Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB4/415-583/09-2/SP
z 25 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB4/415-583/09-2/SP
Data
2009.11.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dofinansowanie
pracodawca
pracownik
świadczenia na rzecz pracowników
zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
zapomoga
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Opodatkowanie świadczeń pieniężnych wypłacanych pracownikom przez Spółkę w całości sfinansowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.



Wniosek ORD-IN 497 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 02.09.2009 r. (data wpływu 07.09.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczeń pieniężnych wypłacanych pracownikom przez Spółkę w całości sfinansowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07.09.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczeń pieniężnych wypłacanych pracownikom przez Spółkę w całości sfinansowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zatrudnia pracowników. W Spółce funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (dalej ZFŚS). Spółka posiada regulamin ZFŚS (dalej zwany Regulaminem), który określa zasady przyznawania świadczeń, wysokość dopłat z ZFŚS, itp. Z ZFŚS pracownicy otrzymują między innymi następujące świadczenia:

  1. dofinansowanie wypoczynku – z ZFŚS dofinansowywany jest krajowy wypoczynek w czasie wczasów, kolonii, obozów, jak również wypoczynek organizowany we własnym zakresie (wczasy pod gruszą). Ponadto dofinansowywane są krajowe wczasy profilaktyczno-lecznicze, leczenie sanatoryjne i rehabilitacyjne.
  2. jednorazowe świadczenie w związku z urodzeniem dziecka – z ZFŚS wypłacane jest jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka w wysokości 1.000 zł.
  3. dofinansowanie sportu i rekreacji oraz działalności kulturalno – oświatowej z ZFŚS dofinansowuje się aktywność sportową i rekreacyjną oraz kulturalno – oświatową. W związku z tym, każdy pracownik, który poniesie wydatek na sport i rekreację albo kulturę i oświatę (np. kupi karnetów na basen, karnet na siłownię, bilet na koncert, do kina, itp.) ma prawo otrzymać z ZFŚS zwrot poniesionego wydatku, przy czym wysokość zwrotu jest limitowana (w 2009 r. do kwoty 450 zł/rok). Innymi słowy, każdy pracownik chcący otrzymać dofinansowanie z ZFŚS musi przedłożyć fakturę za zajęcia sportowe, czy fakturę dokumentującą poniesienie wydatku na działalność kulturalno – oświatową. Faktura ta musi być wystawiana na Spółkę. Na tej podstawie z ZFŚS zwracana jest pracownikowi faktycznie wydatkowana kwota, przy czym zwrot jest limitowany do kwoty 450 zł/rok.
  4. pomoc w formie zapomogi lub pomoc rzeczowa w razie wypadków losowych, długotrwałej choroby lub trudnej sytuacji materialnej.

Zarząd Spółki (Prezes Spółki) wydaje Zarządzenie dotyczące zasad rozdziału środków ZFŚS na poszczególne cele socjalne w danym roku. Przykładowo w Zarządzeniu na 2009 r. określono podział środków w ten sposób, że 25% środków ZFŚS postanowiono przeznaczyć na dofinansowanie wypoczynku, 15% na dofinansowanie działalności sportowo – rekreacyjnej i kulturalno – oświatowej, 10% na pomoc w sytuacjach losowych, 15% na pożyczki, 35% na paczki świąteczne i bony. W ramach tak ustalonych limitów wydatkowane są środki z ZFŚS.

Zgodnie z Regulaminem – z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej – przyznawanie i wysokość świadczeń uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z ZFŚS. Świadczenia udzielane są na wniosek osób uprawnionych i mają charakter uznaniowy. Rozpatrywane są tylko wnioski osób, które dobrowolnie zgadzają się na udostępnienie niezbędnych danych osobistych (m.in. ilość dzieci, średni dochód na osobę, itp.). Co do zasady, z dofinansowania nie mogą korzystać pracownicy wyższego szczebla, a więc członkowie Kierownictwa, Dyrektorzy Oddziałów i Działów oraz Pełnomocnicy.

Każdy pracownik (niezależnie od sytuacji materialnej i niezależnie od tego, czy jest pracownikiem wyższego, czy niższego szczebla) ma prawo do jednorazowego świadczenia w wysokości 1.000 zł. w sytuacji gdy urodzi mu się dziecko.

W wypadku środków przeznaczonych na sport i rekreację oraz kulturę i oświatę obowiązuje następująca zasada: teoretycznie w pierwszej kolejności uwzględniane są wnioski pracowników niższego szczebla. Jeśli okaże się, że po przekazaniu dofinansowania pracownikom niższego szczebla pozostaną jeszcze w ZFŚS środki na „sport i rekreację” lub „kulturę i sport”, wówczas wniosek o dofinansowanie mogą złożyć również pracownicy wyższego szczebla. W pierwszej kolejności rozpatrywane są wnioski pracowników, którzy nie korzystali z tej formy dofinansowania w roku ubiegłym. W praktyce jednak, z uwagi na brak dużej ilości wniosków osób niższego szczebla, z dofinansowania na sport i rekreację oraz kulturę i oświatę korzystają wszyscy pracownicy Spółki. W związku z tym, zarządzeniem Prezesa Spółki, każdy pracownik może złożyć wniosek o dofinansowanie sportu i rekreacji oraz kultury i oświaty w ramach ustalonego limitu 450 zł/rok. Każdy pracownik jest uznawany za uprawnionego do otrzymania takiego świadczenia. Takie dofinansowanie jest udzielane wszystkim pracownikom, również kadrze kierowniczej i pracownikom wyższego szczebla.

W wypadku zdarzeń losowych i pomocy doraźnej wniosek może złożyć każdy pracownik. Rozpatrywany jest każdy wniosek (również złożony przez kadrę kierowniczą), przy czym decyzja o przyznaniu środków ma charakter uznaniowy.

Spółka będzie wypłacać ww. świadczenia w przyszłości. Spółka pragnie też zaznaczyć, że wypłacała takie świadczenia przed dniem 31 lipca 2009 r. Świadczenia, o którym mowa we wniosku są w całości finansowane z ZFŚS. W Spółce nie działają związki zawodowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy świadczenia pieniężne wypłacane pracownikom przez Spółkę, sfinansowane w całości z ZFŚS, (takie jak: jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka, dopłata do wypoczynku, dofinansowanie sportu i rekreacji oraz aktywności kulturalno-oświatowej, świadczenia w razie sytuacji losowych, itp.) są zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT, do wysokości limitu wskazanego w tym przepisie...
  2. Czy można zastosować zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT (w brzmieniu obecnie obowiązującym), do świadczeń pieniężnych sfinansowanych z ZFŚS, które zostały wypłacone pracownikom od 01 stycznia 2009 r....
  3. Czy limit określony w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT (kwota zwolnienia w wysokości 380 zł/rok) dotyczy wszystkich świadczeń pieniężnych oraz świadczeń rzeczowych sfinansowanych z ZFŚS i wypłaconych lub wydanych pracownikowi w danym roku kalendarzowym...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ustawą zmieniającą zmieniono art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT. Zgodnie z art. 2 ustawy zmieniającej zmiana weszła w życie 31.07.2009 r., ale ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 01.01.09 r. Zmieniony art. 21 ust. pkt 67 ustawy PIT zwalnia od podatku wartość otrzymanych przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rzeczowych świadczeń oraz otrzymanych przez niego w tym zakresie świadczeń pieniężnych, sfinansowanych w całości ze środków ZFŚS lub funduszy związków zawodowych – łącznie do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 380 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki, uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi.

Instytucję ZFŚS oraz zasady posługiwania się środkami pochodzącymi z tego funduszu określa ustawa z dnia 04 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (dalej ustawa o ZFŚS). Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o ZFŚS działalność socjalna to usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno – oświatowej, sportowo – rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego, udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.

Spółka uważa, że po zmianie ustawy PIT ze zwolnienia korzystają nie tylko świadczenia rzeczowe finansowane z ZFŚS, ale również świadczenia pieniężne sfinansowane w całości z ZFŚS. Dlatego też Spółka uważa, że ma prawo do stosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT w sytuacji, gdy z ZFŚS finansuje: dopłatę do wypoczynku, jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka oraz, jeśli zwraca pracownikowi kwotę wydatkowaną na „sport i rekreację”, czy „kulturę i oświatę” lub przekazuje pracownikowi świadczenie pieniężne w związku ze zdarzeniem losowym.

Zmieniając ustawę PIT postanowiono, że zmieniony przepis art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT będzie miał zastosowanie do dochodów uzyskanych od 01 stycznia 2009 r. Dlatego też Spółka uważa, że jeśli w 2009 r. z ZFŚS wypłacono pracownikom świadczenie pieniężne np. dodatek do wczasów pod gruszą czy dofinansowanie sportu i rekreacji, to do kwoty 380 zł takie świadczenie nie podlega opodatkowaniu, nawet jeśli wypłata miała miejsce przed dniem 31 lipca 2009 r. W związku z tym, zwolnienie określone w art. 21 ust 1 pkt 67 ustawy w brzmieniu nadanym ustawą zmieniającą powinno być stosowane do wszystkich wypłat dokonanych od dnia 01 stycznia 2009 r.

Spółka uważa, że kwota 380 zł jest limitem na dany rok, przyznanym łącznie na wszystkie świadczenia z ZFŚS (pieniężne i rzeczowe), które są przekazane jednemu pracownikowi. W związku z tym, jeśli Spółka zastosuje zwolnienie zwracając pracownikowi 450 zł tytułem dofinansowania sportu i rekreacji (czyli Spółka uzna, że w kwocie 380 zł. przekazywane pracownikowi świadczenie jest zwolnione w wysokości 380 zł i doliczy do przychodów pracownika wyłącznie kwotę 70 zł), to oznacza, że limit zwolnienia „przypadający” na tego pracownika został już w danym roku wyczerpany.

Tym samym, jeśli ten sam pracownik otrzyma w tym samym roku z ZFŚS dodatkowo, np. dopłatę do wczasów pod gruszą, to cała kwota takiej dopłaty będzie podlegać opodatkowaniu (będzie doliczana do przychodów pracownika z tytułu umowy o pracę).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W art. 10 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie między innymi wymienia się: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkowstwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, pracę nakładczą, emeryturę lub rentę.

Na podstawie art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W świetle art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Z powyższego wynika, że przychodem ze stosunku pracy nie jest jedynie wynagrodzenie za pracę, ale także inne przysporzenie majątkowe, takie jak nieodpłatne świadczenia, czy też świadczenia częściowo odpłatne.

Z kolei, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w art. 12 ust. 3 ww. ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad określonych w art. 11 ust. 2-2b.

W myśl art. 11 ust. 2 ww. ustawy wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Ustawą z dnia 17 lipca 2009 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 125, poz. 1037) art. 21 ust. 1 pkt 67 otrzymał nowe brzmienie: wartość otrzymanych przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rzeczowych świadczeń oraz otrzymanych przez niego w tym zakresie świadczeń pieniężnych, sfinansowanych w całości ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych, łącznie do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 380 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki, uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi.

Zgodnie z art. 2 ustawy zmieniającej nowe brzmienie art. 21 ust. 1 pkt 67 ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od dnia 01 stycznia 2009 r.

Jak wynika z przytoczonego przepisu skorzystanie ze zwolnienia możliwe jest, jeżeli są spełnione łącznie następujące przesłanki:

  • świadczenie ma charakter świadczenia rzeczowego lub świadczenia pieniężnego,
  • źródłem finansowania są w całości środki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych,
  • wartość tych świadczeń rzeczowych nie przekracza w roku podatkowym kwoty 380 zł.

W związku z powyższym od dnia 01 stycznia 2009 r. zwolnieniem zawartym w ww. art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, objęte są również otrzymane przez pracownika z związku z finansowaniem działalności socjalnej, świadczenia pieniężne z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 04.03.1994 r. o Zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t. j. Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 ze zm.), działalnością socjalną są usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, w przedszkolach oraz innych formach wychowywania przedszkolnego, udzielania pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż z ZFŚS pracownicy otrzymują między innymi następujące świadczenia:

  1. dofinansowanie wypoczynku – z ZFŚS dofinansowywany jest krajowy wypoczynek w czasie wczasów, kolonii, obozów, jak również wypoczynek organizowany we własnym zakresie (wczasy pod gruszą). Ponadto dofinansowywane są krajowe wczasy profilaktyczno-lecznicze, leczenie sanatoryjne i rehabilitacyjne.
  2. jednorazowe świadczenie w związku z urodzeniem dziecka – z ZFŚS wypłacane jest jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka w wysokości 1.000 zł.
  3. dofinansowanie sportu i rekreacji oraz działalności kulturalno – oświatowej z ZFŚS dofinansowuje się aktywność sportową i rekreacyjną oraz kulturalno – oświatową. W związku z tym, każdy pracownik, który poniesie wydatek na sport i rekreację albo kulturę i oświatę (np. kupi karnetów na basen, karnet na siłownię, bilet na koncert, do kina, itp.) ma prawo otrzymać z ZFŚS zwrot poniesionego wydatku, przy czym wysokość zwrotu jest limitowana (w 2009 r. do kwoty 450 zł/rok). Każdy pracownik chcący otrzymać dofinansowanie z ZFŚS musi przedłożyć fakturę za zajęcia sportowe, czy fakturę dokumentującą poniesienie wydatku na działalność kulturalno – oświatową. Faktura ta musi być wystawiana na Spółkę. Na tej podstawie z ZFŚS zwracana jest pracownikowi faktycznie wydatkowana kwota, przy czym zwrot jest limitowany do kwoty 450 zł/rok.
  4. pomoc w formie zapomogi lub pomoc rzeczowa w razie wypadków losowych, długotrwałej choroby lub trudnej sytuacji materialnej.

Spółka wypłacała powyższe świadczenia przed dniem 31 lipca 2009 r., a także będzie wypłacać ww. świadczenia w przyszłości. Powyższe świadczenia, są w całości finansowane z ZFŚS. W Spółce nie działają związki zawodowe.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż ww. świadczenia pieniężne wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz swoich pracowników z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych korzystają ze zwolnienia wynikającego z treści art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 01 stycznia 2009 r. do wysokości limitu określonego w tym artykule.

Zwolnienie obejmuje świadczenia wypłacone od początku 2009 r. Limit w wysokości 380 zł określony w wyżej powołanym przepisie ma zastosowanie do wszystkich świadczeń pieniężnych i rzeczowych sfinansowanych w danym roku podatkowym z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Wnioskodawca powinien zsumować wszystkie świadczenia rzeczowe i pieniężne wypłacone pracownikowi od początku roku, które zostały sfinansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i jeśli suma ta przekroczyła kwotę 380 zł, to od kolejnych wypłaconych świadczeń należy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy. Nie ma przy tym znaczenia, czy od wcześniej wypłaconych świadczeń była pobrana zaliczka. Znowelizowany przepis art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wskazuje, że zwolnione są świadczenia łącznie do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 380 zł – a takie brzmienie nakazuje płatnikowi sumować wypłacane świadczenia i nadwyżkę opodatkować. Dopiero w informacji PIT-11 płatnik uwzględni zwolnienia, a podatnik odzyska nadpłaconą zaliczkę wykazując nadpłatę w zeznaniu rocznym.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia stanu faktycznego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj