Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pomoc publiczna

 

pomoc publiczna 1047 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

2011.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-247/11/SD
     ∟Czy Wnioskodawca po połączeniu z P2 i P4, jako spółka przejmująca będzie mógł w roku połączenia i w latach następnych rozliczać stratę podatkową P1 i P4 z lat ubiegłych, z dochodami opodatkowanymi podatkiem dochodowym zgodnie z art. 7 ust 5 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-129/11-4/MS
     ∟CIT - w zakresie określenia maksymalnej kwoty pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy działającemu na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, tj. maksymalnej kwoty wydatków inwestycyjnych, o których mowa w § 6 Rozporządzenia Rady ministrów z dnia 09.09.1997r. w sprawie ustanowienia Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

2011.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-221/11/SD
     ∟Przepisy którego z wymienionych w opisie stanu faktycznego (winno być zdarzenia przyszłego) rozporządzeń (2004, 2006 i 2008) powinien stosować Wnioskodawca, aby w sposób prawidłowy ustalić intensywność pomocy publicznej, w świetle art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop?

2011.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-206/11-2/MS
     ∟Czy zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o PDOP, w analizowanym stanie faktycznym, przy wyliczaniu wysokości kwoty dochodu wolnej od PDOP należy przyjąć faktyczną wysokość wydatków kwalifikowanych poniesionych w trakcie obowiązywania zezwolenia na realizację inwestycji, w związku z którą uzyskano to zezwolenie, nawet wówczas gdyby wydatki te przewyższały kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych w nim określonych, przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

2011.05.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-68/11-4/ŁM
     ∟Czy zwolnienie podatkowe, wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które będzie przysługiwać Spółce na podstawie Nowego Zezwolenia, będzie miało zastosowanie do dochodu generowanego na terenie SSE w oparciu o nowe środki produkcji (Inwestycja), czy też do całego dochodu Spółki uzyskiwanego na terenie SSE, w zakresie działalności gospodarczych określonych w Nowym Zezwoleniu?

2011.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-502/11/CzP
     ∟„Czy wydatkiem kwalifikującym się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych są wydatki spółki w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.06.1996r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. nr 88 poz. 397 ze zm.) do wysokości określonej w zezwoleniu (920.000,00 PLN), czy też wszelkie wydatki Spółki spełniające kryteria wskazane w § 6 powołanego Rozporządzenia, poniesione po dniu uzyskania zezwolenia i w okresie jego ważności tj. do 8 sierpnia 2016r.?”

2011.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-170/11/CzP
     ∟„Czy wydatkiem kwalifikującym się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych są wydatki spółki w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.06.1996r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. nr 88 poz. 397 ze zm.) do wysokości określonej w zezwoleniu (920.000,00 PLN), czy też wszelkie wydatki Spółki spełniające kryteria wskazane w § 6 powołanego Rozporządzenia, poniesione po dniu uzyskania zezwolenia i w okresie jego ważności tj. do 8 sierpnia 2016r.?”

2011.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-46/11-3/MM
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie trzech zezwoleń łącznie), najpierw na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia i finalnie po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach drugiego zezwolenia na dzień uzyskania trzeciego zezwolenia?

2011.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-46/11-2/MM
     ∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy skutkuje obowiązkiem po stronie Spółki prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust 1 przywołanej wcześniej ustawy, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie Strefy w części przypadającej na każde zezwolenie osobno?

2011.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-45/11-2/MM
     ∟Czy do kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną Spółka może zaliczyć poniesione zgodnie z wydanym Jej zezwoleniem wydatki w kwocie przekraczającej kwotę wyznaczoną jej jako minimalną?

2011.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-410/11/AK
     ∟Czy Spółka powinna uwzględniać w kalkulacjach wykorzystanej pomocy tylko wartość pomocy wykorzystanej po dniu 1 stycznia 2001 r., czy też od początku obowiązywania zezwolenia? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)

2011.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-123/11/AK
     ∟Czy po dniu 31 grudnia 2010 r., korzystając ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na zasadach obowiązujących małych i średnich przedsiębiorców w dniu akcesji Polski do Unii Europejskiej, Spółka, kalkulując wysokość dostępnego zwolnienia podatkowego, powinna uwzględnić pomoc uzyskaną w związku ze zwolnieniem dochodu osiągniętego do dnia 31 grudnia 2010 r.? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

2011.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-150/11/SD
     ∟Czy przychód Spółki ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z Inwestycją korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, również wówczas, gdy część (lub całość) wydatków związanych z Inwestycją zostanie dofinansowana w formie dotacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka?

2011.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-149/11/SD
     ∟Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę ze sprzedaży produktów wytworzonych w wyniku Inwestycji stanowić będzie przychód z działalności gospodarczej, podlegający zwolnieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop w sytuacji, w której przychody te wynikają z prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w zakresie określonym w Zezwoleniu?

2011.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-715b/10/MT
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (t.j. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie trzech zezwoleń łącznie), najpierw na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy - na dzień wydania drugiego zezwolenia i finalnie, po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach drugiego zezwolenia, na dzień uzyskania trzeciego zezwolenia?

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-364/10-5/MC
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania poniesionych wydatków za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną.

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-364/10-4/MC
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania poniesionych wydatków za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną.

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1888/10/JD
     ∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu limitu przyznanego na podstawie pierwszego zezwolenia, na dzień wydania drugiego zezwolenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1887/10/JD
     ∟Czy w sytuacji, w której Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ustawy o pdop, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? A w konsekwencji czy musi ustalać dochód podlegający zwolnieniu dla każdego z zezwoleń odrębnie, czy też w świetle art. 7 ust. 3 i 4 ustawy o pdop wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obydwu zezwoleń), korzystającego ze zwolnienia podatkowego (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)?

2011.03.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1907/10/AK
     ∟ustalenie, czy wydatki na modernizację środka trwałego służącego działalności strefowej polegającą na wymianę posadzki w hali kwalifikują się do objęcia pomocą jako koszty inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej

2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-875/10-2/MS
     ∟Czy zwrot pomocy publicznej przez L. w związku cofnięciem dla tej spółki zezwolenia na działalność w strefie ekonomicznej powinien stanowić przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w przedstawionym stanie faktycznym?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-3/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-2/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1736/10/SD
     ∟Czy zamieszczenie na fakturze VAT informacji o dopłacie za stop oraz dopłacie za złom, nie zostanie uznane za udokumentowanie sprzedaży stopu i sprzedaży złomu, a co za tym idzie za działalność nie objętą Zezwoleniem i nie podlegającą zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-320/10-2/DS
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostaną poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa wart 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

2011.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-189/11/SD
     ∟Czy w sytuacji, gdy nie jest konieczne ustalanie przez Spółkę dochodu zwolnionego od podatku z działalności na terenie SSE w podziale na każde z dwóch zezwoleń, na podstawie których działać będzie po połączeniu, to czy prawidłowe będzie dyskontowanie przez Wnioskodawcę całej uzyskanej w tej formie pomocy publicznej:- najpierw na dzień wydania Zezwolenia z 2000 r. (i tym samym wykorzystywanie przez pewien okres po połączeniu dostępnego jeszcze limitu pomocy publicznej wynikającego z kosztów inwestycji poniesionych przez spółkę przejmowaną w ramach Zezwolenia z 2000 r.),- a następnie (tj. po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia z 2000 r. limitu pomocy publicznej), na dzień wydania drugiego Zezwolenia z 2008 r. ?

2011.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1632/10/SD
     ∟Czy po planowanym połączeniu prowadzenie przez Wnioskodawcę na terenie SSE działalności gospodarczej zwolnionej od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie dwóch zezwoleń strefowych, tj. Zezwolenia z 2000 r. i Zezwolenia z 2008 r. rodzi po stronie Wnioskodawcy obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? W szczególności, czy dla prawidłowego korzystania ze zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, wymagane jest, aby Wnioskodawca po połączeniu prowadził dodatkową ewidencję dochodów podatkowych osiąganych z działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie tych zezwoleń w taki sposób, aby umożliwiała ona podział tych dochodów na każde zezwolenie osobno.

2011.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1217/10/KB
     ∟sposób obliczenia wartości wykorzystanej pomocy publicznej (w postaci jednorazowej amortyzacji) oraz obowiązków informacyjnych związanych z wykorzystaniem tej pomocy

2011.02.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-898/10-2/MM
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1499/10/AP
     ∟Czy w sytuacji, w której Spółka, będąca przedsiębiorcą średnim (zarówno w chwili akcesji Polski do UE, jak i obecnie), która posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, przy czym drugie zezwolenie zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu na każde z zezwoleń odrębnie, czy też w świetle art. 7 ust. 3 i 4 ustawy o PDOP wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i zwolnienie z podatku dochodowego całego dochodu uzyskanego przez Spółkę na terenie strefy do wysokości limitu maksymalnej intensywności pomocy publicznej dla zezwolenia drugiego?

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj