Interpretacje do przepisu
art. 15c ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


15/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15c ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1

2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.293.2019.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia, czy koszty finansowania Projektu związane z pozyskaniem Kredytu refinansowanego można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych biorąc pod uwagę, że realizowany przez Spółkę projekt stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ww. ustawy w odniesieniu do kosztów: - prowizji z tytułu udzielenia Kredytu refinansowego, kosztów administracyjnych poprzedniego agenta kredytu uiszczane na rzecz podmiotów bankowych, kosztów audytu modelu finansowego (którego przedłożenie było warunkiem uruchomienia Kredytu refinansowego), - doradztwa prawnego, podatkowego i technicznego udzielonego przez podmioty niepowiązane, jak również kosztów doradztwa finansowego udzielonego przez podmioty powiązane związanego ze wsparciem przy negocjacjach warunków kredytowych.

2019.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.82.2019.1.AM
     ∟ustalenie czy rozbudowa oraz modernizacja infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym czy Spółka może nie uwzględniać tych odsetek i prowizji przy ustalaniu limitu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego

2019.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.40.2019.1.BSA
     ∟w zakresie ustalenia czy realizację przedmiotu umowy koncesji należy uznać za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w rezultacie dla celów stosowania art. 15c ust. 1 ww. ustawy.

2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.649.2018.1.BM
     ∟czy realizowany przez Spółkę Projekt stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 updop, spełniający warunki wskazane w art. 15c ust. 8 pkt 1-4 updop, oraz czy odsetki od Kredytów inwestycyjnych, Pożyczek, odsetki i dyskonto od Obligacji, odsetki od Kredytu kupieckiego, odsetki od Kredytu refinansowego, można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 updop.

2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.673.2018.1.BM
     ∟czy odsetki od kredytów na zabezpieczenie roszczenia Skarbu Państwa z tytułu uzyskanej przez Spółkę rzekomej nadpłaty pomocy publicznej można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 updop (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.270.2018.1.AZ
     ∟Czy w aktualnym stanie prawnym, dla celów obliczenia dochodu Spółki osiągniętego z innych źródeł przychodu Spółka jest obowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania Inwestycji w części, w jakiej nadwyżka kosztów finansowania dłużnego przewyższa 3 mln złotych powiększone o 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa wart. 16a-16m Ustawy o CIT, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?

2018.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.61.2018.1.KB
     ∟1. Czy kwotę 3.000.000,00 zł, o której mowa w art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy traktować jako wartość kosztów finansowania dłużnego jaką podatnik może, niezależnie od treści art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, zaliczać do kosztów uzyskania przychodu, czy też jako wartość, o jaką należy obniżyć nadwyżkę kosztów finansowania dłużnego obliczoną zgodnie z art. 15c ust. 3 ustawy o CIT, na potrzeby art. 15c ust. 1 ustawy o CIT? 2. Czy ograniczenie w zakresie zaliczenia wydatków finansowych w postaci kosztów odsetek (należnych z tytułu zawartej umowy pożyczki) do kosztów podatkowych nie będzie miało zastosowania do nadwyżki finansowania dłużnego w części nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.000.000,00 zł? 3. W jaki sposób Spółka powinna obliczyć wartość kosztów finansowania dłużnego podlegającą wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15c ust. 1 ustawy o CIT? 4. Z danych na jaki dzień podatnicy powinni korzystać, dokonując na potrzeby art. 15c u.p.d.o.p. (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2018 r.) wyliczeń służących ustaleniu kwoty finansowania dłużnego podlegającego wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu?

2018.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.93.2018.1.AM
     ∟Kwalifikacja projektu polegającego na budowie sieci światłowodowej jako projektu z zakresu infrastruktury publicznej.

2018.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.78.2018.1.AM
     ∟ustalenie czy farma wiatrowa może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej

2018.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.41.2018.1.MM
     ∟w zakresie: Czy przedmiot umowy koncesji stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o PDOP?

2017.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.123.2017.1.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka może od 1 stycznia 2018 r. stosować alternatywną metodę ustalania wysokości odsetek, które mogą być zaliczone do kosztów podatkowych (określoną w art. 15c ustawy o CIT) w odniesieniu do odsetek wypłacanych po 1 stycznia 2018 r. od pożyczki, która została zaciągnięta przed 31 grudnia 2014 r.

2016.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-358/15-2/AM
     ∟Czy począwszy od 2015 r. Spółka jest uprawniona do stosowania zasad wynikających z art. 15c ustawy CIT na potrzeby ustalania wysokości odsetek od pożyczek w rozumieniu art. 16 ust. 7b ustawy CIT podlegających zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów?

2015.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-680/15/IZ
     ∟Czy w przypadku dokonania cesji umowy pożyczki zawartej przed 1 stycznia 2015 r., wskutek której dotychczasowego wierzyciela Spółki tj. spółkę C zastąpi spółka D, Spółka w odniesieniu do odsetek od tej pożyczki będzie zobowiązana do dalszego stosowania Metody alternatywnej aż do momentu rezygnacji z tej metody, zgodnie z art. 15c ust. 9 i 10 CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

2015.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-279/15/IZ
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko, że Spółka nie powinna stosować zasad (ograniczeń) określonych w art. 15c ustawy CIT do odsetek od pożyczek faktycznie jej przekazanych przed 1 stycznia 2015 r. i w latach kolejnych od podmiotu powiązanego, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 61 ustawy CIT?

2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-242/15/IZ
     ∟Czy w przypadku wyboru przez Spółki metody alternatywnej przewidzianej w art. 15c ustawy o CIT, Spółka będzie zobligowana do jej stosowania w stosunku do odsetek od wszystkich zobowiązań wobec podmiotów kwalifikowanych, w tym również Odsetek od Obligacji?

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj