Interpretacja Urzędu Celnego w Gliwicach
332000-RPA-055-010/2006/PF
z 16 lutego 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
332000-RPA-055-010/2006/PF
Data
2006.02.16



Autor
Urząd Celny w Gliwicach



Słowa kluczowe
olej napędowy
zwolnienie z podatku akcyzowego


Pytanie podatnika
Pytanie: A)Czy Spółka może produkować biokomponent (ester metylowy), poza składem podatkowym? B)Czy w związku z faktem, iż nie dochodzi do zakupienia biokomponentu od podmiotu zewnętrznego, ani sprzedaży wyprodukowanego już biokomponentu podmiotom zewnętrznym, (czyli do wprowadzenia do obrotu - art. 2 ust. 13 ustawy z 02.10.2003r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych), §12 ust. 2 pkt 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie ma zastosowania?C)Czy firma uzyskuje zwolnienie od akcyzy sprzedaż oleju napędowego z udziałem biokomponentu z własnej produkcji z zawartością powyżej 10% biokomponentów w kwocie 2,20zł od każdego litra biokomponentu dodanego do tego paliwa, z tym, że zwolnienie nie może być większe niż należna kwota akcyzy z tego tytułu?


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a §1 i §4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r. z późniejszymi zmianami), po rozpatrzeniu wniosku podatnika bez numeru z dnia 21.11.2005r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 22.11.2005r.), :

POSTANAWIAMocenić stanowisko podatnika, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym za : - nieprawidłowe w punkcie 1 oraz - prawidłowe w punkcie 2 i 3.

U Z A S A D N I E N I EOdpowiadając na Państwa pytanie w sprawie interpretacji przepisów dotyczących podatku akcyzowego bez numeru z dnia 21.11.2005r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 22.11.2005r.), działając zgodnie z art. 14a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r. z późniejszymi zmianami), udzielam pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w następujący sposób : 1) Stan faktyczny przedstawiony przez wnioskodawcę : Spółka prowadzi dwa składy podatkowe na podstawie decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w Gliwicach. W obu składach podatkowych prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych - paliw silnikowych. Spółka planuje rozpocząć na własne potrzeby ("nie wprowadza do obrotu"), produkcję estrów metylowych (biokomponent), które to będą komponentem produkowanego oleju napędowego (biopaliwo). W wyprodukowanym w ten sposób biopaliwie zawartość biokomponentów pochodzących z produkcji własnej przekroczy 10%. Wytwarzany przez nas biokomponent będzie transportowany w obrębie firmy do własnych składów podatkowych, gdzie odbywać się będzie produkcja (komponowanie), biopaliwa. Uzyskane w ten sposób biopaliwo każdorazowo badane będzie przez akredytowane laboratorium potwierdzające zgodność badanych próbek z normą zakładową. 2) Stanowisko Podatnika : Zdaniem podatnika : Produkcja estrów metylowych nie musi odbywać się w składzie podatkowym, gdyż ester metylowy nie jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym. Produkcja biokomponentu odbywać się będzie na własne potrzeby poza składem podatkowym, a w związku z powyższym §12 ust. 2 pkt 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie ma zastosowania. Firma uzyskuje zwolnienie od akcyzy sprzedaż oleju napędowego z udziałem biokomponentu z własnej produkcji z zawartością powyżej 10% biokomponentów w kwocie 2,20zł od każdego litra biokomponentu dodanego do tego paliwa z tym, że zwolnienie nie może być większe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych paliw. 3) Pytanie : A)Czy Spółka może produkować biokomponent (ester metylowy), poza składem podatkowym? B)Czy w związku z faktem, iż nie dochodzi do zakupienia biokomponentu od podmiotu zewnętrznego, ani sprzedaży wyprodukowanego już biokomponentu podmiotom zewnętrznym, (czyli do wprowadzenia do obrotu - art. 2 ust. 13 ustawy z 02.10.2003r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych), §12 ust. 2 pkt 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie ma zastosowania?C)Czy firma uzyskuje zwolnienie od akcyzy sprzedaż oleju napędowego z udziałem biokomponentu z własnej produkcji z zawartością powyżej 10% biokomponentów w kwocie 2,20zł od każdego litra biokomponentu dodanego do tego paliwa, z tym, że zwolnienie nie może być większe niż należna kwota akcyzy z tego tytułu?4) Interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego : Przepisy dotyczące podatku akcyzowego zostały zawarte w ustawie z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późniejszymi zmianami), oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Zgodnie z art. 1 cytowanej ustawy "Ustawa reguluje opodatkowanie wyrobów podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", oraz określa zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą i oznaczania niektórych z tych wyrobów znakami akcyzy". Ad A Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 2 października 2003r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 199, poz. 1934 z późniejszymi zmianami), "Ustawa reguluje : zasady wytwarzania, magazynowania i obrót biokomponentami stosowanymi w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych". Zgodnie z powyższą ustawą, poniższe określenia oznaczają : biokomponenty : ester lub bioetanol oraz estry stanowiące samoistne paliwa silnikowe (art. 2 pkt 4); ester : estry metylowe albo estry etylowe wyższych kwasów tłuszczowych otrzymane w procesie przetwarzania rzepaku albo produktów ubocznych i odpadów (art. 2 pkt 5); produkty uboczne i odpady : melasa, odpady przemysłu spożywczego lub gastronomii zawierające węglowodany, tłuszcze roślinne albo zwierzęce oraz tłuszcze pochodzące z procesów utylizacji zwierząt lub procesów oczyszczania ścieków przeznaczone do produkcji biokomponentów (art. 2 pkt 3). Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 7 lit. b paliwem ciekłym jest olej napędowy zawierający do 5% estrów, o których mowa w pkt 5, stosowany w pojazdach, ciągnikach rolniczych, a także maszynach nieporuszających się po drogach, wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym - spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach. Natomiast biopaliwem ciekłym jest olej napędowy, zawierający powyżej 5% estrów, o których mowa w pkt 5, stosowany w pojazdach, ciągnikach rolniczych, a także maszynach nieporuszających się po drogach, wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym, jak stanowi art. 2 pkt 8 lit. c cytowanej ustawy. Przepisy dotyczące podatku akcyzowego zostały zawarte w ustawie z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późniejszymi zmianami), oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Zgodnie z art. 1 cytowanej ustawy "Ustawa reguluje opodatkowanie wyrobów podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", oraz określa zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą i oznaczania niektórych z tych wyrobów znakami akcyzy". Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 12 ustawy o podatku akcyzowym określenie "skład podatkowy" oznacza - miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami". Szczegółowe przepisy dotyczące składów podatkowych zostały zawarte w Dziale II "Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi" Rozdziale 2 "Składy podatkowe" cytowanej ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym "W składzie podatkowym może być prowadzona działalność polegająca na produkcji, przetwarzaniu lub magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych oraz na ich przyjmowaniu i wysyłce". Ustęp 2 powyższego art. mówi, iż "Produkcja i przetwarzanie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych mogą odbywać się w składzie podatkowym". Zatem w pierwszej kolejności należy ustalić, czy przedmiotowe estry są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi - biorąc pod uwagę zawartą w piśmie wnioskodawcy deklarację, iż zostaną one zużyte do produkcji biopaliw. Zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym "Użyte w ustawie określenia oznaczają : wyroby akcyzowe zharmonizowane - paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do ustawy". Natomiast przepis art. 62 ustawy o podatku akcyzowym szczegółowo określa zakres przedmiotowy paliw silnikowych i olejów opałowych. Zgodnie z brzmieniem art. 62 ust. 1 ustawy "Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się : wyroby wymienione w poz. 1 - 12 załącznika nr 2 do ustawy". Przedmiotowy załącznik wymienia w poz. 1 - 12 wszystkie wyroby akcyzowe zharmonizowane wchodzące w skład paliw silnikowych oraz olejów opałowych. Należy również podkreślić fakt, że określona w ten sposób lista produktów wchodzących w skład paliw silnikowych oraz olejów opałowych może być automatycznie rozszerzona, ponieważ ustawa, za paliwa silnikowe i oleje opałowe uznaje również pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na to do jakiego grupowania PKWiU lub kodów CN wyroby te zostaną sklasyfikowane. Art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym stanowi, iż "Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się : pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN". Podstawowym celem powyższego rozszerzenia zakresu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych poprzez odwołanie się do sposobu wykorzystania wyrobów było ograniczenie przypadków, w których produkty wykorzystywane do celów napędowych lub opałowych unikały opodatkowania podatkiem akcyzowym poprzez ich klasyfikację do symboli PKWiU lub kodów CN, które nie były wymienione w załącznikach do ustawy. Art. 63 ustawy o podatku akcyzowym, określa z kolei zakres podmiotów, które ze względu na wykonywaną działalność powinny zostać uznane za producentów oraz przetwórców paliw silnikowych, a także olejów opałowych. Prawidłowa interpretacja tego przepisu ma istotne znaczenie, ponieważ uznanie danego podmiotu za producenta lub przetwórcę wyrobów akcyzowych zharmonizowanych powoduje, że czynności wykonywane przez tego rodzaju podmioty mogą być wykonywane tylko i wyłącznie w składzie podatkowym. W efekcie każdy podmiot, który zostanie zaliczony do grona producentów lub przetwórców paliw silnikowych lub olejów opałowych, jest zobowiązany do uzyskania zezwolenia na prowadzenie swojej działalności w składzie podatkowym. Przepis art. 63 ustawy o podatku akcyzowym, nie zawiera precyzyjnej definicji producenta oraz przetwórcy przedmiotowych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Przepis ten wskazuje tylko te podmioty, które dodatkowo należy zaliczyć do grona producentów lub przetwórców. Konsekwentnie, w celu ustalenia podstawowego zakresu podmiotów, które należy uznać za producentów lub przetwórców, trzeba się odnieść do potocznego, językowego rozumienia słowa "producent" lub "przetwórca". Producentem będzie więc każdy podmiot, który coś produkuje, wytwarza określone dobra, np. przedsiębiorstwo, fabryka lub osoba prywatna. Natomiast za czynność produkcji należy uznać zorganizowaną działalność ludzką mającą na celu wytworzenie określonych dóbr materialnych lub też proces wytwarzania czegoś dla potrzeb człowieka. Za produkcję należy uznać czynność, w wyniku której powstaje nowy produkt (zmiana CN lub PKWiU). Przyjęcie powyższego pozwala wyłączyć z zakresu podmiotowego producentów paliw silnikowych i olejów opałowych te podmioty, które dokonują uszlachetniania bądź wzbogacania gotowych już wyrobów akcyzowych, jeżeli w wyniku tych czynności produkt finalny będzie sklasyfikowany do tego samego grupowania, jak wyrób poddawany czynnościom uszlachetniania. Przykładem powyższych czynności, które nie powinny zostać uznane za produkcję lub przetwarzanie paliw będą czynności potasacji benzyn, ponieważ w jej wyniku nie powstaje produkt, który powinien być sklasyfikowany do innego grupowania. Nie może również, np. fakt posiadania koncesji na wytwarzanie paliw, jednoznacznie przesądzać, że wszystkie czynności dokonywane przez dany podmiot należy traktować jako produkcję lub przetwarzanie. Kwestia koncesjonowania czynności związanych z wytwarzaniem paliw nie powinna wpływać na sposób traktowania tych czynności z punktu widzenia podatku akcyzowego. Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać, że podmioty, które dokonują czynności uszlachetniania bądź wzbogacania paliw silnikowych i innych wyrobów ropopochodnych, a nawet w pewnym stopniu ich mieszania nie powinny być uznawane za producentów wyrobów akcyzowych, jeżeli produkty finalne oraz produkty poddawane wzbogacaniu wchodzą w skład tego samego grupowania, a podmiot dokonujący tych czynności nabył surowce opodatkowane akcyzą wg stawek właściwych dla danych wyrobów oraz, dodatkowo, kwota zapłaconej akcyzy jest nie mniejsza niż kwota akcyzy od wyrobu powstającego w drodze mieszania. Poza przytoczonymi powyżej definicjami producenta oraz przetwórcy ustawa wprost wymienia podmioty, które należy uznać za producentów. Zgodnie z art. 63 ustawy, za producentów paliw silnikowych i olejów opałowych należy traktować podmioty, które dokonują następujących czynności : wytwarzanie paliw silnikowych w drodze mieszania lub przeklasyfikowywania komponentów paliwowych, wytwarzanie olejów opałowych w drodze mieszania lub przeklasyfikowywania komponentów paliwowych. Zakres czynności uznawanych przez ustawę za przetwarzanie wprawdzie nie jest zdefiniowany w przepisach, jednakże został przedstawiony przez Ministra Finansów w piśmie z dnia 27.04.2005r. PA-VI-03/109.2/04/1640. Wskazał on, że przez czynność przetwarzania należy rozumieć ogół procesów technologicznych, jakim poddano wyrób, w wyniku których otrzymano inny wyrób akcyzowy". Zatem, zdaniem MF za przetwórców paliw i olejów należy uznać wszystkie podmioty, które dokonują czynności przetwarzania w rozumieniu przedstawionym powyżej. Dodatkowo, w tym samym piśmie MF wskazało, że za producentów wyrobów akcyzowych zharmonizowanych nie należy uznawać podmiotów, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane w celu ich zużycia do produkcji wyrobu nie będącego wyrobem akcyzowym zharmonizowanym. Mając powyższe na uwadze, za producentów paliw i olejów nie należy uznawać podmiotów, które w procesie produkcji wyrobów finalnych wykorzystują paliwa silnikowe i oleje, pod warunkiem że wyrób finalny zostanie zaklasyfikowany do innego grupowania PKWiU lub kodu CN niż wymienione w pozycjach 1 - 12 załącznika nr 2 do ustawy (np. producent opon wykorzystujący oleje ropy naftowej nie jest producentem wyrobów akcyzowych, ponieważ wyrób finalny w postaci opon nie stanowi wyrobu akcyzowego zharmonizowanego). Biorąc powyższe po uwagę należy stwierdzić, iż biopaliwa, które zamierza produkować wnioskodawca, tj. estry i olej napędowy, zawierający powyżej 5% estrów (biopaliwo), są paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, co z kolei determinuje fakt, że ich produkcja powinna odbywać tylko i wyłącznie w składzie podatkowym. Ad B Zgodnie z §12 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 97, poz. 966 z późniejszymi zmianami), "Zwalnia się od akcyzy : biokomponenty przeznaczone do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, w rozumieniu ustawy z dnia 2 października 2003r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 199, poz. 1934 oraz z 2004r. Nr 34, poz. 293), wyprodukowanych z surowców rolniczych, produktów ubocznych i odpadów, spełniających wymagania jakościowe w odrębnych przepisach". Ustęp 2 cytowanego paragrafu 12 stanowi, iż "Zwolnienie o którym mowa w ust. 1 pkt 1, ma zastosowanie pod warunkiem, że : 1)podmiot uprawniony do zwolnienia, nabywający wyroby akcyzowe, dołączy do zamówienia złożonego sprzedawcy oświadczenie stwierdzające, że zakupione biokomponenty zostaną zużyte do paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych; 2)podmiot uprawniony będzie posiadał zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust 3 ustawy, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego, potwierdzającego zamówienie na odbiór biokomponentów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczenia właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy; 3)nabycie biokomponentów nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy; 4)podmiot korzystający ze zwolnienia będzie prowadził ewidencję wskazującą na sposób wykorzystania biokomponentów". Zgodnie z §24a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz. U. Nr 89, poz. 849 z późniejszymi zmianami), "W przypadku wyrobów akcyzowych zharmonizowanych dostarczanych na terytorium kraju do podmiotów uprawnionych do nabywania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w chwili ich zużycia zgodnie z przeznaczeniem, z zastrzeżeniem §24b - 24m". Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 2 października 2003r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 199, poz. 1934 z późniejszymi zmianami), użyte w ustawie określenia oznaczają : - wytwórca : przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807), wytwarzającego lub magazynującego biokomponenty (pkt 9); - producent : przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej posiadający koncesję na wytwarzanie lub obrót paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2003r. Nr 153, poz. 1504, z późniejszymi zmianami), zajmującego się produkcją, importem lub komponowaniem i wprowadzaniem do obrotu paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych (pkt 12a); - obrót : sprzedaż lub inna forma zbycia paliw ciekłych, biopaliw ciekłych lub biokomponentów. Zgodnie z art. 12 ust. 3 cytowanej ustawy "Producenci są obowiązani przy produkcji lub komponowaniu paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych korzystać z biokomponentów pochodzących z produkcji własnej lub z zakupu dokonanego w ramach umowy dostawy od pierwszych przetwórców lub wytwórców". Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż wnioskodawca jest upoważniony do korzystania, przy produkcji lub komponowaniu paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych, z biokomponentów pochodzących z produkcji własnej; jest bowiem wytwórcą biokomponentów w rozumieniu ustawy o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż §12 ust. 2 pkt 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie będzie miał zastosowania; ustawa o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych dopuszcza przy produkcji lub komponowaniu paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych do korzystanie z biokomponentów pochodzących z produkcji własnej. Ad C Zgodnie z §12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 97, poz. 966 z późniejszymi zmianami), "Zwalnia się od akcyzy : paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów od 2% do 5% - w wysokości 1,50 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw oraz biopaliwa ciekłe z zawartością powyżej 5% do 10% biokomponentów, w kwocie 1,80 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw, a z zawartością powyżej 10% biokomponentów - w wysokości 2,20 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw, z tym że zwolnienie nie może być wyższe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych paliw". "Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ma zastosowanie pod warunkiem, że : podmiot korzystający ze zwolnienia produkujący paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów prowadzi dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia takich paliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów", §12 ust. 3 pkt 1 cytowanego rozporządzenia. Cytowane przepisy nie uzależniają przedmiotowego zwolnienia od tego z jakiego źródła pochodzą użyte biokomponenty (z produkcji własnej bądź obcej), a jedynym warunkiem skorzystania ze zwolnienia jest prowadzenie dokumentacji technicznej wskazującej na sposób wytworzenia takich paliw ciekłych i zawartości w nich biokomponentów. Wysokość zwolnienia jest uzależniona od ilości litrów biokomponentów dodanych do paliw ciekłych lub biopaliw. W przypadku sprzedaży oleju napędowego z udziałem biokomponentu powyżej 10% (biopaliwa), przysługuje zwolnienie od akcyzy w wysokości 2,20 zł od każdego litra biokomponentu dodanego do tego oleju napędowego, z zastrzeżeniem, że zwolnienie nie może być wyższe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych paliw. Biorąc powyższe pod uwagę, Naczelnik Urzędu Celnego w Gliwicach stwierdza, iż stanowisko prezentowane przez Spółkę jest : - prawidłowe / nieprawidłowe w punkcie 1 oraz - prawidłowe / nieprawidłowe w punkcie 2 i 3. Niniejsza interpretacja, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Państwa indywidualnej sprawie, dotyczy stanu prawnego obowiązującego w dniu jej wydania. P O U C Z E N I E Od niniejszego postanowienia służy Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Celnej w Katowicach za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Gliwicach w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. Stosownie do treści art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa, zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. W przypadku wniesienia zażalenia należy dołączyć do niego znaczki opłaty skarbowej w wysokości 5,00 zł od zażalenia i 0,50 zł od każdego załącznika.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj