Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-1262/12/AP
z 19 grudnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2012 r. (data wpływu 15 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 15 października 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Prowadzi działalność w zakresie handlu materiałami budowlanymi i świadczy usługi budowlane. W dniu 26 czerwca 1998 r. nabyła aktem notarialnym prawo wieczystego użytkowania działki wraz ze znajdującymi się na niej budynkami stanowiącymi odrębne nieruchomości: budynkiem magazynowym (A), budynkiem administracyjnym (B), budynkiem handlowo-magazynowym (C) oraz drogami dojazdowymi o nawierzchni z trylinki i ogrodzeniem z dwoma bramami wjazdowymi. Spółka nabyła nieruchomość jako zwolnioną od podatku od towarów i usług.

W roku 1998 Spółka dokonała modernizacji budynku administracyjnego (A) na kwotę przewyższającą 30% wartości początkowej obiektu. W związku z poniesionymi wydatkami korzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. W 2005 r. dokonano ponownej modernizacji tego budynku i skorzystano z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Od 1998 r. budynek jest w części wynajmowany, a w części wykorzystywany na własne potrzeby.

W roku 1999 Spółka dokonała modernizacji nawierzchni części dróg i parkingów na kwotę przewyższającą 30% wartości początkowej budowli. W 2005 r. dokonano ponownej modernizacji nawierzchni dojść i dojazdów oraz wymieniono ogrodzenia i bramy wjazdowe - wartość modernizacji przekroczyła wartość początkową budowli. W związku z poniesionymi wydatkami Spółka korzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W 2005 r. Spółka rozbudowała i przebudowała istniejący budynek magazynowo-handlowy (C) w celu polepszenia warunków magazynowania oraz wygospodarowania miejsca pozwalającego na prowadzenie działalności handlowej. Wartość modernizacji znacznie przekroczyła wartość początkową budynku. Spółka skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Zmodernizowany budynek C w całości wykorzystywany jest na potrzeby własnej działalności handlowej (handel materiałami budowlanymi) oraz na potrzeby administracji.

W 2005 r. Spółka wybudowała nową halę magazynową (budynek D). Skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wybudowany budynek D od momentu oddania do użytkowania w 2005 r. był wynajmowany.

W 2006 r. dokonano modernizacji budynku magazynowego (B), ale wartość tej modernizacji nie przekroczyła 30% wartości początkowej budynku. Spółka skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Budynek magazynowy od momentu nabycia wykorzystywany jest na potrzeby własnej działalności handlowej i budowlanej i w niewielkiej części wynajmowany.

W 2012 r. Spółka planuje sprzedaż całej nieruchomości podmiotowi będącemu czynnym podatnikiem VAT.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy sprzedaż budynków i budowli wraz z prawem wieczystego użytkowania jest zwolniona od podatku ?
  2. Czy Spółce przysługuje prawo rezygnacji ze zwolnienia?


Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu wraz z posadowionym na niej budynkiem administracyjnym (A) będzie korzystała ze zwolnienia od podatku, w części wynajmowanej najemcom, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, a w części wykorzystywanej na własne potrzeby, na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy. Spółka powołała treść przepisów art. 43 ust. 1 pkt 10, ust. 7a i ust. 10 ww. ustawy.

W ocenie Spółki, sprzedaż budowli będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy, jednak w oparci o ust. 10 tego artykułu będzie miała prawo do rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania, pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych w tym przepisie oraz w ust. 11 ww. artykułu.

W odniesieniu do prawa wieczystego użytkowania gruntu wraz z posadowionym na nim budynkiem handlowo-magazynowym (C), Spółka uważa, że sprzedaż będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy, przy czym będzie miała prawo do rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania, pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych w tym przepisie oraz w ust. 11 ww. artykułu.

Zdaniem Spółki, sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu wraz z posadowioną na nim halą magazynową (budynkiem D) będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, a na podstawie ust. 10 tego artykułu będzie miała prawo do rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania, pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych w tym przepisie oraz w ust. 11 ww. artykułu.

Spółka uważa, iż sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu wraz z posadowionym na niej budynkiem magazynowym (B), w części wykorzystywanej na własne potrzeby, będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, a w części wynajmowanej najemcom, będzie zwolniona na podstawie ust. 1 pkt 10 powyższego artykułu. Jednocześnie wskazała, iż na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy będzie miała prawo do rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych w tym przepisie oraz w ust. 11 ww. artykułu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.


Według ust. 1 pkt 10 ww. artykułu, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:


  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.


Przez pierwsze zasiedlenie, zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy, rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:


  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.


Z powyższego przepisu wynika, że aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do wydania budynku (budowli) lub jego części do użytkowania w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie ma miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany budynek (obiekt) zostanie sprzedany lub, np. oddany w najem, bowiem zarówno sprzedaż, jak i najem są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.


Stosownie do art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:


  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.


Ustęp 11 powyższego artykułu stanowi, że oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:


  1. imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
  2. planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
  3. adres budynku, budowli lub ich części.


Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:


  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.


Zgodnie z ust. 7a powyższego artykułu, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Paragraf 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stanowi, że zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku.

W myśl art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), przez budowlę należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową;

Według punktu 3a ww. artykułu, przez obiekt liniowy należy rozumieć obiekt budowlany, którego charakterystycznym parametrem jest długość, w szczególności droga wraz ze zjazdami, linia kolejowa, wodociąg, kanał, gazociąg, ciepłociąg, rurociąg, linia i trakcja elektroenergetyczna, linia kablowa nadziemna i, umieszczona bezpośrednio w ziemi, podziemna, wał przeciwpowodziowy oraz kanalizacja kablowa, przy czym kable w niej zainstalowane nie stanowią obiektu budowlanego lub jego części ani urządzenia budowlanego.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka, będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nabyła w 1998 r. prawo wieczystego użytkowania działki wraz ze znajdującymi się na niej budynkami: magazynowym (A), administracyjnym (B), handlowo-magazynowym (C) oraz utwardzonymi drogami dojazdowymi i ogrodzeniem z 2 bramami. Nieruchomość była nabyta jako zwolniona od podatku od towarów i usług.

W 1998 r. Spółka dokonała modernizacji budynku A na kwotę przewyższającą 30% wartości początkowej obiektu. W 2005 r. dokonano ponownej modernizacji tego budynku. W związku z poniesionymi wydatkami Spółka korzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Od 1998 r. budynek jest w części wynajmowany, a w części wykorzystywany na własne potrzeby.

W 1999 r. Spółka dokonała modernizacji nawierzchni części dróg i parkingów na kwotę przewyższającą 30% wartości początkowej budowli, a w 2005 r. ponownej modernizacji nawierzchni dojść i dojazdów oraz wymieniono ogrodzenie i bramy wjazdowe, której wartość przekroczyła wartość początkową budowli. W związku z poniesionymi wydatkami Spółka korzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W 2005 r. Spółka rozbudowała i przebudowała istniejący budynek C. Wartość modernizacji znacznie przekroczyła wartość początkową budynku. Spółka skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Zmodernizowany budynek C w całości wykorzystywany jest na potrzeby własnej działalności gospodarczej.

W 2005 r. Spółka wybudowała nową halę magazynową (budynek D) i skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Od momentu oddania go do użytkowania w 2005 r. budynek był wynajmowany.

W 2006 r. dokonano modernizacji budynku B, której wartość nie przekroczyła 30% jego wartości początkowej. Spółka skorzystała z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Budynek ten od momentu nabycia wykorzystywany jest na potrzeby własnej działalności i w niewielkiej części wynajmowany.

W 2012 r. Spółka planuje sprzedaż całej nieruchomości podmiotowi będącemu czynnym podatnikiem VAT.


Mając na uwadze powyższe oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że dostawa budynków i budowli, o których mowa we wniosku, będzie korzystała ze zwolnienia od podatku, przy czym:


  • dostawa wynajmowanej części budynku A będzie zwolniona – jak słusznie Spółka stwierdziła - na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż zostanie dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy czym strony transakcji będą mogły zrezygnować ze zwolnienia w oparciu o treść art. 43 ust. 10 ustawy, o ile będą spełnione warunki zawarte w tym przepisie oraz art. 43 ust. 11 ustawy,
  • dostawa niewynajmowanej części budynku A – wbrew stanowisku Spółki – nie będzie zwolniona na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy, ale na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w związku z ust. 7a tego artykułu, gdyż nie nastąpi po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy jego nabyciu nie przysługiwało Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego, a po ulepszeniu była wykorzystywana w działalności opodatkowanej powyżej 5 lat; nie wystąpi przy tym możliwość rezygnacji z tego zwolnienia i wyboru opcji opodatkowania,
  • dostawa budynku B – wbrew stanowisku Spółki – w całości będzie zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż zostanie dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy czym strony transakcji będą mogły zrezygnować ze zwolnienia w oparciu o treść art. 43 ust. 10 ustawy, o ile spełnią warunki zawarte w tym przepisie oraz art. 43 ust. 11 ustawy,
  • dostawa budynku C – wbrew stanowisku Spółki - nie będzie zwolniona na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy, ale na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w związku z ust. 7a tego artykułu, gdyż nastąpi w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy jego nabyciu nie przysługiwało Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego, a po ulepszeniu był wykorzystywany w działalności opodatkowanej powyżej 5 lat; nie wystąpi przy tym możliwość rezygnacji ze zwolnienia i wyboru opcji opodatkowania,
  • dostawa budynku D będzie zwolniona – jak słusznie Spółka stwierdziła - na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż zostanie dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy czym strony transakcji będą mogły zrezygnować ze zwolnienia w oparciu o treść art. 43 ust. 10 ustawy, o ile spełnią warunki zawarte w tym przepisie oraz art. 43 ust. 11 ustawy,
  • dostawa dróg, parkingów – wbrew stanowisku Spółki - nie będzie zwolniona na podstawie art. 43 ust. 7a ustawy, ale na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w związku z ust. 7a tego artykułu, gdyż treść wniosku nie wskazuje, że nastąpi po pierwszym zasiedleniu w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy i upływie 2 lat od tego zasiedlenia, przy ich nabyciu nie przysługiwało Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego, a po ulepszeniu były wykorzystywane w działalności opodatkowanej powyżej 5 lat; nie wystąpi przy tym możliwość rezygnacji ze zwolnienia i wyboru opcji opodatkowania,
  • dostawa ogrodzenia będzie zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż zostanie dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przy czym strony transakcji będą mogły zrezygnować ze zwolnienia w oparciu o treść art. 43 ust. 10 ustawy, o ile spełnią warunki zawarte w tym przepisie oraz art. 43 ust. 11 ustawy.


Jednocześnie należy wskazać, iż dostawa prawa użytkowania wieczystego gruntu, na którym posadowione są ww. budynki/budowle, będzie korzystała ze zwolnienia w oparciu o § 13 ust. 1 pkt 11 powołanego wyżej rozporządzenia. Natomiast w przypadku wyboru opcji opodatkowania sprzedaży budynków B i D oraz ogrodzenia i wynajmowanej części budynku A, opodatkowane będzie również zbycie prawa użytkowania wieczystego gruntu w części przynależnej do ww. obiektów oraz części budynku A.

Ponadto należy zaznaczyć, iż analiza przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono przy założeniu, że obiekty budowlane, o których mowa we wniosku, stanowią budynki i budowle w rozumieniu ww. ustawy Prawo budowlane.

Należy również wyjaśnić, że pomimo, iż Spółka prawidłowo stwierdziła, że sprzedaż przedmiotowych budynków/budowli będzie zwolniona od podatku, to ze względu na podanie błędnej podstawy prawnej w odniesieniu do dostawy budynku C, niewynajmowanych części budynku A i B oraz dróg i parkingów, oceniając stanowisko całościowo należało uznać je za nieprawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj