Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/4160-32/09/ASz
z 23 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/4160-32/09/ASz
Data
2009.11.23



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów


Słowa kluczowe
członkowie
dzierżawa
opodatkowanie dochodów
wspólnota gruntowa
wspólnota gruntowo-leśna
zyski


Istota interpretacji
Czy przychody Wspólnoty osiągnięte z tytułu dzierżawy gruntów będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w oparciu o art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy Spółka będzie płatnikiem tego podatku?



Wniosek ORD-IN 822 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNAWYDANA W WYNIKU UWZGLĘDNIENIA SKARGI

W związku ze skargą z dnia 22 października 2009r. (data stempla pocztowego 22 października 2009r.) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach na indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 28 lipca 2009r. Znak:IBPB II/1/415-414/09/ASz w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez członków wspólnoty gruntowo-leśnej, doręczoną w dniu 13 sierpnia 2009r. (data potwierdzenia odbioru), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów w trybie art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002r. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) oraz na podstawie art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku z § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), uwzględnia skargę w całości, w związku z czym zmienia zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 28 lipca 2009r. Znak: IBPB II/1/415-414/09/ASz, uznając stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, wydał na wniosek Spółki dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej z dnia 05 maja 2009r. (data wpływu 06 maja 2009r.) o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez członków wspólnoty gruntowo-leśnej – zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 28 lipca 2009r. Znak: IBPB II/415-414/09/ASz, stwierdzając nieprawidłowość zajętego przez wnioskodawcę w ww. wniosku stanowiska.

W zakresie w jakim wniosek dotyczył podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług wydano odrębne interpretacje indywidualne. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów uwzględnił skargę wniesioną na interpretację w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych z dnia 27 lipca 2009r. Znak: IBPBI/2/423-561/09/BG stwierdzając, że stanowisko skarżącej, iż uzyskanie przychodów z tytułu udostępnienia do korzystania na cele nierolnicze i nieleśne gruntów Wspólnoty osobom niebędącym członkami Wspólnoty nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, należy uznać za prawidłowe

We wniosku z dnia 05 maja 2009r. o wydanie interpretacji indywidualnej przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wspólnota Gruntowo-Leśna osiąga przychody z dzierżawy gruntów pod wyciągi narciarskie na rzecz Agencji Turystycznej. Umowę dzierżawy z Agencją Turystyczną zawarła w dniu 01 listopada 2008r. Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej, jako podmiot sprawujący zarząd nad Wspólnotą Gruntowo-Leśną. Wspólnota Gruntowo-Leśna osiąga również przychody ze sprzedaży drewna.

Statut Wspólnoty Gruntowo-Leśnej został w dniu 05 marca 1970r. zatwierdzony przez Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, Powiatowe Biuro Geodezji i Urządzeń Rolnych, Powiatowy Inspektorat Wodnych Melioracji i z tym dniem spółka uzyskała osobowość prawną. Statut spółki został zmieniony dnia 23 stycznia 2009r. Zmiany do statutu zostały zatwierdzone postanowieniem wójta gminy z dnia 29 lutego 2009r.

Zgodnie z paragrafem 5a ust. 1 statutu Spółki dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej podstawowym celem powołania i działania Spółki jest zarządzanie majątkiem Wspólnoty. Spółka z tego tytułu nie może uzyskiwać żadnych dochodów, ponieważ występuje jako administrator aktywów, które nie są jej własnością.

Stosownie do ustępu 2 powołanego przepisu statutu Wspólnoty przez pojęcie „wspólnota” rozumie się wyłącznie członków, którzy mają udziały we wspólnym majątku wspólnoty gruntowo-leśnej.

Z kolei ustęp 5 wskazanego artykułu stanowi, iż przychód uzyskany z tytułu zarządzania przez Spółkę majątkiem Wspólnoty jest wyłączną własnością Wspólnoty. Przychód ten będzie pomniejszony o koszty zarządu Spółki a różnica jest dochodem lub stratą dla Wspólnoty (jej członków). Dochód ten (strata) jest dzielony proporcjonalnie na każdego członka wspólnoty w takim ułamku (proporcji), w jakim ma on swoje udziały w całym majątku wspólnoty gruntowo-leśnej. Dochód ten (strata) podlega opodatkowaniu u każdego członka wspólnoty oddzielnie, na podstawie dokumentów (informacji) wystawionych mu przez Spółkę. Spółka dostarcza te dokumenty w terminie do końca lutego każdego roku kalendarzowego za miniony rok kalendarzowy każdemu członkowi wspólnoty gruntowo-leśnej z osobna. Każdy członek Wspólnoty sam decyduje, jaką formę opodatkowania wybiera dla swojego dochodu (straty) z udziału we wspólnocie gruntowo-leśnej.

W umowie dzierżawy Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej (zarządca gruntów stanowiących Wspólnotę) jako wydzierżawiający oświadczyła, że jest płatnikiem podatku VAT.

Zdaniem wnioskodawcy w przypadku odpłatnego udostępnienia do korzystania na cele nierolnicze i nieleśne gruntów Wspólnoty osobom niebędącym członkami Wspólnoty – przychód członka Wspólnoty z tego tytułu, otrzymany w wyniku podziału dochodu Wspólnoty proporcjonalnie do ilości udziałów członka Wspólnoty w majątku wspólnym, będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako przychód ze wspólnej własności. Jako że przychody ze wspólnej własności łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, obowiązek złożenia deklaracji podatkowej i uiszczenia podatku będzie ciążył na każdym z członków wspólnoty - Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej nie będzie płatnikiem tego podatku.

Natomiast do przychodu członka Wspólnoty, który otrzymuje od Wspólnoty dochód z działalności rolniczej i leśnej, w tym do przychodu z tytułu sprzedaży drewna, znajdzie zastosowanie art. 2 ust. 1 pkt 1 i 2 o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wnioskodawca powołał się na Leksykon podatku dochodowego od osób prawnych, Ryszard Kubacki, Oficyna wydawnicza „unimex”.

W uzupełnieniu wniosku, który wpłynął w dniu 08 czerwca 2009r. wnioskodawca podkreślił, że to nie spółka, która zarządza wspólnotą jest uprawniona do udziału we wspólnocie, a poszczególne osoby, które posiadają gospodarstwa rolne. Spółka, która dokonuje czynności prawnej dotyczącej majątku wspólnoty gruntowo-leśnej, dokonuje ich wyłącznie na rachunek uprawnionych do udziału we wspólnocie, nie zaś celem przysporzenia lub rozporządzenia majątkiem spółki.

Ponadto wnioskodawca w ww. uzupełnieniu wniosku powołał się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, sygn. I SA/Ke 274/06, którego uzasadnienie dołączył do wniosku.

W dniu 28 lipca 2009r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną Znak: IBPB II/1/415-414/09/ASz uznając, stanowisko wnioskodawcy w kwestii opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez członków wspólnoty gruntowo-leśnej za nieprawidłowe. Organ podatkowy stwierdził, iż w związku z przekazaniem na rzecz osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej zysków uzyskanych z tytułu dzierżawy gruntów pod wyciągi narciarskie przez Spółkę oraz ze sprzedaży drewna, Spółka będzie obowiązana pobrać od kwot wypłacanych z tego tytułu osobom uprawnionym do udziału we wspólnocie zryczałtowany 19% podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, na podstawie art. 30a ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Nie zgadzając się z ww. interpretacją wnioskodawca pismem z dnia 19 sierpnia 2009r. (data nadania w UPT – 24 sierpnia 2008r., data wpływu do tut. Biura 26 sierpnia 2009r.) wezwał do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę wydanej interpretacji przepisów podatkowych.

W odpowiedzi z dnia 23 września 2009r. Znak: IBPB II/1/415W-53//09/ASz na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdził brak podstaw do zmiany indywidualnej interpretacji z dnia 28 lipca 2009r. Znak: IBPB II/1/415-414/09/ASz podtrzymując jednocześnie swoje stanowisko w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez członków wspólnoty gruntowo-leśnej.

Pismem z dnia 22 października 2009r. Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej za pośrednictwem Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach na indywidualną interpretację z dnia 28 lipca 2009r. Znak: IBPB II/1/415-414/09/ASz.

W złożonej skardze wniesiono o uchylenie ww. interpretacji prawa podatkowego w zakresie, w którym z uwagi na brak osobowości prawnej Wspólnoty Gruntowo-Leśnej oraz fakt, iż dochód uzyskiwany z tytułu dzierżawy gruntów Wspólnoty na rzecz Agencji Turystycznej stanowi wyłączną własność członków Wspólnoty, nie zaś Spółki dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo - Leśnej, która występuje wyłącznie jako podmiot zarządzający majątkiem Wspólnoty, a nie czerpiący z tego tytułu żadnych dochodów, dochody te będą podlegały wyłącznie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w przypadku członków Wspólnoty będących osobami fizycznymi, rozliczanymi przez każdego członka Wspólnoty oddzielnie, jako dochody ze wspólnej własności, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176 ze zm.). Nie będą one natomiast podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych jako dochód Spółki dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo - Leśnej, albowiem Spółka ta jest powołana wyłącznie do sprawowania zarządu nad gruntami Wspólnoty i nie uzyskuje z tego tytułu żadnych dochodów.

Niniejszej interpretacji zarzucono:

  • naruszenie art. 1 ust. 1 w związku z art. 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54 poz. 654 ze zm.) poprzez jego nieprawidłową wykładnię polegającą na przyjęciu, iż Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowej-Leśnej jest w odniesieniu do dochodów z tytułu dzierżawy gruntów stanowiących własność Wspólnoty podatnikiem w rozumieniu ustawy;
  • naruszenie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54 poz. 654 ze zm.) poprzez jego niewłaściwe zastosowanie polegające na przyjęciu, iż Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo-Leśnej osiąga dochód z tytułu dzierżawy gruntów, w związku z czym dochód przez nią osiągnięty podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, w sytuacji gdy uprawnionymi do dochodu z tytułu dzierżawy gruntów są członkowie Wspólnoty Gruntowo-Leśnej, nie zaś Spółka dla Zagospodarowania Wspólnoty, której ustawowo określone kompetencje sprowadzają się wyłącznie do reprezentacji w stosunkach zewnętrznych osób uprawnionych do udziału we wspólnocie i zarządzania nieruchomościami wchodzącymi w skład wspólnoty;
  • naruszenie art. 145 § 1 pkt 1 lit. c ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w związku z art. 122 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa, poprzez naruszenie przepisów postępowania, które mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy, poprzez błędne ustalenie stanu faktycznego sprawy i przyjęcie, że dochód z tytułu dzierżawy gruntów i dochód z tytułu sprzedaży drewna jest dochodem Spółki dla Zagospodarowania Wspólnoty Gruntowo Leśnej, a nie dochodem członków Wspólnoty Gruntowo-Leśnej;
  • naruszenie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r., Nr 14, poz. 176 ze zm.) poprzez jego niezastosowanie w sprawie wskutek przyjęcia, iż przychody członków Wspólnoty Gruntowo - Leśnej uzyskane z tytułu dzierżawy gruntów winny być zaliczone do źródła przychodu z tzw. kapitałów pieniężnych;
  • naruszenie art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r., Nr 14, poz. 176 ze zm.) poprzez jego niewłaściwe zastosowanie polegające na przyjęciu, iż przychody członków Wspólnoty Gruntowo - Leśnej uzyskane z tytułu dzierżawy gruntów winny być zaliczone do źródła przychodu z tzw. kapitałów pieniężnych;
  • naruszenie art. 2 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r., Nr 14, poz. 176 ze zm.) poprzez jego niezastosowanie w sprawie wskutek przyjęcia, iż przychody członków Wspólnoty Gruntowo - Leśnej uzyskane z tytułu sprzedaży drewna winny być zaliczone do źródła przychodu z tzw. kapitałów pieniężnych.

Stosownie do art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) organ, którego działanie lub bezczynność zaskarżono, może w zakresie swojej właściwości uwzględnić skargę w całości do dnia rozpoczęcia rozprawy.

Dyrektor Izby w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów po rozpatrzeniu przedmiotowej skargi z dnia 22 października 2009r. uwzględnia skargę w całości i stwierdza, że stanowisko skarżącego przedstawione we wniosku z dnia 05 maja 2009r. (data wpływu do tut. BKIP 06 maja 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez członków wspólnoty gruntowo-leśnej - jest prawidłowe.

Wspólnoty gruntowo - leśne to podmioty o swoistym statusie prawnym, opartym na uregulowaniu ustawy z dnia 29 czerwca 1963r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. Nr 28, poz. 169 ze zm.). Z definicji wspólnoty zawartej w art. 1 ust. 1 powołanej ustawy wynika, iż wspólnotami gruntowymi podlegającymi zagospodarowaniu w trybie i na zasadach określonych w ustawie są nieruchomości rolne, leśne oraz obszary wodne – o określonych przymiotach.

Uprawnienie do udziału we wspólnocie gruntowej polega na korzystaniu z nieruchomości stanowiącej przedmiot wspólnoty zgodnie z jej przeznaczeniem, np. przez wypasanie bydła, pobieranie pożytków naturalnych z lasu lub stawu, udział w dochodach przez podział pożytków z użytków rolnych i leśnych, czyli przez udział w zagospodarowaniu wspólnoty gruntowej.

Udziały uprawnionych we wspólnocie i w korzyściach wynikających z zagospodarowania wspólnoty są określone w idealnych (ułamkowych) częściach w sposób wymieniony w art. 9 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 cyt. ustawy osoby uprawnione do udziału we wspólnocie gruntowej powinny utworzyć spółkę do sprawowania zarządu nad wspólnotą i do właściwego zagospodarowania gruntów wchodzących w skład tej wspólnoty. Natomiast z art. 15 ust. 1 ww. ustawy wynika, że spółka ta jest osobą prawną i działa na postawie statutu.

Z przedstawionych powyżej przepisów wynika zatem, że spółka, której utworzenie jest obowiązkowe, ma status osoby prawnej z mocy samej ustawy i reprezentuje jedynie podmioty wspólnoty gruntowej tzn. osoby, którym przysługują udziały we wspólnocie. Spółka ta, aczkolwiek posiada osobowość prawną, nie jest właścicielem gruntów lub odrębnym od współużytkowników gruntów przedsiębiorcą. W konstrukcji prawnej najbardziej zbliżona jest do spółdzielni produkcji rolnej (art. 138 i następne ustawy z dnia 26 września 1982r. Prawo Spółdzielcze – Dz. U. z 2003r. Nr 188, poz. 1848 ze zm.), nie zaś do spółki prawa handlowego. Członek wspólnoty nie może zbyć udziału osobie spoza wspólnoty, a jedynie wspólnota może dokonać zbycia gruntów za zgodą wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Każdy zaś członek wspólnoty samodzielnie opłaca podatek rolny, przewidziany w ustawie z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. Nr 136, poz. 969 ze zm.). Zatem wszelkiego rodzaju przychody uzyskane przez wspólnotę stanowią dochód, będący wyłączną własnością jej członków. W spółce prawa handlowego udziałowiec czy akcjonariusz mają prawo do zbycia udziału czy akcji osobie spoza udziałowców czy akcjonariuszy i bez względu na to czy cena za udziały została opłacona aportem czy gotówką – udział w kapitale zakładowym spółki ma wymiar pieniężny. W świetle powyższego nie można było przyjąć analogii prawnej pomiędzy spółką utworzoną do sprawowania zarządu nad gruntami wspólnoty ze spółką prawa handlowego.

Z tej przyczyny, po ponownej analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego oraz zarzutów zawartych w przedmiotowej skardze poprzedzonej wniesieniem wezwania do usunięcia naruszenia prawa, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że przekazany członkom przez Spółkę proporcjonalnie do ich udziałów dochód nie będzie na gruncie przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. Nr 14 poz. 176 ze zm.) przychodem z tzw. kapitałów pieniężnych, tj. źródła przychodów określonego w art. 10 ust.1 pkt 7 tej ustawy, za które w myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 uważa się między innymi dywidendy, inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną. Prawidłowo należało bowiem stwierdzić, że przy zawarciu i wykonaniu umowy dzierżawy gruntów zawartej z Agencją Turystyczną ww. Spółka jedynie reprezentuje Wspólnotę jako administrator jej aktywów i nie osiąga z tego tytułu żadnych dochodów. Dochody te stanowią wyłączną własność członków, którzy mają udziały we wspólnym majątku Wspólnoty. W opisanym stanie faktycznym art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma zatem zastosowania, ponieważ wspólnota gruntowa nie powstała na kapitale pieniężnym udziałowców, lecz z gruntów jej członków, sama nie mając prawa własności do tych gruntów i nie prowadząc własnej działalności gospodarczej.

Z przedstawionych powyżej przepisów wynika, że przychód z dzierżawy gruntów, uzyskany przez członków Wspólnoty Gruntowo-Leśnej będzie opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 8 ust. 1 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. Przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.

Natomiast uzyskiwanych przez osoby fizyczne – członków ww. spółki przychodów z tytułu działalności rolniczej i gospodarki leśnej, w tym z tytułu ze sprzedaży drewna również nie można uznać za przychody z kapitałów pieniężnych. Zastosowanie znajdzie wyłączenie zawarte w treści art. 2 ust. 1 pkt 1 i 2 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej oraz przychodów z gospodarki leśnej w rozumieniu ustawy o lasach oraz ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia.

Stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 05 maja 2009r. było zatem prawidłowe.

Mając na uwadze powyższe, należało orzec jak w sentencji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejsze rozstrzygniecie. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w terminie trzydziestu dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi) na adres Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj