Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: nieodpłatne przekazanie rzeczy

 

nieodpłatne przekazanie rzeczy 466 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

2009.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-276/09-2/IG
     ∟Czy w okresie od dnia 1 czerwca 2005 r. nieodpłatne przekazywanie towarów (nie będących drukowanymi materiałami reklamowymi lub informacyjnymi, próbkami czy też prezentami małej wartości, o których mowa w art. 7 ust 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.), z tytułu których przy ich nabyciu został odliczony - wynikający z faktury VAT zakupowej podatek naliczony na cele związane z prowadzoną działalnością na podstawie art. 7 ust. 2 oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r., podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

2009.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-356/09-2/IZ
     ∟Czy czynność nieodpłatnego przekazania towarów klientom, a także sprzedawcom podczas akcji marketingowych i reklamowych dokonywane w ramach i związane z prowadzoną działalnością są opodatkowane podatkiem od towarów i usług?

2009.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-216/09-4/JB
     ∟Nieodpłatne przekazanie działki, na której wybudowano infrastrukturę drogową, w sytuacji, gdy nie istniało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

2009.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-186/09/AZb
     ∟opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród rzeczowych związanych z organizowaną akcją promocyjną towarów

2009.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-206/07/09-S/MC
     ∟1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane ze zorganizowaniem imprezy?2. Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wydatki związane z nabyciem gadżetów reklamowych z logo Spółki, nieodpłatnie przekazywanych na rzecz uczestników imprezy mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów?3. Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów są wydatki związane z organizacją sesji fotograficznej, z której zdjęcia zamieszczono w sklepach w celu promowania marki oraz wykorzystano do wyprodukowania kalendarzy?

2009.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-114/09-5/MC
     ∟1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych?2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów reklamowych, a jeżeli tak, jaka jest górna granica wartości takich towarów, aby możliwe było zaliczenie ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (np. aby nie uznać ich charakteru za reprezentacyjny)?

2009.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-114/09-4/MC
     ∟1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych?2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów reklamowych, a jeżeli tak, jaka jest górna granica wartości takich towarów, aby możliwe było zaliczenie ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (np. aby nie uznać ich charakteru za reprezentacyjny)?

2009.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-111/09/UH
     ∟opodatkowanie wydawanych płyt CD w ramach projektów kulturalnych

2009.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-297/09/LŻ
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów przeznaczonych na cele reklamy i reprezentacji

2009.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-157/09/ICz
     ∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania do używania maszyn do kolorowania i zestawu do natryskowego nakładania tynków.

2009.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-41/09-5/JL
     ∟Nieodpłatne przeniesienie prawa własności przedmiotowego lokalu, stanowiące nieodpłatną dostawę towaru, na mocy art. 7 ust. 2 ww. ustawy nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, ze względu na brak odpłatności przedmiotowej transakcji - nie powstanie obrót, brak jest podstawy opodatkowania, a w konsekwencji brak podatku należnego.

2009.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-86/09-5/HS
     ∟Czy towar, który zostanie przekazany osobie, która wygrała licytację na warunkach otrzymania go bez odpłatności stanowi darowiznę – w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2009.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-24/09-4/AŻ
     ∟W przedstawionych sytuacjach nie powstaje przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jeżeli ze świadczeń tych mogą korzystać wszyscy członkowie komitetów redakcyjnych, akademii krajowych i zagranicznych itp. to świadczenia te nie mają indywidualnego charakteru. Nie są kierowane do konkretnej osoby. Brak zatem przesłanek do „przypisania” przychodu określonej osobie. W zakresie udzielanego rabatu – sprzedawcy (wydawcy) mają prawo do stosowania najbardziej efektywnej z ich punktu widzenia, polityki sprzedaży, w tym oferowania obniżonych cen dla pewnych grup odbiorców. W przypadku zakupu książki z rabatem, strony zawierają umowę. Jest to czynność obojętna podatkowo.

2009.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-98/09-2/BP
     ∟Czy Wnioskodawca w momencie wydania nagrody klientowi, spełniającemu kryteria zawarte w regulaminie, ma obowiązek wykazania podatku należnego od wartości przekazanej nagrody?

2009.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-58/09-4/MC
     ∟Czy i po spełnieniu jakich warunków, dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, wymienione we wniosku wydatki, poniesione przez Spółkę na świadczenie kompleksowej usługi organizacji spotkania branżowego - Spółka może traktować jako wydatki stanowiące koszt uzyskania przychodów?

2009.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-102/09-2/BD
     ∟Czy Spółdzielnia w momencie wydania nagrody klientowi, spełniającemu kryteria zawarte w regulaminie, ma obowiązek wykazania podatku należnego od wartości przekazanej nagrody rzeczowej?

2009.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-34/09-3/MC
     ∟Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?

2009.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-34/09-2/MC
     ∟Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?

2009.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-29/09-5/MN
     ∟Opodatkowanie nieodpłatnie przekazywanych gadżetów reklamowych, zestawów upominkowych i materiałów biurowych.

2009.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-22/09/AK
     ∟Czy jako podstawę opodatkowania przy nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem Spółka powinna, w świetle art. 29 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług przyjmować cenę rynkową netto, czyli cenę nabycia towaru skorygowaną na dzień, w którym dochodzi do jego nieodpłatnego przekazania, do aktualnej wartości rynkowej towaru bez podatku?

2009.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-4/09-2/IG
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym wypłata przez P S.A. dywidendy na rzecz Skarbu Państwa będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: podatek VAT)?

2009.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-2212/08-2/IG
     ∟Czy nieodpłatne przekazanie czasopism, w wyniku wykonania umowy o usługę reklamową, stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług?

2009.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-281/08-2/JF
     ∟Konieczność opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na cele związane z przedsiębiorstwem przez Spółkę będącą podatnikiem VAT, któremu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynika z tego, że podatnik występuje w tym przepadku de facto w roli ostatecznego konsumenta i tym samym powinien on ponieść ciężar podatku VAT. Jedną z fundamentalnych cech podatku VAT jest bowiem opodatkowanie ostatecznej konsumpcji. Zatem, ekonomiczny ciężar tego podatku spoczywa na ostatecznym konsumencie, w tym przypadku na Spółce.Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż nieodpłatne przekazanie zwycięzcom konkursów nagród rzeczowych, przy nabyciu których Spółce przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego uznaje się za dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy. Zatem, Spółka ma obowiązek opodatkować nieodpłatne przekazanie tych towarów podatkiem od towarów i usług.

2009.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-802/08-6/MC
     ∟1. Czy Spółka jest uprawniona na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46a tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT naliczonego, który na mocy przepisu art. 88 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlega odliczeniu od kwoty podatku VAT należnego Spółki?2. Czy Spółka ma prawo na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46b tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT należnego od dokonywanych przez Spółkę nieodpłatnych przekazań w celu reprezentacji i reklamy?

2009.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-802/08-5/MC
     ∟1. Czy Spółka jest uprawniona na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46a tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT naliczonego, który na mocy przepisu art. 88 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlega odliczeniu od kwoty podatku VAT należnego Spółki?2. Czy Spółka ma prawo na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46b tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT należnego od dokonywanych przez Spółkę nieodpłatnych przekazań w celu reprezentacji i reklamy?

2009.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-977/09/UH
     ∟Czy przekazywanie nagród sportowych uczestnikom zawodów i imprez sportowych podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

2009.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1077/08/KM
     ∟Czy przyznanie i nieodpłatne wydanie zwycięzcom współzawodnictwa w „programie lojalnościowym” nagród rzeczowych spowoduje powstanie u Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług?

2009.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1972/08-4/IG
     ∟Czy spółka ma obowiązek naliczania podatku VAT należnego od wydawanych nieodpłatnie towarów w ramach programu punktowego i czy ma obowiązek ewidencjonowania wydań nieodpłatnych za pośrednictwem kasy fiskalnej a jeżeli tak to jaką cenę jednostkową towaru, kwotę podatku oraz kwotę należności należy uwidocznić na paragonie fiskalnym?

2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-706/08-2/MC
     ∟Czy stanowią koszty uzyskania przychodów wydatki:1. na nabycie przedmiotów przekazywanych kontrahentom, potencjalny m klientom Spółki: - opatrzonych tylko logo Spółki, - opatrzonych tylko marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę, - opatrzonych marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę wraz z elementami wartościującymi, reklamującymi dany wyrób, grupę wyrobów.2. na reklamę w prasie zawierającą tylko logo i nazwę Spółki lub tylko markę wyrobu sprzedawanego przez Spółkę .

2009.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-1012/08/ASz
     ∟opodatkowanie czynności wydania kontrahentom próbek oraz ekspozytorów (plansze, szafy, stojaki)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj