Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-261/09/AS
z 26 maja 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-261/09/AS
Data
2009.05.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
kasa rejestrująca
obowiązek ewidencyjny
obowiązek instalacji kasy rejestrującej
sprzedaż wysyłkowa
sprzedaż za pośrednictwem internetu
zwolnienie z obowiązku instalacji kasy rejestrującej


Istota interpretacji
Obowiązek ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2009r. (data wpływu 16 marca 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 kwietnia 2009r. (data wpływu 22 kwietnia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2009r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 kwietnia 2009r. (data wpływu 22 kwietnia 2009r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-261/09/AS z dnia 8 kwietnia 2009r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej naczyń emaliowanych – garnki, za pośrednictwem internetu od lutego 2008r.

Przed rozpoczęciem tej działalności Wnioskodawca nie prowadził innej działalności, która by go zobowiązywała do ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej.

Oprócz sprzedaży wysyłkowej, Wnioskodawca wykonał kilka sztuk usług pozycjonowania dla firm. Udział ich w ogólnej wartości przychodu nie przekracza 1%.

Wszystkie zapłaty za sprzedany towar są regulowane na konto bankowe Wnioskodawcy. Na tej podstawie można ustalić dane nabywców.

Na podstawie ewidencji księgowej i wyciągów bankowych można jednoznacznie stwierdzić jakiej dostawy dana zapłata dotyczyła.

Wnioskodawca nie dokonuje i nie dokonywał dostawy paliw płynnych, gazowych albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w systemie wysyłkowym.

Nie dokonuje oraz nie dokonywał dostawy paliw płynnych, gazowych albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w systemie wysyłkowym.

Ponad 90% odbiorców Wnioskodawcy są to osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.

Rok 2008 jest pierwszym rokiem prowadzenia działalności gospodarczej przez Wnioskodawcę w związku z czym prowadzi sprzedaż wysyłkową, po przekroczeniu obrotu 20.000 zł nie ewidencjonuje obrotu na kasie fiskalnej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy prawidłowo Wnioskodawca nie ewidencjonuje obrotu na kasie fiskalnej dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej...

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 20 kwietnia 2009r.), postępuje on prawidłowo. Po analizie rozporządzenia Ministra Finansów dot. kas rejestrujących sprzedaż wysyłkowa korzysta ze zwolnienia z ewidencji za pomocą kas na podstawie § 2.

Zwolnienie nie dotyczyłoby Wnioskodawcy (oraz § 2), gdyby już wcześniej miał kasę fiskalną i musiałby cały czas ewidencjonować obrót na niej.

Na wyciągach bankowych Wnioskodawcy można ustalić kto jest nabywcą i jakiej transakcji dotyczy wpływ, więc zdaniem Wnioskodawcy, brak jest przesłanek by musiał ewidencjonować przy użyciu kasy (mimo przekroczenia limitu 20.000 zł w pierwszym roku działalności i 40.000 zł w kolejnych latach).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepis art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 111 ust. 1 cyt. ustawy o VAT podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Ponadto zgodnie z art. 111 ust. 7 pkt 3 ww. ustawy o VAT, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia może zwolnić na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

Zgodnie z § 2 obowiązującego w momencie rozpoczęcia przez Wnioskodawcę prowadzenia działalności gospodarczej rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. Nr 245, poz. 1807) zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008r. z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

W poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących, jako czynność zwolniona z obowiązku ewidencjonowania, wymieniona została dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła.

Zwolnienie to nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2008r.

W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

Zgodnie natomiast z § 3 ust. 5 rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących, zwalnia się również w okresie od dnia 1 stycznia 2008r. do dnia 30 czerwca 2008r. z obowiązku ewidencjonowania podatników rozpoczynających sprzedaż w pierwszym półroczu 2008r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca od lutego 2008r. prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej naczyń emaliowanych – garnki, za pośrednictwem Internetu.

Przed rozpoczęciem tej działalności Wnioskodawca nie prowadził innej działalności, która by go zobowiązywała do ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej .

Oprócz sprzedaży wysyłkowej, Wnioskodawca wykonał kilka sztuk usług pozycjonowania dla firm. Udział ich w ogólnej wartości przychodu nie przekracza 1%.

Wszystkie zapłaty za sprzedany towar są regulowane na konto bankowe Wnioskodawcy. Na tej podstawie można ustalić dane nabywców.

Na podstawie ewidencji księgowej i wyciągów bankowych można jednoznacznie stwierdzić jakiej dostawy dana zapłata dotyczyła.

Wnioskodawca nie dokonuje i nie dokonywał dostawy paliw płynnych, gazowych albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w systemie wysyłkowym.

Nie dokonuje oraz nie dokonywał dostawy paliw płynnych, gazowych albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. albo towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w systemie wysyłkowym.

Ponad 90% odbiorców Wnioskodawcy są to osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.

Rok 2008 jest pierwszym rokiem prowadzenia działalności gospodarczej przez Wnioskodawcę w związku z czym prowadzi sprzedaż wysyłkową, po przekroczeniu obrotu 20.000 zł nie ewidencjonuje obrotu na kasie fiskalnej.

Odnosząc przedstawiony wyżej stan faktyczny do powołanych w sprawie przepisów prawa stwierdzić należy, iż jeżeli Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów, to dokonywana przez Wnioskodawcę dostawa towarów w systemie wysyłkowym spełnia warunki określone w poz. 37 załącznika do rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących i na podstawie § 2 tego rozporządzenia sprzedaż ta mogła korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących do dnia 30 czerwca 2008r. bowiem:

  • dostawa towarów odbywa się w systemie wysyłkowym,
  • Wnioskodawca nie dokonuje dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia,
  • zapłata w całości następuje na rachunek bankowy Wnioskodawcy,
  • na podstawie ewidencji księgowej i wyciągów bankowych można jednoznacznie stwierdzić jakiej dostawy dana zapłata dotyczyła,
  • Wnioskodawca nie rozpoczął ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2008r.,
  • Wnioskodawca jest w stanie ustalić dane nabywców.

W związku z powyższym mimo przekroczenia obrotu w wysokości 20.000 zł i utraty zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej określonego w § 3 ust. 5 rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących, jeżeli Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów – mógł korzystać do dnia 30 czerwca 2008r. z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących na podstawie § 2 tego rozporządzenia w związku z poz. 37 załącznika do tego rozporządzenia.

Zgodnie natomiast z § 2 pkt 1 obowiązującego od dnia 1 lipca 2008r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 113, poz. 720) zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2008r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

W poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących, jako czynność zwolniona z obowiązku ewidencjonowania, wymieniona została dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła.

Zwolnienie nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 lipca 2008r.

W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

Jeżeli zatem Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów, to dokonywana przez Wnioskodawcę dostawa towarów w systemie wysyłkowym spełnia warunki określone w poz. 37 załącznika do rozporządzenia z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących i na podstawie § 2 tego rozporządzenia sprzedaż ta mogła korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących do dnia 31 grudnia 2008r. bowiem:

  • dostawa towarów odbywa się w systemie wysyłkowym,
  • Wnioskodawca nie dokonuje dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia,
  • zapłata w całości następuje na rachunek bankowy Wnioskodawcy,
  • na podstawie ewidencji księgowej i wyciągów bankowych można jednoznacznie stwierdzić jakiej dostawy dana zapłata dotyczyła,
  • Wnioskodawca nie rozpoczął ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 lipca 2008r.,
  • Wnioskodawca jest w stanie ustalić dane nabywców.

W związku z powyższym, jeżeli Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów – mógł korzystać do dnia 31 grudnia 2008r. z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących na podstawie § 2 pkt 1 rozporządzenia z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących w związku z poz. 37 załącznika do tego rozporządzenia.

Z dniem 1 stycznia 2009r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 228, poz. 1510).

Zgodnie z § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

W poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, jako czynność zwolniona z obowiązku ewidencjonowania, wymieniona została dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła.

Zwolnienie nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2009r.

W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

Jeżeli zatem Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów, to dokonywana przez Wnioskodawcę dostawa towarów w systemie wysyłkowym spełnia warunki określone w poz. 37 załącznika do rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących i na podstawie § 2 pkt 2 tego rozporządzenia sprzedaż ta może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących do dnia 31 grudnia 2009r. bowiem:

  • dostawa towarów odbywa się w systemie wysyłkowym,
  • Wnioskodawca nie dokonuje dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia,
  • zapłata w całości następuje na rachunek bankowy Wnioskodawcy,
  • na podstawie ewidencji księgowej i wyciągów bankowych można jednoznacznie stwierdzić jakiej dostawy dana zapłata dotyczyła,
  • Wnioskodawca nie rozpoczął ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2009r.,
  • Wnioskodawca jest w stanie ustalić dane nabywców.

W związku z powyższym, jeżeli Wnioskodawca prowadzi szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów – może korzystać do dnia 31 grudnia 2009r. z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących na podstawie § 2 pkt 2 rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w związku z poz. 37 załącznika do tego rozporządzenia.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego albo zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj