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), rozpoznawanie spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych dotyczących wydawania w indywidualnych sprawach pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego (interpretacje indywidualne), o których mowa w art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), przekazuje się wojewódzkim sądom administracyjnym, na których obszarze właściwości strona skarżąca zamieszkuje lub ma siedzibę. Powyższe rozporządzenie, zgodnie z brzmieniem § 3, wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, tj. z dniem 11 października 2008 r.

W związku z powyższym tut. organ informuje, że jeżeli skarga na niniejszą interpretację będzie składana po dniu 10 października 2008 r., właściwym do jej rozpoznania będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, ul. Rakowiecka 10, 31-511 Kraków.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj