Interpretacje do przepisu
art. 19 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


737/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 19 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2011.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-956/11/TK
     ∟Zakres określenia przychodu z tytułu objęcia udziałów w spółce kapitałowej.

2011.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-930/11/IG
     ∟Czy Wnioskodawca może ustalić wartość początkową budynku gospodarczego na podstawie wyceny biegłego rzeczoznawcy?

2011.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-137/11-2/AG
     ∟Czy Wnioskodawca będzie miał prawo amortyzować nabytą w drodze darowizny zorganizowaną część przedsiębiorstwa od wartości początkowej ustalonej na nowo według wartości rynkowej z dnia nabycia - podanej w umowie darowizny i zaliczać do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej odpisy amortyzacyjne?

2011.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-792/11-2/WS
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z kapitałów pieniężnych. Zastosowanie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2011.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-792/11-3/WS
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z kapitałów pieniężnych. Zastosowanie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2011.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-853/11/NG
     ∟Czy w sytuacji, w której nominalna wartość objętych przez wnioskodawcę udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonych w ramach aportu Papierów Wartościowych, po stronie wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości nominalnej wartości obejmowanych udziałów/akcji?Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 1, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu?Czy jeżeli w Spółce, do której wnioskodawca zamierza wnieść aport w postaci Papierów Wartościowych, wkłady wniesione wcześniej przez pozostałych wspólników (wspól...

2011.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-854/11/NG
     ∟Czy w sytuacji, w której nominalna wartość objętych przez wnioskodawcę udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonych w ramach aportu Papierów Wartościowych, po stronie wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości nominalnej wartości obejmowanych udziałów/akcji? Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 1, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu? Czy jeżeli w Spółce, do której wnioskodawca zamierza wnieść aport w postaci Papierów Wartościowych, wkłady wniesione wcześniej przez pozostałych wspólników (wsp

2011.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-855/11/NG
     ∟Czy w sytuacji, w której nominalna wartość objętych przez wnioskodawcę udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonych w ramach aportu Papierów Wartościowych, po stronie wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości nominalnej wartości obejmowanych udziałów/akcji? Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 1, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu? Czy jeżeli w Spółce, do której wnioskodawca zamierza wnieść aport w postaci Papierów Wartościowych, wkłady wniesione wcześniej przez pozostałych wspólników (wsp

2011.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-856/11/NG
     ∟Czy w sytuacji, w której nominalna wartość objętych przez wnioskodawcę udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonych w ramach aportu Papierów Wartościowych, po stronie wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości nominalnej wartości obejmowanych udziałów/akcji? Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 1, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu? Czy jeżeli w Spółce, do której wnioskodawca zamierza wnieść aport w postaci Papierów Wartościowych, wkłady wniesione wcześniej przez pozostałych wspólników (wsp

2011.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-622/11-2/JK
     ∟Przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu przez Wnioskodawczynię w drodze spadku (tj. w 1997 r.) nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, z uwagi na upływ 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie. Przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu przez Wnioskodawczynię w wyniku działu spadku (tj. w 2005 r.) korzysta ze zwolnienia zgodnie z przepisem art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2006 r. i nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych,

2011.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-709/11-2/AS
     ∟Wniesienie Wierzytelności do spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze tytułem wkładu niepieniężnego, będzie skutkowało powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy w wysokości wartości nominalnej udziałów wydanych przez spółkę cypryjską.

2011.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-713/11-2/AS
     ∟Wniesienie Wierzytelności do spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze tytułem wkładu niepieniężnego, będzie skutkowało powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy w wysokości wartości nominalnej udziałów wydanych przez spółkę cypryjską.

2011.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-706/11-2/AS
     ∟Wniesienie Wierzytelności do spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze tytułem wkładu niepieniężnego, będzie skutkowało powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy w wysokości wartości nominalnej udziałów wydanych przez spółkę cypryjską.

2011.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-374/11-4/MP
     ∟Czy jeśli na dzień dzisiejszy Wnioskodawca sprzeda ww. lokal, to będzie zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego w wysokości 19%? Czy w związku ze sprzedażą udziału w gruncie, należy również zapłacić 19% tytułem podatku dochodowego? Jeżeli tak, to w jaki sposób wyznaczyć podstawę opodatkowania tj. wartość tego gruntu?

2011.09.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-824/11-5/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości dokonania odpisów amortyzacyjnych od prawa ochronnego do znaku towarowego, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od prawa ochronnego do znaku towarowego, w zakresie określenia wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego oraz pozostałych wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych nabytych w drodze spadkobrania przedsiębiorstwa oraz w zakresie wartości przedsiębiorstwa.

2011.09.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-824/11-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości dokonania odpisów amortyzacyjnych od prawa ochronnego do znaku towarowego, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od prawa ochronnego do znaku towarowego, w zakresie określenia wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego oraz pozostałych wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych nabytych w drodze spadkobrania przedsiębiorstwa oraz w zakresie wartości przedsiębiorstwa.

2011.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-790/11-3/TW
     ∟Podatek dochodowyo od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym całość bądź część obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę poza siedzibą zakładu pracy (grupa II) oraz w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawca, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2011 r. (data wpływu 17 czerwca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I) – jest nieprawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 17 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym całość bądź część obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę poza siedzibą zakładu pracy (grupa II) oraz w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.Wnioskodawca posiada samochody firmowe, będące jego własnością. Są one przydzielane pracownikom ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywane obowiązki. Korzystanie z samochodu firmowego polega na używaniu go do wszelkich podróży związanych z wykonywaniem czynności służbowych.Wnioskodawca stanowi podstawową jednostkę organizacyjną Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (PGL LP) obejmuje swoim zasięgiem teren o powierzchni 24.800 ha, prowadząc na nim gospodarkę leśną.Zgodnie z zapisami par. 4 Ponadzakładowego Układu (…) dla pracowników PGL LP z 29 stycznia 1998 r. (PU(…)) miejscem wykonywania pracy dla pracowników jest siedziba zakładu pracy (I grupa), z wyjątkiem pracowników zatrudnionych na stanowiskach nadleśniczego, zastępcy nadleśniczego, inżyniera nadzoru i strażnika leśnego, dla których miejscem pracy jest teren nadleśnictwa (II grupa).Pracownicy z I grupy wykonują swoje czynności wyłącznie w siedzibie zakładu pracy, podczas gdy pracownicy z II grupy wykonują swoje obowiązki zarówno w siedzibie zakładu pracy jak również na terenie nadleśnictwa.Nadleśnictwo zamierza ustalić miejsce garażowania samochodów służbowych, udostępnionych do użytkowania pracownikom, w miejscu ich zamieszkania.W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).Czy pracownikom którzy wykonują pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I), w przypadku, gdy brak jest cen rynkowych, Wnioskodawca może określać dodatkowy przychód z tego tytułu na podstawie stawek wynikających z własnego zarządzenia ustalającego ceny, po jakich samochód firmowy może zostać wynajęty osobom trzecim...Zdaniem Wnioskodawcy, udostępnienie samochodu służbowego na przejazd z miejsca zamieszkania do miejsca wykonywania pracy pracownikom, którzy wykonują pracę tylko w siedzibie zakładu pracy, będzie stanowić nieodpłatne świadczenie pracodawcy na rzecz pracownika, opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na podstawie zapisów art. 9 ust. 1 oraz w związku z art. 11 ust. 1 i wyceniane w oparciu o art. 11 ust. 2a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) (PIT).Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy PIT wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.Natomiast wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się zgodnie z treścią ust. 2a:jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia według cen stosowanych wobec innych odbiorców;jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione według cen zakupu;jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;w pozostałych przypadkach na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.Wycena bezpłatnych świadczeń, o której mowa w art. 11 ust. 2a pkt 4 opiera się o ustalenie ceny rynkowej świadczenia. W związku z tym, że przepisy ww. ustawy nie definiują, co należy rozumieć pod pojęciem ceny rynkowej, powszechne jest sięganie w tym zakresie do definicji z art. 19 ust. 3 ustawy PIT. Ta zaś zakłada, że cena rynkowa to cena stosowana w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu miejsca odpłatnego zbycia.W sprawie określenia ceny rynkowej kilkakrotnie wypowiadał się natomiast NSA, który zdefiniował ją jako przeciętną cenę, jaką na danym terenie można uzyskać w przypadku sprzedaży rzeczy lub praw tego rodzaju (wyrok NSA z 17 czerwca 1998 r. I SA/Gd 1859/96).Cena przeciętna stanowi zaś wypadkową między cenami najwyższymi i najniższymi (wyrok NSA z 24 listopada 1993 r. III SA 626/93).Siedziba Wnioskodawcy znajduje się w miejscowości, na terenie której nie ma podmiotów świadczących usługi wynajmu samochodów w związku z czym, nie jest możliwe ustalenie ceny rynkowej tego rodzaju usługi.Jednocześnie Zainteresowany oferuje możliwość wynajęcia samochodu firmowego dowolnym osobom fizycznym lub prawnym po ustalonych cenach. W związku z tym, w przypadku, gdy brak jest możliwości ustalenia ceny rynkowej świadczenia, prawidłowa jest wycena wartości bezpłatnego świadczenia polegającego na umożliwieniu pracownikom bezpłatnego dojazdu do siedziby zakładu pracy samochodem firmowym w oparciu o zapis art. 11 ust 2a pkt 1, tj. według cen stosowanych wobec innych odbiorców.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem art. 14 -15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.W myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.Przepisy dotyczące określania przychodu ze stosunku pracy, w szczególności dotyczące innych nieodpłatnych świadczeń należy rozpatrywać w kontekście przepisów obowiązujących pracowników określających m.in. zasady użytkowania i dbania o powierzone pracownikom mienie.Z dyspozycji art. 124 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) wynika, iż pracownik odpowiada w pełnej wysokości również za szkodę w mieniu innym niż wymienione w § 1, powierzonym mu z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się.Stosownie do art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów m.in. przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy.Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca posiada samochody firmowe będące jego własnością. Są one przydzielane pracownikom ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywane obowiązki. Korzystanie z samochodu firmowego polega na używaniu go do wszelkich podróży związanych z wykonywaniem czynności służbowych. Miejscem wykonywania pracy dla pracowników I grupy jest siedziba zakładu pracy. Pracownicy tej grupy wykonują swoje obowiązki wyłącznie w siedzibie zakładu pracy. Wnioskodawca zamierza ustalić miejsce garażowania samochodów służbowych, udostępnionych do użytkowania pracownikom w miejscu ich zamieszkania.Mając powyższe na uwadze wyjaśnić należy, że przydzielenie samochodu służbowego pracownikom do używania go w celach wykonywania wszelkich czynności służbowych oraz wyznaczenie przez płatnika miejsca garażowania w miejsca zamieszkania tych osób gwarantującym jego bezpieczeństwo, a tym samym stałą gotowość do użytkowania i osiągania przychodu, wynikające z charakteru pracy na danym stanowisku nie stanowi przychodu pracownika ze stosunku pracy. W konsekwencji przejazdy z oraz do wyznaczonego przez pracodawcę miejsca garażowania nie będą również generowały przychodu ze stosunku pracy. Przejazdy te bowiem będą stanowiły realizację celu służbowego jakim jest dbałość o powierzone mienie Zainteresowanego wyrażająca się poprzez garażowanie samochodu służbowego w miejscu zamieszkania. Tym samym Wnioskodawca jako płatnik nie jest obowiązany do wypełnienia dyspozycji art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.Reasumując, po stronie pracowników wykonujących całość obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę w siedzibą zakładu pracy (grupa I) nie powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia związany z garażowaniem samochodów w miejscu zamieszkania pracownika. Wnioskodawca nie będzie zobowiązany, jako płatnik do uwzględniania tego faktu przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. W związku z tym bezprzedmiotowym będzie, w przypadku, gdy brak jest cen rynkowych, określenie przychodu z tego tytułu na podstawie stawek wynikających z własnego zarządzenia ustalającego ceny, po jakich samochód firmowy może zostać wynajęty osobom trzecim.Jednocześnie należy wskazać, iż powołane w treści wniosku orzeczenia sądów administracyjnych nie mogą wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując tych orzeczeń, jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego należy stwierdzić, iż zdaniem organu podatkowego tezy badanych rozstrzygnięć nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu.

2011.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-529/11-4/MG
     ∟Powstanie po stronie pracowników przychodu z nieodpłatnego świadczenia związanego z garażowaniem samochodu służbowego w miejscu zamieszkania pracownika i związanych z tym faktem obowiązków płatnika oraz zasad ustalenia przychodu z nieodpłatnego świadczenia w związku z przejazdem samochodem służbowym do i z miejsca garażowania do miejsca wykonywania pracy.

2011.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-577/11-2/JB
     ∟kosztem uzyskania przychodu u Wnioskodawcy - proporcjonalnie do Jego udziału w zyskach spółki - będzie amortyzacja dokonywana przy zastosowaniu indywidualnych stawek amortyzacyjnych, zgodnie z treścią art. 22j ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednakże od wartości początkowej ustalonej przez wspólników przy wnoszeniu aportu, nie większej niż wartość rynkowa, określonej na podstawie art. 22g ust. 1 pkt 4 cyt. ustawy

2011.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-634/11-2/LS
     ∟Reasumując należy stwierdzić, iż przy wnoszeniu przez Wnioskodawcę aportu w zamian za obejmowane udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce, spółki kapitałowej na terenie Cypru lub na terenie Unii Europejskiej, Wnioskodawca dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych powinien wykazać przychód w wartości nominalnej uzyskanych udziałów Spółek, objętych za wniesiony aport także wówczas, gdy ich wartość nominalna będzie niższa niż wartość rynkowa. Przy czym, w wypadku objęcia udziałów spółki z siedzibą w kraju położonym na terenie Unii Europejskiej o zastosowaniu opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych decydować będą każdorazowo postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

2011.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-604/11/AB
     ∟Sposób ustalenia wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego wniesionego w formie aportu do spółki komandytowej.

2011.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-605/11-2/MS1
     ∟Przy wnoszeniu przez Wnioskodawcę aportu w zamian za obejmowane udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce, spółki kapitałowej na terenie Cypru lub na terenie Unii Europejskiej, Wnioskodawca dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych powinien wykazać przychód w wartości nominalnej uzyskanych udziałów Spółek, objętych za wniesiony aport także wówczas, gdy ich wartość nominalna będzie niższa niż wartość rynkowa. Przy czym, w wypadku objęcia udziałów spółki z siedzibą w kraju położonym na terenie Unii Europejskiej o zastosowaniu opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych decydować będą każdorazowo postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Organ podatkowy w takiej sytuacji nie będzie uprawniony na podstawie art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do określenia przychodu w wysokości innej niż wartość nominalna objętych udziałów w Spółkach.

2011.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-604/11-2/AS
     ∟Przy wnoszeniu przez Wnioskodawcę aportu w zamian za obejmowane udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce, spółki kapitałowej na terenie Cypru lub na terenie Unii Europejskiej, Wnioskodawca dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych powinien wykazać przychód w wartości nominalnej uzyskanych udziałów Spółek, objętych za wniesiony aport także wówczas, gdy ich wartość nominalna będzie niższa niż wartość rynkowa. Przy czym, w wypadku objęcia udziałów spółki z siedzibą w kraju położonym na terenie Unii Europejskiej o zastosowaniu opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych decydować będą każdorazowo postanowien...

2011.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-375/11/KB
     ∟sposób ustalenia wartości początkowej budynku

2011.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-529/11/DP
     ∟1. Czy Wnioskodawca otrzymaną w formie darowizny nieruchomość może wprowadzić do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych i ponownie amortyzować?2. Czy wartość początkową nieruchomości będzie stanowiła wartość określona w akcie notarialnym, czy też można przyjąć wartość rynkową?

2011.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-530/11/HD
     ∟1. Czy Wnioskodawca otrzymaną w formie darowizny nieruchomość może wprowadzić do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych i ponownie amortyzować?2. Czy wartość początkową nieruchomości będzie stanowiła wartość określona w akcie notarialnym, czy też można przyjąć wartość rynkową?

2011.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-491/11/CzP
     ∟„Czy w sytuacji, w której nominalna wartość objętych udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonych w ramach aportu składników majątku, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości nominalnej wartości obejmowanych udziałów/akcji? /pytanie oznaczone we wniosku nr 1/ Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 1, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 14 ustawy o CIT do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu? /pytanie oznaczone we wniosku nr 2/Czy jeżeli w Spółce, do której Wnioskodawca zamierza wnieść aport, wkłady wniesione wcześniej przez pozostałych wspólników (wspólnika) mają większą wartość niż nominalna wartość objętych przez tych wspólników (wspólnika) udziałów/akcji, zaś nominalna wartość objętych przez Wnioskodawcę udziałów/akcji odzwierciedlać będzie dotychczasowy parytet pomiędzy nominalną wartością udziałów/akcji oraz wartością wkładów wniesionych przez pozostałych wspólników (wspólnika), powstały po stronie Wnioskodawcy przychód równy będzie nominalnej wartości objętych udziałów/akcji, bez względu na rynkową wartość wnoszonego aportu? /pytanie oznaczone we wniosku nr 3/Czy w sytuacji, o której mowa w pytaniu nr 3, organ podatkowy będzie uprawniony na podstawie art. 14 ustawy o CIT do oszacowania przychodu w wysokości rynkowej wartości przedmiotu aportu, pomimo iż cena emisyjna obejmowanych udziałów/akcji równa będzie rynkowej wartości wnoszonego aportu? /pytanie oznaczone we wniosku nr 4/Jeżeli uznane zostałoby, iż organ podatkowy w sytuacji opisanej w pytaniu nr 3 ma prawo do oszacowania powstałego po stronie Wnioskodawcy przychodu, czy uzasadnioną przyczyną, w rozumieniu art. 14 ustawy o CIT, dla której wartość nominalna objętych udziałów/akcji jest niższa od rynkowej wartości wnoszonego przedmiotu wkładu, będzie konieczność zachowania dotychczasowego parytetu pomiędzy nominalną wartością obejmowanych udziałów/akcji przez wcześniejszych wspólników (wspólnika) oraz wartością wniesionych przez nich wkładów? /pytanie oznaczone we wniosku nr 5/?”

2011.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-435/11-2/MK
     ∟Odpłatne zbycie nieruchomość na podstawie umowy dożywocia, a możliwość skorzystania ze zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2011.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-337/11-4/AP
     ∟W jaki sposób osoba fizyczna będąca wspólnikiem spółki komandytowej powinna ustalić wartość początkową środków trwałych, które zostały wniesione jako wkład niepieniężny do tej spółki przed 1 stycznia 2011 r.?

2011.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-338/11-4/AP
     ∟W jaki sposób osoba fizyczna będąca wspólnikiem spółki komandytowej powinna ustalić wartość początkową środków trwałych, które zostały wniesione jako wkład niepieniężny do tej spółki przed 1 stycznia 2011 r.?

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj