Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podmioty powiązane

 

podmioty powiązane 3487 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.191.2020.1.AS
     ∟Ustalenie, czy Usługi Specjalistyczne stanowią usługi wskazane w art. 15e ust. 1 Ustawy o CIT, a w konsekwencji ponoszony przez Wnioskodawcę wydatek na wynagrodzenie Podmiotu Powiązanego podlega ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w tym przepisie oraz czy wydatek ponoszony przez Wnioskodawcę z tytułu wynagrodzenia za Usługi Specjalistyczne powinien być zaliczany do kosztów uzyskania przychodów w czasie, proporcjonalnie do długości okresu, na który zawarto umowę najmu, zgodnie z przepisem art. 15 ust. 4d Ustawy o CIT

2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.293.2020.1.ANK
     ∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT – pośrednictwo w najmie oraz moment ujęcia wydatku w kup.

2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.292.2020.1.AW
     ∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT – pośrednictwo w najmie oraz moment ujęcia wydatku w kup

2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.291.2020.1.MZA
     ∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT – pośrednictwo w najmie oraz moment ujęcia wydatku w kup

2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.290.2020.1.BD
     ∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT – pośrednictwo w najmie oraz moment ujęcia wydatku w kup.

2020.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.218.2020.2.BKD
     ∟Czy Opłata licencyjna za wiedzę specjalistyczną będącą przedmiotem Umowy, wykorzystywaną do działalności produkcyjnej Spółki będzie uznawana za koszt bezpośrednio związany z odpowiednio wytworzeniem lub nabyciem towarów lub świadczeniem usługi w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT i tym samym ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 tej ustawy nie znajdzie do niej zastosowania

2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.163.2020.1.AM
     ∟ustalenie czy czynności realizowane na podstawie umów dystrybucji, stanowią transakcję kontrolowaną zawartą z Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych

2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.200.2020.4.SG
     ∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych, w związku z dokonaną Weryfikacją: - Spółka będzie uprawniona odpowiednio do zwiększenia lub zmniejszenia swoich przychodów podatkowych na podstawie dokumentu potwierdzającego dokonanie korekty z uwzględnieniem Docelowego Poziomu Rentowności oraz właściwymi przepisami prawa w zakresie dotyczącym cen transferowych w roku podatkowym, którego dotyczyć będzie dokument potwierdzający dokonanie korekty (bez względu na sposób udokumentowania Weryfikacji na gruncie podatku od towarów i usług), - Y będzie uprawniona odpowiednio do zwiększenia lub zmniejszenia swoich kosztów uzyskania przychodów na podstawie dokumentu potwierdzającego dokonanie korekty z uwzględnieniem Docelowego Poziomu Rentowności oraz właściwymi przepisami prawa w zakresie dotyczącym cen transferowych w roku podatkowym, którego dotyczyć będzie dokument potwierdzający dokonanie korekty (bez względu na sposób udokumentowania Weryfikacji na gruncie podatku od towarów i usług)

2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.153.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia dostępu do oprogramowania ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.221.2020.1.AM
     ∟w zakresie skutków podatkowych związanych z dokonaniem płatności z tytułu korekty dochodowości wypłacone przez Spółkę na rzecz spółek powiązanych

2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.282.2020.1.PC
     ∟Czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT, należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot: (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?

2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.275.2020.2.MBD
     ∟Czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?

2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.149.2020.2.AG/JG
     ∟Należy stwierdzić, że Usługi Inżynieryjne należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z wytworzeniem wyrobu lub świadczeniem usługi. Bez Usług Inżynieryjnych, inwestycja nie mogłaby zostać wykonana. Tym samym do tego rodzaju wydatków zgodnie z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie będzie miało zastosowanie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.273.2020.1.IZ
     ∟Czy Spółka jest i będzie obowiązania jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy (podatek u źródła) z tytułu płatności realizowanych za Usługi R&D7 (Płatności), zgodnie z art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o CIT?

2020.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.1.2020.2.KK
     ∟Art. 15e ust. 1 – usługi teleinformatyczne oraz usługi inżynieryjne

2020.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.206.2020.2.AT
     ∟- czy Wnioskodawca postąpił prawidłowo ujmując dla celów podatkowych notę kredytową wystawioną przez Firmę Y w styczniu 2019 r., dokumentującą Pierwotną Korektę Rentowności 2018, w księgach podatkowych Wnioskodawcy za rok 2019, - czy w związku z błędem popełnionym podczas kalkulacji Pierwotnej Korekty Rentowności 2018 (tj. włączenie do bazy kalkulacyjnej, poza wartościami wynikającymi z dostaw towarów realizowanych przez Firmę Y na rzecz Wnioskodawcy w 2018 r., również kwoty korekty rentowności dostaw zrealizowanych w roku 2017, której rozliczenie miało miejsce w sierpniu 2018 r.), w odniesieniu do faktury dokumentującej Korektę Pierwotnej Korekty Rentowności 2018, w związku z przepisem art. 15 ust. 4i updop, należy przyjąć, iż korekta kosztów uzyskania przychodu wynikająca z tej faktury jest spowodowana „błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką”, w związku z czym dla celów podatkowych faktura ta powinna zostać ujęta w księgach podatkowych roku, w którym dla celów podatkowych ujęty został pierwotny dokument, którego dotyczy korekta (tj. nota kredytowa dokumentująca Pierwotną Korektę Rentowności 2018), a nie w księgach podatkowych roku, w którym Wnioskodawca otrzymał tę fakturę,

2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.283.2020.1.PC
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym i opisie zdarzenia przyszłego, Spółka jest i będzie obowiązania jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy (podatek u źródła) z tytułu płatności realizowanych za Usługi (Płatności), zgodnie z art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o CIT?

2020.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.137.2020.2.RK/AS
     ∟Brak zastosowania ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.272.2020.1.APO
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym i opisie zdarzenia przyszłego, Spółka jest i będzie obowiązania jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy (podatek u źródła) z tytułu płatności realizowanych za Usługi B+R (Płatności), zgodnie z art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o CIT?

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.145.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług zarządzania aktywami ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.142.2020.2.AM
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług inżynieryjnych ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy.

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.140.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług zarządzania aktywami ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.139.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług zarządzania aktywami ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.138.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług zarządzania aktywami ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.231.2020.2.BG
     ∟czy osoby wchodzące w skład Rady Nadzorczej Banku, a także małżonkowie, krewni lub powinowaci do drugiego stopnia tych osób, spełniają przesłanki uznania ich za podmiot powiązany stosownie do przepisów art. 11a ustawy o CIT

2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.128.2020.2.RK
     ∟Zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztu nabycia usług zarządzania aktywami ponoszonego przez Spółkę na rzecz Usługodawcy

2020.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.181.2020.2.AM
     ∟w zakresie ustalenia, czy koszty opłat z tytułu Licencji Znakowej stanowią koszty, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji czy ww. koszty nie podlegają ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 tej ustawy i mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w pełnej wysokości

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.260.2020.1.BJ
     ∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu płatności realizowanych na rzecz zagranicznych kontrahentów za świadczenie opisanych we wniosku Usług MF5&MF6

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.255.2020.1.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka jest i będzie obowiązana jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy (podatek u źródła) z tytułu płatności realizowanych za Usługi MF9

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.166.2020.1.BKD
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r. dokonywane na zasadach opisanych w niniejszym wniosku płatności Wnioskodawcy na rzecz Spółki dominującej w związku z korektą cen transferowych (korektą dochodowości) skutkujące podwyższeniem kosztów poniesionych przez Spółkę jako Dystrybutora będą stanowić korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o PDOP i tym samym, będą zwiększać koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy w roku podatkowym, którego dotyczą, przy założeniu, że celem przedmiotowych płatności jest wyrównanie dochodowości Wnioskodawcy do poziomu zgodnego z zasadą ceny rynkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj