Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-756/09/ENB
z 15 grudnia 2009 r.

 

Zmieniona przez interpretację nr DD3.8222.2.143.2015.MCA w trakcie porządkowania

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB2/415-756/09/ENB
Data
2009.12.15



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
Komisja Europejska
pomoc bezzwrotna
środki pomocowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy wynagrodzenia osób – pracowników zatrudnionych dodatkowo na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło, którzy bezpośrednio realizują cele działania określonego umową wypłacane ze środków unijnych będą korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2009 (data wpływu 17 września 2009 roku) uzupełnionym pismem z dnia 16 listopada 2009 r. (data wpływu 16 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego wynagrodzeń finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej – jest:


  • nieprawidłowe w zakresie dotyczącym zwolnienia z opodatkowania wynagrodzeń pracowników wykonujących czynności o charakterze organizacyjnym, technicznym lub pomocniczym;
  • nieprawidłowe w zakresie dotyczącym możliwości zastosowania zwolnienia do wynagrodzeń wypłacanych ze środków krajowych, które zostaną zrefundowane przez Komisję Europejską po ukończeniu realizacji zadania;
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.


UZASADNIENIE


W dniu 17 września 2009 roku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego wynagrodzeń finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej.

Pismem z dnia 13 listopada 2009 r. Nr ITPB2/415-756/09-2/ENB wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku, powyższe uzupełniono w dniu 16 listopada 2009 r.


We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca w dniu 3 lipca 2009 roku zawarł umowę subwencyjną przy wielu beneficjentach bezpośrednio z Edukacyjną, Audiowizualną i Kulturalną Agencją Wykonawczą w Brukseli działającą na mocy uprawnień otrzymanych od Komisji Wspólnoty Europejskiej na otrzymanie grantu Wspólnoty Europejskiej na projekt „Latający Festiwal- rodzina i dzieci w dzisiejszej Europie”. Projekt ten jest realizowany w ramach programu Kultura 2007-2013 działanie 1.2.1. Programem zarządza powyższa Agencja. Działanie rozpocznie się 1 października 2009 r. i zakończy się 30 września 2011 roku. Całkowity koszt działania jest szacowany na 393.000 Euro, z czego udział Agencji będzie wynosił 196.950 Euro (tj. 50% całkowitych kwalifikowanych kosztów). Pozostałą kwotę zapewnią partnerzy projektu między innymi Urząd Miasta. Jedyną podstawą ustalania przyszłych wynagrodzeń jest wniosek składany do Komisji Europejskiej. Sposób finansowania wynagrodzeń jest efektem decyzji wewnętrznych Teatru.

Koszty projektu wynoszą 265.400 Euro (honoraria, koszty produkcji scenografii, koszty podróży, ubezpieczenia, tantiemy), 59.000 Euro przeznaczono na wynagrodzenia. Kwoty te są przeznaczone na wynagrodzenia i honoraria dla wszystkich partnerów projektu. A więc również dla pracowników i twórców w pozostałych państwach uczestniczących w projekcie.

Środki finansowe zostały przelane na specjalne konto w Euro bezpośrednio przez Agencję Wykonawczą Komisji Europejskiej. Wynagrodzenia będą wypłacane bezpośrednio z konta, na które otrzymano pieniądze z Brukseli.

Strony uzgodniły, że w ramach finansowania wstępnego koordynator otrzyma 70% ww. kwoty w ciągu 45 dni od dnia podpisania umowy, pozostałą kwotę otrzyma po zakończeniu projektu i po jego rozliczeniu. Zgodnie z umową, Wnioskodawca otrzymał już 70% środków. Pozostałe 30% zostanie przelane po zakończeniu zadania i złożeniu sprawozdania. Brakujące 30% środków finansowych zostanie przekazane przez Urząd Miasta. Po otrzymaniu z Komisji Europejskiej brakujących 30% dotacji, kwota ta zostanie zwrócona do Urzędu Miasta. Zatem część wynagrodzeń będzie wypłacana ze środków krajowych, które zostaną zrefundowane przez Komisję Europejską po ukończeniu realizacji zadania.

Wnioskodawca jest Liderem projektu, nie był i nie jest zobligowany wobec Komisji Europejskiej (reprezentowanej przez Agencję) do przedstawienia dokumentu zawierającego sposób podziału wynagrodzeń, czy szczegółowych informacji dotyczących zatrudnianych pracowników. W umowie z Komisją Europejską wymieniony z nazwiska jest jedynie Dyrektor Teatru oraz osoba odpowiedzialna za koordynację całego projektu.

W budżecie złożonym do Brukseli, wystarczyło jedynie określić wysokość wynagrodzeń pracowników oraz ilość zatrudnionych osób. W innej pozycji budżetu znalazły się dodatkowo wynagrodzenia dla twórców i osób związanych z realizacją projektu (np. pracownicy techniczni do obsługi spektakli).

Przedmiotowa umowa przewiduje, że beneficjenci mogą zawierać kontrakty w celu realizacji działania. Wnioskodawca będzie realizował działanie za pomocą, m.in. pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, którzy są w stanie zrealizować bezpośrednio cel określony umową. Będzie się to odbywało poza normalnymi obowiązkami – na podstawie umów zlecenia czy umów o dzieło. Zaangażowani w realizację umowy będą zarówno aktorzy, reżyserzy, operatorzy dźwięku czy światła, osoby przygotowujące kostiumy, rekwizyty itd., jak i pracownicy (zleceniobiorcy) tworzący całą organizację Festiwalu (tzn. organizacja widowisk, rozliczanie finansowe itd.).

Wnioskodawca przewiduje również do realizacji działania posłużenie się zleceniobiorcami/ wykonawcami niezatrudnionymi w Teatrze, nie prowadzącymi działalności gospodarczej, którzy tak jak ww. osoby będą bezpośrednio realizowali cel umowy (np. scenograf, kompozytor itp.). Wynagrodzenia ww. pracowników wypłacane będą z unijnych środków.


Wobec powyższego zadano następujące pytanie.


Czy wynagrodzenia osób – pracowników zatrudnionych dodatkowo na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło, którzy bezpośrednio realizują cele działania określonego umową wypłacane ze środków unijnych będą korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:


  1. pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem. Obie przesłanki muszą wystąpić łącznie. Beneficjentem pomocy jest zarówno Wnioskodawca jak i pracownicy realizujący bezpośrednio cel pomocy bez względu na rodzaj zawartej umowy (umowa o pracę, dodatkowa umowa zlecenia, umowa o dzieło). Oznacza to, że bez potrącania podatku (zaliczki na podatek) otrzymywać będą wynagrodzenia osoby zatrudnione na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło, jeśli wynagrodzenia te są finansowane przez Wnioskodawcę ze środków pomocowych, a oni bezpośrednio realizują program objęty działaniem.


Zdaniem Wnioskodawcy nie korzystają natomiast ze zwolnienia tzw. podwykonawcy, tzn. osoby działające przy realizacji pewnych czynności we własnym imieniu i na własny rachunek w ramach działalności gospodarczej.

Wnioskodawca jest bezpośrednim beneficjentem pomocy zagranicznej. Jako osoba prawna realizuje działania przy pomocy swoich pracowników, którym zleca wykonanie celu umowy na podstawie dodatkowych umów zlecenia lub umów o dzieło. Dochody uzyskiwane przez zatrudnione ww. osoby są związane z bezpośrednią realizacją celu umowy finansowanej ze środków unijnych i będą korzystały na podstawie powołanego przepisu ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych. Oprócz wynagrodzeń pracowników bezpośrednio realizujących efekt końcowy działania, jakim są spektakle teatralne w ramach festiwalu (aktorów, reżysera, choreografa, pracowników pracowni plastycznej i krawieckiej, elektryka, akustyka itp.) ze zwolnienia będą korzystały również wynagrodzenia osób, które wykonują czynności o charakterze organizacyjnym, technicznym lub pomocniczym (rozliczenia finansowe, organizacja widowisk itp.) bez których efekt finalny byłby niemożliwy.

Zdaniem Wnioskodawcy nie ciąży na nim obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń wypłaconych wszystkim ww. pracownikom ze środków bezzwrotnej pomocy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:


  • nieprawidłowe w zakresie dotyczącym zwolnienia z opodatkowania wynagrodzeń pracowników wykonujących czynności o charakterze organizacyjnym, technicznym lub pomocniczym;
  • nieprawidłowe w zakresie dotyczącym możliwości zastosowania zwolnienia do wynagrodzeń wypłacanych ze środków krajowych, które zostaną zrefundowane przez Komisję Europejską po ukończeniu realizacji zadania;
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Zatem wszelkie dochody podatnika nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych podlegają opodatkowaniu.


W świetle art. 21 ust. 1 pkt 46 wyżej powołanej ustawy wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:


  1. pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.


W związku z powyższym warunkiem skorzystania z tego zwolnienia musi być spełnienie łącznie obu przesłanek, tj.:


  • bezzwrotna pomoc musi pochodzić od podmiotów wskazanych w ww. przepisie, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy i zostać przekazana na podstawie, o której mowa w tym przepisie,
  • podatnik musi bezpośrednio realizować cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.


Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, gdyż związane jest z przychodem ze środków pomocowych płynących z zagranicy. Przesłankami warunkującymi to zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których podatnik jest wynagradzany oraz ustalenie podmiotu, któremu przyznano pomoc zagraniczną i który bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy.

Powyższe oznacza, że niedopełnienie któregokolwiek z warunków uniemożliwia skorzystanie ze zwolnienia.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca w dniu 3 lipca 2009 roku zawarł umowę subwencyjną przy wielu beneficjentach bezpośrednio z Edukacyjną, Audiowizualną i Kulturalną Agencją Wykonawczą w Brukseli działającą na mocy uprawnień otrzymanych od Komisji Wspólnoty Europejskiej na otrzymanie grantu Wspólnoty Europejskiej na projekt „Latający Festiwal- rodzina i dzieci w dzisiejszej Europie”. Projekt ten jest realizowany w ramach programu Kultura 2007-2013 działanie 1.2.1. Programem zarządza powyższa Agencja. Działanie rozpocznie się 1 października 2009 r. i zakończy się 30 września 2011 roku.

Koszty projektu wynoszą 265.400 Euro (honoraria, koszty produkcji scenografii, koszty podróży, ubezpieczenia, tantiemy), 59.000 Euro przeznaczono na wynagrodzenia. Kwoty te są przeznaczone na wynagrodzenia i honoraria dla wszystkich partnerów projektu. A więc również dla pracowników i twórców w pozostałych państwach uczestniczących w projekcie.

Środki finansowe zostały przelane na specjalne konto w Euro bezpośrednio przez Agencję Wykonawczą Komisji Europejskiej. Wynagrodzenia będą wypłacane bezpośrednio z konta, na które otrzymano pieniądze z Brukseli.

Strony uzgodniły, że w ramach finansowania wstępnego koordynator otrzyma 70% ww. kwoty w ciągu 45 dni od dnia podpisania umowy, pozostałą kwotę otrzyma po zakończeniu projektu i po jego rozliczeniu. Zgodnie z umową, Wnioskodawca otrzymał już 70% środków. Pozostałe 30% zostanie przelane po zakończeniu zadania i złożeniu sprawozdania. Brakujące 30% środków finansowych zostanie przekazane przez Urząd Miasta. Po otrzymaniu z Komisji Europejskiej brakujących 30% dotacji, kwota ta zostanie zwrócona do Urzędu Miasta. Zatem część wynagrodzeń będzie wypłacana ze środków krajowych, które zostaną zrefundowane przez Komisję Europejską po ukończeniu realizacji zadania.

Wnioskodawca jest Liderem projektu, nie był i nie jest zobligowany wobec Komisji Europejskiej (reprezentowanej przez Agencję) do przedstawienia dokumentu zawierającego sposób podziału wynagrodzeń, czy szczegółowych informacji dotyczących zatrudnianych pracowników. W umowie z Komisja Europejską wymieniony z nazwiska jest jedynie Dyrektor Teatru oraz osoba odpowiedzialna za koordynację całego projektu.

Przedmiotowa umowa przewiduje, że beneficjenci mogą zawierać kontrakty w celu realizacji działania. Wnioskodawca będzie realizował działanie za pomocą, m.in. pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, którzy są w stanie zrealizować bezpośrednio cel określony umową. Będzie się to odbywało poza normalnymi obowiązkami – na podstawie umów zlecenia czy umów o dzieło. Zaangażowanie w realizację umowy będą zarówno aktorzy, reżyserzy, operatorzy dźwięku czy światła, osoby przygotowujące kostiumy, rekwizyty itd., jak i pracownicy (zleceniobiorcy) tworzący całą organizację Festiwalu (tzn. organizacja widowisk, rozliczanie finansowe itd.).

Wnioskodawca przewiduje również do realizacji działania posłużenie się zleceniobiorcami/ wykonawcami niezatrudnionymi w Teatrze, nie prowadzącymi działalności gospodarczej, którzy tak jak ww. osoby będą bezpośrednio realizowali cel umowy (np. scenograf, kompozytor itp.).

W zakresie pierwszej z ww. przesłanek wynikających z przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wskazać, że co do zasady zostaje ona spełniona w przypadku gdy środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.

Dla oceny - czy wynagrodzenia wypłacane przez Wnioskodawcę osobom zatrudnionym przy realizacji projektu spełniają tę przesłankę znaczenie ma więc m.in. ustalenie źródła ich finansowania.

Zatem, zastosowanie zwolnienia do wynagrodzenia pracownika bezpośrednio realizującego cele projektu jest uzależnione od sposobu finansowania przedmiotowego wynagrodzenia.

Ponieważ we wniosku wskazano, że część wynagrodzeń będzie wypłacana ze środków krajowych, które zostaną zrefundowane przez Komisję Europejską po ukończeniu realizacji zadania, podkreślenia wymaga, że w sytuacji gdy wypłacane wynagrodzenia nie są finansowane bezpośrednio ze środków przekazanych przez Komisję Europejską, tylko są wypłacane ze środków krajowych (przekazanych przez Urząd Miasta), a następnie po zakończeniu realizacji projektu nastąpi refundacja ze środków Komisji Europejskiej, wynagrodzenia te nie spełnią warunków do zwolnienia z podatku dochodowego. W takiej sytuacji płatnik będzie obowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy od tych wypłat. Bez znaczenia pozostanie w takiej sytuacji fakt, że w okresie późniejszym nastąpi refundacja poniesionych kosztów ze środków pochodzących z pomocy bezzwrotnej.

Zgodnie z powyższym wskazanemu zwolnieniu mogą podlegać jedynie wynagrodzenia, wypłacone bezpośrednio z konta na które wpływają środki przekazane przez Edukacyjną, Audiowizualną i Kulturalną Agencję Wykonawczą reprezentującą Komisję Europejską, na którym w momencie dokonywania wypłaty muszą znajdować się przekazane z Komisji Europejskiej środki, przy jednoczesnym spełnieniu drugiej z przesłanek wskazanych w przepisie podatkowym.

Jak wynika z powyższego przepisu, drugą z okoliczności mających wpływ na zastosowanie zwolnienia przedmiotowego jest charakter czynności wykonywanych przez pracownika. Tylko bowiem wynagrodzenia za czynności i prace o charakterze merytorycznym, czyli związane bezpośrednio z realizacją celu projektu mogą być zwolnione z podatku w tej części, w jakiej zostały sfinansowane ze środków pomocowych. Nie podlegają natomiast zwolnieniu wynagrodzenia osób zaangażowanych jedynie pośrednio w realizację projektu poprzez wykonywanie czynności i prac o charakterze technicznym, organizacyjnym i pomocniczym, które aczkolwiek są niezbędne w procesie realizacji projektu, nie stanowią jednak zazwyczaj bezpośredniej realizacji celu programu pomocowego. W konsekwencji, zarówno pracodawca – płatnik, jak i pracownik zaangażowany w realizację projektu winni zadbać o taki sposób udokumentowania czynności pracownika związanych z realizacją projektu, aby kryterium bezpośredniej realizacji celu było jednoznaczne do oceny.

Ustalenie natomiast, czy w konkretnym przypadku dochody danego podatnika objęte są powyższym zwolnieniem wymaga analizy postanowień szeregu aktów, począwszy od umowy przyznającej bezzwrotne środki pomocowe, a skończywszy na umowie, na podstawie której podatnik otrzymuje dochody np. umowy cywilnoprawnej.

Tutejszy Organ w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej nie ocenia jaki charakter mają czynności wykonywane przez zatrudnione przez Wnioskodawcę osoby tylko opiera się na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. To na Wnioskodawcy – jako stronie wywodzącej z danej okoliczności skutki prawne w postaci możliwości zastosowania do otrzymywanych przychodów zwolnienia przedmiotowego, będzie spoczywał obowiązek udowodnienia – w ewentualnym postępowaniu podatkowym – że ww. osoby bezpośrednio realizują cele programu.

Ponadto wskazać należy, że ze zwolnienia korzystają dochody podatników bezpośrednio realizujących cel programu w ramach umowy zawartej z podmiotem (na przykład umowy zlecenia), który „pierwszy” otrzymał bezzwrotną pomoc.

Natomiast dochody osób, którym podatnik (osoba fizyczna) bezpośrednio realizujący cel programu (przykładowo wykonujący umowę zleceniobiorca, w tym również w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej) zlecił wykonanie określonych czynności (w ramach umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej), zostały wyłączone ze zwolnienia, stosownie do postanowień art. 21 w ust. 1 pkt 46 lit. b ww. ustawy. Ograniczenie to oznacza, że nie korzystają ze zwolnienia tzw. podwykonawcy.

Reasumując, wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych otrzymywane z tytułu wykonywania zadań związanych z merytoryczną realizacją wskazanego we wniosku projektu, będą co do zasady korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pod warunkiem, że osoby te w istocie będą bezpośrednio realizować cele projektu objętego bezzwrotną pomocą, oraz, że wynagrodzenia te spełnią pierwszą z przesłanek wskazanych w przepisie podatkowym.

W związku z powyższym, stanowisko w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzeń wypłacanych ze środków krajowych, jak również wynagrodzeń osób wykonujących zadania o charakterze organizacyjnym, technicznym i pomocniczym należało uznać za nieprawidłowe.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj