Interpretacje do przepisu
art. 3 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


81/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 3 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

1 2 3

2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-221/14-2/KB
     ∟dotyczy podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-46/14/MD
     ∟Prawo do zastosowania zwolnienia od tego podatku wyrobu gazowego zużywanego do celów opałowych przez wspólnotę mieszkaniową.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-48/14/AT
     ∟Zastosowanie zwolnienia od akcyzy dla wyrobów gazowych zużywanych w celach grzewczych.

2013.06.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-115/13/JK
     ∟Sprzedaż suszu tytoniowego - „wysokowilgotnego tytoniu” innemu podmiotowi niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu podlega opodatkowaniu należnym podatkiem akcyzowym.

2013.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-93/13/PK
     ∟wpływ zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym oraz w zakresie wymogu stosowania aktualnych kodów CN w EMCS

2013.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-157/12-4/BJ
     ∟Przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków, o których mowa w art. 89 ust. 5-10 oraz ust. 15 ustawy, produkcja olejów fuzlowych o kodzie CN 3824 90 97, jako pozostałych paliw opałowych, przeznaczonych wyłącznie do celów opałowych, których gęstość w temperaturze 150C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny, na mocy art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a tiret pierwsze ustawy, będzie podlegać opodatkowaniu stawką akcyzy w wysokości 232,00 zł/1.000 litrów. Jednocześnie ww. wyroby nie będą podlegać obowiązkowi znakowania i barwienia w celu skorzystania z obniżonej stawki akcyzy.

2012.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-219/12/PH
     ∟w zakresie barwienia i znakowania

2012.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-310/12/PH
     ∟w zakresie barwienia i znakowania

2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-303/12/PH
     ∟w zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych

2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-202/12/PH
     ∟W zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych.

2012.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-274/12-2/JK
     ∟wpływ zmiany w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych

2011.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-174/11/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych i Polska jako państwo członkowskie ma możliwość efektywnego opodatkowania tych wyrobów akcyzą.

2011.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-952/11-4/SM
     ∟obowiązek oznaczania znakami akcyzy napoju alkoholowego – cydru (CN 2206 00)

2011.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-583/DG
     ∟Odzysk olejów smarowych z przepracowanych(odpadowych) olejów smarowych.

2011.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-7/11-6/IB
     ∟Obowiązek oznaczania znakami akcyzy napojów piwnych

2011.06.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-86/11/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych i Polska jako państwo członkowskie ma możliwość efektywnego opodatkowania tych wyrobów akcyzą.

2011.06.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-286/11/DG
     ∟Obowiązek znakowania i barwienia oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 61 i zastosowanie odpowiedniej stawki podatku akcyzowego

2011.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-53/11/ZG
     ∟Opisany w zdarzeniu przyszłym olej napędowy zostanie dostarczony wyłącznie w celu wykorzystania do mycia (płukania) instalacji do produkcji asfaltu. Zatem, nie zostanie dostarczony w celu wykorzystania do procesów technologicznych, tym samym nie wypełni dyspozycji przepisu § 10 pkt 3 rozporządzenia, a Wnioskodawca nie będzie mógł skorzystać ze zwolnienia ze od akcyzy.

2011.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-11/11/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych i Polska jako państwo członkowskie ma możliwość efektywnego opodatkowania tych wyrobów akcyzą.

2011.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-1/11/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych i Polska jako państwo członkowskie ma możliwość efektywnego opodatkowania tych wyrobów akcyzą.

2011.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-183/10/ZG
     ∟W ramach prowadzonej działalności produkcji, polegającej na rozlaniu do opakowań o różnych pojemnościach (z nabytego alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z rozporządzeniem Komisji WE 3199/93), uzyskał obligatoryjne zwolnienie z akcyzy na mocy art. 30 ust. 9 pkt 1, nie jest zobowiązany do prowadzenia tej produkcji w składzie podatkowym.

2011.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-175/10/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych.

2010.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-131a/10/ZG
     ∟W opisanym przypadku występuje w pierwszym rzędzie produkcja wyrobów energetycznych będących w myśl ustawy paliwami silnikowymi. Przedmiotowa produkcja zgodnie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy będzie opodatkowana podatkiem akcyzowym.

2010.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-131b/10/ZG
     ∟W opisanym przypadku występuje produkcja wyrobów energetycznych, która zgodnie z art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy musi odbywać się w składzie podatkowym.

2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-293/10/BWo
     ∟Czy Wnioskodawca ma obowiązek wystąpić zgodnie z treścią art. 85 ust. 2 pkt 2 do Naczelnika Urzędu Celnego o wydanie decyzji ustalającej normy zużycia asfaltu i bitumu do produkcji mieszanki mineralnej, która to z kolei jest zużywana do remontu i budowy dróg?

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-5/KB
     ∟Czy skoncentrowane przedgony zużywane w zakładzie spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru – wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-4/KB
     ∟Czy oleje fuzlowe zużywane w zakładzie Spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru - wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-21/10-2/TK
     ∟1. Czy w świetle przepisów art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b, art. 40 ust. 1 pkt 1, art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym Spółka może w chwili pobrania półproduktu będącego alkoholem etylowym (magazynowanego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy) do produkcji wyrobów finalnych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objętych pozycjami CN 2207 i 2208, z którego może zostać wyprodukowany produkt leczniczy, nie korzystać ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b, lecz objąć dalszy proces produkcji procedurą zawieszenia poboru akcyzy? 2. Czy jest prawidłowym założeniem, że Spółka może zastosować zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego zawartego w wyrobie finalnym będącym produktem leczniczym, na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym, dopiero w momencie wyprowadzenia tego wyrobu ze składu podatkowego?3. Czy Spółka korzystając ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym powinna spełnić inne warunki poza wykazaniem, że alkohol etylowy jest zawarty w produkcie leczniczym?4. Czy klasyfikując wyrób finalny jako alkohol etylowy (wyrób akcyzowy), nie jako produkt leczniczy, może ten wyrób wysłać w procedurze zawieszenia poboru akcyzy lub dostarczyć do podmiotu pośredniczącego lub zużywającego w sytuacji, gdy Spółka nie będzie korzystać z prawa do zwolnienia od akcyzy ani na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 4, ani na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b ustawy o podatku akcyzowym, ponieważ w związku z jego sprzedażą nie będzie weryfikować i deklarować, że posiada on właściwości lecznicze, lecz przede wszystkim będzie informować o zawartości alkoholu etylowego?

2010.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-24/10/ZG
     ∟Wnioskodawca nie może korzystać ze zwolnienia wyrobów akcyzowych wskazanych we wniosku w okresie braku ewidencji, wymaganej jako jednego z warunków zwolnienia od podatku akcyzowego wskazanego w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-79/09/10-S/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych.

1 2 3

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj