Interpretacje do przepisu
art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


388/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2018.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.61.2018.1.KB
     ∟1. Czy kwotę 3.000.000,00 zł, o której mowa w art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy traktować jako wartość kosztów finansowania dłużnego jaką podatnik może, niezależnie od treści art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, zaliczać do kosztów uzyskania przychodu, czy też jako wartość, o jaką należy obniżyć nadwyżkę kosztów finansowania dłużnego obliczoną zgodnie z art. 15c ust. 3 ustawy o CIT, na potrzeby art. 15c ust. 1 ustawy o CIT? 2. Czy ograniczenie w zakresie zaliczenia wydatków finansowych w postaci kosztów odsetek (należnych z tytułu zawartej umowy pożyczki) do kosztów podatkowych nie będzie miało zastosowania do nadwyżki finansowania dłużnego w części nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.000.000,00 zł? 3. W jaki sposób Spółka powinna obliczyć wartość kosztów finansowania dłużnego podlegającą wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15c ust. 1 ustawy o CIT? 4. Z danych na jaki dzień podatnicy powinni korzystać, dokonując na potrzeby art. 15c u.p.d.o.p. (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2018 r.) wyliczeń służących ustaleniu kwoty finansowania dłużnego podlegającego wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu?

2018.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.155.2018.1.AJ
     ∟Kwestia obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą należności z tytułu najmu maszyn i urządzeń budowlanych oraz konstrukcji magazynowych, biurowych i sanitarnych.

2018.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.137.2018.1.AM
     ∟Skutki podatkowe połączenia transgranicznego spółek

2018.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.91.2018.1.BKD
     ∟Czy w świetle art. 8 i 12 PL-DE UPO, Spółka nie jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku (podatku u źródła) w związku z wypłatą Kontrahentowi wynagrodzenia za udostępnienie (wynajem) autobusów szynowych

2018.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.73.2018.1.AJ
     ∟Kwestia obowiązku pobrania podatku u źródła od wartości wypłaconych odsetek oraz premii w związku z wcześniejszym wykupem obligacji.

2018.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.26.2018.2.AZ
     ∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce

2018.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.354.2017.2.MK
     ∟Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do pobrania podatku w związku z wypłatą odsetek na rzecz zagranicznego podmiotu prowadzącego rachunki papierów wartościowych lub w inne ewidencje i rejestry, w przypadku braku możliwości ustalenia odrębnie wartości papierów wartościowych należących do osób fizycznych oraz do podatników podatku dochodowego od osób prawnych (według stanu na dany dzień), tj. co najmniej zbiorczej informacji o nieujawnionych inwestorach, pozwalającej na zastosowanie w stosunku do nich odpowiednio przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych bądź o podatku od osób prawnych.

2018.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.347.2017.2.AJ
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca zobowiązany będzie do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej kwoty brutto odsetek z euroobligacji. W razie braku podstaw do zastosowania na rzecz podatnika właściwej umowy o unikania podwójnego opodatkowania lub przepisów ustawy podatkowej, zasadne jest pobranie zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 20% wypłaconej kwoty brutto odsetek z euroobligacji, czyli jednolicie według najwyższej stawki podatku wynikającej z ww. przepisów UPDOF lub UPDOP.

2018.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.28.2018.2.SO
     ∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce

2018.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.27.2018.1.SO
     ∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce

2018.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-479/13-2/S/PS
     ∟W przedstawionym we wniosku stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka jest zobowiązana do sporządzania i przekazywania urzędom skarbowym oraz kontrahentom będącym osobami prawnymi oraz wspólnikami spółek osobowych (którzy mogą być osobami prawnymi) informacji IFT-2/IFT-2R o osiągniętych w Polsce dochodach (przychodach). W zakresie powyższego wymogu ustawodawca nie wprowadził w omawianej sytuacji żadnych ograniczeń.

2017.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.193.2017.1.AZ
     ∟W podsumowaniu należy stwierdzić, że na podstawie art. 26 ust. 1 i ust. 2b w związku z art. 3 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 3 i pkt 5 oraz ust. 5 Ustawy CIT, Wnioskodawca ma obowiązek, jako płatnik podatku dochodowego, pobierać podatek od dochodów (przychodów), o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1 i 2 Ustawy CIT, wypłacanych za jego pośrednictwem przez emitentów papierów wartościowych niebędących polskimi rezydentami podatkowymi, na rzecz podatników podatku dochodowego od osób prawnych, których tożsamość nie została ujawniona (podatników anonimowych), w sytuacji w której te dochody (przychody) wypłacane są z tytułu papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym prowadzonym przez Wnioskodawcę.

2017.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.276.2017.1.PW
     ∟w zakresie prawa do wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenia nadpłaty, nieuwzględnienia oprogramowania komputerowego w definicji należności licencyjnych, nieuwzględnienia usług marketingowych, szkoleniowych i innych kosztów związanych z działalnością regionalną w definicji należności licencyjnych, podlegania opodatkowaniu na terytorium Polski pozostałych należności opisanych w stanie faktycznym oraz stosowania 10% stawki podatku wynikającej z właściwej umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania

2017.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.356.2017.1.PH
     ∟Czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia należnego Pośrednikowi z tytułu umowy pośrednictwa, Wnioskodawca jako płatnik ma obowiązek potrącić od należnego wynagrodzenia zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20% w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT oraz w konsekwencji jest obowiązany do sporządzania i przesyłania deklaracji CIT-10Z oraz informacji IFT-2/IFT-2R na podstawie art. 26 ust. 3 i 3b ustawy o CIT?

2017.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.222.2017.2.AJ
     ∟w zakresie metodologii opodatkowania dochodów Wnioskodawcy generowanych w wyniku wykorzystania aktywów tworzących poszczególne majątki odrębne (fundusze)

2017.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.347.2017.1.JK2
     ∟PIT - w zakresie opodatkowania u źródła dochodów z tytułu usług wykonywanych przez nierezydentów na rzecz zakładów polskiej spółki (Wnioskodawcy).

2017.11.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.225.2017.1.AJ
     ∟W myśl art. 11 ust. 2 tej umowy jednakże takie odsetki mogą być także opodatkowane w Umawiającym się Państwie, w którym powstają, i zgodnie z ustawodawstwem tego Państwa, ale jeżeli osoba uprawniona do odsetek ma miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, to podatek w ten sposób ustalony nie może przekroczyć 5 procent kwoty brutto tych odsetek. Właściwe organy Umawiających się Państw rozstrzygną w drodze wzajemnego porozumienia sposób stosowania tego ograniczenia. Zatem w związku z wypłatą należności odsetkowych na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego, w przypadku przedstawienia przez tego kontrahenta certyfikatu rezydencji, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku u źródła jedynie w wysokości 5% wypłaconych kwot.

2017.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.257.2017.1.JC
     ∟Czy w przypadku braku możliwości identyfikacji wśród uczestników Cash-Poolingu Grupowego podmiotu posiadającego status właściciela odsetek, w związku z wypłatą / kapitalizacją odsetek przez Spółki A do AE BV z tytułu zobowiązań wynikających z Cash-Poolingu EUR, Spółki A będą uprawnione do zastosowania najwyższej stawki podatku u źródła wynikającej z umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu zawartych pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Rządami państw pozostałych, z których pochodzą uczestnicy Cash-Poolingu Grupowego (pod warunkiem posiadania certyfikatów rezydencji tych uczestników)?

2017.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.171.2017.2.EN
     ∟w zakresie sposobu ustalenia przychodu i kosztu uzyskania przychodu w związku z wniesienia do spółki celowej wkładu niepieniężnego w postaci nieruchomości,

2017.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.53.2017.1.AB
     ∟W zakresie obowiązków płatnika.

2017.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.129.2017.1.AK
     ∟Czy Spółka ma prawo do odliczenia od podatku należnego od Spółki podatku u źródła pobranego w Brazylii zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2017.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.122.2017.1.AJ
     ∟w zakresie metodologii ustalenia udziału wartości nieruchomości położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (lub praw do takich nieruchomości) w wartości aktywów Polskich Spółek Zależnych oraz w zakresie opodatkowania w Polsce dochodów Wnioskodawcy ze zbycia udziałów Polskich Spółek Zależnych

2017.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.28.2017.2.MJ
     ∟Czy koszty wynagrodzenia wypłacanego w związku z umowami na świadczenie usług objętych katalogiem z art. 21 ust. 1 Ustawy o CIT ponoszone przez niemiecki, brytyjski lub austriacki zakład Spółki podlegają w Polsce opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?

2017.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.56.2017.1.AJ
     ∟Czy środki pieniężne, uzyskiwane przez Wnioskodawcę od Banku w ramach świadczenia przez Bank usługi polegającej na obsłudze Wierzytelności, które Bank otrzymał tytułem spłat przez kredytobiorców/pożyczkobiorców Wierzytelności nabytych przez Wnioskodawcę, stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, w konsekwencji czego nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce ?

2017.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.53.2017.1.AJ
     ∟Czy płatności środków pieniężnych, dokonywane przez Wnioskodawcę do SPV w ramach świadczenia przez Wnioskodawcę usługi polegającej na obsłudze Wierzytelności, które Wnioskodawca uzyskał tytułem spłat przez kredytobiorców/pożyczkobiorców Wierzytelności nabytych przez SPV, stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, w konsekwencji czego nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce i Wnioskodawca nie ma obowiązku poboru od takich płatności zryczałtowanego podatku dochodowego w Polsce ?

2017.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.65.2017.1.BG
     ∟ustalenia czy: - należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 i art. 21 ust. 1 pkt 2a ww. ustawy będą stanowić dochód osiągnięty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Spółka będzie zobligowana do pobrania podatku u źródła w sytuacji potraktowania uzyskanych przychodów a wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy jako należność licencyjną, z uwzględnieniem przepisów umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, - Spółka będzie zobligowana do pobrania podatku u źródła z tytułu świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 2a ww. ustawy, w świetle przepisów umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

2017.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4240-35/14-10/17/PS
     ∟W zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej wynagrodzenia z tytułu usług niematerialnych wypłacanego na rzecz indyjskiego rezydenta podatkowego w świetle przepisów podatku dochodowego od osób prawnych.

2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.39.2017.1.PW
     ∟w zakresie: - obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu samochodów w stanie prawnym obowiązującym przed zmianami wprowadzonymi przez ustawę z dnia 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu samochodów w sytuacji braku posiadania przez Wnioskodawcę certyfikatu rezydencji podatkowej firmy wynajmującej samochód

2017.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4240-37/14-13/KS/JC
     ∟Czy z tytułu wypłaty przez Spółkę wynagrodzenia na rzecz Dostawcy z tytułu świadczenia określonych usług ciąży na Wnioskodawcy obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2017.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.16.2017.1.AL
     ∟Interpretacja indywidualna w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości faktur wraz z podatkiem VAT z tytułu realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj