Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB1/415-657/12-2/AA
z 4 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2012 r. (data wpływu 6 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów i przychodów uzyskiwanych w związku z:

  • prowadzeniem działalności za pośrednictwem zakładu położonego na terytorium Republiki Słowacji,
  • otrzymaniem dywidendy lub zaliczki na dywidendę,
  • transferem środków pochodzących z podziału zysku spółki – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów i przychodów uzyskiwanych w związku z:

  • prowadzeniem działalności za pośrednictwem zakładu położonego na terytorium Republiki Słowacji,
  • otrzymaniem dywidendy lub zaliczki na dywidendę,
  • transferem środków pochodzących z podziału zysku spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną. Posiada miejsce zamieszkania do celów podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wobec powyższego podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca rozważa możliwość przystąpienia do nowozawiązanej spółki osobowej, której siedziba będzie znajdować się na terytorium Republiki Słowacji (zwanej dalej: Spółką). Spółka będzie stanowiła odpowiednik polskiej spółki komandytowej, zaś Wnioskodawca przystąpi do Spółki w charakterze wspólnika o nieograniczonej odpowiedzialności.

Przedmiotem działalności Spółki będzie prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa finansowego i obrotu papierami wartościowymi. Nie jest wykluczone, że w przyszłości Spółka rozszerzy zakres prowadzonej działalności o kolejne obszary. Możliwe jest również, że Spółka będzie pełnić funkcję podmiotu holdingowego, w którego posiadaniu będą znajdowały się akcje/udziały spółek mających siedzibę w Unii Europejskiej. Głównym źródłem dochodów będą dywidendy wypłacane przez spółki od niej zależne. Spółka nie będzie jednak prowadzić żadnych z działań opisanych w art. 5 ust. 3 i ust. 4 Traktatu, a więc polegających na:

  • prowadzeniu placu budowy, budowy, montażu lub instalacji,
  • użytkowaniu urządzeń służących wyłącznie do składowania, wystawiania lub wydawania dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa;
  • utrzymywaniu zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu składowania, wystawiania lub wydawania;
  • utrzymywaniu zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu przerobu przez inne przedsiębiorstwo,
  • utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu zakupu dóbr lub towarów albo w celu zbierania informacji dla przedsiębiorstwa;
  • utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu reklamy, dostarczania informacji, prowadzenia badań naukowych lub wykonywania podobnej działalności mającej charakter przygotowawczy lub pomocniczy dla przedsiębiorstwa;
  • utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu wykonywania jakiegokolwiek połączenia rodzajów działalności, o których mowa wyżej, pod warunkiem jednak, że całkowita działalność placówki, wynikająca z takiego połączenia rodzajów działalności, posiada przygotowawczy lub pomocniczy charakter.

Ponadto prowadzona przez Spółkę działalność będzie zgodna z obowiązującym prawem a w przypadku konieczności uzyskania koncesji lub innej decyzji administracyjnej w celu prowadzenia określonej działalności, Spółka wykona wszystkie wymagane prawem czynności.

Wnioskodawca bierze pod uwagę wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w formie posiadanych przez niego udziałów w innej spółce kapitałowej, nieposiadającej statusu polskiego rezydenta podatkowego Polski ani Słowacji (zwanej dalej: „Zagraniczną spółką kapitałową”).

Po wniesieniu przez Wnioskodawcę udziałów do Spółki w ramach wkładu, Spółka będzie posiadać udziały w Zagranicznej spółce kapitałowej. W przyszłości istnieje prawdopodobieństwo, że Zagraniczna spółka kapitałowa wypłaci dywidendę lub zaliczki na dywidendę na rzecz wspólników z wypracowanych zysków.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy Spółka będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zakład w rozumieniu art. 5 Traktatu?
  2. Czy dywidenda albo zaliczki na dywidendę, które zostaną otrzymane przez Spółkę z tytułu udziału w zyskach wypracowanych przez Zagraniczną spółkę kapitałowi będą przynależeć do Spółki jako do zakładu?
  3. Czy dochody uzyskane przez Spółkę z tytułu wypłaty dywidendy lub zaliczek na dywidendę będą zgodnie z art. 24 ust. 1 lit. a) podlegały opodatkowaniu wyłącznie na terytorium Słowacji i wobec tego nie zostaną opodatkowane na terytorium Polski?
  4. Czy transfer środków pieniężnych pochodzących z zysku Spółki do Wnioskodawcy nie spowoduje powstania przychodu (dochodu) podlegającego w Polsce opodatkowaniu?

Ad. 1) Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka będzie stanowiła dla niego zakład w rozumieniu art. 5 Traktatu. Zgodnie z treścią powyższego przepisu, „określenie zakład” oznacza stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa. Określenie zakład obejmuje w szczególności:

a) miejsce zarządu, b) filię, c) biuro, d) fabrykę, e) warsztat f) kopalnię, źródło ropy naftowej ropy naftowej lub gazu, kamieniołom albo inne miejsce wydobywania zasobów naturalnych. Spółka, w której Wnioskodawca będzie wspólnikiem, będzie pod względem prawnym odrębnym podmiotem praw i obowiązków co umożliwi jej prowadzenie we własnym imieniu działalności gospodarczej. Działalność ta będzie wykonywana w ramach zakładu oraz będzie miała charakter stały i niezależny od innych podmiotów. Za stałą placówkę uznaje się m.in. władanie pewną przestrzenią bez znaczenia na posiadany do niej tytuł prawny, przy założeniu że jej wykorzystywanie wykazuje pewien stopień trwałości. Zgodnie z interpretacją indywidualną Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2006 r., (nr PB4-6/SR-033-096-64-180/06) siedziba spółki osobowej spełnia przesłanki stałej placówki.

W przypadku Wnioskodawcy Spółka, której jest on wspólnikiem, posiada swoją siedzibę a zatem można stwierdzić, iż stanowi stałą placówkę. Spółka będzie prowadziła za pomocą owej stałej placówki działalność gospodarczą, która nie będzie polegała na wykonywaniu żadnej z czynności wymienionych w art. 5 ust. 3 i ust. 4 Traktatu, uniemożliwiających zakwalifikowanie Spółki jako zakładu Wnioskodawcy. Spółka nie będzie bowiem prowadziła działalności polegającej na: prowadzeniu placu budowy, budowy, montażu lub instalacji; użytkowaniu urządzeń służących wyłącznie do składowania, wystawiania lub wydawania dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa; utrzymywaniu zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu składowania, wystawiania lub wydawania utrzymywaniu zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu przerobu przez inne przedsiębiorstwo; utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu zakupu dóbr lub towarów albo w celu zbierania informacji dla przedsiębiorstwa; utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu reklamy, dostarczania informacji, prowadzenia badań naukowych lub wykonywania podobnej działalności mającej charakter przygotowawczy lub pomocniczy dla przedsiębiorstwa; utrzymywaniu stałej placówki wyłącznie w celu wykonywania jakiegokolwiek połączenia rodzajów działalności, o których mowa wyżej, pod warunkiem jednak, że całkowita działalność placówki, wynikająca z takiego połączenia rodzajów działalności, posiada przygotowawczy lub pomocniczy charakter. Działalność prowadzona przez Spółkę będzie ponadto zgodna z obowiązującym prawem, a jeżeli do jej wykonywania konieczne będzie uzyskanie koncesji lub innych decyzji administracyjnych, czynności takie zostaną podjęte.

Przedsiębiorstwo, w ujęciu funkcjonalnym, prowadzone przez spółkę osobową w umawiającym się państwie stanowi wobec tego stały zakład jej wspólników w tym państwie. Tak przyjął także m.in., Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 7 października 2011 r., sygn. IPPB1/415-706/11-2/EC. Wnioskodawca wskazuje, iż fakt istnienia zakładu w rozumieniu umów o unikaniu podwójnego opodatkowania wspólników spółek osobowych w państwie, w którym znajduje się siedziba takiej spółki i w którym prowadzi ona działalność gospodarczą znajduje także potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 2 sierpnia 2010 r., sygn. ILPB1/415-517/10-4/AGr, interpretacjach indywidualnych Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 28 września 2009 r. sygn. IPPB5/423-406/09-4/PS oraz z dnia 31 marca 2010 r. sygn. IPPB5/423-25/10-2/AJ.

Ad. 2) Wnioskodawca uważa, że dywidenda oraz zaliczki na dywidendę otrzymywane przez Spółkę z tytułu udziału w zyskach Zagranicznej spółki kapitałowej będą przynależeć do Spółki jako zakładu w rozumieniu Traktatu. Art. 7 ust. 2 Traktatu określa sposób ustalania zysków zakładu. Stanowi, że „jeżeli przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa prowadzi działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład, to w każdym Umawiającym się Państwie należy przypisać temu zakładowi takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby prowadził taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem”.

Udziały w Zagranicznej spółce kapitałowej będą należeć do majątku Spółki a nie do majątku wspólników. Spółka będzie posiadała odrębną podmiotowość prawną, a zatem będzie odrębnym podmiotem praw i obowiązków. Wraz z wniesieniem do Spółki udziałów w Zagranicznej spółce kapitałowej przez Wnioskodawcę w drodze wkładu, udziały przejdą z majątku Wnioskodawcy do majątku Spółki. W związku z tym prawa majątkowe związane z udziałami będą przysługiwać jedynie Spółce. Na takie zakwalifikowanie dochodów z dywidend oraz zaliczek na dywidendę nie ma wpływu forma prawna w jakiej zostanie zorganizowana działalność gospodarcza Spółki.

Podsumowując powyższą analizę, należy uznać, ze w związku z tym, że udziały w Zagranicznej spółce kapitałowej wejdą w skład majątku Spółki a Spółka będzie stanowiła Zakład w rozumieniu Traktatu, dywidendy i zaliczki na dywidendę otrzymywane przez Spółkę - zakład należy przypisać tej Spółce - zakładowi.

Ad. 3) Wnioskodawca uważa, że dochody, które uzyska zakład Wnioskodawcy na Słowacji, a więc Spółka, tytułem otrzymanej dywidendy lub zaliczek na dywidendę będą podlegały opodatkowaniu wyłącznie na terytorium Słowacji i wobec tego będą zwolnione od opodatkowania na terytorium Polski.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o PIT „osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów”; w związku czym osoby takie podlegają nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski. Należy jednak zauważyć, że powyższa zasada dozna ograniczenia zgodnie z art. 4a ustawy o PIT, który stanowi, że „przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska”. Taką umową jest właśnie Traktat, zawarty pomiędzy Polską a Republiką Słowacką w celu zapobiegania zjawisku podwójnego opodatkowania.

Traktat reguluje sposób kwalifikacji poszczególnych dochodów do określonych źródeł dochodów w nim wyszczególnionych. Wnioskodawca uważa, że przychody uzyskane przez spółkę z tytułu zysku z udziałów w Zagranicznej spółce kapitałowej należy uznać za zyski przedsiębiorstw opisane w art. 7 Traktatu.

Art. 7 ust. 1 Traktatu stanowi bowiem, że „Zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim Umawiającym się państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi”. Skoro, jak wykazano w stanowisku Wnioskodawcy do pytania nr 1, Wnioskodawca będzie prowadził na Słowacji swoją działalność w formie zakładu jako wspólnik Spółki, dochód uzyskany przez ten zakład będzie podlegał opodatkowaniu jedynie na terytorium Słowacji.

Kwestie związane z dochodem z tytułu dywidend podlegają opodatkowaniu co do zasady w sposób określony w art. 10 ust. l i ust. 2 Traktatu. Jednakże, w sytuacji, w której uprawnionym do zysków z tytułu dywidend będzie zakład, przepisy te nie będą stosowane. W takiej sytuacji będzie miał zastosowanie art. 10 ust. 4 Traktatu, który stanowi, że „Postanowień ustępów 1 i 2 nie stosuje się, jeżeli właściciel dywidend, mający miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie, w którym znajduje się siedziba spółki wypłacającej dywidendy, działalność zarobkową przez położony w nim zakład bądź wykonuje w tym drugim Państwie wolny zawód w oparciu o położoną tam stałą placówkę i gdy udział, z tytułu którego wypłaca się dywidendy, faktycznie wiąże się z działalnością takiego zakładu lub stałej placówki. W takim przypadku w zależności od konkretnej sytuacji stosuje się postanowienia artykułu 7 lub artykułu 14”.

W przytoczonym stanie faktycznym zastosowanie będzie miał art. 7 Traktatu, na podstawie którego dochody z tytułu dywidendy uzyskane przez zakład należy zakwalifikować jako zyski przedsiębiorstwa. Art. 14 w opisanym stanie faktycznym nie może mieć zastosowania, ponieważ dotyczy wykonywania przez osoby fizyczne wolnego zawodu.

Zgodnie z przytoczoną powyżej argumentacją, dochody Spółki jako zakładu Wnioskodawcy podlegałyby opodatkowaniu na terytorium Słowacji. W takiej sytuacji może dojść do ich, podwójnego opodatkowania - w Słowacji oraz w Polsce. Aby tego uniknąć Traktat przewiduje w art. 24 ust. 1 lit. a), że „jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy może być opodatkowany w Słowacji, to Polska, z uwzględnieniem postanowień litery b) i ustępu 3, zwolni taki dochód lub majątek od opodatkowania.

Polska, przy obliczaniu kwoty podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby, może zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był tak właśnie zwolniony z opodatkowania.” Wobec powyższego dochód uzyskany przez Spółkę (zakład dla Wnioskodawcy) z tytułu udziału w zyskach Zagranicznej spółki kapitałowej będą w Polsce zwolnione od opodatkowania przy zastosowaniu, metody wyłączenia z progresją.

Ustawa o PIT zawiera postanowienia, które odpowiadają powyższej zasadzie. Zgodnie z art. 27 ust. 8 „Jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu, zgodnie z ust. 1, osiągał również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych - podatek określa się w następujący sposób:

  1. do dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych, dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;
  2. ustala się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów,
  3. ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Zapisy ustawy o PIT oraz Traktatu odpowiadają także zapisom słowackiej ustawy o podatku dochodowym, która ustanawia domniemanie, że dochody osiągane przez zakład położony na Słowacji zostały uzyskane na terytorium Słowacji. Słowacka ustawa o podatku dochodowym wprowadza także domniemanie, że dochody uzyskiwane przez wspólników spółek osobowych, którzy ponoszą nieograniczoną odpowiedzialność za zobowiązania, przynależą do zakładu. Wskazano również, że dochody niebędących rezydentami wspólników słowackich spółek osobowych ponoszących nieograniczoną odpowiedzialność za zobowiązania tych spółek, które osiągane są z tychże spółek lub pożyczek udzielanych tymże spółkom, są uznawane za dochody osiągane przez zakład położony na terytorium Słowacji i w związku z tym podlegają opodatkowaniu na terytorium Słowacji słowackim podatkiem dochodowym.

Podsumowując, dochody, które można przypisać zakładowi Wnioskodawcy, a więc Spółce będą podlegały opodatkowaniu jedynie na terytorium Słowacji. W Polsce będą natomiast zwolnione od podatku przy zastosowaniu metody wyłączenia z progresją.

Ad. 4) Wnioskodawca uważa, że transfer środków pieniężnych z zysku Spółki do Wnioskodawcy nie będzie powodował konsekwencji podatkowych na gruncie ustawy o PIT. Jako że zysk zakładu zostanie już opodatkowany na Słowacji, sam transfer środków będzie miał jedynie charakter transakcji wewnętrznej, niepodlegającej opodatkowaniu. Zgodnie z argumentacją przytoczoną w stanowisku Wnioskodawcy do pytania nr 3, zyski osiągane z tytułu udziałów w Zagranicznej spółce kapitałowej będą stanowiły dochód zakładu, a w związku z tym będą podlegać opodatkowaniu na terytorium Słowacji. Jak wcześniej wskazano, dochody Wnioskodawcy z działalności prowadzonej przez zakład - Spółkę zostaną opodatkowane na Słowacji a w Polsce nie będą podlegały opodatkowaniu w związku z obowiązywaniem umowy międzynarodowej zawartej pomiędzy Polską a Słowacją, której celem jest zapobieganie zjawisku podwójnego opodatkowania.

Art. 24 ust. 1 lit. a) w szczególności pełni taką funkcję w odniesieniu do dochodów zakładu opodatkowanych na Słowacji. Uwzględniając jego postanowienia, transfer środków pieniężnych, które zgodnie z obowiązującym prawem zostaną należycie opodatkowane, nie będzie rodził dla Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego. Powyższa kwalifikacja będzie dotyczyła całości dochodów Wnioskodawcy z tytułu udziału w zysku spółki. Zgodnie z art. 10 ust. 4 Traktatu jeżeli udział z tytułu którego wypłacane będą dywidendy faktycznie będzie się wiązał z działalnością położonego w umawiającym się państwie zakładu, dochody, które zostaną uzyskane z tego tytułu będą przypisane zakładowi i zostaną opodatkowane zgadnie z art. 7 Traktatu. W doktrynie prawa podatkowego podkreśla się, że dochody (m. in. z posiadanych dywidend, akcji, patentów czy innych wierzytelności) będą uważane za zyski stałego zakładu, jeżeli prawa majątkowe, będące źródłem takich dochodów będą efektywnie związane ze stałym zakładem. Związek taki wystąpi m.in. wtedy, kiedy prawa te zostaną wykazane w bilansie stałego zakładu jako jego aktywa.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że transfer środków pieniężnych i z dochodów w przypadającym Wnioskodawcy udziale w zysku Spółki, jako transfer wewnętrzny, nie będzie rodził negatywnych konsekwencji podatkowych po stronie Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę pism urzędowych co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tut. organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj