Interpretacje do przepisu
art. 1 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1877/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 1 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-255/15-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-257/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-260/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-261/15-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-263/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-266/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-267/15-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-269/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-275/15-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową oraz sposobu ustalenia dochodu dla akcjonariusza z tytułu przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową.

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-651/15-2/MC
     ∟Przychód z umorzenia udziałów.

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-271/15-2/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek.

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-594/15-3/RS
     ∟1) Czy dochody uzyskane przez Fundację z tytułu udziału w spółce komandytowej, przeznaczone na realizację celów statutowych Fundacji, mogą być, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych? 2) Czy beneficjentami statutowej działalności Fundacji, korzystającej na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych mogą być również podmioty powiązane osobowo, kapitałowo z Fundacją, o ile będą traktowane na tych samych zasadach jak beneficjenci nie powiązani z Fundacją ?

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-159/15-2/TO
     ∟Czy odsetki zapłacone przez Wnioskodawcę z tytułu pożyczki udzielonej przez Pożyczkodawcę będą stanowić w całości koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy i ich zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów nie będzie podlegać ograniczeniom, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o CIT?

2015.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-442/15/KP
     ∟opodatkowanie przychodu powstałego z tytułu otrzymania składników majątkowych w związku z likwidacją osoby prawnej

2015.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-622/15-4/AJ
     ∟Kwestia opodatkowania w Polsce wspólnika polskiej spółki komandytowej - luksemburskiej spółki SCSp oraz zwolnienia z opodatkowania dochodów Wnioskodawcy.

2015.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-686/15-2/AJ
     ∟Kwestia uznania cypryjskiego alternatywnego funduszu inwestycyjnego działającego w formie spółki komandytowej (A.) za podatnika podatku dochodowego, metodologii rozliczenia przychodów i kosztów generowanych przez A., zasad alokacji przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w A. generowanych przez polską spółkę jawną lub komandytową oraz w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów Funduszu z związanych z udziałem w A. oraz pośrednim udziałem w polskich spółkach jawnych lub komandytowych.

2015.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-547/15-4/IŚ
     ∟Brak możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego z tytułu wypłaty dywidendy niemieckiemu udziałowcowi, który jest transparetny podatkowo (brak bezpośredniego udziału w kapitale).

2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-613/15-3/AJ
     ∟w zakresie podmiotowego zwolnienia z opodatkowania luksemburskiego funduszu inwestycyjnego działającego w formie spółki kapitałowej

2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-645/15-3/AJ
     ∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że to Fundusz jest podatnikiem CIT z tytułu udziału w SCSp (spółce niebędącej osobą prawną), ponieważ SCSp nie jest podatnikiem CIT w rozumieniu ustawy o CIT ? 2. Czy Fundusz powinien łączyć przychody oraz koszty uzyskania przychodów z udziału w SCSp z przychodami i kosztami uzyskania przychodów Funduszu proporcjonalnie do udziału Funduszu w zysku SCSp ? 3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić przypadający na niego przychód oraz koszty uzyskania przychodów z tytułu udziału w SCSp, w sytuacji gdy SCSp będzie wspólnikiem w Spółce Osobowej ? 4. Czy Fundusz jest zwolniony od CIT w zakresie dochodów Funduszu związanych z udziałem Funduszu w SCSp oraz z pośrednim udziałem (poprzez SCSp) w Spółkach Osobowych ?

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-603/15-4/AJ
     ∟w zakresie uznania za podatnika luksemburskiej spółki SCSp w związku z przychodami osiąganymi z udziału w zysku polskiej spółki osobowej

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-604/15-4/AJ
     ∟w zakresie uznania za podatnika luksemburskiej spółki SCSp w związku z przychodami osiąganymi z udziału w zysku polskiej spółki osobowe

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-605/15-4/AJ
     ∟w zakresie uznania za podatnika luksemburskiej spółki SCSp w związku z przychodami osiąganymi z udziału w zysku polskiej spółki osobowej

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-602/15-4/AJ
     ∟Czy Wnioskodawca, tj. luksemburska spółka osobowa SCSp, która nie jest traktowana jak osoba prawna i nie podlega opodatkowaniu od całości swoich dochodów na podstawie przepisów prawa właściwego, będzie podatnikiem dla celów podatku dochodowego w Polsce w związku z przychodami osiąganymi z tytułu praw do zysku w Spółce osobowej ?

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-606/15-4/AJ
     ∟w zakresie uznania za podatnika luksemburskiej spółki SCSp w związku z przychodami osiąganymi z udziału w zysku polskiej spółki osobowej

2015.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-529/15-4/MK
     ∟1. Czy Wnioskodawca będzie podlegał w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskiwanych przez spółkę komandytową, przypadających na Wnioskodawcę zgodnie z treścią umowy spółki komandytowej? 2. Czy spółka komandytowa będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła w związku z uiszczanymi na rzecz Wnioskodawcy należnościami z tytułu umowy dzierżawy Licencji? 3. Czy do zysków z wynagrodzenia uiszczanego przez spółki z grupy A. z siedzibą w Chinach, Japonii, USA, Meksyku i Indiach na rzecz spółki komandytowej, z tytułu udzielanej sublicencji Licencji, w części przypadającej Wnioskodawcy, będą miały zastosowanie przepisy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawarte pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a wyszczególnionymi powyżej państwami, tj. umowa z dnia 7 czerwca 1988 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Chińskiej Republiki Ludowej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, umowa z dnia 20 lutego 1980 r. między Polską Rzecząpospolitą Ludową a Japonią o unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, umowa z dnia 8 października 1974 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, umowa z dnia 30 listopada 1998 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Meksykańskich Stanów Zjednoczonych w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, umowa z dnia 21 czerwca 1989 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republik Indii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu? 4. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 3 powyżej, czy w rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych za dany rok podatkowy Wnioskodawca będzie mógł uwzględnić podatek u źródła pobrany w związku z sublicencją Licencji przez spółki z grupy A. z siedzibą w Chinach, Japonii, USA, Meksyku i Indiach, zgodnie z metodami unikania podwójnego opodatkowania wynikającymi z umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartymi przez Rzeczpospolitą Polskę z określonymi powyżej państwami? W przypadku odpowiedzi negatywnej na pytanie nr 3, czy w rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych za dany rok podatkowy Wnioskodawca będzie mógł uwzględnić podatek u źródła pobrany w związku z sublicencją Licencji przez spółki z grupy A. z siedzibą w Brazylii, Chinach, Japonii, USA, Meksyku i Indiach zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851)?

2015.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-558/15-2/AJ
     ∟w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej przychodów z udziału w luksemburskiej spółce SCSp oraz zwolnienia z opodatkowania przychodów Funduszu niezależnie od ich charakteru.

2015.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/4510-198/15-2/KJ
     ∟1. Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia przychodów w związku ze sprzedażą udziałów wniesionych w formie wkładu niepieniężnego do spółki jawnej. 2. Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w związku ze sprzedażą udziałów wniesionych w formie wkładu niepieniężnego do spółki jawnej.

2015.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/4510-198/15-3/KJ
     ∟1. Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia przychodów w związku ze sprzedażą udziałów wniesionych w formie wkładu niepieniężnego do spółki jawnej. 2. Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w związku ze sprzedażą udziałów wniesionych w formie wkładu niepieniężnego do spółki jawnej.

2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-174/15/MW
     ∟w zakresie sposobu ustalenia dochodu Wnioskodawcy będącego przedmiotem opodatkowania podatkiem CIT

2015.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-92/15/MO
     ∟Czy w przypadku zaistnienia Zdarzenia, Wnioskodawca będzie obowiązany rozliczyć (w proporcji do posiadanego udziału w Spółce osobowej) przychody i koszty uzyskania przychodu z tytułu udziału Spółki osobowej w Spółce na zasadach właściwych dla wspólnika Spółki osobowej, tj. spółki niebędącej podatnikiem podatku dochodowego proporcjonalnie do okresu, w którym wspólnikiem Spółki będzie Spółka osobowa, tj. za okres od dnia przekształcenia SKA?

9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj