Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-808/12-8/EN
z 12 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2012 r. (data wpływu 2 sierpnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 października 2012 r. (data wpływu 18 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi organizowania sportowych półkolonii dla dzieci – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi organizowania sportowych półkolonii dla dzieci. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 października 2012 r. (data wpływu 18 października 2012 r.), w którym doprecyzowano opis sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca posiada obiekt sportowy: halę do gry w squash i badmintona, sprzęt do gier: squash, badminton, tenis stołowy, mini koszykówka, mini piłka nożna, szachy i inne, który zakupił na potrzeby prowadzonego obiektu.

Wnioskodawca prowadzi obiekt sportowy w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca:

  1. Sprzedaje klientom bilety do korzystania (wynajmu) z kortów do gry w ramach poszczególnych dyscyplin sportowych. W ramach wskazanego korzystania z kortów do gry klienci mają również możliwość korzystania z sauny czy jacuzzi, w takim przypadku cena za korzystanie z sauny czy jacuzzi jest ujęta w cenie za korzystanie z kortu.
  2. Sprzedaje klientom do korzystania (wynajmu) z kortów do gry wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera pracującego na rzecz Wnioskodawcy w ramach stałej umowy, w takim przypadku cena korzystania z kortu przez klienta jest odpowiednio wyższa wobec określonej w ww. pkt 1. Analogicznie jak w pkt 1 klienci mają również możliwość korzystania z sauny czy jacuzzi w cenie korzystania z kortu.
  3. Sprzedaje klientom bilety do korzystania (wynajmu) z kortów do gry wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera świadczącego usługę na rzecz Wnioskodawcy w ramach zlecenia (specjalistyczny trener zewnętrzny), jw. cena korzystania z kortu przez klienta jest odpowiednio wyższa wobec określonej w ww. pkt 1.
  4. Organizuje turnieje sportowe squash, w ramach których uczestnicy turnieju wykupują bilet wstępu w ramach którego zapewnione jest korzystanie z kortów w ramach turnieju, posiłek napoje oraz dostęp do pełnej infrastruktury obiektu sportowego.
  5. Organizuje sportowe półkolonie dla dzieci, w ramach których będzie zapewniać naukę gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, mini piłkę nożną, szachy i inne gry i zabawy wraz z możliwością korzystania z pełnej infrastruktury obiektu sportowego. W zakresie półkolonii dla jej uczestników zapewnione będą korzystanie z kortów i pełnej infrastruktury obiektu sportowego, trener do nauki odpowiedniej dyscypliny sportowej, posiłki, dodatkowe atrakcje jak wyjście do kina, na basen oraz opieka doświadczonych opiekunów.
  6. Organizuje tzw. campy w ramach działalności obiektu, gdzie Wnioskodawca na okres 2-4 dni wynajmuje korty do korzystania klientom wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera pracującego na rzecz Wnioskodawcy, posiłki oraz napoje.
  7. W zakresie działalności obiektu sportowego prowadzi zajęcia grupowe (treningi/zajęcia dla dzieci lub dorosłych) w zakresie nauki gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, aerobik, joga zapewniając korzystanie z kortów, trenera i infrastruktury obiektu.
  8. Sprzedaje bilety wstępu do części wellnes, tj. sauna, jacuzzi.
  9. Sprzedaje bilety wstępu do części, w której świadczy usługę polegającą na wykonywaniu masażu rekreacyjnego.
  10. Prowadzi wypożyczalnię sprzętu sportowego: rakiety do gry, piłki, buty sportowe, oraz świadczy usługi serwisowe sprzętu w szczególności naprawa naciągów rakiet.

Usługi wskazane w pkt 1-7 powyżej zawierają ujętą w cenie biletu możliwość korzystania z infrastruktury obiektu sportowego, tj. sauna oraz jacuzzi.

Opłata za korzystanie z kortów może być dokonywana jednorazowo w dniu świadczenia usługi lub w formie zapłaty za karnet do wykorzystania w późniejszym terminie.

Wnioskodawca poinformował, iż otrzymał z Urzędu Statystycznego pismo z dnia 7 listopada 2011 r. w zakresie klasyfikacji poszczególnych usług według PKWiU.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, iż klasyfikacja świadczonych przez Wnioskodawcę usług według PKWiU, jest następująca:

  1. Sprzedaż klientom biletów wstępu do obiektu oraz do korzystania (wynajmu) z kortów do gry w ramach poszczególnych dyscyplin sportowych. W ramach wskazanego korzystania z kortów do gry klienci mają również możliwość korzystania z sauny czy jacuzzi, w takim przypadku cena za korzystanie z sauny czy jacuzzi jest ujęta w cenie za korzystanie z kortu – PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  2. Sprzedaż klientom biletów wstępu do obiektu oraz do korzystania (wynajmu) z kortów do gry wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera pracującego na rzecz Wnioskodawcy w ramach stałej umowy, w takim przypadku cena korzystania z kortu przez klienta jest odpowiednio wyższa wobec określonej w ww. pkt 1. Analogicznie jak w pkt 1 klienci mają również możliwość korzystania z sauny czy jacuzzi w cenie korzystania z kortu – PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  3. Sprzedaż klientom biletów wstępu do obiektu oraz do korzystania (wynajmu) z kortów do gry wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera świadczącego usługę na rzecz Wnioskodawcy w ramach zlecenia (specjalistyczny trener zewnętrzny), jw. cena korzystania z kortu przez klienta jest odpowiednio wyższa wobec określonej w ww. pkt 1 – PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  4. Organizacja turniejów sportowych squash, w ramach których uczestnicy turnieju wykupują bilet wstępu, w ramach którego zapewnione jest korzystanie z kortów w ramach turnieju, posiłek napoje oraz dostęp do pełnej infrastruktury obiektu sportowego – PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  5. Organizacja sportowych półkolonii dla dzieci, w ramach których Wnioskodawca będzie zapewniać naukę gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, mini piłkę nożną szachy i inne gry i zabawy wraz z możliwością korzystania z pełnej infrastruktury obiektu sportowego. W zakresie półkolonii dla jej uczestników zapewnione będą: korzystanie z kortów i pełnej infrastruktury obiektu sportowego, trener do nauki odpowiedniej dyscypliny sportowej, posiłki dodatkowe atrakcje jak wyjście do kina, na basen oraz opieka doświadczonych opiekunów – PKWiU 85.51.10.0 „Usługi w zakresie pozostałych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych”.
  6. Organizacja tzw. campów w ramach działalności obiektu, gdzie Wnioskodawca na okres 2-4 dni wynajmuje korty do korzystania klientom wraz z zapewnieniem nauki/treningu trenera pracującego na rzecz Wnioskodawcy, posiłki oraz napoje – PKWiU: 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  7. Prowadzenie zajęć grupowych (treningi/zajęcia dla dzieci lub dorosłych) w zakresie nauki gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, aerobik, joga, zapewniając korzystanie z kortów, trenera i infrastruktury obiektu – PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.
  8. Sprzedaż biletów wstępu do części wellnes (SPA) tj. sauna, jacuzzi – PKWiU 96.04.10.0 „Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej”.
  9. Sprzedaż biletów wstępu do części, w której świadczy usługę polegającą na wykonywaniu masażu rekreacyjnego – PKWiU 96.04.10.0 „Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej”.
  10. Wypożyczalnia sprzętu sportowego: rakiety do gry, piłki, buty sportowe, oraz świadczenie usługi serwisowej sprzętu w szczególności naprawy naciągów rakiet. Usługi te nie mieszczą się w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.

Ponadto Zainteresowany wskazał, iż usługi świadczone przez niego w zakresie organizacji półkolonii realizowane są zgodnie z przepisami o systemie oświaty z zakresu kształcenia i wychowania. Wnioskodawca przed zorganizowaniem półkolonii dokonał zgłoszenia półkolonii do Kuratora Oświaty według trybu określonego właściwymi przepisami, takie zgłoszenie będzie mieć zawsze miejsce przed organizacją następnych półkolonii, do czego Wnioskodawca jest zobowiązany na mocy odrębnych przepisów. Osobami prowadzącymi półkolonie w imieniu Wnioskodawcy są osoby posiadające odpowiednie uprawnienia na podstawie przebytego kursu organizowanego przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny na podstawie zgody Kuratora Oświaty: tj. kurs „Kierowników Placówek wypoczynku dzieci i młodzieży”. Niezależnie od powyższego Powiatowy Inspektor Sanitarny wydał protokół kontroli dokonując oceny pod kątem wymagań sanitarno-epidemiologicznych dla obiektu gdzie organizowane są półkolonie dla dzieci.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy usługi określone w pkt 5 podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według 8% stawki?

Zdaniem Wnioskodawcy, organizowanie półkolonii dla dzieci opodatkowane jest 8% stawką podatku VAT, wynika to z regulacji zawartych w załączniku nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w związku z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

W związku ze sklasyfikowaniem działalności w PKWiU jako usługi związanej z działalnością obiektów ściśle z tymi usługami związanymi, prawidłową stawką opodatkowania podatkiem VAT jest obniżona 8% stawka podatku. Zgodnie bowiem z treścią art. 41 ust. 2 ustawy o VAT dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 8%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W związku z klasyfikacją określoną w PKWiU symbolem 93.11.10.0 jako usługi związane z działalnością obiektu sportowego, organizowanie półkolonii nie wykracza poza świadczenie usług związanych z działalnością obiektu sportowego, przez co podlega zwolnieniu od podatku VAT.

Usługi świadczone przez Wnioskodawcę w zakresie organizacji półkolonii nie mieszczą się w ramach czynności podlegających przepisom o systemie oświaty z zakresu kształcenia i wychowania, które są zwolnione od opodatkowania podatkiem VAT, wynika to z treści art. 43 ust. 1 pkt 26. Nadto sklasyfikowanie usług świadczonych przez Wnioskodawcę w PKWiU jako usług związanych z działalnością obiektu sportowego decyduje o zastosowaniu 8% stawki podatku VAT, zamiast 23% stawki opodatkowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Z treści art. 41 ust. 1 ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

I tak, stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną, wykonywane:

  1. w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej oraz w przepisach o systemie oświaty,
  2. przez podmioty sprawujące opiekę nad dziećmi w wieku do 3 lat.

Jednocześnie zgodnie z art. 43 ust. 17 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

  1. nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust.1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
  2. ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Natomiast w myśl § 13 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku usługi ściśle związane z usługami w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy.

Z kolei w myśl § 13 ust. 9 rozporządzenia, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 19, 20, 24, 25 i 26 stosuje się do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi pod warunkiem, że:

  1. są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 19, 20, 24, i 25 oraz art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy lub
  2. ich głównym celem nie jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Określając krąg usług objętych zwolnieniem na podstawie ww. art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a), ustawodawca odwołał się m.in. do przepisów o systemie oświaty.

Zgodnie z art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), w czasie wolnym od zajęć szkolnych dla uczniów mogą być organizowane kolonie, obozy i inne formy wypoczynku.

Na podstawie dyspozycji zawartej w ust. 2 tego artykułu minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określił zasady organizowania form wypoczynku dla dzieci i młodzieży, o czym stanowi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67 ze zm.).

Stosownie do zapisów ww. rozporządzenia, organizatorami wypoczynku mogą być szkoły i placówki, osoby prawne i fizyczne, a także jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Rozporządzenie nie określa żadnych szczególnych wymagań co do formy prawnej, ani też warunków organizacyjno-finansowych, które powinien spełnić organizator. Ustala się jedynie wymagania dotyczące samych form wypoczynku: obowiązkiem organizatorów jest zapewnienie bezpiecznych warunków wypoczynku i właściwej opieki wychowawczej, a także zatrudnienie odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej.

Zgodnie z § 6 ust. 1 ww. rozporządzenia, organizator wypoczynku może zorganizować wypoczynek po przedstawieniu kuratorowi oświaty, właściwemu ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora, zgłoszenia wypoczynku, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, zawierającego:

  1. dane dotyczące organizatora wypoczynku,
  2. informację na temat formy wypoczynku, czasu trwania wypoczynku i liczby uczestników wypoczynku,
  3. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych lub wolontariuszy i kierownika wypoczynku,
  4. informację na temat programu pracy z dziećmi i młodzieżą,
  5. informację na temat rodzaju zakwaterowania, miejsca wypoczynku i opieki medycznej podczas wypoczynku,
  6. w przypadku obozów wędrownych - informację na temat przebiegu trasy obozu wędrownego.

Katalog podmiotów objętych ustawą o systemie oświaty został wymieniony w art. 2 przedmiotowej ustawy, zgodnie z którym system oświaty obejmuje:

  1. przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi, przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego;
  2. szkoły:
    1. podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
    2. gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
    3. ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,
    4. artystyczne;
  3. placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
  • 3a. placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
  • 3b. placówki artystyczne – ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
  1. poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne udzielające dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;
  2. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 16 ust. 7, a także dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
  3. (uchylony),
  4. placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
  5. (uchylony),
  6. zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli;
  7. biblioteki pedagogiczne;
  8. kolegia pracowników służb społecznych.

Na mocy art. 2a ust. 1 ww. ustawy, system oświaty wspierają organizacje pozarządowe, w tym organizacje harcerskie, a także osoby prawne prowadzące statutową działalność w zakresie oświaty i wychowania.

Z treści złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca posiada obiekt sportowy: halę do gry w squash i badmintona, sprzęt do gier: squash, badminton, tenis stołowy, mini koszykówka, mini piłka nożna, szachy i inne, który zakupił na potrzeby prowadzonego obiektu. Wnioskodawca prowadzi obiekt sportowy w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje sportowe półkolonie dla dzieci, w ramach których będzie zapewniać naukę gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, mini piłkę nożną, szachy i inne gry i zabawy wraz z możliwością korzystania z pełnej infrastruktury obiektu sportowego. W zakresie półkolonii dla jej uczestników zapewnione będą korzystanie z kortów i pełnej infrastruktury obiektu sportowego, trener do nauki odpowiedniej dyscypliny sportowej, posiłki, dodatkowe atrakcje jak wyjście do kina, na basen oraz opieka doświadczonych opiekunów. Ww. usługi Zainteresowany zaklasyfikował do grupowania PKWiU 85.51.10.0 „Usługi w zakresie pozostałych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych”.

Ponadto Zainteresowany wskazał, iż usługi świadczone przez niego w zakresie organizacji półkolonii realizowane są zgodne z przepisami o systemie oświaty z zakresu kształcenia i wychowania. Wnioskodawca przed zorganizowaniem półkolonii dokonał zgłoszenia półkolonii do Kuratora Oświaty według trybu określonego właściwymi przepisami, takie zgłoszenie będzie mieć zawsze miejsce przed organizacją następnych półkolonii, do czego Wnioskodawca jest zobowiązany na mocy odrębnych przepisów. Osobami prowadzącymi półkolonie w imieniu Wnioskodawcy są osoby posiadające odpowiednie uprawnienia na podstawie przebytego kursu organizowanego przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, na podstawie zgody Kuratora Oświaty: tj. kurs „Kierowników Placówek wypoczynku dzieci i młodzieży”. Niezależnie od powyższego Powiatowy Inspektor Sanitarny wydał protokół kontroli dokonując oceny pod kątem wymagań sanitarno-epidemiologicznych dla obiektu gdzie organizowane są półkolonie dla dzieci.

Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi w zakresie organizowania półkolonii dla dzieci, w ramach których będzie zapewniać naukę gry w squash, badmintona, tenisa stołowego, mini piłkę nożną, szachy i inne gry i zabawy wraz z możliwością korzystania z pełnej infrastruktury obiektu sportowego wraz z trenerami do nauki odpowiedniej dyscypliny sportowej, posiłkami, dodatkowymi atrakcjami jak wyjście do kina, na basen oraz opieką doświadczonych opiekunów korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT w zw. z § 13 ust. 1 pkt 26 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r., z uwagi na fakt, iż są wykonywane w formach i na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty (jak wskazano we wniosku).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Dodatkowo tut. Organ informuje, iż w pozostałych zakresach dotyczących podatku od towarów i usług wydane zostały odrębne interpretacje indywidualne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj