Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-167/09/ZG
z 27 stycznia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-167/09/ZG
Data
2010.01.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Szczególne przypadki zastosowania stawki 0% --> Szczególne przypadki zastosowania stawki 0%


Słowa kluczowe
dokumentacja
przewoźnik powietrzny
stawka preferencyjna
stawki podatku
transport powietrzny


Istota interpretacji
Stosowanie stawki podatku VAT w związku z dostawą paliwa lotniczego.



Wniosek ORD-IN 706 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2009 roku (data wpływu 02.11.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania paliwa lotniczego przeznaczonego dla przewoźników realizujących przewozy głównie w transporcie międzynarodowym - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 2 listopada 2009 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania paliwa lotniczego przeznaczonego dla przewoźników realizujących przewozy głównie w transporcie międzynarodowym.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest wytwórcą produktów petrochemicznych, wśród których znajduje się również paliwo lotnicze. Jest ono wytwarzane i dostarczane na terenie kraju do przewoźników lotniczych obsługujących lotniska w Polsce, jak również do odbiorców zagranicznych.

W celu realizacji sprzedaży paliw lotniczych Wnioskodawca powołał w ramach grupy kapitałowej wyspecjalizowaną spółkę, która zajmuje się wyłącznie sprzedażą paliwa lotniczego. W rezultacie podmiot ten działa niejako w imieniu Wnioskodawcy, będąc pośrednikiem w sprzedaży paliwa lotniczego. Paliwo lotnicze sprzedawane jest przez tę spółkę na terenie kraju bezpośrednio do przewoźników lotniczych, jak i do innych pośredników (w tym pośredników reprezentujących przewoźników lotniczych).

Wnioskodawca oraz powołana spółka zamierzają dokonać pewnych zmian w modelu dostaw paliwa lotniczego do przewoźników. Dostawy paliwa lotniczego do przewoźników lotniczych realizowane będą według następującego schematu. Spółka dostarczy paliwo lotnicze do zbiorników znajdujących się na danym lotnisku (początkowo schemat ten będzie obejmował dostawy do zbiorników na lotnisku w x). Podmiotem nabywającym paliwo będzie utworzona spółka handlowa, która jest właścicielem zbiorników. Spółka ta będzie na bieżąco wykorzystywać nabywane paliwo do tankowania samolotów przewoźników lotniczych, którzy korzystają z tego lotniska, przy czym faktury za dostarczone paliwo spółka pośrednicząca będzie wystawiała na inny podmiot reprezentujący przewoźników.

W celu weryfikacji statusu przewoźników lotniczych, którym dostarczane będzie paliwo lotnicze, Wnioskodawca będzie otrzymywać od spółki pośredniczącej niezbędną dokumentację, na którą składają się oficjalne oświadczenia przewoźników potwierdzające, że realizują oni głównie przewozy w transporcie międzynarodowym.

Wnioskodawca wskazuje, że dostarczać będzie do spółki pośredniczącej również paliwo służące tankowaniu samolotów przewoźników, którzy realizują głównie przewozy w transporcie krajowym. W tym zakresie dostawa paliwa będzie dokonywana na podstawie zlecenia spółki pośredniczącej, w którym wskazane będzie, iż dana partia (ilość) paliwa lotniczego będzie przeznaczona do tankowania samolotów przewoźników realizujących głownie przewozy krajowe. Dostawa tego paliwa będzie opodatkowana 22% stawką podatku i w rezultacie będzie ona wykazana jako odrębna pozycja na fakturze VAT wystawianej przez Wnioskodawcę na rzecz spółki pośredniczącej. Wskazane powyżej zasady zostaną określone w umowie na dostawę paliwa lotniczego, która zostanie zawarta pomiędzy Wnioskodawcą a spółką pośredniczącą.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Wnioskodawca uprawniony jest do zastosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 0% dla dostaw paliwa lotniczego przeznaczonego dla przewoźników realizujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, dostarczanego do zbiorników spółki pośredniczącej zlokalizowanych na lotniskach...


Zdaniem Wnioskodawcy dokonywane przez niego dostawy paliwa lotniczego przeznaczonego dla przewoźników lotniczych prowadzących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, według modelu przedstawionego powyżej, będą korzystać ze stawki podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT.

Z treści art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy wynika, iż stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych głównie do wykonywania transportu międzynarodowego. Norma prawna wynikająca z powyższego przepisu uzależnia więc zastosowanie stawki 0% od spełnienia dwóch warunków, tj. aby:


  • dostarczane towary były przeznaczone dla środków transportu lotniczego,
  • środki transportu lotniczego, do których przeznaczone będzie paliwo, były wykorzystywane głównie do wykonywania transportu międzynarodowego (przy czym, jak wskazuje się w interpretacjach Dyrektorów Izb Skarbowych, warunek ten dotyczy nie konkretnego samolotu, ale całej działalności przewoźnika).


Dostawa paliwa lotniczego przez Wnioskodawcę będzie spełniała oba powyższe warunki, gdyż jeżeli chodzi o warunek pierwszy, to przedmiotowe paliwo będzie z pewnością przeznaczone dla środków transportu lotniczego, ponieważ będzie ono dostarczane do zbiorników znajdujących się na lotnisku. Zbiorniki paliwa lotniczego znajdujące się na lotnisku służą wyłącznie do tankowania samolotów. Ponadto przeznaczenie paliwa lotniczego do napędu środków transportu lotniczego będzie wynikało z charakterystyki technicznej paliwa lotniczego (nie nadaje się w zasadzie do innych zastosowań).

Jeżeli chodzi o warunek drugi, to w zleceniu składanym przez spółkę pośredniczącą określone będzie przeznaczenie, na które Wnioskodawca dostarczać będzie paliwo lotnicze (tj. dostarczenie do przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym).

Spółka pośrednicząca nie będzie uprawniona do przeznaczenia dostarczonego paliwa na jakiekolwiek inne cele (np. dostawy na rzecz przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym). W celu potwierdzenia realizacji powyższego warunku zobowiązana będzie ona do przekazywania Wnioskodawcy dokumentacji potwierdzającej, że przewoźnicy, których samolotów dostarczane będzie paliwo, wykonują przewozy głównie w transporcie międzynarodowym. Wzór oświadczenia:


OŚWIADCZENIE


Niniejszym potwierdzamy, że……………(nazwa firmy)……………………………………………...

kupuje paliwo lotnicze od/za pośrednictwem ………………(nazwa firmy) ……………..w portach

lotniczych na terenie Unii Europejskiej.

Co więcej, potwierdzamy, że ………..(nazwa firmy)…………………jest linią lotniczą obsługującą

głównie transport międzynarodowy, zgodnie z art. 148 € of Directive 2006/112/EC.

Dlatego też dostawa paliwa lotniczego przez ……………………..(nazwa firmy) ……………….nie

podlega VAT/jest opodatkowana stawką 0%.


W przypadku gdyby organy podatkowe nie uznały naszego statusu linii lotniczej obsługującej głównie transport międzynarodowy, przyjmujemy odpowiedzialność za jakiekolwiek VAT, opłaty i odsetki wynikające z tego tytułu.


Z poważaniem


(podpis)

(imię i nazwisko)

(stanowisko)


Natomiast w przypadkach, gdy spółka pośrednicząca nabywać będzie paliwo do innych celów niż opisane powyżej, będzie ono przez Wnioskodawcę dostarczane na podstawie zlecenia wskazującego dane przeznaczenie. W takiej sytuacji, zastosowanie znajdzie stawka VAT w wysokości 22%. Sytuacje takie dotyczyć będą mogły zarówno przypadków, kiedy pośrednik będzie dokonywał odsprzedaży paliwa lotniczego innym pośrednikom niedziałającym w imieniu przewoźników lotniczych, jak i takich, kiedy sprzedaż będzie dokonywana przewoźnikom lotniczym, którzy dokonują przewozów głównie w transporcie krajowym.

Dodatkowo, w celu rozliczenia, jaka ilość paliwa lotniczego została fizycznie dostarczona ze zbiorników znajdujących się na lotnisku do zbiorników samolotów przewoźników wykonujących przewozy głównie w transporcie międzynarodowym (tj. w celach uprawniających do stosowania 0% stawki VAT) oraz do zbiorników samolotów przewoźników wykonujących przewozy głównie w transporcie krajowym (tj. opodatkowanych 22% stawką VAT) pośrednik będzie prowadził odpowiednią ewidencję (tj. oddzielne kartoteki wskazujące na ilości paliwa przeznaczonego do poszczególnych celów). Ewidencja zawierająca odrębne kartoteki paliwa lotniczego dostarczonego przez Wnioskodawcę do spółki pośredniczącej z 0% oraz 22% zapewni, iż jedynie paliwo dostarczone z 0% stawką VAT będzie następnie dostarczane przez pośrednika z tą samą stawką VAT na rzecz przewoźników lotniczych wykonujących przewozy głównie w transporcie międzynarodowym.

Przeznaczenie paliwa lotniczego wynikać będzie nie tylko z zapisów zlecenia składanego przez spółkę pośredniczącą, ale również z obiektywnych okoliczności jego dostawy. Jak wskazano powyżej, paliwo lotnicze będzie dostarczane do zbiorników znajdujących się na lotnisku, przez co nie będzie mogło być co do zasady użyte w innych celach niż do tankowania samolotów.

W świetle powyższych okoliczności, zastosowanie art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT w opisanym stanie faktycznym zdaniem Wnioskodawcy będzie zasadne i nie ma przy tym znaczenia fakt, że nabywcą paliwa - na którego Wnioskodawca wystawia fakturę - nie będzie w tym wypadku przewoźnik lotniczy. Przepis art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT - w odróżnieniu od innych przepisów tego artykułu - nie jest ograniczony podmiotowo, tj. nie wymaga, aby dostawa nastąpiła bezpośrednio na rzecz konkretnego podmiotu (w tym wypadku przewoźnika lotniczego), ale określa jedynie przeznaczenie paliwa, tj. cel na który ma ono być zużyte.

Zgodnie z definicją językową słowo „przeznaczyć" oznacza „określić z góry cel, któremu coś ma służyć". Na gruncie literalnego brzmienia art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT jasne jest, że „przeznaczenie", dostawy może być określone na wcześniejszym etapie obrotu, a nie dopiero w ostatniej transakcji.

Wnioskodawca wskazuje, że w sytuacji, gdy art. 83 ustawy o VAT zawęża katalog podmiotów, na rzecz których może nastąpić dostawa towarów lub świadczenie usług, jest to wyraźnie określone w przepisie. Za przykład może posłużyć art. 83 ust. 1 pkt 17 ustawy o VAT. Przepis ten stwierdza, że stawką 0% objęte są usługi świadczone na rzecz armatora morskiego, służące bezpośrednim potrzebom środków transportu morskiego. Zastosowanie tego przepisu jest więc ograniczone podmiotowo. Ze stawki 0% nie będą mogły skorzystać wszystkie usługi służące potrzebom środków transportu, ale jedynie takie, które są świadczone na rzecz określonego podmiotu, tj. armatora.

Skoro kolejna jednostka redakcyjna art. 83, tj. ust. 1 pkt 18 nie zawiera warunku, aby w celu zastosowania stawki 0% sprzedaż następowała na rzecz konkretnego podmiotu, to w pełni dopuszczalne jest dokonanie dostawy na rzecz pośrednika.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie także w praktyce stosowania ustawy o VAT. W dotychczas wydawanych interpretacjach przepisów prawa podatkowego, Dyrektorzy Izb Skarbowych działających w imieniu Ministerstwa Finansów stawali na stanowisku, zgodnie z którym dokonywanie dostaw paliwa lotniczego do samolotów przez pośrednika również korzysta ze stawki VAT w wysokości 0%. W szczególności wypowiedział się tak Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z dnia 12 lutego 2009 r., sygn. akt IPPP2/443-1877/08-2/AS.

Wnioskodawca wskazuje również, iż jego stanowisko potwierdza wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C- 382/02 Cimber Air. ETS orzekł w nim, że przepis VI Dyrektywy VAT, którego implementację do polskiego porządku prawnego stanowi art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT, powinien być rozumiany w ten sposób, że zwolnione z VAT są dostawy przeznaczone dla statków powietrznych. Trybunał nie uzależnił przy tym zastosowania zwolnienia (w polskim systemie prawnym - stawki 0%) od tego, na rzecz jakiego podmiotu jest dokonywana dostawa. Skoro tak, to w świetle powyższych wywodów, o ile podatnik jest w stanie określić przeznaczenie towarów i posiada w tym zakresie dokumentację, ma prawo do zastosowania stawki 0% VAT.

Reasumując Wnioskodawca wskazuje, iż niezależnie od ilości pośredników, paliwo lotnicze będzie fizycznie dostarczane do zbiorników na lotnisku, a potem wykorzystywane do tankowania samolotów. Jest więc pewne, że jest ono przeznaczone dla przewoźników lotniczych. Skoro więc Wnioskodawca będzie posiadać dokumentację, potwierdzającą status tych przewoźników, to zastosowanie stawki, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT w niniejszej sprawie będzie uzasadnione.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


Stosownie do dyspozycji przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu tym podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Pojęcie dostawy towarów ustawodawca zdefiniował w art. 7 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z tym przepisem pod pojęciem tym należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Na wybrane grupy towarów i usług ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, obniżone, tj. 7%, 3% i 0% lub zwolnienie od podatku.

I tak, stosownie do dyspozycji przepisu art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych głównie do wykonywania transportu międzynarodowego.

Według zapisu ust. 2 tego samego artykułu, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 7-18 i 20-22, w przypadku prowadzenia przez podatnika dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że czynności te zostały wykonane przy zachowaniu warunków określonych w tym przepisie.

W opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym wskazano, iż Wnioskodawca sprzedaje paliwo lotnicze pośrednikowi, które następnie jest wydawane ze zbiorników spółki pośredniczącej bezpośrednio do samolotów będących własnością przewoźników lotniczych korzystających lotniska. Spółka dostarczy paliwo lotnicze do zbiorników znajdujących się na danym lotnisku. Podmiotem nabywającym paliwo będzie utworzona spółka handlowa, która jest właścicielem zbiorników. Spółka ta będzie na bieżąco wykorzystywać nabywane paliwo do tankowania samolotów przewoźników lotniczych, którzy korzystają z tego lotniska, przy czym faktury za dostarczone paliwo spółka pośrednicząca będzie wystawiała na inny podmiot reprezentujący przewoźników.

W celu weryfikacji statusu przewoźników lotniczych, którym dostarczane będzie paliwo lotnicze, Wnioskodawca będzie otrzymywać od spółki pośredniczącej niezbędną dokumentację, na którą składają się oficjalne oświadczenia przewoźników potwierdzające, że realizują oni głównie przewozy w transporcie międzynarodowym.

Przepis art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy stanowi implementację przepisu art. 148 lit. e) Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 347 z 11.12.2006, ze zm.), w myśl którego państwa członkowskie zwalniają dostawy towarów w celu zaopatrzenia w paliwo i zaopatrzenia ogólnego statków powietrznych używanych przez linie lotnicze zajmujące się głównie odpłatnym przewozem na trasach międzynarodowych. Z brzmienia ww. przepisu Dyrektywy 2006/112/WE wynika, iż sformułowanie „głównie odpłatnym przewozem na trasach międzynarodowych” odnosi się do działalności linii lotniczych, a nie do samych statków powietrznych.

Powyższe potwierdza również orzecznictwo ETS. W powołanej przez Spółkę sprawie Cimber Air (wyrok z dnia 16 września 2004 r. nr C-382/02) Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że art. 148 lit. e), f) i g) Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 347 z 11.12.2006, str. 1 ze zm.), należy interpretować w ten sposób, że określone w nich dostawy towarów i usług przeznaczone dla statków powietrznych używanych do lotów krajowych przez towarzystwa lotnicze obsługujące transport głównie w odpłatnym ruchu międzynarodowym są zwolnione od podatku VAT. Z powyższego wyroku wynika, iż dla zastosowania przepisu art. 148 Dyrektywy 2006/112/WE istotna jest działalność przewoźnika powietrznego.

Przy dokonywaniu interpretacji przepisów należy uwzględniać również wykładnię przepisów wspólnotowych, zawartą w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości oraz wykładnię celowościową. Biorąc pod uwagę powyższe, przy uwzględnieniu wykładni celowościowej przepisu art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy, należy uznać prawo podatników do zastosowania 0% stawki podatku od towarów i usług do dostawy towarów służących zaopatrzeniu samolotów używanych przez linie lotnicze zajmujące się głównie transportem międzynarodowym, a nie do dostawy towarów służących zaopatrzeniu poszczególnych samolotów używanych głównie do wykonywania transportu międzynarodowego.

Zatem dla potrzeb przepisu art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług należy wziąć pod uwagę kryterium wykonywania przez przewoźnika powietrznego głównie przewozów w transporcie międzynarodowym, tj. całość działalności danego przewoźnika powietrznego, czyli wszystkie wykonywane loty międzynarodowe i krajowe, a nie przewozy wykonywane określonym środkiem transportu lotniczego.

Jednocześnie należy wskazać, iż przepis ten nie pozwala na zastosowanie stawki 0% podatku od towarów i usług w odniesieniu do sprzedaży paliwa lotniczego pośrednikowi, niezależnie od tego, że paliwo to jest wydawane bezpośrednio do baku samolotu należącego do przewoźnika powietrznego. Dla zastosowania 0% stawki podatku istotnym jest, aby dostawa była dokonywana bezpośrednio dla przewoźnika powietrznego. Skoro Spółka planuje sprzedaż na rzecz pośrednika, to w tym przypadku nie chodzi o pośrednika, który kojarzy strony transakcji kupna sprzedaży, lecz jest stroną transakcji kupna sprzedaży. Sprzedaż paliwa lotniczego pośrednikowi nie będzie spełniać warunku, że dostawa towarów będzie służyła zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych przez linie lotnicze, zajmujące się głównie transportem międzynarodowym. Dopiero sprzedaż paliwa przez pośrednika dla przewoźnika powietrznego może spełniać ten warunek. Posiadanie przez sprzedawcę oświadczenia przewoźnika powietrznego, które wskazuje na zachowanie warunków określonych w ustawie o podatku od towarów i usług (art. 83 ust. 2 ustawy), nie może dawać podstaw do zastosowania stawki 0% przy sprzedaży paliwa pośrednikowi, gdyż podmiot ten (przewoźnik) nie jest stroną tej transakcji. Stronami bowiem są sprzedawca i pośrednik. Zatem w odniesieniu do takiej sprzedaży nie ma podstaw do zastosowania stawki 0% podatku od towarów i usług.

Powyższe potwierdza również orzecznictwo ETS w sprawie Cimber Air (wyrok nr C-382/02 z dnia 16 września 2004 r.) oraz w sprawie Velker International Oil Company Ltd. (wyrok nr C-185/89 z dnia 26 czerwca 1990 r.), który wprawdzie nie dotyczy dostawy na rzecz przewoźników powietrznych, ale ETS przesądził jednoznacznie, że zwolnieniu podlegają wyłącznie dostawy dokonywane bezpośrednio na rzecz uprawnionego podmiotu (w przypadku ww. wyroku na rzecz armatora). Wskazać należy, że treść Dyrektywy 2006/112/WE Rady, zarówno w punkcie a) art. 148, w którym mowa jest o dostawach towarów w celu zaopatrzenia w paliwo i zaopatrzenia ogólnego jednostek pływających, jak również w punkcie e) tego artykułu, w którym jest mowa o dostawach towarów w celu zaopatrzenia w paliwo i zaopatrzenia ogólnego statków powietrznych, nie wskazuje, iż dostawy towarów muszą być dokonywane na rzecz konkretnego podmiotu, stąd - uznając rangę wykładni dokonywanej przez ETS - stwierdzić należy, że również dostawy towarów przeznaczone dla statków powietrznych winny być dokonywane bezpośrednio na rzecz przewoźników powietrznych. W świetle tych wyroków, do prawidłowego zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia przewidzianego art. 148 lit. e) Dyrektywy 2006/112/WE, konieczne jest przyjęcie, że zwolnieniem może zostać objęta jedynie dostawa dokonana bezpośrednio na rzecz przewoźnika powietrznego, jako ostatni etap obrotu. Tym samym zwolnienie to nie może dotyczyć dostaw na wcześniejszych etapach obrotu.

Reasumując stwierdza się, iż opisana we wniosku dostawa paliwa lotniczego nie będzie opodatkowana stawką VAT w wysokości 0% na mocy art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy, w związku z czym uznano stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj