Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/1/415-426/09/09/BK
z 7 września 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/1/415-426/09/09/BK
Data
2009.09.07



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów


Słowa kluczowe
Austria
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
usługi informatyczne
zakład


Istota interpretacji
w zakresie miejsca opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej jaką wnioskodawca zamierza prowadzić przez położony w Polsce zakład



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2009r. (data wpływu do tut. Biura – 26 maja 2009r.), uzupełnionym w dniu 6 sierpnia 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji m. in. przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie miejsca opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej jaką wnioskodawca zamierza prowadzić przez położony w Polsce zakład (pytania oznaczone we wniosku nr 1, 2 i 4) – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 maja 2009r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m. in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie miejsca opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej jaką wnioskodawca zamierza prowadzić na terytorium Polski i Austrii przez położony w Polsce zakład.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych. Dlatego też pismem z dnia 21 lipca 2009r. wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło w dniu 6 sierpnia 2009r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca posiada obywatelstwo austriackie. Na co dzień wraz z żoną i dziećmi zamieszkuje w Republice Austrii a na terenie Rzeczpospolitej Polskiej posiada czasowy meldunek. W najbliższym czasie zamierza wykonywać pozarolniczą działalność gospodarczą na terenie Polski w zakresie sprzedaży usług przez internet. W tym celu przedsięwziął kroki zmierzające do zawarcia umowy z firmą posiadającą siedzibę w Austrii. Zgodnie z tą umową na podstawie wyłącznej licencji udzielonej przez ww. przedsiębiorstwo będzie wykonywał na terenie Polski usługi polegające na przygotowaniu katalogu audiowizualnego w internecie oraz świadczeniu odpłatnych usług w sferze osobistej i wprowadzeniu dla lokalnych stacji telewizyjnych przygotowanego przez usługobiorcę formatu.

Wnioskodawca wskazuje również, że firma z Austrii jest właścicielem strony internetowej i prowadzi usługi polegające na wykupie czasu antenowego w lokalnej telewizji, w którym następnie zostaje wyemitowany krótki film o treści zawierającej pozdrowienia lub życzenia dla osoby bliskiej. W ramach umowy zawartej z tą firmą zamierza wykonywać na terenie Rzeczpospolitej Polskiej działalność identyczną z tą wskazaną powyżej. Na podstawie udzielonej w odrębnej umowie licencji wyłącznej na teren Polski planuje założyć stronę internetową, na której będzie można złożyć zamówienie na emisję życzeń w lokalnej telewizji działającej na terenie kraju.

Na podstawie złożonego zlecenia zostanie nagrany krótki przekaz audiowizualny zawierający formę życzeń lub pozdrowień skierowanych do osoby przebywającej na terenie Polski, która odbiera kanał telewizji lokalnej. Kolejnym etapem realizacji złożonego zamówienia będzie wykup czasu antenowego w lokalnej telewizji, w którym zostanie wyemitowany przekaz, o którym mowa powyżej. Realizując wskazany cel będzie zawierał umowy z lokalnymi nadawcami telewizyjnymi, dotyczące wykupu czasu przeznaczonego na emisję wskazanych powyżej pozdrowień. Zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z firmą Austriacką wykonując swoją działalność będzie opierał się o licencję jaka posiada wskazana firma, a jaka zostanie mu przekazana na podstawie odrębnej umowy jako wyłączna na terenie Polski. Będzie przy tym korzystał z serwerów należących do firmy Austriackiej, które w całości znajdują się na terenie Republiki Austrii. Podejmowaną działalność gospodarczą wnioskodawca będzie wykonywał w Polsce, w miejscu zameldowania w Polsce.

Ponadto wnioskodawca wskazuje, iż celem zrealizowania wyżej opisanego przedsięwzięcia podjął kroki zmierzające do finalizacji wskazanej umowy. W tym celu w dniu 20 maja 2009r. dokonał wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Urząd Miasta i na tej podstawie uzyskał status przedsiębiorcy na terenie Polski.

Wnioskodawca wskazał również, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza również wykonywać szerzej pojmowane usługi komputerowe, polegające w szczególności na diagnostyce i naprawie sprzętu komputerowego oraz na świadczeniu usług związanych z tworzeniem i uruchamianiem sieci komputerowych oraz z tym związaną obsługą i administrowaniem nimi. Wskazane usługi dodatkowe chciałby świadczyć zarówno na terenie Polski jak i na obszarze Austrii.

Istotne elementy stanu faktycznego zawarto również w części F. poz. 51 wniosku (pytania), gdzie wskazano, iż usługa będzie faktycznie wykonywana w Polsce, a zapłata będzie w całości następować w formie przelewu na rachunek bankowy.

W uzupełnieniu wskazano m.in., że:

  • opisaną we wniosku działalność wnioskodawca rozpoczął na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej z dnia 20 maja 2009r.,
  • podstawowym rodzajem wykonywanej działalności jest działalność usługowa polegająca na sprzedaży czasu antenowego,
  • ponadto prowadzi działalność w zakresie diagnostyki i naprawy sprzętu komputerowego, jak również tworzenia i administrowania stronami internetowymi,
  • wskazaną powyżej działalność wykonuje zarówno na terytorium Polski jak i Austrii,
  • na terytorium Austrii nie ma zarejestrowanej żadnej działalności gospodarczej, a aktywność zawodową na jej obszarze podejmuje jako firma Polska,
  • wszelka działalność usługowa jest wykonywana w kraju jak i poza jego granicami jedynie na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej dokonanego w Polsce,
  • z racji wykonywanej działalności zamierza przebywać na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w ciągu roku,
  • zakład główny prowadzonego przedsiębiorstwa znajduje się w Polsce, gdzie będzie wykonywana wszelka działalność,
  • dokonując wpisu do ewidencji działalności gospodarczej jako przeważający rodzaj działalności wskazał sklasyfikowaną pod nar 62.02.Z sprzedaż przez internet, która w ramach wykonywanej działalności będzie miała postać sprzedaży czasu antenowego,
  • w ramach tego samego wpisu wykonywał będzie działalność poboczną sklasyfikowaną jako:

  • -usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki - nr 62.02.Z,
    -działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi - nr 62.03.A,
    -pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych - 62.09.Z,
    -przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność - 63.11.Z,
    -działalność związana z oprogramowaniem – nr 62.01.Z,
    -działalność portali internetowych – poz. 63.12.Z,
    -pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana 63.99.Z.

W związku z powyższym zadano m. in. następujące pytania:

  1. Gdzie zgodnie z przytoczonym stanem faktycznym powstanie obowiązek podatkowy, a w szczególności czy będzie on determinowany przez miejsce zamieszkania wnioskodawcy, które znajduje się na terenie Austrii, czy może w oparciu o miejsce zameldowania i usytuowanie zakładu głównego w Polsce...
    (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
  2. Gdzie należy zlokalizować miejsce uzyskania dochodu skoro usługobiorcy będą składać zamówienia za pomocą polskiej strony internetowej, która jest zlokalizowana na serwerach znajdujących się w Austrii...
    (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
  3. Jak będzie się kształtował obowiązek podatkowy związany z dochodami uzyskanymi z działalności gospodarczej, polegającej na wykupie na rzecz usługobiorcy przeznaczonego na emisję pozdrowień czasu antenowego w polskiej telewizji lokalnej rozszerzonej o czynności związane z uruchamianiem i administrowaniem sieci komputerowych na terytorium Polski i Austrii...
    Czy będzie w tym zakresie miało znaczenie na terytorium jakiego kraju został wypracowany dochód z tego tytułu...
    Jak ustalać gdzie dochód powstał...
    (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

Zdaniem wnioskodawcy, przy uwzględnieniu przepisów umowy z dnia 13 stycznia 2004r. zawartej w W. między Rzeczpospolita Polską a Republika Austrii dotycząca unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, Polska jest krajem w którym należałoby naliczać i uiszczać podatki od uzyskanego dochodu pochodzącego z pozarolniczej działalności gospodarczej wykonywanej na terenie Polski. Za wyborem Polski jako miejsca właściwego dla naliczenia i odprowadzenia podatku dochodowego przemawia również fakt, że z uwagi na specyficzną formę świadczenia usługi można jednoznacznie wskazać, że miejscem wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej oraz miejscem uzyskiwania dochodu jest terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Ponadto zgodnie z art. 7 cyt. umowy zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się państwa podlegają opodatkowaniu w tym Państwie chyba, że przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą w drugim Państwie przez położony tam zakład. Równocześnie wskazuje, że z kontekstu zawieranej umowy wynika, że główny serwer, z którego będzie korzystał znajduje się w Austrii.

W uzupełniniu wniosku wskazano, iż wymienione przez wnioskodawcę rodzaje działalności mogą być wykonywane w ramach jednego przedsiębiorstwa prowadzonego w oparciu o jeden wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Działalność poboczna nie pozostaje bowiem w sprzeczności z wykonywaniem działalności podstawowej (przeważającej). Podejmowany rodzaj działalności usługowej we wszystkich wymienionych obszarach będzie wykonywał zarówno na terenie Polski jak i Austrii, na podstawie dokonanego wpisu i nie jest wymagane posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej na obszarze Republiki Austrii.

Z uwagi na fakt, że zakład główny prowadzonego przedsiębiorstwa usytuowany jest w Polsce całość dochodu uzyskanego z tytułu prowadzonej działalności będzie opodatkowana podatkiem dochodowym na terenie Polski.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Przy czym w myśl art. 3 ust. 1a ww. ustawy – za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

  1. posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
  2. przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W myśl art. 3 ust. 2a) ww. ustawy osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy), a zatem również od dochodów określonych w art. 3 ust. 2b) pkt 3 cyt. ustawy uznanych przez wnioskodawcę za dochody (przychody) z działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wyżej wskazane przepisy stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczypospolita Polska (art. 4a cyt. ustawy).

Stosownie do treści art. 4 ust. 1 umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Austrii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisanej w Wiedniu dnia 13 stycznia 2004r. (Dz. U. z 2005r. nr 224 poz. 1921 ze zm.) określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie” oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze, i obejmuje również to Państwo, jego jednostkę terytorialną lub organ lokalny. Określenie to jednak nie obejmuje osób, które podlegają opodatkowaniu w tym Państwie w zakresie dochodu osiąganego tylko ze źródeł w tym Państwie lub z tytułu majątku położonego w tym Państwie.

Definicja powyższa odnosi się zatem bezpośrednio do określenia „miejsca zamieszkania” przyjętego w ustawach wewnętrznych państw i uwzględnia różne formy więzi osobistej z państwem, które we własnych ustawodawstwie ustala podstawę do nieograniczonego obowiązku podatkowego.

Wskazać przy tym należy, iż w myśl art. 4 ust. 2 ww. umowy jeżeli, stosownie do postanowień ustępu 1, osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania w obu Umawiających się Państwach, to jej status określa się według następujących zasad:

  1. osobę uważa się za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, w którym ma ona stałe miejsce zamieszkania; jeżeli ma ona stałe miejsce zamieszkania w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania tylko w tym Państwie, z którym ma ona ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze (ośrodek interesów życiowych),
  2. jeżeli nie można ustalić, w którym Państwie osoba ma ośrodek interesów życiowych, albo jeżeli nie ma ona stałego miejsca zamieszkania w żadnym z Państw, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, w którym zwykle przebywa,
  3. jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obu Państwach lub nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, to uważa się ją za mająca miejsce zamieszkania w tym Państwie, którego jest obywatelem,
  4. jeżeli osoba jest obywatelem obydwu Państw lub nie jest obywatelem żadnego z nich, to właściwe organy Umawiających się Państw rozstrzygają sprawę w drodze wzajemnego porozumienia.

Mając na uwadze opisany we wniosku stan faktyczny, z którego w szczególności wynika, iż wnioskodawca posiada obywatelstwo austriackie, jego stałe miejsce zamieszkania oraz ośrodek interesów życiowych znajduje się w Austrii, natomiast w Polsce posiada jedyne zameldowanie tymczasowe dla celów wykonywanej działalności gospodarczej należy stwierdzić, że w odniesieniu do przedstawionego powyżej stanu prawnego, dla celów podatkowych wnioskodawca nie posiada miejsca zamieszkania na terytorium Polski.

Bez znaczenia w tym względzie pozostaje fakt, iż wnioskodawca, w celu prowadzenia działalności gospodarczej zamierza przebywać na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w roku. Ustalenie bowiem jego miejsca zamieszkania dla celów podatkowych nastąpiło z uwzględnieniem regulacji wynikających z umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.

Powyższe oznacza, iż jako rezydent Austrii wnioskodawca podlega w tym kraju nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Natomiast w Polsce podlega co do zasady ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czego konsekwencją jest opodatkowanie w Polsce jedynie dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem postanowień wskazanej powyżej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. umowy, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie działalność gospodarczą poprzez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej można przypisać je temu zakładowi. Stosownie bowiem do treści art. 7 ust. 2 ww. umowy – w sytuacji powyższej zakładowi należy przypisać takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby wykonywał taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem.

Przy ustalaniu zysków zakładu dopuszcza się odliczanie nakładów ponoszonych na rzecz tego zakładu, włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi, niezależnie od tego, czy powstały w tym Państwie, w którym leży zakład, czy gdzie indziej (art. 7 ust. 3 ww. umowy).

Przy czym w myśl art. 3 ust. 1 pkt. f ww. umowy, jeżeli z kontekstu nie wynika inaczej określenia "przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa" oraz "przedsiębiorstwo drugiego Umawiającego się Państwa" oznaczają odpowiednio przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym Umawiającym się Państwie i przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie.

Natomiast, zgodnie z art. 5 ust. 1 do 3 ww. umowy określenie „zakład” oznacza stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa; w szczególności: siedzibę zarządu, filie, biuro, fabrykę, warsztat, kopalnię, źródło ropy naftowej lub gazu, kamieniołom albo każde inne miejsce wydobywania zasobów naturalnych oraz plac budowy, prace budowlane lub instalacyjne, gdy trwają one dłużej niż dwanaście miesięcy.

W świetle wyżej wskazanych przepisów, co do zasady, dochód uzyskiwany przez rezydenta Austrii podlega opodatkowaniu w tym kraju, łącznie z dochodami uzyskanymi z działalności gospodarczej wykonywanej w Polsce, jako przychody z tego samego źródła przychodów chyba, że działalność gospodarcza na terytorium Polski prowadzona jest przez położony tutaj zakład. Zarówno bowiem w myśl ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak i cyt. umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania jednym ze źródeł przychodów jest działalność gospodarcza prowadzona na terytorium umawiających się państw. Jest to zawsze to samo źródło przychodów, którym jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Jednakże mając na względzie, iż pozarolnicza działalność gospodarcza w Polsce prowadzona jest przez położony tutaj zakład, to w myśl wskazanego powyżej art. 7 ust. 1 ww. umowy – zyski tego zakładu będą podlegały opodatkowaniu w Polsce, jednakże w takiej mierze, w jakiej będzie można je przypisać temu zakładowi. Stosownie bowiem do treści art. 7 ust. 2 ww. umowy – w sytuacji powyższej zakładowi należy przypisać takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby wykonywał taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem.

Przy ustalaniu zysków zakładu dopuszcza się odliczanie nakładów ponoszonych na rzecz tego zakładu, włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi, niezależnie od tego, czy powstały w tym Państwie, w którym leży zakład, czy gdzie indziej (art. 7 ust. 3 ww. umowy).

Oznacza to, iż dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej przez wnioskodawcę na terytorium Austrii co do zasady podlegał będzie opodatkowaniu w tym kraju (a więc kraju, którego wnioskodawca jest rezydentem), stosownie do obowiązujących tam przepisów. Natomiast dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Polski, jako dochody zakładu, podlegały będą opodatkowaniu zarówno w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy), jak i w Austrii z uwzględnieniem metody unikania podwójnego opodatkowania, o której mowa w art. 24. ust. 2 pkt a) ww. umowy. Zgodnie z tym przepisem w przypadku osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Austrii podwójnego opodatkowania unika się w następujący sposób: jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Austrii osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy podlega opodatkowaniu w Polsce, to z zastrzeżeniem postanowień punktów b) i c) oraz ustępu 3 Austria zwolni od opodatkowania taki dochód lub majątek. Przy czym w myśl art. 24 ust. 3 ww. umowy jeżeli zgodnie z którymkolwiek postanowieniem niniejszej umowy dochód osiągnięty bądź majątek posiadany przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie jest zwolniony od opodatkowania w tym Państwie, to Państwo to może jednak, w celu obliczenia kwot podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby, wziąć pod uwagę zwolniony dochód lub majątek.

Zauważyć przy tym należy, iż przedmiotem niniejszej interpretacji są zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, wyłącznie przepisy prawa podatkowego, przez które w myśl art. 3 pkt 2 tego aktu prawnego rozumieć należy przepisy ustaw podatkowych, postanowienia ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską innych umów międzynarodowych dotyczących problematyki podatkowej, a także przepisy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustaw podatkowych.

W konsekwencji, interpretacja ta nie obejmuje przepisów prawa podatkowego obowiązujących na terytorium Austrii, z których może w szczególności wynikać jakie obowiązki w zakresie rejestracji działalności gospodarczej ciążą na rezydencie tego kraju.

Dlatego też, kierując się oceną obowiązujących wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisów prawa podatkowego – stanowisko wnioskodawcy uznano za nieprawidłowe.

Nadmienia się jednocześnie, iż w zakresie dokonania klasyfikacji wykonywanej działalności gospodarczej wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Końcowo tut. Organ zauważa, że w niniejszej interpretacji nie dokonano oceny prawidłowości postępowania na gruncie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie świadczenia przez wnioskodawcę usług w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (o którym poinformowano Organ w piśmie z dnia 3 sierpnia 2009r.), ponieważ kwestia ta nie była przedmiotem wniosku z dnia 25 maja 2009r. – w części F poz. 51 ww. wniosku nie zadano pytania w tym zakresie, natomiast w części G. poz. 52 tego wniosku, nie sformułowano podlegającego ocenie własnego stanowiska w sprawie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Traugutta 2a.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj