Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-588/09-4/AK
z 22 lipca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-588/09-4/AK
Data
2009.07.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury


Słowa kluczowe
bonus
faktura VAT
obrót
opodatkowanie
podatek od towarów i usług
premia pieniężna
rabaty
świadczenie usług
wynagrodzenia


Istota interpretacji
Czy w świetle powyższego stanu faktycznego, Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z powyższych faktur wystawionych przez swoich odbiorców?



Wniosek ORD-IN 601 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki XX, przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2009 r. (data wpływu 7 maja 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 lipca 2009 r. (data wpływu 20 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 lipca 2009 r. (data wpływu 20 lipca 2009 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca produkuje i dystrybuuje papiernicze artykuły toaletowe i sanitarne oraz pieluchy jednorazowe. Spółka sprzedaje przedmiotowe produkty i towary odbiorcom, w szczególności hurtowniom oraz sieciom handlowym. W celu intensyfikacji swojej sprzedaży, Zainteresowany przyznaje odbiorcom premie pieniężne z tytułu osiągnięcia przez danego odbiorcę, w danym okresie rozliczeniowym (np. kwartale), określonej wartości bądź wolumenu zakupów produktów lub/i towarów Spółki.

Powyższe premie pieniężne nie są związane z żadną konkretną dostawą dokonaną na rzecz danego odbiorcy. Spółka zaznacza ponadto, iż powyższe premie pieniężne są wypłacane odbiorcom tylko i wyłącznie pod warunkiem zakupu określonej ilości produktów lub/i towarów Spółki i ich uzyskanie nie zależy od wykonania żadnych dodatkowych czynności na jej rzecz.

Powyżsi odbiorcy traktują otrzymywane premie pieniężne jako odpłatność za wykonane usługi i wystawiają z tego tytułu faktury VAT na rzecz Spółki, wykazując na nich kwotę podatku VAT.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany dodał, że wysokość premii jest różnicowana ze względu na wielkość obrotów. Wysokość premii jest ustalona jako procent od obrotu na podstawie umowy handlowej z odbiorcami. Premie pieniężne nie są związane z pojedynczymi dostawami tylko z obrotem wartościowym całości towarów z danym odbiorcą, w określonym przedziale czasowym wskazanym w umowie i może to być np. kwartał lub rok. Wypłacane są tylko w przypadku osiągnięcia przez odbiorcę w zależności od umowy wolumenu bądź też określonej wartości obrotu w danym okresie czasu, jeśli odbiorca nie zrealizuje określonej wartości, premia nie zostanie wypłacona.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z powyższych faktur wystawionych przez swoich odbiorców...

Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje mu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z opisanych wyżej faktur wystawionych przez odbiorców.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatne świadczenie usług. Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie, które nie stanowi dostawy towarów. Świadczeniem usług, zgodnie z tym przepisem jest nawet zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji. Zdaniem Spółki, powyższy zakres przedmiotowy usług jest bardzo szeroki i obejmuje również określone zachowania nabywców, takie jak nabywanie od sprzedawcy produktów lub/i towarów o określonej ilości lub wartości. Co więcej, mając na uwadze bezpośredni związek pomiędzy tymi zachowaniami, a otrzymaniem przez nabywcę premii pieniężnej należy uznać, iż stanowi ona wynagrodzenie za usługi świadczone przez nabywcę.

Powyższe twierdzenie, będzie miało zastosowanie jedynie w sytuacji, gdy wypłacana premia pieniężna nie jest związana z konkretną dostawą i nie ma charakteru dobrowolnego, lecz zależy od określonego zachowania nabywcy. W przeciwnym przypadku, należałoby bowiem stwierdzić, iż przyznawana premia pieniężna ma charakter rabatu dla celów VAT.

Mając na uwadze powyższe należy, zdaniem Zainteresowanego, stwierdzić, iż w przedstawionym stanie faktycznym dochodzi do odpłatnego świadczenia usług na rzecz Spółki przez nabywców jej produktów lub/i towarów.

Powyższe stanowisko, znajduje oparcie w pismach Ministra Finansów z dnia 17 września 2004 r. (sygn. PP3-0602-774/2004/AP/9065 BM6) oraz 30 grudnia 2004 r. (sygn. PP3-812-1222/2004/AP/4026). W szczególności, w ostatnim z przytoczonych pism, Minister Finansów stwierdził:

„(...) W praktyce występują również sytuacje, w których podatnicy kształtują wzajemne relacje pomiędzy sobą w ten sposób, że premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę np. nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą. W takich przypadkach należy uznać, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach(...).”

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy są obowiązani wystawiać faktury stwierdzające dokonanie sprzedaży. Jednocześnie, w myśl art. 2 pkt 22, przez sprzedaż rozumie się między innymi odpłatne świadczenie usług. W konsekwencji, opisane wyżej odpłatne świadczenie usług powinno być dokumentowane fakturami VAT wystawianymi przez nabywców towarów.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, „w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi (. . .) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (...)”. Kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot wykazanych w fakturach otrzymanych z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak zaznaczono powyżej, w przedmiotowym stanie faktycznym dochodzi do odpłatnego świadczenia usług przez nabywców produktów lub/i towarów Spółki na rzecz Wnioskodawcy, które to usługi, zgodnie z przepisami ustawy o VAT są dokumentowane fakturami VAT. Jednocześnie, nie ulega wątpliwości, iż powyższe usługi są związane z czynnościami opodatkowanymi - mają bowiem istotny wpływ na intensyfikację sprzedaży Spółki a tym samym na ogół opodatkowanej działalności gospodarczej Zainteresowanego. Tym samym, należy stwierdzić, iż Spółka jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na wspomnianych fakturach.

W szczególności, zdaniem Spółki, w przedmiotowym stanie faktycznym nie znajdzie zastosowania art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, zgodnie z którym „nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy (…) transakcja dokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu, jest zwolniona od podatku (…)”. W przedmiotowym stanie faktycznym nabywcy produktów lub/i towarów Spółki świadczą na jej rzecz usługi za wynagrodzeniem. W konsekwencji podlegają one opodatkowaniu VAT. Jednocześnie, usługi te nie korzystają ze zwolnienia od opodatkowania VAT. Nie jest zatem spełniona dyspozycja art. 88 ust. 3a pkt 2, który odnosi się tylko do tych faktur, które dokumentują transakcje nie podlegające opodatkowaniu VAT lub zwolnione od opodatkowania VAT.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone w licznych interpretacjach prawa podatkowego, wydanych w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektorów Izb Skarbowych. Przykładowo, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z dnia 17 grudnia 2008 r. (sygn. ILPP1/443 -924/08-2/AT) potwierdził, że „premie pieniężne nie związane z konkretną dostawą, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT i tym samym podlegają opodatkowaniu 22% stawką podatku od towarów i usług. W związku z tym Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących te czynności, otrzymywanych od swoich klientów, pod warunkiem niezaistnienia innych przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT.”

Podobnie, w interpretacji z dnia 20 lutego 2009 r. (sygn. IPPP1-443-9/09-2/MP) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie pisze, że „wypłata przez Wnioskodawcę premii pieniężnych na rzecz nabywców (Partenów) jego wyrobów uzależniona od osiągnięcia przez tych nabywców określonego poziomu „odsprzedaży" towarów Spółki w danym okresie rozliczeniowym, ustalonym przez strony w umowie, stanowi odpłatne świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki podatku VAT w wysokości 22%. Otrzymywanie przedmiotowych premii pieniężnych, winno być potwierdzane przez Partnerów fakturami VAT, wystawionymi zgodnie z uregulowaniami art. 106 ust. 1 cyt. ustawy. Podatek od towarów i usług wykazany w tych fakturach będzie dla Wnioskodawcy podatkiem naliczonym, o który będzie miał prawo pomniejszyć swój podatek należny, zgodnie z art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit, a) cyt. ustawy."

Stanowisko zgodne z powyższymi interpretacjami wyrazili również:

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu:

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy:

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach:

    interpretacja z dnia 4 lutego 2009 r. sygn. Nr IBPP2/443-1163/08/WN

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie:

    interpretacja z dnia 08 października 2008 r. sygn. Nr IPPP2/443-1098/08-2/Asi

Mając na uwadze powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że przysługuje jej prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z opisanych wyżej faktur wystawionych przez odbiorców.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Mocą art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2 -22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…).

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie, których wypłacane są tzw. premie pieniężne.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przez ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia – dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337).

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą, która – zgodnie z § 13 ust. 2 rozporządzenia – powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
       a) określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
       b) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca przyznaje odbiorcom premie pieniężne z tytułu osiągnięcia przez danego odbiorcę, w danym okresie rozliczeniowym (np. kwartale), określonej wartości bądź wolumenu zakupów produktów lub/i towarów Spółki.

Powyższe premie pieniężne nie są związane z żadną konkretną dostawą dokonaną na rzecz danego odbiorcy. Spółka zaznacza ponadto, iż powyższe premie pieniężne są wypłacane odbiorcom tylko i wyłącznie pod warunkiem zakupu określonej ilości produktów lub/i towarów Spółki i ich uzyskanie nie zależy od wykonania żadnych dodatkowych czynności na jej rzecz.

Powyżsi odbiorcy traktują otrzymywane premie pieniężne jako odpłatność za wykonane usługi i wystawiają z tego tytułu faktury VAT na rzecz Spółki, wykazując na nich kwotę podatku VAT.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany dodał, że wysokość premii jest różnicowana ze względu na wielkość obrotów. Wysokość premii jest ustalona jako procent od obrotu na podstawie umowy handlowej z odbiorcami. Premie pieniężne nie są związane z pojedynczymi dostawami tylko z obrotem wartościowym całości towarów z danym odbiorcą, w określonym przedziale czasowym wskazanym w umowie i może to być np. kwartał lub rok. Wypłacane są tylko w przypadku osiągnięcia przez odbiorcę w zależności od umowy wolumenu bądź też określonej wartości obrotu w danym okresie, jeśli odbiorca nie zrealizuje określonej wartości, premia nie zostanie wypłacona.

Jak wynika z powyższego, wysokość premii uzależniona jest od wielkości dokonywanych zakupów. Stanowi ona ustalony procent wielkości obrotów w okresie rozliczeniowym.

Odnosząc się do powyższego, można stwierdzić, że premie pieniężne wypłacone przez Zainteresowanego na rzecz jego odbiorców można przyporządkować do konkretnych dostaw. Bowiem obrót uprawniający kontrahentów do uzyskania gratyfikacji pieniężnych ustalany jest na podstawie wielkości faktycznie zrealizowanych zakupów dokonanych w konkretnie określonym przedziale czasowym (kwartale, roku). Jak podaje Wnioskodawca wysokość premii jest różnicowana ze względu na wielkość obrotów i kształtowana jako ustalony procent wielkości obrotów w okresie rozliczeniowym.

Aby więc ustalić wysokość premii należnej kontrahentom, zsumowane muszą zostać poszczególne faktury dokumentujące konkretne dostawy, na podstawie których dokonywane jest obliczenie premii stanowiącej w efekcie obniżenie wartości tychże poszczególnych dostaw w całym kwartalnym lub rocznym okresie objętym gratyfikacją w postaci przyznanej premii.

Ponadto – jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego – kontrahenci Spółki nie są w żaden sposób zobowiązani do świadczenia innych usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym itp. na jej rzecz. Uzyskanie premii przez odbiorcę towarów Wnioskodawcy uwarunkowane jest wyłącznie dokonaniem zakupu określonej ilości produktów (towarów) Spółki i w żaden sposób nie zależy od wykonania jakichkolwiek dodatkowych czynności na jej rzecz.

Wobec powyższego należy stwierdzić, iż nie wykonują oni żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od Wnioskodawcy i rozliczeniu się z nim na podstawie zrealizowanego obrotu (zakupów). Oznacza to zatem, że kontrahenci nie świadczą wobec Zainteresowanego usług w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT. Brak jest bowiem takich działań odbiorców, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byliby zobligowani postanowieniami wynikającymi z umów dotyczących otrzymywania premii.

Reasumując, należy uznać, że przedmiotowe premie pieniężne stanowią w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami – zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy – zmniejszający podstawę opodatkowania. Zatem uzyskanie przedmiotowej premii pieniężnej podlega przepisom ustawy o podatku od towarów i na podstawie przepisu § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w takiej sytuacji Wnioskodawca winien jest wystawić faktury korygujące uwzględniające wymogi wynikające z § 13 ust. 2 tego rozporządzenia.

Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, że ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupione towary i usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Stosownie do art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Odnosząc powyższe do przedmiotowej sprawy stwierdzić należy, iż skoro – jak wskazano wyżej – kontrahenci (wystawcy faktur) nie świadczą usług na rzecz Wnioskodawcy, to wystawione przez nich faktury, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w nich wykazany.

W związku z powyższym Wnioskodawca nie jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z powyższych faktur wystawionych przez odbiorców swoich towarów.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj