Interpretacje do przepisu
art. 15 ust. 1h pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


16/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15 ust. 1h pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1

2018.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.210.2018.1.MS
     ∟Bank przechodząc z dniem 1 stycznia 2006 r. na stosowanie MSR dokonał „zamiany” rezerwy RRO na rezerwę IBNR. Jeżeli zatem zaliczona do kosztów uzyskania przychodów rezerwa RRO została „zamieniona” (przekwalifikowana) należy ją traktować jak rezerwę IBNR. W konsekwencji Wnioskodawca dokonując jej rozwiązania w dniu 1 stycznia 2018 r. winien zaliczyć ją do przychodów, zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy zmieniającej.

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.227.2018.1.AW
     ∟Który Zainteresowany (Bank Przejmujący czy Bank Dzielony), w jakiej wysokości oraz w których latach podatkowych będzie zobowiązany do rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu rezerwy IBNR Banku Dzielonego stanowiącej KUP

2018.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.105.2018.1.MS
     ∟czy Bank jest zobowiązany do rozpoznania jako przychód podatkowy kwoty rezerwy IBNR rozpoznanej jako koszt podatkowy wyłącznie w roku 2017 r.

2017.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.156.2017.1.AJ
     ∟w zakresie zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do przychodów z tytułu spłaty wierzytelności przez podmioty transparentne podatkowo

2015.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1345/14/MO
     ∟Czy tworzona rezerwa na ryzyko ogólne w roku bieżącym, zgodnie z art. 130 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo bankowe, tj. 1,5 % niespłaconej kwoty kredytów i pożyczek pieniężnych pomniejszonej o kwotę kredytów i pieniężnych zaklasyfikowanych zgodnie z odrębnymi przepisami do kategorii straconych według stanu na koniec poprzedniego roku obrotowego, stanowić będzie koszt uzyskania przychodów?

2014.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-838/14-2/JBB
     ∟Czy IBNR w zakresie części przypadającej na działalność leasingową będzie mógł stanowić KUP/przychód podatkowy Banku zgodnie z art. 15 ust.1h pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako UPDOP) w zw. z art.38c ust.1 UPDOP?

2014.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-8/14/PS
     ∟Czy Wnioskodawca jako podmiot stosujący MSR, w przypadku niedokonania odpisów z zysku za rok obrotowy na fundusz ryzyka ogólnego, jest uprawniony do uznania za koszt podatkowy w podatku dochodowym, utworzonej w roku obrotowym rezerwy na poniesione nieudokumentowane ryzyko kredytowe (INBR), w wysokości nie przekraczającej 1,5% niespłaconych kredytów i pożyczek pieniężnych pomniejszonej o kredyty i pożyczki pieniężne, które zostałyby zaklasyfikowane do kategorii straconych?

2014.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1374/13/JD
     ∟Czy utworzona w ciężar kosztów rezerwa na ryzyko ogólne, niezależnie od ewentualnego utworzenia, czy też nieutworzenia odpisu z zysku na fundusz ogólnego ryzyka w danym roku obrotowym, stanowić będzie koszt uzyskania przychodów?

2012.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1068/11-4/MS
     ∟Czy kalkulując dochód za dany rok podatkowy, Bank zobowiązany będzie do rozpoznania w przychodach podatkowych danego roku podatkowego wartości rozwiązanej lub wykorzystanej rezerwy IBNR, rozumianej jako suma wartości rezerw IBNR na początek roku pomniejszona o sumę wartości rezerw IBNR na koniec roku, w części w której Bank rozpoznał koszt podatkowy z tytułu tworzenia rezerwy IBNR?Czy kalkulując dochód za dany rok podatkowy, bank uprawniony będzie do rozpoznania w kosztach podatkowych danego roku podatkowego wzrostu wartości w danym roku rezerwy IBNR skalkulowanej jako suma wartości rezerw IBNR na koniec roku pomniejszona o sumę wartości rezerw IBNR na początek roku, do wysokości zmiany wartości rezerwy na ryzyko ogólne, która byłaby dotworzona w tym roku zgodni...

2011.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-387b/09/11-S/MT
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, „straty powstałe w związku z popełnieniem przestępstwa doprowadzenia Banku do niekorzystnego rozporządzania mieniem (udzielenia kredytu) poprzez wprowadzenie w błąd co do osoby kredytobiorcy” nie mogą zostać zaliczone przez Bank do kosztów uzyskania przychodów, w szczególności jako straty (w tym straty w środkach obrotowych) w znaczeniu tego pojęcia funkcjonującym na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczących kosztów uzyskania przychodów.

2011.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-387a/09/11-S/MT
     ∟W przedstawionym stanie faktycznym „straty powstałe w związku z popełnieniem przestępstwa doprowadzenia Banku do niekorzystnego rozporządzania mieniem (udzielenia kredytu) poprzez wprowadzenie w błąd co do osoby kredytobiorcy” nie mogą zostać zaliczone przez Bank do kosztów uzyskania przychodów, w szczególności jako straty (w tym straty w środkach obrotowych) w znaczeniu tego pojęcia funkcjonującym na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczących kosztów uzyskania przychodów.

2011.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-576/11-2/MS
     ∟Jeśli Bank nie zaliczył IBNR w całości lub w części do kosztów uzyskania przychodów, zmniejszenie/ rozwiązanie IBNR w tej części, która nie stanowiła kosztu uzyskania przychodu nie spowoduje powstania obowiązku rozpoznania przychodu do opodatkowania po stronie Banku

2011.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1637/10/SD
     ∟Bank wnosi o potwierdzenie, że w sytuacji, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami zaistnieją przesłanki do zmniejszenia/rozwiązania (w części lub w całości) IBNR utworzonej w poprzednich okresach sprawozdawczych, Bank nie będzie zobowiązany do rozpoznania przychodów podatkowych w odniesieniu do tej części IBNR, która nie była nigdy zaliczona przez Bank do kosztów uzyskania przychodów.

2009.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-553/09-4/JB
     ∟CIT - w zakresie zastosowania art. 38 c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2008.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-519/08-4/HS
     ∟Czy Bank, wobec niedokonania w danym roku odpisu z zysku za rok poprzedni na fundusz ogólnego ryzyka, będzie uprawniony do zaliczenia na podstawie art. 38c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do podatkowych kosztów uzyskania przychodów rezerwy IBNR w wysokości rezerwy na ryzyko ogólne skalkulowanej w wysokości odpowiadającej 1,5% niespłaconej kwoty kredytów i pożyczek pieniężnych pomniejszonej o kwotę kredytów i pożyczek pieniężnych, zaklasyfikowanych zgodnie z odrębnymi przepisami do kategorii straconych według stanu na koniec poprzedniego roku podatkowego?

2007.09.25 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPR1/423-100/07/KK
     ∟Czy utworzona rezerwa na ryzyko ogólne niezależnie od ewentualnego utworzenia, czy też nie utworzenia odpisu z zysku na fundusz ogólnego ryzyka w danym roku obrotowym stanowić będzie koszt uzyskania przychodów.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj