Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.131.2017.1.MK
z 1 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 lipca 2017 r. (data wpływu 4 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie odpowiedzialności za spełnienie warunków stosowania zwolnienia z akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie odpowiedzialności za spełnienie warunków stosowania zwolnienia z akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

P. i O. (dalej: "O.") rozpoczęły proces integracji. Integracja obu firm ma na celu uporządkowanie i wzmocnienie struktury logistyki naftowej i paliwowej w Polsce, wzorem zmian dokonanych w ubiegłych latach na rynkach: energii elektrycznej i gazu. Poprzez połączenie uzupełniających się organizmów P. i O. powstanie podmiot o dużo większym potencjale. Połączona organizacja będzie mogła efektywniej realizować swoje funkcje i rozwijać możliwości na rynku logistyki naftowej i paliwowej.

Wnioskodawca przejmie O. w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 1578). Łączenie nastąpi przez przeniesienie całego majątku O. (spółka przejmowana) na P. (spółka przejmująca) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej. Dzień połączenia to 1 stycznia 2018 roku.

O. prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na magazynowaniu w składach podatkowych zlokalizowanych w bazach wyrobów akcyzowych należących do osób trzecich. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego. Od 1 stycznia 2018 roku ta działalność będzie kontynuowana przez Wnioskodawcę.

Ze składów podatkowych Spółki odbierane będą - za dokumentem dostawy - wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem z akcyzy (paliwo lotnicze oraz olej opałowy do produkcji energii elektrycznej). Podmiot odbierający potwierdzi odbiór tych wyrobów na dokumencie dostawy, stosownie wypełniając m.in. pole nr 10 (data i podpis) oraz pole nr 11 kolumna 6 (krótki opis i podstawa prawna zastosowania zwolnienia), określone we wzorze dokumentu dostawy stanowiącym załącznik do rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U z 2015 r., poz. 2285 ze zm.).

Spełnione będą także w tym momencie warunki zastosowania zwolnienia podatkowego określone we właściwych przepisach ustawy akcyzowej. Po otrzymaniu drugiego egzemplarza dokumentu dostawy Spółka straci możliwość pozyskania wiedzy dotyczącej faktycznego przeznaczenia odbieranego wyrobu akcyzowego. Może natomiast okazać się, że podmiot odbierający użyje później odbieranego wyrobu akcyzowego w sposób niezgodny z przeznaczeniem uprawniającym do zastosowania zwolnienia, na co Spółka nie będzie miała żadnego wpływu, ani o tym wiedziała. Takie użycie będzie wszakże podlegało opodatkowaniu.

Spółka chce uzyskać potwierdzenie, że wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, opis i podstawa prawna) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwolni ją od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które nie ma żadnego wpływu, umożliwiając zastosowanie przez Spółkę zwolnienia z akcyzy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy wypełnienie przez Spółkę warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy potwierdzającego prawidłowość danych w dokumencie dostawy (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna stosowania zwolnienia z akcyzy) uwolni Spółkę od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu (w tym późniejsze użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zwolnienia z akcyzy), pozwalając na zastosowanie przez Spółkę zwolnienia z akcyzy ?

Zdaniem Wnioskodawcy:

W ocenie Spółki, wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna zwolnienia z akcyzy) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalniają od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu (w tym późniejsze użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zwolnienia z akcyzy), pozwalając na zastosowanie przez Spółkę zwolnienia z akcyzy.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Na wstępie należy podkreślić, że podobny stan faktyczny był przedmiotem oceny Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, który 8 lutego 2016 r. wydal z upoważnienia Ministra Finansów interpretację indywidualną nr IBPP4/4513-216/15/MK, w której potwierdził stanowisko wnioskodawcy, że wypełnienie wszystkich warunków uprawniających do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie przez podmiot prowadzący skład podatkowy (Wnioskodawcę), co potwierdzać będzie podpisany przez zużywający podmiot gospodarczy dokument dostawy, uwalnia Wnioskodawcę od odpowiedzialności za dalsze niewłaściwe użycie tych wyrobów. Organ interpretacyjny wskazał również, że to podmiot nabywający wyroby akcyzowe z zerową stawką podatku akcyzowego nadaje im odpowiednie przeznaczenie, określone w dokumencie dostawy, które ostatecznie zostaje zrealizowane w momencie zużycia ich do wskazanych celów. Zatem zużycie nabytych wyrobów akcyzowych do celów innych niż wynika to z dokumentu dostawy, obciążać będzie podmiot zużywający.

Analogiczna interpretacja indywidualna została wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie na wniosek O. (nr 1462-IPPP3.4513.119.2016.1.SM z 31.01.2017 r.).

W odniesieniu do możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy organ interpretacyjny stwierdził, że „(...) wystawiony przez skład podatkowy dokument dostawy, na którymi zużywający podmiot gospodarczy potwierdzi podpisem otrzymanie wyrobów przeznaczonych do użycia do celów innych niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opalowe, potwierdza prawo do zastosowania do tych wyrobów stawki akcyzy w wysokości 0 zł.”. Organ ten dodał, że od momentu odbioru tych wyrobów przez podmiot zużywający, potwierdzonych dokumentem dostawy, odpowiedzialność za niewłaściwe z przeznaczeniem użycie tych wyrobów ponosi podmiot zużywający.”. Potem stwierdził, iż „(...) zużycie nabytych wyrobów akcyzowych do celów innych niż wynika to z dokumentu dostawy, obciążać będzie podmiot zużywający”. W konkluzji uznał, że gdy Spółka spełni wszystkie warunki, art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy akcyzowej nie będzie miał do niej zastosowania.

Należy w związku z tym zauważyć, że art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy akcyzowej stanowi, iż przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również: użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie: a) było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zastosowania tej stawki akcyzy lub b) nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy. Przepis ten odnosi się zatem zarówno do użycia wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zwolnienia z akcyzy, jak i do niedochowania warunków zastosowania takiego zwolnienia. Spółka nie wypełni hipotezy normy prawnej wynikającej z powyższego unormowania, ponieważ nie używa wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy oraz dopełnia wszystkich warunków niezbędnych do zastosowania przez nią zwolnienia. Dlatego ewentualne użycie przez inny podmiot wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zwolnienia z akcyzy nie powoduje powstania przedmiotu opodatkowania u Spółki.

Trzeba też odnotować, że w myśl definicji ustawowej z art. 2 pkt 18a ustawy akcyzowej dokument dostawy jest dokumentem, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Na podstawie art. 32 ust. 5 pkt 2 ustawy akcyzowej warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy. Zgodnie z art. 32 ust. 11 ustawy akcyzowej - odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Warto podkreślić, w nawiązaniu do powoływanych interpretacji indywidualnych dotyczących zastosowania stawki zerowej, że sytuacja wyrobów objętych tą stawką i wyrobów zwolnionych od akcyzy została unormowana podobnie.

Prawodawca dookreślił w § 2 pkt 1 lit. a ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r., że dokument dostawy jest wystawiany przez podmiot prowadzący skład podatkowy w przypadku dostarczania wyrobów zwolnionych z jego składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego lub podmiotu zużywającego. Na mocy § 2 ust. 2 pkt 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. drugi egzemplarz dokumentu dostawy zawiera potwierdzenie odbioru wyrobów zwolnionych i jest niezwłocznie zwracany podmiotowi, który go wystawił, w tymi wypadku podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy.

Stąd potwierdzenie na zwracanym dokumencie podpisem i datą odbioru wyrobów akcyzowych oraz podstawy prawnej zastosowania zwolnienia z akcyzy stanowi dla Spółki dowód wypełnienia wszystkich warunków oraz podstawę do zastosowania tego zwolnienia. Zwłaszcza, że na mocy § 2 ust. 2 pkt 1 ww. rozporządzenia podmiot pośredniczący lub podmiot zużywający potwierdza prawidłowość danych zawartych w dokumencie dostawy. Tym samym składa oświadczenie, że użyje dostarczonych wyrobów akcyzowych zgodnie z przeznaczeniem uprawniających do zastosowania zwolnienia z akcyzy. Dlatego ewentualne późniejsze użycie tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zwolnienia z akcyzy obciąża wyłącznie ten podmiot oraz nie powinno mieć wpływu na zastosowanie zwolnienia przez podmiot prowadzący skład podatkowy.

W tych warunkach Spółka stoi na stanowisku, że wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna dająca prawa do zastosowania zwolnienia z akcyzy) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalnia ją od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu, w tym użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zwolnienia z akcyzy, pozwalając zachować Spółce prawo do zastosowania tego zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 43 ze zm.) zwanej dalej „ustawą” – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1, 10, 11, 18a, 22 i 23 ustawy, użyte w ustawie określenia oznaczają:

  • wyroby akcyzowe - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy;
  • skład podatkowy - miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego;
  • podmiot prowadzący skład podatkowy - podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego;
  • dokument dostawy - dokument, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie;
  • podmiot zużywający - podmiot:

    1. mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia,
    2. niemający miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który odbiera nabyte wyroby energetyczne zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 i 2, bezpośrednio do zbiornika na stałe zamontowanego na statku powietrznym lub jednostce pływającej, jeżeli w dokumencie dostawy jest zidentyfikowany statek powietrzny lub jednostka pływająca, na które są dostarczane nabyte wyroby;

  • podmiot pośredniczący - podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również bezpośrednio z importu.


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;

  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.


Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 8 ust. 6 ustawy.

W myśl art. 13 ust. 1 ustawy podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą.

Wzór dokumentu dostawy a także szczegóły jego stosowania zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2285 ze zm.).

Mając na uwadze powyższe wskazać należy, że przepisy w precyzyjny sposób wskazują warunki które należy wypełnić aby z określonego prawem zwolnienia skorzystać. Tym samym wypełnienie wszystkich warunków zwolnienia, w tym zastosowanie dokumentu dostawy, powoduje uwolnienie od potencjalnego podatku wyrobu/czynności, dla których co do zasady ustalona jest określona stawka podatku.

Przenosząc powyższe na grunt przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że od momentu odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot zużywający (podmiot pośredniczący), potwierdzonym przez nabywcę dokumentem dostawy wystawionym przez podmiot prowadzący skład podatkowy, w sytuacji wypełnienia pozostałych warunków zastosowania zwolnienia, odpowiedzialność za niewłaściwe z przeznaczeniem wykorzystanie wyrobów akcyzowych ponosi podmiot odbierający wyroby.

Wypełnienie bowiem wszystkich warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie przez podmiot prowadzący skład podatkowy, w tym podpisany przez podmiot odbierający dokument dostawy, uwalnia Wnioskodawcę od odpowiedzialności za dalsze ewentualne niewłaściwe wykorzystanie tych wyrobów. Podmiot nabywający wyroby akcyzowe w ramach zwolnienia z podatku akcyzowego nadaje tym wyrobom odpowiednie przeznaczenie, określone w dokumencie dostawy. Zatem wykorzystanie nabytych wyrobów akcyzowych w ramach zwolnienia do celów innych niż wynika to z dokumentu dostawy, obciążać będzie podmiot odbierający wyroby.

Zatem w sytuacji, gdy Wnioskodawca wypełni wszystkie warunki dla zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym jeśli będzie posiadać stosowne oświadczenie podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy, potwierdzające prawidłowość danych w nim zawartych (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna zwolnienia), wówczas odpowiedzialność za niewłaściwe z przeznaczeniem wykorzystanie wyrobów akcyzowym ponosić będzie podmiot który odebrał wyroby akcyzowe.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za prawidłowe.

W odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku interpretacji indywidualnej należy stwierdzić, że została ona wydane w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego przedmiotową interpretację. Powołana interpretacja nie stanowi źródła prawa i wiąże strony wyłącznie w konkretnej indywidualnej sprawie, więc zawartego w niej stanowiska organu podatkowego nie można wprost przenosić na grunt innej sprawy. Każdą sprawę tut. organ jest zobowiązany rozpatrywać indywidualnie (por. prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 27 marca 2015 r. sygn. akt III SA/Łd 109/15).

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj