Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
2461-IBPP4.4512.97.2016.1.LG
z 16 listopada 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 14 września 2016 r. (data wpływu 22 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy opakowań za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i opodatkowania tej dostawy stawką 0% - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy opakowań za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i opodatkowania tej dostawy stawką 0%.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

X sp. j. …, … (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”), mająca siedzibę na terytorium Polski, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej produkuje, a następnie sprzedaje opakowania zarówno odbiorcom krajowym jak i odbiorcom zagranicznym, w tym odbiorcom z innych krajów Unii Europejskiej (dalej „Kontrahenci”).

Spółka planuje, że część opakowań będzie sprzedawanych Kontrahentom, którzy są podatnikami podatku od wartości dodanej zarejestrowanymi na terytorium państwa członkowskiego UE innego niż terytorium Polski według następującego modelu:

  1. Kontrahenci będą dokonywali zamówień towarów (opakowań) w Spółce, w które mają być opakowane produkty zakupione przez Kontrahentów od innych polskich podmiotów zarejestrowanych na potrzeby VAT w Polsce (dalej „Podmioty trzecie”);
  2. Spółka ustali z Kontrahentami, że opakowania, docelowo przeznaczone do wysyłki do kraju unijnego innego niż Polska, będą przejściowo dostarczane do wskazanej przez danego Kontrahenta siedziby Podmiotu trzeciego, gdzie do tych opakowań będą pakowane produkty zakupione przez Kontrahentów od Podmiotów trzecich;
  3. Spółka udokumentuje transakcję sprzedaży opakowań fakturą wystawioną na rzecz Kontrahenta;
  4. Po otrzymaniu od Spółki opakowań Podmiot trzeci przekaże Spółce oświadczenie, że dostarczone przez nią na zlecenie danego Kontrahenta opakowania, po wykonaniu na nich usług, opuszczą terytorium kraju i zostaną przekazane danemu Kontrahentowi (bez wskazania kiedy opakowania zostały/zostaną wywieziony za granicę Polski);
  5. Przykładowo oświadczenie, które będzie składane Spółce przez Podmiot trzeci, będzie brzmieć następująco „Oświadczamy, że dostarczone do naszej firmy (nazwa Podmiotu trzeciego) opakowania, zakupione od X sp. j. przez firmę (nazwa Kontrahenta), zostaną po wykonaniu usług (skompletowaniu zestawu lub zapakowaniu) wywiezione z terytorium kraju (Polski) na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - (nazwa kraju)”;
  6. Opakowania zakupione przez Kontrahentów od Spółki, wraz z zakupionymi przez Kontrahentów od Podmiotów trzecich produktami, będą wysyłane i zostaną wywiezione z terytorium Polski do innego kraju UE (kraju Kontrahenta);
  7. Po otrzymaniu od Podmiotu trzeciego opakowań wraz z zapakowanymi w nie produktami Kontrahent potwierdzi Spółce (np. mailowo albo w formie pisemnego oświadczenia) fakt odbioru przez niego, na terytorium innego niż Polska kraju UE, opakowań zakupionych od Spółki, a przekazanych przez Spółkę, zgodnie z jego zleceniem Podmiotowi trzeciemu;
  8. Płatność za dostarczone przez Spółkę opakowania będzie dokonywana przez Kontrahenta przelewem na rachunek bankowy Spółki w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia wydania towaru;
  9. Spółka, w deklaracji podatkowej oraz w informacji podsumowującej za okres, w którym wystawi fakturę stwierdzającą dokonanie dostawy opakowań na rzecz Kontrahenta, wykaże tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (zakładając, że odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej na zapytanie Spółki będące przedmiotem niniejszego wniosku, będzie pozytywna).

Z uwagi na powyższy schemat postępowania związany ze sprzedażą opakowań na rzecz Kontrahentów, z przekazaniem tych opakowań do wykonania na nich usług na terytorium kraju przez Podmioty trzecie oraz z ich wysyłką do Kontrahenta, Spółka będzie posiadała następujące dokumenty potwierdzające dostarczenie opakowań będących przedmiotem transakcji do Kontrahenta na terytorium państwa członkowskiego innego niż Polska:

  • kopię faktury wystawionej przez Spółkę na rzecz Kontrahenta;
  • specyfikację poszczególnych sztuk wysłanych opakowań (najczęściej specyfikacja zawarta będzie na fakturze sprzedaży, ale może też stanowić odrębny dokument);
  • oświadczenie złożone przez Podmiot trzeci, że dostarczone przez Spółkę na zlecenie Kontrahenta opakowania, po wykonaniu na nich usług, opuszczą terytorium kraju i zostaną przekazane Kontrahentowi;
  • otrzymane od Kontrahenta potwierdzenie odbioru na terytorium innego kraju niż Polska UE opakowań zakupionych od Spółki, a przekazanych przez Spółkę, zgodnie z jego zleceniem, Podmiotowi trzeciemu;
  • potwierdzenie dokonania płatności za towary przez Kontrahenta, na rachunek bankowy Spółki, w terminie nie przekraczającym 60 dni.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania stawki VAT 0% do dostawy opakowań na rzecz Kontrahentów pomimo, że opakowania te nie będą dostarczane bezpośrednio do Kontrahentów poza terytorium kraju, lecz transport poza terytorium kraju będzie miał miejsce dopiero po wykonaniu na tych opakowaniach usług przez Podmioty trzecie na terytorium Polski?


Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka będzie miała prawo do zastosowania stawki VAT 0% do dostawy opakowań na rzecz Kontrahentów.

Powyższe stanowisko Spółki wynika z następujących przesłanek:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podlegają:

  1. Odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. Eksport towarów;
  3. Import towarów na terytorium kraju;
  4. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju, przez które - w myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przepis art. 7 ust. 1 ustawy, stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

W świetle art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

  1. Podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  2. Osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  3. Podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;
  4. Podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Art. 13 ust. 6 ustawy, wskazuje, iż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, z zastrzeżeniem ust. 7.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r., w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem, że:

  1. Podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;
  2. Podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;
  3. Podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Na podstawie art. 146d ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT Minister Finansów uprawniony został do przejściowego obniżenia stawek podatku od towarów i usług, wynikających z art. 41 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, m.in. do wysokości 0%.

Korzystając z tej delegacji Minister Finansów wydał rozporządzenie [rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1719) – przypis Organu], zgodnie z którego § 7 ust. 1 obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku od towarów i usług stosuje się do towarów nabywanych przez podatnika podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, w przypadku gdy towary te są przeznaczone do wykonania na nich usług na rzeczowym majątku ruchomym na terytorium kraju, a następnie do wywozu na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Przepis ust. 1 stosuje się, pod warunkiem że podatnik dokonujący dostawy towarów (§ 7 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia):

  1. Składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE;
  2. Przekaże, nabyte przez podatnika podatku od wartości dodanej, towary podmiotowi, który wykonuje usługi na rzeczowym majątku ruchomym;
  3. Wykaże w deklaracji podatkowej oraz w informacji podsumowującej za okres, w którym wystawił fakturę stwierdzającą dokonanie dostawy towarów, tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów;
  4. Otrzyma zapłatę na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towaru; otrzymanie zapłaty w terminie późniejszym uprawnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego;
  5. Posiada dokumenty, z których wynika, że towary przekazywane podmiotowi, który wykonuje usługi na rzeczowym majątku ruchomym, zostaną po wykonaniu tych usług wywiezione z terytorium kraju.

Wskazane przepisy rozporządzenia regulują przypadki zastosowania stawki 0% na okoliczność dostawy towarów nabywanych przez podatnika podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju w związku z zaistnieniem specyficznej sytuacji, gdy dostarczane towary są jednocześnie przeznaczone do wykonania na nich usług na rzeczowym majątku ruchomym na terytorium kraju, a następnie do wywozu na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. W takim przypadku przepisy te przewidują możliwość zastosowania wskazanej stawki, gdy - z uwagi na specyficzne warunki dostawy - występuje szczególny rodzaj wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Wskazany przepis rozporządzenia ma zatem charakter precyzujący, umożliwiający zastosowanie preferencji w ww. przypadkach.

Ani rozporządzenie ani ustawa o VAT nie definiuje pojęcia wykonania na towarach usług (usługi na majątku ruchomym), które zostało użyte w § 7 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia. W związku z tym w przekonaniu Spółki uprawnione jest twierdzenie - odnosząc się do sytuacji będącej przedmiotem wniosku - że taka usługa na majątku ruchomym ma miejsce zarówno w stosunku do towaru, który podlega konfekcjonowaniu i pakowaniu (nie jest to jednak przedmiotem działalności Spółki), jak i w stosunku do opakowań, w które pakowane będą na terenie kraju inne towary i łącznie zostaną one wywiezione z terytorium kraju. Inaczej mówiąc, usługa na rzeczowym majątku ruchomym wykonywana jest zarówno na towarze podlegającym pakowaniu, jak i na samych opakowaniach. W tym konkretnym przypadku polega ona na łączeniu opakowań i towarów w zestawy (opakowany towar) przez Podmioty trzecie na zlecenie Kontrahentów.

Ponadto zaznaczyć należy, że skoro ustawodawca w przepisach powołanego wyżej rozporządzenia nie wskazał wprost, jakie dokumenty potwierdzają uprawnienia do zastosowania preferencyjnej stawki VAT, w szczególności jakie dokumenty potwierdzają przekazanie nabytych przez podatnika podatku od wartości dodanej towarów podmiotowi, który wykonuje usługi na rzeczowym majątku ruchomym, to uznać należy, że potwierdzeniem tego faktu mogą stanowić wszelkie dokumenty stwierdzające dokonanie takiego przekazania, w tym otrzymane przez Spółkę oświadczenia Podmiotów trzecich.

Reasumując - ponieważ dostawa przez Spółkę opakowań Kontrahentom w stanie faktycznym opisanym na wstępie, będzie spełniała wszystkie warunki wynikające z § 7 ust. 2 rozporządzenia, dostawa ta korzystać będzie zdaniem Spółki ze stawki 0% na podstawie ww. przepisów.

Prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy potwierdza m.in.:

  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 września 2014 r., sygn. ITPP3/443-272/14/AT (wydana w bardzo podobnym stanie faktycznym jak w przypadku Spółki, tzn. wnioskodawcą był również producent opakowań, przekazujący je podmiotowi trzeciemu z Polski w celu zapakowania i skompletowania zestawu wraz z towarami sprzedawanymi przez podmiot trzeci kontrahentowi zagranicznemu oraz wysłania całego zestawu do kontrahenta zagranicznego); „Wnioskodawca jako podatnik zarejestrowany dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych będzie mógł potraktować dostawę na rzecz kontrahenta jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze stawką 0%, o ile Wnioskodawca faktycznie otrzyma wskazaną we wniosku zapłatę na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towaru i będzie posiadał dokumenty, z których wynika, że towary przekazywane podmiotowi, który wykonuje usługi na rzeczowym majątku ruchomym, zostaną po wykonaniu tych usług wywiezione z terytorium kraju oraz wykaże w deklaracji dla podatku od towarów i usług oraz w informacji podsumowującej tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów”;
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 11 sierpnia 2014 r., sygn. IPTPP2/443-407/14-4/JN: „Mając na uwadze powyższy opis sprawy oraz powołane przepisy należy stwierdzić, że w przypadku, gdy - jak wynika z okoliczności sprawy - opakowania, o których mowa we wniosku będą przekazywane na terytorium kraju podmiotowi, który będzie w nie pakować towary będące przedmiotem dostawy, tj. ww. opakowania będą przeznaczone do wykonania na nich usług na rzeczowym majątku ruchomym na terytorium Polski, a następnie zapakowane towary zostaną wywiezione na terytorium innych krajów Unii Europejskiej, to Wnioskodawca - zarejestrowany jako podatnik VAT UE - będzie mógł potraktować dostawę przedmiotowych opakowań jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką podatku w wysokości 0%. Przy czym stawka podatku 0% będzie przysługiwała pod warunkiem, że - jak wskazał Wnioskodawca - płatność za dostarczone przez opakowania będzie dokonywana przelewem na rachunek bankowy w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia wydania towaru oraz z posiadanych przez Zainteresowanego dokumentów wynikać będzie, że towary przekazywane podmiotowi, który będzie pakować towary stanowiące własność czeskiej spółki w dostarczone przez Wnioskodawcę opakowania, zostaną po wykonaniu tej usługi wywiezione z terytorium kraju, a także wykaże w deklaracji dla podatku od towarów i usług oraz w informacji podsumowującej tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.”;
  • interpretacja indywidualna Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 10 września 2014 r., sygn. ILPP4/443-291/14-4/EWW; „Tym samym należy stwierdzić, że w związku ze spełnieniem wszystkich warunków wskazanych w przepisie § 7 ust. 2 rozporządzenia, m.in. posiadaniem przez Spółkę dowodu zapłaty przez kontrahenta unijnego za fakturę na rachunek bankowy przed upływem 60 dni od dnia wydania towarów oraz posiadaniem oświadczenia od kontrahenta polskiego wykonującego usługę na tym towarze o wywozie towaru z terytorium kraju na terytorium innego państwa członkowskiego, Zainteresowany uprawniony jest do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do dostawy towaru na rzecz kontrahenta unijnego.”;
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 31 lipca 2012 r., sygn. ITPP2/443-554/12/EK: „Biorąc pod uwagę powyższe oraz treść powołanych przepisów należy stwierdzić, że skoro ww. kartony będą przeznaczone do wykonania na nich usług na rzeczowym majątku ruchomym na terytorium Polski, na co może wskazywać treść wniosku, a następnie zostaną wywiezione do Danii, to Spółka jako zarejestrowany podatnik VAT UE będzie mogła potraktować ich dostawę na rzecz firmy zidentyfikowanej na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium Danii jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze stawką 0%, o ile otrzyma zapłatę na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towaru, będzie posiadała dokumenty, z których wynika, że towary przekazywane podmiotowi, który wykonuje usługi na rzeczowym majątku ruchomym, zostaną po wykonaniu tych usług wywiezione z terytorium kraju oraz wykaże w deklaracji dla podatku od towarów i usług oraz w informacji podsumowującej tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Należy zaznaczyć, że skoro ustawodawca nie wskazał wprost, jakie dokumenty potwierdzają powyższe okoliczności, to oświadczenia, o których mowa we wniosku, złożone przez firmę P. z Polski oraz firmę L. z Danii, mogą służyć do potwierdzenia tych okoliczności.”

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj