Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wartość nominalna

 

wartość nominalna 3597 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2020.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.338.2020.2.BG
     ∟Ustalenie : - czy wartości bonów pieniężnych NBP / wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności oraz transakcje ich kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r., czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności, ich kupna/wykupu przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży / dostępnych do sprzedaży ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o CIT; czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) dostępnych do sprzedaży, ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r.,: czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego w 2020 r., jeżeli Bank posiada status małego podatnika a wszystkie przychody osiągnięte w 2020 r. nie przekroczą limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT

2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.336.2020.2.BS
     ∟w zakresie ustalenia, w jakiej wysokości Wnioskodawca, jako wspólnik SPK, powinien ustalić koszt podatkowy w przypadku zbycia przez SPK Nieruchomości, która będzie należeć do SPK jako następcy prawnego Spółki.

2020.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.379.2020.2.IZ
     ∟Ustalenie, czy: - wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży (z uzupełnienia wynika, że Wnioskodawcy chodziło o transakcje kupna/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”? - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku? - Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości? - Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15 %? - Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 9 %?

2020.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.274.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:  nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem bonów pieniężnych (ceny wykupu),  uwzględniać dyskonto od tych bonów; 3. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:  nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem Obligacji Z. (ceny wykupu),  nie uwzględniać dyskonta od tych obligacji,  uwzględniać otrzymane odsetki od tych obligacji

2020.09.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.18.2020.1.KK
     ∟- sposób określenia wartość majątku spółki przejmowanej w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 8c updop - możliwość pomniejszenia przychodu o wyższą spośród kwot: wartość/cenę po jakiej udziałowcy obejmą udziały w spółce przejmującej, bądź wartość rynkową udziałów wydanych udziałowcom spółki przejmowanej - brak powstania przychodu w sytuacji, gdy wartość udziałów spółki przejmującej będzie równa lub wyższa od wartości rynkowej majątku spółki przejmowanej

2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.226.2020.2.IZ
     ∟Ustalenie, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”, - przy ustalaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15 %, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %, - w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank mógł zastosować 9 % stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.

2020.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.374.2020.1.MG
     ∟w zakresie skutków podatkowych objęcia udziałów w spółce z o.o. w zamian za wkład pieniężny niższy od ich wartości rynkowej

2020.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.125.2020.5.MG
     ∟w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym polegającym na preferencyjnym nabyciu akcji

2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.84.2020.2.AK
     ∟1. Czy pod pojęciem „wartości emisyjnej udziałów” wskazanej w art. 12 ust. 4 pkt 3e ustawy o CIT należy rozumieć wartość udziałów Spółki przejmującej czy przejmowanej? 2. Czy w pierwszym wariancie połączenia przychody z połączenia, o jakich mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. m tiret pierwszy ustawy o CIT, będą mieściły się w zwolnieniu z art. 12 ust. 4 pkt 3e ustawy o CIT? 3. Czy w drugim wariancie połączenia przychody z połączenia, o jakich mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. m tiret pierwszy ustawy o CIT, będą mieściły się w zwolnieniu z art. 12 ust. 4 pkt 3e ustawy o CIT? 4. Czy przychód z tytułu nadwyżki przejętego majątku Spółki przejmowanej ponad wartość nominalną wydanych udziałów występująca w obu rozważanych wariantach (nadwyżka zostanie przekazana na kapitał zapasowy i powstanie tzw. agio), będzie podlegać wyłączeniu z opodatkowania?

2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.153.2020.2.MS
     ∟1. Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”? 2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku? 3. Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości? 4. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%? 5. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%?

2020.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.213.2020.2.AMO
     ∟w zakresie uznania czynności wniesienia infrastruktury do Spółki w formie aportu za dostawę towarów oraz świadczenie usług, określenia podstawy opodatkowania aportu wniesionego do Spółki i jej wyliczenia metodą "w stu", prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w ramach projektu

2020.06.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.198.2020.5.JŚ
     ∟w zakresie skutków podatkowych sprzedaży udziałów spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.82.2020.2.BD
     ∟Ustalenie, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę czy posiada status „małego podatnika”, - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%, - w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.

2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.60.2020.2.MS
     ∟1. Czy wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z zakupem i wykupem bonów pieniężnych dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów? 3. Czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości? 4. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19, ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%? 5. Czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%? 6. Czy w związku z wprowadzonymi zmianami od 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.?

2020.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.46.2020.2.IZ
     ∟Ustalenie, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę czy posiada status „małego podatnika”, - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%, - w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.

2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.38.2020.3.SJ
     ∟Interpretacja w zakresie sposobu ustalenia kosztów uzyskania przychodów przy zbyciu udziałów.

2020.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB3.4510.489.2016.10.AD
     ∟Kwestia rozpoznania przychodu w wysokości wartości nominalnej udziałów objętych w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w zamian za aport aktywów.

2020.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB2/415-577/14/20-4/S/MZ
     ∟Kosztem objęcia udziałów Wnioskodawcy w Spółce nabywającej będzie nominalna wartość udziałów z dnia ich objęcia.

2020.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.33.2020.1.AMO
     ∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania w związku z wniesieniem aportu składników majątku w postaci samochodów ciężarowych do spółki

2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB3/4510-301/16-8/S/MJ
     ∟Czy w przypadku objęcia przez Wnioskodawcę udziałów w Spółce w zamian za wkład niepieniężny w postaci Nieruchomości, o wartości rynkowej przekraczającej wartość nominalną obejmowanych udziałów w Spółce, jedynym przychodem z tego tytułu będzie wartość nominalna objętych udziałów, w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o PDOP, także wówczas, gdy ich wartość nominalna będzie niższa niż wartość rynkowa Aportu?

2020.01.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.861.2019.1.KO
     ∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki i wystawienia faktury korygującej

2020.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.414.2019.2.ANK
     ∟Czy w przypadku sprzedaży przez Spółkę wyrobów gotowych oraz składników majątkowych wytworzonych przy wykorzystaniu surowców i materiałów wchodzących w skład Przedmiotu aportu, kosztem uzyskania przychodu będzie wartość poszczególnych wyrobów wskazana w Wykazie składników, niezależnie od proporcji w jakiej aport zostanie przydzielony na kapitał zakładowy oraz zapasowy?

2020.01.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDSL2-1.4012.27.2019.1.MC
     ∟Określenie podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia aportem przez Gminę ruchomości do Spółki.

2019.12.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-663/16-12/ANK
     ∟Następstwa wniesienia aportu o wartości rynkowej przewyższającej wartość nominalną wydanych w zamian udziałów w spółce kapitałowej

2019.12.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.428.2019.2.SG
     ∟ustalenie: - czy Bank powinien brać pod uwagę wartość sprzedanych w danym roku bonów pieniężnych (ich wartość nominalną) przy wyliczeniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika, - czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2017 Bank posiadał w roku 2018 status małego podatnika i był uprawniony do zastosowania obniżonej stawki podatku 15%, - czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status małego podatnika i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.

2019.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.312.2019.2.MF
     ∟w zakresie ustalenia, czy nadwyżka wartości wnoszonego wkładu niepieniężnego ponad wartość wydanych udziałów, przekazana na fundusz zapasowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością podwyższającej kapitał, skutkowała będzie dla tej spółki powstaniem przychodu podatkowego w wysokości tej nadwyżki

2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.322.2019.1.BG
     ∟- czy wydanie składników majątku w postaci Należności przez Spółkę Likwidowaną na rzecz S.A. będzie powodować powstanie po stronie Spółki Likwidowanej przychodu podatkowego, i w jakiej wartości, - czy Spółka Likwidowana będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie Należności w wysokości wartości nominalnej.

2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.348.2019.1.AJ
     ∟Skutki podatkowe wypłaty na rzecz Udziałowca wynagrodzenia z tytułu obniżenia wartości nominalnej wszystkich udziałów Spółki

2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-180/16-1/ANK
     ∟Czy kosztem uzyskania przychodu Wnioskodawcy z tytułu zbycia ogółu praw i obowiązków wynikających z uczestnictwa Spółce osobowej będzie wartość wkładu wniesionego przez Wnioskodawcę do Spółki osobowej odpowiadająca wartości nominalnej Wierzytelności, w odniesieniu do: -wierzytelności z tytułu niedopuszczalnych sald debetowych, -przedawnionych wierzytelności z tytułu niespłaconych kredytów/pożyczek udzielonych przez Bank.

2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.384.2019.1.BS
     ∟Określenie podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci praw do znaku towarowego do spółki komandytowo-akcyjnej oraz trybu skorygowania rozliczenia podatku wynikającego z faktury aportowej.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj