Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: czas pracy

 

czas pracy 51 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2

2021.06.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.111.2021.2.AN
     ∟- Czy opisana we wniosku działalność Wnioskodawcy w zakresie badań i rozwoju, spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartej w art. 4a pkt 26-28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, która uprawnia do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - Czy należności przysługujące od 4 stycznia 2021 r. pracownikom wykonującym działalność badawczo-rozwojową oraz należności przysługujące osobom świadczącym usługi na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, opisane we wniosku, stanowią proporcjonalnie, tj. w części ustalonej na podstawie ewidencji czasu pracy poświęconego na realizację działalności badawczo - rozwojowej - koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 i 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - Czy należności za czas choroby lub urlopu przysługujące pracownikom, nie mogą w ogóle stanowić kosztów kwalifikowanych działalności badawczo-rozwojowej, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - Czy czas choroby lub urlopu pracowników wykonujących działalność badawczo-rozwojową, wlicza się do ogólnego czasu pracy pracownika w danym miesiącu, branego pod uwagę przy obliczaniu proporcji kosztów kwalifikowanych, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - Czy czas choroby zleceniobiorcy uczestniczącego w wykonywaniu działalności badawczo-rozwojowej wlicza się do całości czasu przeznaczonego na wykonanie usług przez zleceniobiorcę w danym miesiącu, branego pod uwagę przy obliczaniu kosztów kwalifikowanych, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a proporcję kosztów poniesionych w zakresie należności zleceniobiorcy z tytułów, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, powinno się liczyć w odniesieniu do wynagrodzenia, jakie otrzymałby zleceniobiorca gdyby nie korzystał ze zwolnienia lekarskiego, a nie w odniesieniu do obniżonego wynagrodzenia ze względu na korzystanie ze zwolnienia lekarskiego i niewykonywanie zlecenia w okresie zwolnienia lekarskiego.

2020.12.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.382.2020.2.AW
     ∟w zakresie ustalenia: - czy koszty wynagrodzeń z narzutami i innymi świadczeniami dotyczące Kierownika jednej z baz powinny zwiększyć wartość początkową Inwestycji, - czy koszty wynagrodzeń postojowych pracowników jednego z Terminala Paliw powinny zostać ujęte w kosztach bieżącego okresu, - czy koszty wycinki drzew i krzewów oraz nasadzeń zastępczych powinny zwiększyć wartość początkową Inwestycji.

2020.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.310.2020.1.IM
     ∟czy: - prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o CIT w związku z art. 18d ust. 2 pkt 1 oraz art. 18d ust. 2 pkt 1a ustawy o CIT, Spółka może dokonać odliczenia Kosztów Zatrudnienia Specjalistów B+R w części dotyczącej realizacji działalności Działalność B+R Spółki zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, - prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 oraz art. 18d ust. 2 pkt 1a ustawy o CIT, Spółka przez ogólny czas pracy dla potrzeb określenia Kosztów Zatrudnienia rozumie czas pracy, w jakim pracownik pozostaje do dyspozycji Spółki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.

2020.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.147.2020.1.IM
     ∟- w zakresie czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o CIT w związku z art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT Kosztów Wynagrodzeń Pracowników B+R zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, - czy Spółka przez ogólny czas pracy dla potrzeb określenia Kosztów Wynagrodzeń na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT rozumie czas pracy, w jakim pracownik pozostaje do dyspozycji pracodawcy, tj. Spółki, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.

2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.54.2019.3.MT
     ∟Czy dochody Wnioskodawcy wynikające z przeniesienia (sprzedaży) praw do „autorskiego oprogramowania”, o którym mowa we wniosku na rzecz zleceniodawców za wynagrodzeniem mogą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 30ca ust. 1 updof w sytuacji, gdy odrębna ewidencja Wnioskodawcy obejmuje jedynie czas pracy poświęcony na wytworzenie określonego „autorskiego oprogramowania”?

2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.340.2019.2.WS
     ∟Koszt uzyskania przychodów.

2019.10.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.282.2019.2.KK
     ∟Czy powinny zostać zaliczone do wartości początkowej środków trwałych powstających w ramach realizacji inwestycji wydatki z tytułu: - usług doradczych, - usług w zakresie przygotowania projektu budowalnego, - usług prawnych, - usług związanych z zagospodarowaniem terenu, - służbowych telefonów komórkowych pracowników, - wynagrodzeń dyrektorów, kierowników projektów, pracowników technicznych, - samochodów służbowych, - kosztów finansowych, - ubezpieczenia projektu na okres budowy, - szkoleń, - opłat aranżacyjnych oraz commitment fee.

2019.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.385.2019.2.LZ
     ∟Wnioskodawca obliczając i odprowadzając podatek dochodowy od osób fizycznych do części wynagrodzenia dotyczącej przeniesienia praw autorskich będzie mógł zastosować podwyższone koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem art. 22 ust. 9a ustawy. Natomiast do pozostałej części wynagrodzenia uzyskiwanej przez pracowników znajdzie zastosowanie art. 22 ust. 2 ww. ustawy.

2019.09.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.290.2019.2.MST
     ∟Ocena możliwości zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu.

2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.291.2019.2.MST
     ∟Ocena możliwości zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu.

2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.119.2019.2.DS
     ∟Możliwość zastosowania przez płatnika 50% kosztów uzyskania przychodów – programiści.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.151.2019.1.PP
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.107.2019.1.PP
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

2019.02.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.65.2019.1.MH
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

2019.02.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.32.2019.1.MH
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

2018.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.239.2018.2.MG
     ∟możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów za 2014 r.

2018.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.281.2018.1.AK
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów

2018.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.230.2018.1.IL
     ∟możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów

2018.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.158.2018.1.DS
     ∟50% kosztów uzyskania przychodów.

2018.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.167.2018.1.DS
     ∟możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów

2018.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.117.2018.1.WS
     ∟W zakresie 50% kosztów uzyskania przychodów.

2018.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.169.2018.1.AK
     ∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów

2018.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.41.2018.1.MK
     ∟Czy do przychodu z tytułu wynagrodzenia za pracę twórczą, które to wynagrodzenie można wyliczyć na podstawie ewidencji czasu pracy oraz umowy o pracę pomiędzy Wnioskodawcą a jego pracodawcą, można zastosować koszty uzyskania przychodu określone art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2018.02.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.244.2017.1.WS
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

2017.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.185.2017.1.WS
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie odliczenia podatku zapłaconego za granicą od podatku dochodowego z działalności należnego w Polsce.

2017.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.169.2017.1.MST
     ∟Zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodu do procentowo wyodrębnionej części wynagrodzenia autorskiego stanowiącego honorarium za przeniesienie praw autorskich do oprogramowania.

2017.07.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.103.2017.1.MST
     ∟Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od wynagrodzenia wynikającego z czasu pracy udokumentowanego w systemie rozliczeniowym obowiązującym u pracodawcy za wykonywane prace twórcze stawki 50% kosztów uzyskania przychodu, określonej w latach 2015-2017 i trwa nadal w kolejnych okresach czasowych w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nieprzekraczających ½ kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali podatkowej, o którym mowa w art. 27 ust. 1 (art. 22 ust. 9a) ww. ustawy?

2017.06.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.166.2017.1.MS2
     ∟w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów

2017.06.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.102.2017.1.AW
     ∟Czy Wnioskodawca, jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, będzie mógł stosować zryczałtowane koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032 ze zm.; dalej: „ustawa o PIT”) do przychodów uzyskiwanych przez Pracowników Wnioskodawcy z tytułu korzystania lub rozporządzania prawami autorskimi do utworów stworzonych przez tych Pracowników w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy?

2017.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.59.2017.1.MS1
     ∟Czy zasądzona w pkt 1 wyroku Sądu Rejonowego Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, kwota 1.255.291,41 zł, zwana w przepisie wynagrodzeniem za czas pozostawania bez pracy (art. 57 § 2 kodeksu pracy), która zgodnie ze stanowiskiem Sądu Rejonowego przedstawionym w uzasadnieniu ww. wyroku "stanowi odszkodowanie za szkodę jaką Wnioskodawca poniósł w wyniku utraty wynagrodzenia za pracę wskutek niezgodnego z prawem rozwiązania przez pracodawcę z Wnioskodawcą stosunku pracy", podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032), gdyż stanowi odszkodowanie otrzymane na podstawie wyroku sądowego, które nie zostało zakwalifikowane w ww. ustawie do odszkodowań wyłączonych ze stosowania zwolnienia z podatku dochodowego?

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj