Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1186/09/MS
z 26 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-1186/09/MS
Data
2009.11.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
ewidencja
ewidencja
ewidencja sprzedaży
ewidencja sprzedaży
kasa rejestrująca
kasa rejestrująca


Istota interpretacji
Obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej wynajmu quadów - PKWiU 71.40.14-00.00.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2009r. (data wpływu 28 sierpnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 listopada 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wynajmu quadów - PKWiU 71.40.14-00.00 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2009r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 25 listopada 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wynajmu quadów - PKWiU 71.40.14-00.00.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):

Wnioskodawca w 2007r. w ramach działalności gospodarczej otworzył ogród zoologiczny. Wnioskodawca udostępnia ogród na zwiedzanie i pobyt w celach rekreacji i wypoczynku. Osiąga przychody głównie ze sprzedaży biletów wstępu. Bilety są sprzedawane osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej w kasie prowadzonej przez samego Wnioskodawcę lub pracownika Wnioskodawcy.

Przy ogrodzie Wnioskodawca stworzył oddzielne miejsce (park) atrakcji (przejażdżki dla dzieci na kucyku, nauka jazdy konnej, „małpi gaj" tj. zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami). Wejście na teren parku jest bezpłatne, natomiast skorzystanie z każdej atrakcji wymaga zapłacenia stosownej kwoty, którą uiszcza się w kasie, obsługiwanej przez Wnioskodawcę lub pracownika Wnioskodawcy.

Ponadto Wnioskodawca wynajmuje domki letniskowe położone na terenach rekreacyjnych, świadczy usługi polegające na nauce jazdy konnej i wynajmuje quady. Opłaty za wynajem domków i quadów uiszcza się również u Wnioskodawcy lub pracownika Wnioskodawcy, nauka jazdy konnej odbywa się po wykupieniu żetonu w kasie u Wnioskodawcy lub pracownika Wnioskodawcy. Działalność Wnioskodawcy nastawiona jest na osiąganie zysków.

Wnioskodawca otrzymał odpowiedź na pismo w sprawie zaklasyfikowania świadczonych usług wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej PKWiU). Ponadto otrzymał również interpretacje indywidualne Ministra Finansów - działającego przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach - dotyczące stosowania właściwej stawki podatku VAT dla każdej z ww. usług.

Zgodnie z opinią Urzędu Statystycznego w Łodzi usługi opisane przez Wnioskodawcę zostały zaklasyfikowane zgodnie z PKWiU z dnia 18 marca 1997r. do poniżej wymienionych grup do których zostały przyporządkowane odpowiednie stawki podatku VAT przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach:

  • usługi ogrodu zoologicznego - PKWiU 92.53.11-00.00 „Usługi związane z ogrodami botanicznymi i zoologicznymi" opodatkowane stawką 7% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-76/09/MS,
  • przejażdżki dla dzieci na kucyku, „małpi gaj" (zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami), udostępnianie quadów i torów do jazdy rekreacyjnej - PKWiU 92.72.12-00.00 „Usługi rekreacyjne pozostałe, gdzie indziej nie klasyfikowane" opodatkowane stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-362/09/MS,
  • wynajem (udostępnianie) domków rekreacyjnych - PKWiU 55.23.13-00.00 „Usługi wynajmu pozostałych umeblowanych lokali krótkotrwałego zakwaterowania" opodatkowany stawką 7% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-363/09/MS,
  • nauka jazdy konnej - PKWiU 92.62.13-00.00 „Usługi związane ze sportem pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane" opodatkowana stawką 22% podatku zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-364/09/MS,
  • udostępnianie (wynajem) terenu na pobyt w celach rekreacji, organizacji pikniku, itp. - PKWiU 70.20.12-00.00 „Usługi wynajmowania lub dzierżawy nieruchomości o charakterze niemieszkalnym, stanowiących majątek własny" opodatkowane stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-365/09/MS,
  • wynajem quadów - PKWiU 71.40.14-00.00 „Usługi wypożyczania sprzętu rekreacyjnego, rozrywkowego i sportowego" opodatkowany stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-366/09/MS.


U Wnioskodawcy kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy VAT nie przekroczyła w 2007r. oraz w 2008r. kwoty 40.000 zł i dotychczas nie powstał u Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.

Ponadto Wnioskodawca stwierdził, że po raz pierwszy działalność gospodarczą otworzył w dniu 1 września 2007r. Kwota obrotu na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej nie przekroczyła w 2007r. kwoty 20.000,00 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy jeśli kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, przekroczy 40.000,00 zł Wnioskodawca będzie miał obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaż usług wynajmu quadów - PKWiU 71.40.14-00.00...

Zdaniem Wnioskodawcy usługi wynajmu quadów - PKWiU 71.40.14-00.00 nie są wymienione w załączniku do rozporządzenia, co oznacza, że nie są one zwolnione przedmiotowo z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej. W związku z tym, jeśli obrót Wnioskodawcy, o którym mowa w pytaniu nr 1 niniejszego wniosku, przekroczy 40.000.00 zł., Wnioskodawca będzie musiał ewidencjonować sprzedaż tych usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej przy użyciu kasy rejestrującej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie natomiast z art. 8 ust. 3 ustawy o VAT, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy o podatku VAT, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 42, poz. 264), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się do dnia 31 grudnia 2009r.

Należy podkreślić również, iż do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniej grupy towarów lub usług czy też do weryfikacji wskazanej klasyfikacji, nie są kompetentne organy podatkowe. W myśl bowiem Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz.11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

W art. 111 ust. 7 pkt 3 ustawy wskazano, iż Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, może zwolnić na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

Powyższe zostało zrealizowane przez wydanie rozporządzeń w sprawie kas rejestrujących, a przypadki, w których podatnik może korzystać ze zwolnienia z obowiązku instalacji kas rejestrujących zostały wyszczególnione w § 2, 3 i 3a tych rozporządzeń.

Zgodnie z § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 116, poz. 804), obowiązującego od 1 lipca 2007r. do 31 grudnia 2007r. do dnia 31 grudnia 2007r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania również podatników rozpoczynających sprzedaż w 2007r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 1 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas fiskalnych zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2007r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 245, poz. 1807), obowiązującego od 1 stycznia 2008r. do 30 czerwca 2008r. zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008r. z obowiązku ewidencjonowania również podatników, u których kwota obrotu z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w pierwszym półroczu 2008r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008r. – z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Stosownie § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 113, poz. 720), obowiązującego od 1 lipca 2008r. do 31 grudnia 2008r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2008r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2008r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 1 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2008r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 228, poz. 1510), obowiązującego od 1 stycznia 2009r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2009r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

W powołanych § 2 ww. rozporządzeń zwalnia się do dnia 31 grudnia 2009r. z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załącznikach do tych rozporządzeń.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca od 1 września 2007r. w ramach działalności gospodarczej otworzył ogród zoologiczny. Wnioskodawca udostępnia ogród na zwiedzanie i pobyt w celach rekreacji i wypoczynku.

Przy ogrodzie Wnioskodawca stworzył oddzielne miejsce (park) atrakcji (przejażdżki dla dzieci na kucyku, nauka jazdy konnej, „małpi gaj" tj. zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami). Ponadto Wnioskodawca wynajmuje domki letniskowe położone na terenach rekreacyjnych, świadczy usługi polegające na nauce jazdy konnej i wynajmuje quady.

Usługi wynajmu quadów Wnioskodawca zakwalifikował do PKWiU 71.40.14-00.00 „Usługi wypożyczania sprzętu rekreacyjnego, rozrywkowego i sportowego".

U Wnioskodawcy kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy VAT nie przekroczyła w 2007r. kwoty 20.000 zł oraz w 2008r. kwoty 40.000 zł i dotychczas nie powstał u Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.

Świadczone przez Wnioskodawcę usługi wynajmu quadów zakwalifikowane przez niego do PKWiU 71.40.14-00.00 „Usługi wypożyczania sprzętu rekreacyjnego, rozrywkowego i sportowego" nie zostały wymienione w załącznikach do powołanych rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących w związku z czym nie korzystały i nie korzystają ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kas rejestrujących określonego w powołanych przepisach § 2 rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących z dnia 28 marca 2006r., 25 czerwca 2007r., 20 grudnia 2007r., 27 czerwca 2008r. i 19 grudnia 2008r.

Odnosząc się do kwestii prawa Wnioskodawcy do zwolnienia w 2008r. z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego ze względu na wysokość obrotu stwierdzić należy, że Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia na podstawie § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących gdyż w 2007r. kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła kwoty 20.000 zł a w roku 2008 kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec niego obowiązek ewidencjonowania.

Przy czym z wniosku wynika, że u Wnioskodawcy nie powstał wcześniej obowiązek ewidencjonowania (w 2007r., w roku w którym rozpoczął działalność gospodarczą o której mowa we wniosku), gdyż osiągając w tym roku kwotę obrotu mniejszą niż 20.000 zł spełnił postanowienia § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. w sprawie kas rejestrujących (zgodnie z którym do dnia 31 grudnia 2007r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania również podatników rozpoczynających sprzedaż w 2007r., pod warunkiem nieprzekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy).

Spełniając powyższe warunki Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia w 2008r. z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego, w tym z tytułu świadczonych usług wynajmu quadów, na podstawie § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących.

Jednocześnie jeśli u Wnioskodawcy nie powstał wcześniej obowiązek ewidencjonowania, a w 2009r. kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła kwoty 40.000 zł to ma prawo do zwolnienia z prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego, w tym z tytułu świadczonych usług wynajmu quadów, na podstawie § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie kas rejestrujących. Bowiem zgodnie z tym przepisem zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4.

Przy czym zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2009r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

W konsekwencji powyższego stwierdzić należy, że Wnioskodawca spełniając postanowienia § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. w sprawie kas rejestrujących miał prawo do zwolnienia w 2007r. z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego ze względu na wysokość obrotu pod warunkiem, że w 2007r. kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła kwoty 20.000 zł.

Jednocześnie Wnioskodawca, z uwagi na to, iż nie powstał u niego wcześniej obowiązek ewidencjonowania miał prawo do zwolnienia w 2008r. i w 2009r. z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego ze względu na wysokość obrotu pod warunkiem, że w 2008r. i 2009r. kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła kwoty 40.000 zł.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) lub zmiany stanu prawnego.

Pozostałe kwestie przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2009r. będą przedmiotem odrębnych rozstrzygnięć.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj