Interpretacje do przepisu
art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
49/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
1 2
2019.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.111.2019.1.KK
∟możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej
2018.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.255.2018.3.KSM
∟możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na niepełnosprawnego brata (pytanie nr 1)
2018.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.41.2018.3.LZ
∟możliwość zastosowania zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 27f ust. 1 pkt 2 i art. 27f ust. 6
2018.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.346.2017.2.SK
∟Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym Wnioskodawczyni może skorzystać z odliczenia od podatku z tytułu tzw. ulgi prorodzinnej, na pozostającą na utrzymaniu rodziców dorosłą, niepełnosprawną córkę, która pobiera dodatek pielęgnacyjny od dnia 1 maja 2015 r., pomimo tego, że jest po rozwodzie i ma własne dziecko?
2017.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.164.2017.2.MKA
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2017.08.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.145.2017.2.MKA
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.
2017.08.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.157.2017.2.MKA
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.
2017.04.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.63.2017.2.IM
∟w zakresie możliwości rozliczenia się jako osoba samotnie wychowująca dziecko
2017.03.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB2.4511.1.2017.2
∟Prawo do dokonania odliczenia od podatku ulgi prorodzinnej za lata 2011-2015.
2016.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-2-2.4511.803.2016.4.MZA
∟Ustalenie wysokości kwoty ulgi prorodzinnej.
2016.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-625/16-1/MU
∟Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawca ma prawo do skorzystania z 50% ulgi prorodzinnej?
2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-542/16-1/RS
∟Podział ulgi prorodzinnej.
2016.06.29 - Minister Finansów - DD3.8222.2.46.1.2016.KDJ
∟Czy jako opiekun prawny osoby dorosłej, niepełnosprawnej, ubezwłasnowolnionej całkowicie Wnioskodawca może skorzystać z ulgi prorodzinnej doliczając Jej dochody do swojego dochodu?
2016.05.25 - Minister Finansów - DD3.8222.2.46.2016.KDJ
∟Czy jako opiekun prawny osoby dorosłej, niepełnosprawnej, ubezwłasnowolnionej całkowicie Wnioskodawca może skorzystać z ulgi prorodzinnej doliczając Jej dochody do swojego dochodu?
2016.05.20 - Minister Finansów - DD3.8222.2.47.2016.MCA
∟Czy składając wraz z żoną zeznanie podatkowe na formularzu PIT-37 za 2010r. wnioskodawca może odliczyć ulgę prorodzinną z tytułu opieki nad swoim ubezwłasnowolnionym bratem w wysokości 1112,04 zł?
2016.05.20 - Minister Finansów - DD3.8222.2.48.2016.MCA
∟Czy Wnioskodawczyni ma prawo do ulgi prorodzinnej jako opiekun prawny niepełnosprawnego brata od dnia 8 stycznia 2010 r.? Czy kwota renty rodzinnej po zmarłym ojcu ma jakieś znaczenie? Czy w przypadku gdyby okazało się, że Wnioskodawczyni ma prawo do ulgi prorodzinnej to czy miesiąc styczeń 2010 r. powinna rozłożyć w przeliczeniu na dni czy odliczyć w całości?
2016.05.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB2.4511.176.2016.1.Akr
∟Czy składając zeznanie o wysokości dochodu za 2015 r., Wnioskodawca ma prawo, w świetle art. 27f, do odliczenia w zeznaniu ulgi w stosunku do trojga dzieci, których jest ojcem i wykonuje władzę rodzicielską?
2016.04.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-96/16/RS
∟Czy Wnioskodawczyni ma prawo skorzystać z odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej za 2015 r.?
2016.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-1191/15-4/ENB
∟Czy Wnioskodawczyni jako matka samotnie wychowująca dzieci, w oparciu o art. 27f ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym miała prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej w pełnym wymiarze (100%) w latach 2010-2014?
Czy w roku 2016 Wnioskodawczyni będzie uprawniona do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 27f ustawy w pełnym wymiarze (100%) na synów?
2015.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-943/15/IL
∟Czy w przypadku utrzymywania w całym 2014 r. dwóch dorosłych synów, którzy nie ukończyli 25 roku życia, studiujących na studiach dziennych Wnioskodawca może skorzystać z ulgi prorodzinnej na jednego syna, który uczył się na uczelni wyższej i nie podjął pracy (nie osiągnął dochodu powyżej 3.089 zł), jeżeli dochody Wnioskodawcy i jego małżonki przekroczyły kwotę 112.000 zł?
2015.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/4511-372/15-6/Aku
∟Ulga prorodzinna
2015.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4511-231/15/MD
∟Zastosowanie ulgi prorodzinnej względem dorosłego niepełnosprawnego syna otrzymującego zasiłek pielęgnacyjny oraz uzyskującego dochody z działalności gospodarczej
2015.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/4511-364/15-6/JR
∟Ulga prorodzinna
2015.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-541/15-3/RS
∟Czy posiadając władzę rodzicielską nad małoletnimi synami oraz wykonując obowiązek alimentacyjny, Wnioskodawca ma możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej w połowie jej wysokości?
2015.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4511-88/15/ASz
∟Czy w opisanej sytuacji prawno-rodzinnej Wnioskodawca wraz z małżonką (przy wspólnym opodatkowaniu małżonków) nabył uprawnienie do skorzystania z ulgi prorodzinnej na syna za cały 2012 r., podlegającej odliczeniu od podatku, czyli kwota w wysokości 1112,04 zł ?
2015.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-370/15-4/JK2
∟Pełnoletni syn Wnioskodawczyni w 2014 r. uzyskał dochód w kwocie przekraczającej określony przez ustawodawcę limit w wysokości 3.089 zł, w związku z tym jak słusznie wskazuje Wnioskodawczyni – rodzice nie mogą skorzystać z ulgi prorodzinnej na to dziecko. Natomiast skoro w świetle zacytowanych wyżej przepisów prawo do zastosowania ww. odliczenia w przypadku wykonywania władzy rodzicielskiej w stosunku do jednego małoletniego dziecka przysługuje wyłącznie, jeżeli dochody podatnika pozostającego w związku małżeńskim i jego małżonka nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112.000 zł , o biorąc pod uwagę fakt, że dochód Wnioskodawczyni wraz z małżonkiem w roku podatkowym 2014, wyniósł powyżej 112.000 zł uznać należy, że wystąpiła negatywna przesłanka uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia od podatku na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych na małoletniego syna.
2015.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-132/15-4/WS
∟Ulga prorodzinna.
2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-126/15/RS
∟Sposób podziału ulgi prorodzinnej.
2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-125/15/RS
∟Sposób podziału ulgi prorodzinnej.
2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-232/15-4/MS
∟Skoro Wnioskodawca wykonywał władzę rodzicielską w stosunku do swoich córek, a Wnioskodawca nie ma możliwości ustalenia z matką dzieci kwoty odliczeń w odpowiednich proporcjach, to przysługuje Mu prawo do odliczenia ulgi na obie córki w wysokości połowy kwoty przysługującej na dwie córki.
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.