Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-773/09-2/AG
z 24 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB1/415-773/09-2/AG
Data
2009.11.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
działalność wykonywana osobiście
działalność wykonywana osobiście
podatek liniowy
podatek liniowy
usługi zarządzania
usługi zarządzania
zarządzanie przedsiębiorstwem
zarządzanie przedsiębiorstwem


Istota interpretacji
Czy w przedstawionym stanie faktycznym spełnione zostaną warunki do opodatkowania dochodów uzyskiwanych z pozarolniczej działalności gospodarczej — w wysokości 19% podstawy obliczenia podatku, tj. na zasadzie określonej w art. 30c (w zw. z art. 9a ust. 2 i 3) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?



Wniosek ORD-IN 328 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 13.10.2009 r. (data wpływu 19.10.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych:

  • w zakresie opodatkowania podatkiem liniowym według stawki 19% dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej świadczonych w zakresie usług ochrony mienia, usług sprzątania oraz pośrednictwa nieruchomościami - jest prawidłowe
  • w zakresie opodatkowania podatkiem liniowym według stawki 19% dochodów uzyskiwanych ze świadczenia usług zarządzania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.10.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów podatkiem liniowym według stawki 19%.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest wspólnikiem w spółce z ograniczoną odpowiedzialności w której pełni również funkcję członka zarządu. Był zatrudniony w spółce z o.o. na podstawie umowy o pracę. W zakresie jego obowiązków pracowniczych nie było jednak żadnych czynności związanych z reprezentacją Spółki. Był zatrudniony na stanowisku dyrektora generalnego spółki, w zakresie jego obowiązków było m.in. przygotowywanie budżetu inwestycyjnego i przygotowywanie kampanii marketingowo-promocyjnych. Umowa o pracę została rozwiązana z końcem września 2009 r. Obecnie otrzymuje jedynie wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Zarządu Spółki przyznawane każdorazowo na mocy uchwały Zgromadzenia Wspólników.

Jednocześnie wraz z drugim wspólnikiem spółki z o.o. jest wspólnikiem w spółce jawnej prowadzącej działalność handlową i usługową przy czym jednym z kontrahentów tej spółki będzie także wskazana wyżej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

W ramach spółki jawnej będą wykonywane na rzecz spółki z o.o. czynności w zakresie usług ochrony, usług sprzątania, pośrednictwa nieruchomościami i inne o podobnym charakterze. Z tego też względu dochody uzyskiwane z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej zamierza opodatkować na podstawie art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. podatkiem w wysokości 19%. Ponadto spółka z o.o. planuje w przyszłości zlecić spółce jawnej usługi zarządzania, w tym z zakresu reprezentacji Spółki z o.o. Usługi zarządzania świadczyłaby spółka jawna, wystawiając fakturę na spółkę z o.o. Do Zarządu spółki z o.o. spółka jawna delegowałaby wnioskodawcę i jego wspólnika (będących jednocześnie wspólnikami spółki z o.o. i spółki jawnej). Czynności zarządzania polegałyby na reprezentacji spółki, podpisywaniu w jej imieniu umów i dokonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem spraw spółki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym spełnione zostaną warunki do opodatkowania dochodów uzyskiwanych z pozarolniczej działalności gospodarczej — w wysokości 19% podstawy obliczenia podatku, tj. na zasadzie określonej w art. 30c (w zw. z art. 9a ust. 2 i 3) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ...

Zdaniem wnioskodawcy w przedstawionym stanie faktycznym dochody uzyskiwane z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej będą mogły być opodatkowane 19% podatkiem dochodowym na zasadach określonych w art. 30c (w zw. z art. 9a ust. 2 i 3) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Art. 9a ust. 3 ustawy u.p.d.o.f. wyłącza możliwość skorzystania ze sposobu opodatkowania, o którym mowa w art. 30c u.p.d.o.f. (tj. 19% podatkiem dochodowym) przez podatnika, który uzyskuje przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej osobiście lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej, ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub choćby jeden ze wspólników wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Zdaniem wnioskodawcy okoliczność taka w niniejszej sprawie nie wystąpi, albowiem w ramach spółki jawnej będą wykonywane na rzecz spółki z o.o. czynności (usługi) o charakterze odmiennym aniżeli czynności wykonywane w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie umowy o pracę. Zdaniem wnioskodawcy przychody uzyskiwane z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej z tytułu świadczenia przez spółkę jawną usług ochrony mienia, sprzątania, pośrednictwa nieruchomościami i usług zarządzania spółką z o.o. wnioskodawca będzie mógł opodatkować podatkiem, o którym mowa art. 30c. W opinii wnioskodawcy podatkiem na zasadach określonych w art. 30c może on zostać objęty począwszy od 1 stycznia 2010 r. Wynika to z tego, że w roku 2009 nie wykonywał na podstawie umowy o pracę na rzecz byłego pracodawcy (tj. spółki z o.o.) usług odpowiadających czynnościom które będzie wykonywał w 2010 roku w ramach spółki jawnej.

Podobne stanowisko wyrażone zostało w postanowieniu Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 31 marca 2006 roku (sygn. PBI-2/4117/IN-9/PUSŁ-G/06/MM, sip.mf.gov.pl), postanowieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego w Łomży z dnia 4 kwietnia 2006 roku (sygn. PD-415/2IW/06, sip.mf.gov.pl), postanowieniu Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kaliszu z dnia 20 listopada 2006 roku (sygn. DG/415-35/06D30, sip.mf.gov.pl), postanowieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sieradzu z dnia 20 lutego 2007 roku (sygn. USI/415/5/07/SŁ, sp.mf.gov.pl), postanowieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego w Stalowej Woli z dnia 13 kwietnia 2007 roku (sygn. USI/415-3/07, sip.mf.gov.pl). Takie stanowisko potwierdzają również sądy administracyjne, por. wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 kwietnia 2008 r. (sygn. akt III SA/Wa 220/08) oraz wyrok WSA we Wrocławiu z 15 lipca 2009 r. (sygn. akt I SA/Wr 294/09).

Na tle przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z zm.) przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.

W myśl art. 9 ust. 1 w/w ustawy opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z przepisami art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są m.in. działalność wykonywana osobiście oraz pozarolnicza działalność gospodarcza.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca zatrudniony był w spółce z o.o. na podstawie umowy o pracę do końca września 2009 r. na stanowisku dyrektora generalnego spółki. W zakresie jego obowiązków było m. in. przygotowywanie budżetu inwestycyjnego i przygotowywanie kampanii marketingowo-promocyjnych. Wnioskodawca jest jednocześnie udziałowcem spółki z o.o. i aktualnie otrzymuje jedynie wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Zarządu Spółki przyznawane każdorazowo na mocy uchwały Zgromadzenia Wspólników. Wraz z drugim udziałowcem spółki z o.o. jest także wspólnikiem w spółce jawnej prowadzącej działalność handlową i usługową przy czym jednym z kontrahentów tej spółki będzie także wskazana wyżej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W ramach spółki jawnej będą wykonywane na rzecz spółki z o.o. czynności w zakresie usług ochrony, usług sprzątania, pośrednictwa nieruchomościami i inne o podobnym charakterze. Spółka z o.o. planuje w przyszłości zlecić spółce jawnej usługi zarządzania, w tym z zakresu reprezentacji Spółki z o.o. Czynności zarządzania polegałyby na reprezentacji spółki, podpisywaniu w jej imieniu umów i dokonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem spraw spółki.

W przedmiotowej sprawie istotne jest ustalenie z jakiego źródła wspólnik spółki jawnej będzie uzyskiwał przychód. Definicja pozarolniczej działalności gospodarczej, została zawarta w art. 5a pkt 6 ww. ustawy. Zgodnie z jego treścią, działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność zarobkowa:

  1. wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa,
  2. polegająca na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegająca na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Definicja pozarolniczej działalności gospodarczej zawiera m.in. wyłączenie przychodów uzyskanych z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 cytowanej ustawy. Poszczególne kategorie tych przychodów wymieniono w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 13 pkt 7 powołanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych. Do przychodów z art. 13 pkt 7 zalicza się otrzymane wynagrodzenia w związku z pełnieniem funkcji na podstawie samego tylko aktu ustanowienia. W praktyce wynagrodzenie to dość często jest określane jako wynagrodzenie za udział w posiedzeniach spółki.

Natomiast w świetle art. 13 pkt 9 powołanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej — z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w katalogu przychodów działalności wykonywanej osobiście, przychodów z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menadżerskich lub umów o podobnym charakterze – przy jednoczesnym zdefiniowaniu na użytek tej ustawy, pojęcia pozarolniczej działalności gospodarczej – nie pozostawia wątpliwości, że źródłem tych przychodów nie jest pozarolnicza działalność gospodarcza, lecz zawsze działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Tym samym przychody uzyskane z tego rodzaju umów stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeżeli umowy te są zawierane w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej. Bez znaczenia pozostaje forma prawna w jakiej podatnik prowadzi działalność gospodarczą. W konsekwencji, również wówczas, gdy przychody z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze osiągane są w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną w formie spółki cywilnej, jawnej czy komandytowej, ich źródłem dla wspólnika jest działalność wykonywana osobiście.

Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż w przypadku zawarcia umowy powierzającej zarząd przedsiębiorstwem występuje duża dowolność nazewnictwa, przepis art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy nie tylko przychodów uzyskanych na podstawie kontraktu menedżerskiego, lecz wszelkich umów o podobnym charakterze, z których wynika, że podatnikowi, w drodze umowy cywilnoprawnej, zostało zlecone sprawowanie zarządu przedsiębiorstwem, spółką czy instytucją.

Zgodnie z literalnym brzmieniem cytowanego przepisu, przychody z tego rodzaju umów, nawet gdy usługi świadczone są przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie, zawsze stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście. Taka kwalifikacja przychodów z tytułu umów, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika przede wszystkim z osobistego charakteru usług zarządzania przedsiębiorstwem.

Prawnopodatkowej kwalifikacji przychodów z tytułu umów o zarządzanie, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze nie zmienia również okoliczność, że podatnik tego rodzaju przychody osiąga z tytułu udziału w spółce osobowej.

Przepis art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera wyłączenia w tym zakresie, zatem również w takim przypadku, przedmiotowe przychody zalicza do przychodów z działalności wykonywanej osobiście.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż treść art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest regulacją szczególną. Wyłącza zatem, w zakresie swej dyspozycji możliwość zastosowania przepisu ogólnego, jakim jest art. 8 ust. 1 ww. ustawy, dotyczący m.in. przychodów z tytułu udziału w spółce nie będącej osobą prawną. Przychody uzyskane z tytułu wykonywania usług zarządzania przez osobę będącą wspólnikiem spółki osobowej są więc przychodami tej osoby ze źródła, o którym mowa w art. 13 pkt 9 ww. ustawy, nie zaś z tytułu udziału w spółce nie będącej osobą prawną.

Podsumowując - przychody uzyskiwane w spółce osobowej w ramach usług zarządzania nie mogą być traktowane jako przychody z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej i nie mogą być opodatkowane stawką 19% zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. O kwalifikacji wykonywanej działalności na gruncie prawa podatkowego do poszczególnego źródła przychodu decyduje rzeczywisty charakter wykonywanej działalności (faktyczny zakres świadczonych usług).

W świetle powyższego należy wskazać, iż przychody wnioskodawcy uzyskiwane w spółce jawnej w ramach usług zarządzania stanowić będą przychód z działalności wykonywanej osobiście.

Natomiast przychody, które wnioskodawca będzie uzyskiwał w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w formie spółki jawnej z tytułu świadczenia usług w zakresie ochrony mienia, usług sprzątania oraz pośrednictwa nieruchomościami stanowić będą przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.

W tym miejscu należy rozważyć, czy wnioskodawca może opodatkować dochód z pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym według stawki 19%, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Stosownie do art. 9a ust. 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

  1. wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub
  2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

W myśl art. 30c ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Z powyższego wynika zatem, że możliwości wyboru sposobu opodatkowania określonego w art. 30c - według liniowej stawki 19%, zostali pozbawieni ci podatnicy, którzy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej uzyskują przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, a usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik wykonywał bądź wykonuje na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy w roku podatkowym lub roku poprzedzającym rok podatkowy w ramach stosunku pracy.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca był zatrudniony w spółce na podstawie umowy o pracę na stanowisku dyrektora generalnego. Do zakresu jego obowiązków należało m. in. przygotowywanie budżetu inwestycyjnego i przygotowywanie kampanii marketingowo-promocyjnych. sprzedaży. Natomiast w ramach spółki jawnej wnioskodawca będzie świadczyć usługi na rzecz spółki z o.o. w zakresie usług ochrony mienia, usług sprzątania oraz pośrednictwa nieruchomościami.

Zatem charakter oraz specyfika pracy na stanowisku dyrektora generalnego wskazuje na to, że co do zasady czynności wykonywane przez wnioskodawcę w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej są odmienne. Wnioskodawca oświadczył także, że zakres usług świadczonych na rzecz spółki z o.o. będzie odmienny od czynności wykonywanych w spółce z o.o. na podstawie umowy o pracę.

Wobec powyższego, w sytuacji gdy zakres czynności wykonywanych w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej nie pokrywa się z obowiązkami wynikającymi z umowy o pracę wykonywanymi w roku podatkowym lub roku poprzedzającym rok podatkowy, wnioskodawca może opodatkować dochody uzyskane z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem wg 19% stawki liniowej, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem wybrania tej formy opodatkowania w stosownym, a określonym w cytowanych powyżej przepisach prawa terminie. W przedmiotowej sprawie nie znajdą zastosowania negatywne przesłanki określone w art. 9a ust. 3 cyt. wyżej ustawy.

Jednocześnie wskazać należy, iż jeżeli wnioskodawca w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej świadczyć będzie usługi na rzecz spółki z o.o. chociaż częściowo odpowiadające czynnościom, które wykonuje w ramach stosunku pracy w roku poprzedzającym rok podatkowy lub w roku podatkowym, straci prawo do rozliczenia dochodów zgodnie z zasadami, określonymi w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jeżeli zatem w istocie świadczone przez wnioskodawcę usługi na rzecz spółki z o.o. nie będą odpowiadały czynnościom wykonywanym przez niego w ramach stosunku pracy, to może opodatkować uzyskany z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując należy stwierdzić, iż przychody uzyskane przez wnioskodawcę z pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług w zakresie ochrony mienia, usług sprzątania oraz pośrednictwa nieruchomościami przy zachowaniu uwarunkowań przewidzianych w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą podlegać opodatkowaniu „podatkiem liniowym” wg stawki 19%. Natomiast przychody uzyskiwane w spółce jawnej w ramach usług zarządzania nie mogą być traktowane jako przychody z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej i nie mogą być opodatkowane stawką 19% zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. W sytuacji, gdyby przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różniło się od stanu faktycznego, który nastąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Końcowo zauważyć należy, iż w przedmiotowej sprawie, mając na uwadze treść przepisu art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, tut. Organ wydając interpretację prawa podatkowego nie jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które wskazałoby, że świadczenie w ramach działalności usługi na rzecz obecnego pracodawcy odpowiadają czynnością wykonywanym w ramach stosunku pracy. Do postępowania w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest czynnością postępowania podatkowego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M. C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art.54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj