Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB4/423-230/12-5/MC
z 26 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Powrót

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB4/423-230/12-5/MC
Data
2012.10.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Zasięg terytorialny

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Podstawa opodatkowania i wysokość podatku --> Opodatkowanie dochodów uzyskanych za granicą


Słowa kluczowe
Czechy
dochód
likwidacja
opodatkowanie dochodów
spółka jawna
spółka osobowa
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
unikanie podwójnego opodatkowania
zakład


Istota interpretacji
Czy majątek otrzymany przez Wnioskodawcę z tytułu likwidacji Spółki będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 24 lipca 2012 r. (data wpływu 26 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania w Polsce majątku otrzymanego z tytułu likwidacji spółki osobowej, będącej zakładem Wnioskodawcy na terytorium Czech (pyt. nr 4) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • powstania zakładu Wnioskodawcy na terytorium Czech (pyt. nr 1),
  • opodatkowania w Polsce dochodu z tytułu udziału w spółce osobowej, będącej zakładem Wnioskodawcy na terytorium Czech (pyt. nr 2),
  • opodatkowania w Polsce majątku otrzymanego z tytułu wycofania części wkładu ze spółki osobowej, będącej zakładem Wnioskodawcy na terytorium Czech (pyt. nr 3),
  • opodatkowania w Polsce majątku otrzymanego z tytułu likwidacji spółki osobowej, będącej zakładem Wnioskodawcy na terytorium Czech (pyt. nr 4).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym. Obecnie Wnioskodawca rozważa zawiązanie według prawa czeskiego spółki osobowej z siedzibą w Czechach, która będzie odpowiednikiem polskiej spółki jawnej (dalej: Spółka). Spółka będzie transparentna podatkowo, tzn. nie będzie podlegać opodatkowaniu od całości swoich dochodów, lecz opodatkowaniu będą podlegali jej wspólnicy (w tym Wnioskodawca).

Spółka będzie prowadziła działalność gospodarczą w Czechach. Zasadniczym przedmiotem aktywności gospodarczej Spółki będzie działalność holdingowa i finansowa (działalność ta może polegać na udzielaniu pożyczek lub zarządzaniu udziałami w podmiotach zależnych). Spółka będzie wynajmowała biuro, w którym zostanie zarejestrowana siedziba Spółki, jak również będzie posiadała konto bankowe konieczne do prowadzenia działalności. Spółka zostanie również wyposażona przez wspólników (w tym przez Wnioskodawcę) w aktywa konieczne do prowadzenia działalności.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że Spółka nie będzie prowadzić działalności wyłącznie w zakresie:

  1. użytkowania urządzeń służących wyłącznie do składowania, wystawiania lub wydawania dóbr lub towarów należących do przedsiębiorstwa;
  2. utrzymywania zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie dla składowania, wystawiania lub wydawania.

Spółka nie będzie również podmiotem powołanym w celu:

  1. utrzymywania zapasów dóbr albo towarów należących do przedsiębiorstwa wyłącznie w celu przerobu przez inne przedsiębiorstwo;
  2. utrzymywania stałej placówki wyłącznie w celu zakupu dóbr lub towarów albo w celu zbierania informacji dla przedsiębiorstwa;
  3. utrzymywania stałej placówki wyłącznie w celach reklamy, dla dostarczania informacji, prowadzenia badań naukowych lub wykonywania podobnej działalności mającej dla przedsiębiorstwa charakter przygotowawczy lub pomocniczy;
  4. utrzymywania stałej placówki wyłącznie w celu wykonywania jakiegokolwiek połączenia rodzajów działalności wymienionych pod literami od a) do e), pod warunkiem jednak że całkowita działalność tej placówki, wynikająca z takiego połączenia rodzajów działalności, posiada przygotowawczy lub pomocniczy charakter.

Wnioskodawca nie wyklucza jednak, iż w trakcie prowadzenia działalności przez Spółkę może okazać się, że z przyczyn biznesowych niezbędne będzie wycofanie części wniesionych do Niej wkładów. W dłuższej perspektywie czasowej nie można również wykluczyć likwidacji Spółki. W wyniku tych działań, Wnioskodawca otrzyma część przypadających Mu, jako wspólnikowi, aktywów Spółki. Jednocześnie, Wnioskodawca chciałby zaznaczyć, że w skład majątku Spółki nie wejdzie majątek nieruchomy w rozumieniu Konwencji.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy Spółka będzie stanowić zakład Wnioskodawcy w Czechach w rozumieniu Konwencji...
  2. Czy dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu udziału w Spółce będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce...
  3. Czy majątek otrzymany z tytułu wycofania części wkładu ze Spółki będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce...
  4. Czy majątek otrzymany przez Wnioskodawcę z tytułu likwidacji Spółki będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce...

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie nr 4.

Wniosek Spółki w zakresie pozostałych pytań został rozpatrzony odrębnymi interpretacjami wydanymi w dniu 26 października 2012 r. nr ILPB4/423-230/12-2/MC, ILPB4/423-230/12-3/MC, ILPB4/423-230/12-4/MC.

Zdaniem Wnioskodawcy, wartość majątku uzyskanego przez Wnioskodawcę z tytułu likwidacji Spółki nie będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce.

Uzasadnienie.

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy mający siedzibę lub zarząd w Polsce, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Zatem, na Wnioskodawcy ciąży nieograniczony obowiązek podatkowy, a opodatkowaniu w Polsce podlegają również dochody osiągane przez Niego za granicą.

Należy mieć jednak na uwadze regulacje modyfikujące tę ogólną zasadę. Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, wolne od podatku są dochody osiągane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników podlegających nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, jeżeli odpowiednia umowa międzynarodowa tak stanowi. Zatem, w świetle tego przepisu oraz przedstawionego zdarzenia przyszłego, analizie należy poddać postanowienia Konwencji.

Należy podkreślić, że Konwencja wprost nie reguluje zasad opodatkowania dochodów uzyskanych na skutek likwidacji spółki osobowej. Trzeba mieć jednak na uwadze, że Wnioskodawca w odniesieniu do pytania nr 1 przyjął, że Spółka stanowić będzie Jego zakład w Czechach. Zatem, likwidacja Spółki będzie stanowić jednocześnie likwidację zakładu. Na skutek likwidacji dojdzie do przeniesienia prawa własności do składników majątkowych Spółki na wspólników.

W związku z tym, w ocenie Wnioskodawcy, zastosowanie powinien znaleźć przepis art. 13 ust. 2 Konwencji, który przewiduje, że zyski z przeniesienia tytułu własności majątku ruchomego stanowiącego część majątku zakładu, który przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa posiada w drugim Umawiającym się Państwie, łącznie z zyskami, które zostaną uzyskane przy przeniesieniu własności takiego zakładu, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

W związku z powyższym, a także z uwagi na fakt, że w skład majątku likwidacyjnego nie wejdzie majątek nieruchomy, należy stwierdzić, iż każdy składnik majątkowy, jaki otrzyma Wnioskodawca w wyniku likwidacji Spółki powinien podlegać opodatkowaniu w Czechach, zgodnie z czeskimi regulacjami podatkowymi. Jednocześnie, dochód z tytułu likwidacji Spółki powinien być zwolniony od podatku w Polsce (art. 24 ust. 1 Konwencji oraz art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).

Stanowisko zbieżne z zaprezentowanym powyżej zajmowały organy podatkowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 21 maja 2012 r. (IPPB1/415-318/12-2/EC) na gruncie analogicznych postanowień umowy polsko - cypryjskiej wywiódł, że przeniesienie własności majątku ruchomego należącego do zakładu (podobnie jak przeniesienie własności całego zakładu) podlega opodatkowaniu w państwie jego położenia. W związku z tym, należy stwierdzić, że zakres jego zastosowania obejmuje również przeniesienie własności majątku spółki osobowej na jej wspólników w wyniku jej likwidacji.

Podobne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 3 stycznia 2012 r. (sygn. IPPB1/415-894/11-4/ES) oraz Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji z 24 sierpnia 2011 r. (sygn. IPTPB2/415-250/11-2/MP).

Jeśli jednak, w ocenie organu, otrzymanie majątku na skutek likwidacji Spółki powinno podlegać opodatkowaniu w Polsce, to Wnioskodawca i tak nie osiągnie przychodu podatkowego.

Zgodnie z przepisem art. 12 ust. 4 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do przychodów nie zalicza się m.in. środków pieniężnych otrzymanych przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu likwidacji takiej spółki.

Z kolei przepis art. 12 ust. 4 pkt 3b tej ustawy przewiduje, że przychodu podatkowego nie stanowi wartość innych niż środki pieniężne składników majątku otrzymanych przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu wystąpienia z takiej spółki lub z tytułu jej likwidacji. Przychód powstanie dopiero w przypadku odpłatnego zbycia tych składników majątku w wysokości ich wartości wyrażonej w cenie, za którą wspólnik je zbywa.

W związku z powyższym, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że majątek otrzymany w efekcie likwidacji Spółki nie będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce niezależnie od tego, czy w ocenie organu zastosowanie powinny znaleźć czeskie czy polskie regulacje podatkowe.

Jeśli organ stwierdzi, że dochód Spółki z tytułu otrzymania majątku likwidacyjnego podlega opodatkowaniu w Czechach, to zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku na podstawie art. 13 ust. 2 Konwencji w związku z art. 24 ust. 1 Konwencji oraz art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z kolei, jeśli organ przyjmie, że dochody te powinny zostać opodatkowane w Polsce, to konieczne będzie uwzględnienie omówionych powyżej przepisów art. 12 ust. 4 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 12 ust. 4 pkt 3b tej ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca, będący polskim rezydentem podatkowym, rozważa obecnie zawiązanie według prawa czeskiego spółki osobowej z siedzibą w Czechach, która będzie odpowiednikiem polskiej spółki jawnej (dalej: Spółka). Spółka będzie transparentna podatkowo, tzn. nie będzie podlegać opodatkowaniu od całości swoich dochodów, lecz opodatkowaniu będą podlegali jej wspólnicy (w tym Wnioskodawca). Spółka będzie prowadziła działalność gospodarczą w Czechach. Zasadniczym przedmiotem aktywności gospodarczej Spółki będzie działalność holdingowa i finansowa (działalność ta może polegać na udzielaniu pożyczek lub zarządzaniu udziałami w podmiotach zależnych). Spółka będzie wynajmowała biuro, w którym zostanie zarejestrowana siedziba Spółki, jak również będzie posiadała konto bankowe konieczne do prowadzenia działalności. Spółka zostanie również wyposażona przez wspólników (w tym przez Wnioskodawcę) w aktywa konieczne do prowadzenia działalności.

Wnioskodawca nie wyklucza jednak, iż w trakcie prowadzenia działalności przez Spółkę może okazać się, że z przyczyn biznesowych niezbędne będzie wycofanie części wniesionych do Niej wkładów. W dłuższej perspektywie czasowej nie można również wykluczyć likwidacji Spółki. W wyniku tych działań, Wnioskodawca otrzyma część przypadających Mu, jako wspólnikowi, aktywów Spółki. Jednocześnie, Wnioskodawca wskazał, że w skład majątku Spółki nie wejdzie majątek nieruchomy w rozumieniu Konwencji.

W myśl art. 1 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dochody spółek osobowych nie stanowią odrębnego przedmiotu opodatkowania.

Ponieważ spółka osobowa nie ma podmiotowości prawnej odrębnej od wspólników, nie jest ona podmiotem obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego, podmiotami takimi są natomiast wspólnicy tej spółki. W związku z tym, iż Wnioskodawca jest osobą prawną, zastosowanie w przedmiotowej sprawie znajdzie ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na podstawie art. 5 ust. 1 i ust. 2 tej ustawy, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 3, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych łączy się

z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku (udziału). W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku.

W związku z powyższym, wskazać należy, iż przychody i koszty związane ze Spółką, Wnioskodawca powinien określać proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku (udziału) w tej Spółce.

Z uwagi na fakt, że Spółka będzie podmiotem prawa czeskiego, kwestie opodatkowania dochodu podatkiem dochodowym od osób prawnych należy rozpatrywać w oparciu o postanowienia umowy z dnia 24 czerwca 1993 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1994 r. Nr 47, poz. 189; dalej: polsko - czeska umowa).

Pomocnym w interpretacji tej umowy może być tekst Modelowej Konwencji OECD, stanowiącej wzór umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, zawieranych przez Polskę, jak i brzmienie Komentarza do niej. Zostały one wypracowane w drodze konsensusu przez wszystkie państwa członkowskie OECD, które zobowiązały się tym samym do stosowania zawartych w nich postanowień. Modelowa Konwencja, jak i Komentarz do niej nie są źródłem powszechnie obowiązującego prawa, natomiast stanowią wskazówkę, jak należy interpretować zapisy umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania. Zatem, obowiązki podatkowe podmiotów z siedzibą w odrębnych państwach należy rozpatrywać z uwzględnieniem postanowień umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania oraz Modelowej Konwencji OECD wraz z Komentarzem.

Postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania nie należy traktować jako wyłącznie obowiązujących Polskę norm międzynarodowego prawa publicznego, gdyż z uwagi na ich szczególny charakter, są one przede wszystkim powszechnie obowiązującymi normami wewnętrznego ustawodawstwa podatkowego, których prawidłowe stosowanie wymaga również odniesienia do ustalonych w międzynarodowej pragmatyce zasad, wyrażonych w Komentarzu do Modelowej Konwencji OECD.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 polsko - czeskiej umowy, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa będą podlegać opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

Odwołując się do Komentarza do Modelowej Konwencji OECD należy zauważyć, iż w międzynarodowych konwencjach podatkowych przyjęto powszechnie zasadę, że dopóki przedsiębiorstwo jednego państwa nie założy w drugim państwie zakładu, nie można uważać, iż to przedsiębiorstwo bierze udział w życiu gospodarczym tego drugiego państwa w takim stopniu, aby można było je poddać jurysdykcji ustawodawstwa podatkowego tego państwa.

W interpretacji z dnia 26 października 2012 r. nr ILPB4/423-230/12-2/MC, będącej odpowiedzią na pytanie nr 1, tut. Organ stwierdził, iż Spółka będzie stanowić zakład Wnioskodawcy w Czechach w rozumieniu polsko – czeskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Mając na uwadze okoliczność, iż źródło dochodu uzyskanego przez Wnioskodawcę z tytułu likwidacji Spółki jest położone na terytorium Czech, do określenia zasad opodatkowania tego dochodu niezbędne jest odwołanie się do postanowień art. 13 ust. 2 polsko – czeskiej umowy.

Zgodnie z art. 13 ust. 2 powołanej umowy, zyski z przeniesienia tytułu własności majątku ruchomego stanowiącego część majątku zakładu, który przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa posiada w drugim Umawiającym się Państwie, albo z przeniesienia własności majątku ruchomego należącego do stałej placówki, którą osoba zamieszkała w Umawiającym się Państwie dysponuje w drugim Umawiającym się Państwie dla wykonywania wolnego zawodu, łącznie z zyskami, które zostaną uzyskane przy przeniesieniu własności takiego zakładu (odrębnie albo razem z całym przedsiębiorstwem) lub takiej stałej placówki, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Z regulacji tej wynika, że przeniesienie własności majątku ruchomego należącego do zakładu (podobnie jak przeniesienie własności całego zakładu) podlega opodatkowaniu w państwie jego położenia. W związku z tym, należy stwierdzić, że zakres jego zastosowania obejmuje również przeniesienie własności majątku spółki osobowej na jej wspólników w wyniku jej likwidacji.

Wskazać należy, że z analizy przepisów art. 13 ust. 2 ww. umowy wynika, iż dochody Wnioskodawcy jako polskiego rezydenta podatkowego z tytułu z likwidacji Spółki powinny być opodatkowane na zasadach właściwych dla opodatkowania zbycia majątku związanego z zakładem, tj. będzie opodatkowany w państwie położenia zakładu, czyli w Czechach.

Natomiast w celu wyeliminowania podwójnego opodatkowania w Polsce, należy zastosować art. 24 ust. 1 lit. a) umowy polsko – czeskiej, który stanowi, iż w przypadku osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce, podwójnego opodatkowania unika się w następujący sposób, jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy może być opodatkowany w Republice Czeskiej, to Polska zwolni, z uwzględnieniem postanowień punktu b) i ustępu 3, taki dochód lub majątek od opodatkowania. Polska może przy obliczaniu kwoty podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był tak właśnie zwolniony z opodatkowania.

Wobec powyższego, dochód, jaki Wnioskodawca uzyska z tytułu likwidacji Spółki, podlegać będą opodatkowaniu w Czechach.

Zatem, w celu uniknięcia dwukrotnego obciążenia podatnika podobnym podatkiem przedmiotowa umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania przewiduje – w stosunku do dochodów z udziału w Spółce – obowiązek zastosowania metody wyłączenia pełnego (metoda zwolnienia podatkowego).

Należy mieć jednak na uwadze, że artykuł ten jest zredagowany w sposób ogólny i nie zawiera szczegółowych norm określających, w jaki sposób powinno być obliczane odliczenie, ponieważ pozostawia się to wewnętrznemu ustawodawstwu i stosowanej praktyce.

W tym miejscu wskazać należy na brzmienie art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w myśl którego wolne od podatku są dochody osiągane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników określonych w art. 3 ust. 1, jeżeli umowa międzynarodowa, której Rzeczpospolita Polska jest stroną, tak stanowi.

Zwolnienie zawarte w tym przepisie dotyczy dochodów osiągniętych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników objętych, w myśl art. 3 ust. 1 ww. ustawy, nieograniczonym obowiązkiem podatkowym, tj. takich, którzy, zgodnie z zasadą rezydencji, całość swoich dochodów opodatkowują w kraju, bez względu na miejsce ich osiągania.

W tym miejscu zauważyć należy, iż umowa polsko – czeska, co zostało wskazane wcześniej, przewiduje do dochodów uzyskanych z zakładu stosowanie metody wyłączenia, którą w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych wyraża powołany wyżej art. 17 ust. 1 pkt 3 tej ustawy.

Reasumując, dochód z tytułu likwidacji Spółki stanowiącej czeski zakład Wnioskodawcy powinien być opodatkowany w Czechach na podstawie art. 13 ust. 2 umowy polsko - czeskiej. Jednocześnie, uzyskany dochód będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce na podstawie art. 24 ust. 1 lit. a) powołanej umowy.

Natomiast w odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji, stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Powrót


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj