Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: gospodarka komunalna

 

gospodarka komunalna 98 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4

2013.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-51/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia wartości początkowej środków trwałych nabytych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2013.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-39/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę

2013.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-38/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy

2013.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-28/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę

2013.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-26/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy

2013.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-27/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2013.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-25/13/BG
     ∟w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2013.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-6/13-4/DS
     ∟Czy zawiązana przez Gminę Spółka kapitałowa będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne od środków trwałych przekazanych przez Zakład Budżetowy do Gminy jeszcze przed przekształceniem tego Zakładu w Spółkę i tym samym wyłączonych z ewidencji środków trwałych Zakładu, a które w przyszłości zostaną wniesione jako aport do Spółki?

2012.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-199/12-5/MC
     ∟Czy przekształcenie Zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej i w związku z tym, zastosowanie znajdą przepisy art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2012.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-193/12-6/MC
     ∟Czy odpisy amortyzacyjne od wniesionych aportem do Spółki środków trwałych będą stanowiły w Spółce koszt uzyskania przychodu?

2012.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-375/12-8/RG
     ∟Czy Gmina ma możliwość prawną odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji pn.” …”?

2012.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-210/12/BG
     ∟w zakresie zasad amortyzacji części wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nabytych w formie wkładu niepieniężnego do Spółki nie przekazanej na utworzenie kapitału zakładowego Spółki lecz na kapitał zapasowy

2012.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-126/12-4/MS
     ∟Gmina nie będzie miała prawa do odliczenia w całości lub w części podatku VAT przy wykonaniu projektu pn. „…”, ponieważ efekty projektu nie będą służyły Wnioskodawcy do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

2012.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-102/12-4/MS
     ∟Czy Gmina będzie miała możliwość prawną odzyskania podatku od towarów i usług VAT w związku z realizacją inwestycji pn. „…”?

2012.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-101/12-4/MS
     ∟Gmina nie będzie miała prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT w odniesieniu do realizowanej inwestycji pn. „…”, ponieważ efekty projektu nie będą służyły Wnioskodawcy do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

2012.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1354/11/BG
     ∟w zakresie :- amortyzacji przejętych w związku z likwidacją Zakładu budżetowego środków trwałych,- zaliczenia jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów Spółki przejętych środków trwałych o wartości do 3.500,00 zł

2012.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-68/12-3/IG
     ∟Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia i zwrotu podatku naliczonego z tytułu zwrotu realizacji inwestycji dotyczącej „…”?

2012.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1324/11/BG
     ∟Czy Spółka może uznać za koszt uzyskania przychodu do celów podatku dochodowego od osób prawnych amortyzację liczoną od środków trwałych wniesionych aportem do Spółki na pokrycie kapitału zakładowego (w postaci mienia pozostałego po likwidacji w celu przekształcenia Zakładu budżetowego), które w Zakładzie budżetowym jako otrzymane nieodpłatnie od jednostki samorządu terytorialnego nie były amortyzowane podatkowo?

2012.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1325/11/MS
     ∟Czy Spółka powstała w miejsce zlikwidowanego samorządowego zakładu budżetowego ustalając podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy trwający od 01 lutego 2011r. do 31 grudnia 2011r. może uwzględnić straty podatkowe wykazane przez zakład budżetowy za rok 2010 oraz za styczeń 2011r.?

2011.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-415c/11/PS
     ∟W zakresie zasad amortyzacji składników majątku wniesionych do Spółki w związku z przekształceniem zakładu budżetowego, który otrzymał je uprzednio nieodpłatnie od gminy.

2011.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-415b/11/PS
     ∟W zakresie zasad amortyzacji składników majątku wniesionych do Spółki w związku z przekształceniem zakładu budżetowego.

2011.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-415a/11/PS
     ∟W zakresie ustalenia wartości początkowej wnoszonych do Spółki składników majątku w związku z przekształceniem zakładu budżetowego.

2011.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-252/11-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształconego zakładu budżetowego.

2011.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-233/11-4/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych stanowiących mienie przekształconego zakładu budżetowego.

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1926/10/MO
     ∟Czy nieodpłatne przekazanie Spółce przez Związek Komunalny Gmin ds. Wodociągów i Kanalizacji środków trwałych, w formie darowizny, wykorzystywanych przez Spółkę w prowadzonej działalności gospodarczej w celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, powoduje po stronie Spółki powstanie przychodu określonego w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-117/10-4/ŁM
     ∟Czy od dochodu Zakładu, wykonującego wyłącznie zadania wynikające ze statutu m.in. w zakresie zaopatrzenia miasta i wsi w wodę, odprowadzania ścieków, zarządzania nieruchomościami gminnego zasobu mieszkaniowego, utrzymania gminnego składowiska, oczyszczania ulic, utrzymania zieleni, cmentarzy komunalnych, targowisk oraz gospodarki terenami i ochrona środowiska, należy odprowadzić podatek dochodowy od osób prawnych?

2010.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-107/10-5/ŁM
     ∟Jak prawidłowo naliczać amortyzację środków trwałych do kosztów uzyskania przychodów w spółce z o.o?

2010.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-107/10-4/ŁM
     ∟W jaki sposób prawidłowo należy ustalić wartość początkową środków trwałych wniesionych aportem do Spółki powstałej z likwidacji zakładu budżetowego do celów podatku dochodowego od osób prawnych?

2010.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-79/10-3/DS
     ∟Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej Spółce z o. o.?INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 07 lipca 2010 r. (data wpływu 12.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością – jest prawidłowe. UZASADNIENIEW dniu 12 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony pismem w dniu 11 października 2010 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.Zakład Wodociągów i Kanalizacji jest zakładem budżetowym Gminy, utworzonym w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Został powołany na podstawie uchwały Rady Miejskiej z dnia 30.12.1993 r. w sprawie przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej poprzez podział na trzy jednostki organizacyjne.Zakład Wodociągów i Kanalizacji przejął część majątku ZGKiM, niezbędną do świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, wg bilansu na 31.12.1993 r., w tym sieci wodociągowe na obszarach wiejskich, trzy Stacje Uzdatniania Wody (budynki wraz z gruntami), jeden z budynków administracyjnych.Majątek Zakładu stanowi również infrastruktura wodno - kanalizacyjna przejęta przez Gminę w drodze komunalizacji od:Zakładów (…) (1996 rok), w tym sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, dwie przepompownie ścieków (grunty, budynki wraz z urządzeniami),Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa (2004 rok), w tym Stacja Uzdatniania Wody we wsi N. (budynek wraz z urządzeniami, grunt) oraz sieć wodociągowa.Majątek Zakładu stanowią także sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjna z przepompowniami ścieków, które Gmina wybudowała w latach 1994 – 2010. Zakład ma prawo do korzystania z w/w majątku, bowiem Gmina przekazała go w trwały zarząd.Zakład nie budował infrastruktury wod. – kan. z własnych środków. Wg stanu na dzień 31.12.2009 r. wartość netto majątku Zakładu wynosi 19.031.556,99 zł.Do końca 2010 roku, Gmina zamierza przekształcić Zakład w spółkę z o.o. ze 100% udziałem Gminy.Likwidacja zakładu budżetowego nastąpi po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską.Wszystkie składniki mienia materialne i niematerialne po zlikwidowanym Zakładzie, zostaną wniesione do nowo utworzonej spółki z o.o. na pokrycie jej kapitału zakładowego. Będą one stanowić w chwili jego wniesienia przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej spółce z o.o....Zdaniem Wnioskodawcy, nowo utworzona spółka z o. o. powinna - w myśl art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - ustalić wartość środków trwałych przejętych w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego na podstawie wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekształconego podmiotu, a także kontynuować metodę amortyzacji przyjętą przez ten podmiot.W spółce będącej następcą prawnym przekształconego zakładu budżetowego, odpisy amortyzacyjne od składników mienia wniesionych aportem do spółki z o. o. na pokrycie kapitału zakładowego, w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę z o. o., można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów dla celów podatkowych.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.Stosownie natomiast do art. 15 ust. 6 ww. ustawy, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a - 16m, z uwzględnieniem art. 16.Zgodnie z art. 16g ust. 9 tejże ustawy, w razie przekształcenia formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów, z zastrzeżeniem ust. 19, dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o której mowa w art. 9 ust. 1, podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Stosownie do art. 16g ust. 18 ustawy, powołany powyżej przepis ust. 9 ma zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że podmiot powstały z przekształcenia, podziału albo połączenia lub podmiot istniejący, do którego przeniesiono w wyniku wydzielenia część majątku podmiotu dzielonego, wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Zgodnie z art. 16h ust. 3 ww. ustawy, podmioty o których mowa w art. 16g ust. 9 tej ustawy, powstałe z przekształcenia, podziału, z zastrzeżeniem ust. 5, albo połączenia podmiotów oraz podmioty, które przejęły całość lub część innego podmiotu na skutek tych zdarzeń, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę amortyzacji przyjętą przez podmiot przekształcony, podzielony, połączony z uwzględnieniem art. 16i ust. 2 - 7. Powyższe regulacje wyrażają tzw. zasadę kontynuacji ustalania wartości początkowej oraz dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla podmiotów powstałych z przekształcenia, połączenia czy podziału. Przy czym zasada ta znajduje zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że powstały w powyższy sposób podmiot wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego lub podzielonego, tj. ma miejsce tzw. sukcesja generalna.W przedmiotowej sprawie Zakład budżetowy zostanie przekształcony w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 16 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, przekształcenie samorządowego zakładu budżetowego w inną formę organizacyjno - prawną wymaga uprzednio jego likwidacji.W myśl natomiast art. 16 ust. 7 ustawy, należności i zobowiązania samorządowego zakładu budżetowego likwidowanego w celu przekształcenia w inną formę organizacyjno - prawną przejmuje utworzona jednostka. Tym samym, powyższe przekształcenie wyczerpuje dyspozycję zawartą w art. 93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym przepisy art. 93 i art. 93a stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych.W związku z powyższym, w przedmiotowej sprawie będzie miała miejsce sukcesja praw i obowiązków podatkowych, o której mowa w art. 93 – 93a ww. ustawy.Reasumując, wartość początkowa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wniesionych do spółki z o.o. powinna zostać ustalona zgodnie z dyspozycją zawartą w przepisie art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. w wysokości wartości początkowej tychże składników majątkowych przejętych w wyniku przekształcenia Zakładu budżetowego (Wnioskodawcy) w spółkę z o.o., określonej w Jego ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Jednocześnie spółka z o.o. będzie zobowiązana do kontynuacji dokonywania odpisów amortyzacyjnych według zasad przyjętych w Zakładzie.Powyższa zasada kontynuacji dotyczy tylko środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ujętych w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Zakładu. W przypadku natomiast, gdy wniesione do spółki o.o. środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne nie były ujęte w powyższej ewidencji, ich wartość początkowa powinna zostać określona na podstawie art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.Jednocześnie wskazuje się, że wniosek Spółki dotyczący podatku od towarów i usług został rozpatrzony odrębną interpretacją wydaną w dniu 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-4/AK oraz postanowieniem o umorzeniu postępowania z dnia 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-5/AK. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, któr

2010.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-633/10-2/KS
     ∟Czy w przedstawionym stanie przyszłym znajdzie zastosowanie art. 93 w związku z art. 93b Ordynacji podatkowej i w konsekwencji, nowe Zakłady wstąpią odpowiednio we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki Zakładu?

1 2 3 4

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj