Interpretacje do przepisu
art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


562/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2017.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.82.2017.1.ZK
     ∟Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego, umowy które chce zawrzeć Spółka, stanowią umowy leasingu w rozumieniu art. 17a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej „uCIT”)? Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego, umowy które chce zawrzeć Spółka są umowami leasingu, o których mowa w art. 17b ust. 1 uCIT, w tym sensie, że wszelkie opłaty ustalone w umowie leasingu i ponoszone przez korzystającego w podstawowym okresie koszty wynikające z użytkowania przedmiotu leasingu dla celów działalności gospodarczej i ponoszone przez korzystającego w podstawowym okresie umowy stanowią koszt uzyskania przychodów, bez ograniczeń wynikających z art. 16 ust. 1 pkt 51 uCIT? Czy prawo nabycia przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy za cenę ustaloną w umowie, stanowiącą element składowy sumy opłat, o których mowa w art. 17b ust. 1 pkt 3 uCIT, może nie zostać zrealizowane przez Spółkę jako leasingobiorcę i pozostanie to bez wpływu na kwalifikację zawartych umów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?

2017.06.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.60.2017.2.JBB
     ∟Konsekwencje podatkowe zawarcia umowy sprzedaży należności.

2017.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPBI/2/423-559/13-1/PC
     ∟Czy nieodpłatne przekazanie przez gminę na rzecz Związku akcji spółki wodociągowo-kanalizacyjnej będzie korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, skoro statut będzie przewidywał, że w przypadku zbycia akcji specjalnej serii (otrzymanej od gmin) przychody z tego tytułu zostaną podzielone między gminy proporcjonalnie do tego, co wniosły, ponadto będzie przewidywał proporcjonalne przekazanie gminom środków pochodzących z ewentualnego umorzenia akcji (specjalnej serii), a w przypadku podjęcia przez WZA Spółki decyzji o przeznaczeniu zysku na rzecz Związku jako właściciela, Związek zobowiązuje się przekazać go gminom w proporcji w jakiej pozostawała będzie wartość akcji serii specjalnej do wartości całego kapitału zakładowego?

2017.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.43.2017.1.MJ
     ∟Czy Spółka i Spółki zależne mogą utworzyć PGK nie naruszając warunku niekorzystania ze zwolnień z CIT na podstawie innych ustaw, wynikającego z art. 1a ust. 2 pkt 3 lit. a) ustawy o CIT, w sytuacji kiedy w ramach szeroko pojętej aktywności gospodarczej, oprócz działalności podlegającej przepisom ustawy o CIT, prowadzą również działalność rolniczą wyłączoną z opodatkowania CIT?

2017.05.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.69.2017.1.IZ
     ∟Czy po połączeniu spółek Wnioskodawca będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT, w odniesieniu do dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie Zezwolenia Przejmowanego?

2017.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-2.4510.101.2017.1.MM
     ∟Czy kwota 70.000 zł przekazana Wnioskodawcy przez Gminę X. na podstawie Porozumienia, wydatkowana na Koncepcję, o której mowa w opisie stanu faktycznego, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2017.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.77.2017.1.BC
     ∟W zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 40 updop przychodu uzyskiwanego przez Wnioskodawcę z tytułu składek członkowskich a także zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 updop dochodu Wnioskodawcy z tytułu (1) opłat pobieranych w związku z wydawaniem zaświadczeń stwierdzających prawo wykonywania zawodu przez Wnioskodawcę, (2) (i) dotacji, (ii) subwencji, (iii) darowizn, umorzonych pożyczek (iv) spadków na rzecz Wnioskodawcy (3) opłat za egzamin z języka polskiego organizowany przez Krajową Radę przeznaczonego i wydatkowanego na cele oświatowe oraz na ochronę zdrowia, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop oraz w zakresie możliwości zastosowania przez Wnioskodawcę od 2017 r. 15% stawki podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2a do dochodów nie podlegających zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 40 oraz art. 17 ust. 1 pkt 4 updop

2017.04.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB6.4510.46.2017.1.AG
     ∟Należy stwierdzić, że środki finansowe przekazywane przez KIC na rzecz Spółki na podstawie zawartych umów o dofinansowanie podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W odniesieniu natomiast do usług świadczonych na rzecz Spółki przez CC lub podmioty trzecie (podwykonawców), uznać należy, że usługi te nie skutkują powstaniem po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 tej ustawy.

2017.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB3.4510.57.2017.2.MJ
     ∟Czy opłacanie podatku dochodowego z tytułu wypracowanych przychodów w związku z realizacją projektu było zasadne?

2017.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB5.4510.57.2017.1.MR
     ∟Wspieranie finansowe Dłużników znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji finansowej, m.in. poprzez udzielanie Dłużnikom pożyczek nieoprocentowanych nie wpisuje się w definicję „pomocy społecznej” a tym bardziej „dobroczynności”. Jednocześnie zaznaczyć należy, że nie ma tu znaczenia fakt, że przedmiotowe pożyczki będą nieoprocentowane. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego, które dotyczy wydatkowania na cele statutowe o charakterze dobroczynnym lub pomocy społecznej dochodów Fundacji na udzielanie nieoprocentowanych pożyczek nie będzie mogło korzystać ze zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2017.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB5.4510.22.2017.1.MR
     ∟Instytut po sfinalizowaniu w 2017 roku umowy sprzedaży nieruchomości może kontynuować wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej w wysokości ustalonej w styczniu 2017 roku.

2017.03.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB2.4510.216.2016.3.JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy darowizna dokonana przez Osobę Fizyczną, której przedmiotem będzie nieodpłatna cesja (przelew) wierzytelności przysługującej Osobie Fizycznej na rzecz Wnioskodawcy nie stanowi czynności skutkującej powstaniem przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem w momencie dokonania darowizny i dokonania nieodpłatnej cesji (przelewu) wierzytelności, czy przychód z tytułu spłat odsetek przez Osobę Prawną bezpośrednio na rzecz Fundacji, który to przychód zostanie w całości przeznaczony przez Fundację na cele statutowe Fundacji będzie przychodem podatkowym podlegającym zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy przychód z tytułu zainwestowania środków pozyskanych przez Fundację z tytułu spłaty odsetek od Pożyczki przez Osobę Prawną w (i) obligacje Skarbu Państwa lub bony skarbowe albo (ii) obligacje wyemitowane przez jednostki samorządu terytorialnego po dniu 1 stycznia 1997 r. albo (iii) papiery wartościowe lub niebędące papierami wartościowymi instrumenty finansowe, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (m.in. weksle) albo (iv) pożyczki, w przypadku, gdy przychód ten zostanie w całości przeznaczony na cele statutowe Fundacji, będzie przychodem podatkowym podlegającym zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2017.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461.ITPB3.4510.748.2016.1.MJ
     ∟Czy "przychody projektu", które Stowarzyszenie uzyskiwało tytułem lokowania środków na bankowych lokatach terminowych, stanowiły przychód do opodatkowania Stowarzyszenia na gruncie art. 12 ust. 1 u.p.d.o.p?

2017.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461.ITPB3.4510.747.2016.1.MJ
     ∟Czy "przychody projektu", które Stowarzyszenie uzyskiwało tytułem udzielenia pożyczki (prowizja od udzielonej pożyczki, oprocentowanie oraz odsetki ustawowe od nieterminowych spłat) stanowić powinny przychód do opodatkowania w dacie wpływu na rachunek bankowy Stowarzyszenia na gruncie art. 12 ust. 1 u.p.d.o.p?

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.963.2016.2.MR
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.1111.2016.1.MR
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dywidendy wypłaconej na rzecz Uczelni przez Spółkę B+R, gdy zostanie ona przeznaczona i faktycznie wydatkowana na działalność statutową Uczelni oraz możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dywidendy wypłaconej na rzecz Uczelni przez Spółkę B+R, o której mowa w pytaniu 3, gdy zostanie ona przeznaczona i faktycznie wydatkowana na działalność statutową Uczelni

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.1115.2016.1.MR
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dywidendy lub zysku wypłaconego na rzecz Uczelni przez Spółkę Edukacyjną, gdy zostanie ona przeznaczona i faktycznie wydatkowana na działalność statutową Uczelni oraz możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dywidendy wypłaconej na rzecz Uczelni przez Spółkę Edukacyjną, o której mowa w pytaniu 4, gdy zostanie ona przeznaczona i faktycznie wydatkowana na działalność statutową Uczelni

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.1114.2016.1.MR
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wkładu pieniężnego Uczelni przeznaczonego na prowadzenie działalności oświatowej poprzez utworzenie Spółki Edukacyjnej w formie spółki kapitałowej lub spółki osobowej prawa handlowego oraz możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodu Uczelni przeznaczonego na prowadzenie działalności oświatowej poprzez nabycie udziałów Spółki Edukacyjnej

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.964.2016.2.MR
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodu Uczelni przeznaczonego na świadczenie usług wspierających działalność oświatową

2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-1.4510.354.2016.1.BK
     ∟w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do dochodów uzyskiwanych w związku z prowadzeniem szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych

2017.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.678.2016.1.AD
     ∟Skutki podatkowe przekazania majątku Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, po jej likwidacji, na własność Gminy.

2017.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.573.2016.1.AD
     ∟Skutki podatkowe przekazania na własność Gminy majątku trwałego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który został sfinansowany z dochodu zadeklarowanego na cele statutowe, po jej likwidacji.

2017.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.675.2016.1.AD
     ∟Skutki podatkowe przekazania na własność Gminy po likwidacji Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością: - środków pieniężnych odpowiadających dochodom z lat poprzednich zadeklarowanych na cele statutowe, - dochodu bieżącego z roku podatkowego likwidacji, - majątku sfinansowanego z innych, niż dochód zwolniony źródeł, w tym składek członkowskich, darowizn oraz dotacji.

2016.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.1060.2016.1.SK
     ∟w zakresie braku powstania przychodu podatkowego z tytułu ulokowania przez Fundację środków pieniężnych na lokatach bankowych (pytanie oznaczone we wniosku Nr 5)

2016.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.1059.2016.1.SK
     ∟w zakresie ustalenia, czy dochód z tytułu wynajmu nieruchomości będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w sytuacji, gdy przeznaczony zostanie na cele statutowe Fundacji w sposób bezpośredni i pośredni (zakup kolejnej nieruchomości, spłata kredytu na zakup nieruchomości) (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)

2016.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.912.2016.1.JP
     ∟Czy zgodnie z zapisami art. 17 ust. 1 pkt 47 oraz art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wpłaty wnoszone przez Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z dotacji otrzymywanej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego tj. budżetu gminy, są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych?

2016.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.852.2016.1.JP
     ∟Czy stwierdzenie wygaśnięcia Zezwolenia na wniosek Spółki w trybie art. 19 ust. 5 ustawy o SSE nie będzie skutkować obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych za cały okres korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych dochodów osiąganych przez Spółkę z działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia, a Spółka nie będzie zobowiązana do zwiększenia podstawy opodatkowania podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę dochodu zwolnionego od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.937.2016.1.MR
     ∟W zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodu ze sprzedaży Nieruchomości.

2016.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-562/16-4/AR
     ∟opodatkowanie sprzedaży (zamiany) zabudowanej działki nr A.

2016.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.490.2016.1.AD
     ∟Zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do odsetek uzyskanych od lokowanych na bankowych rachunkach terminowych środków uzyskanych w wyniku podpisanej umowy o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj