Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPP3.4513.119.2016.1.SM
z 31 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku dnia 29 listopada 2016 r. (data wpływu 2 grudnia 2016 r.), wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uwarunkowań związanych ze stosowaniem zerowej stawki akcyzy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 2 grudnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uwarunkowań związanych ze stosowaniem zerowej stawki akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Spółka prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na magazynowaniu w składach podatkowych zlokalizowanych w bazach wyrobów akcyzowych należących do osób trzecich. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego.

Ze składów podatkowych Spółki odbierane są - za dokumentem dostawy - wyroby akcyzowe objęte zerową stawką akcyzy. Podmiot odbierający potwierdza odbiór wyrobów akcyzowych objętą zerową stawką akcyzy na dokumencie dostawy, stosownie wypełniając m.in. pole nr 10 (data i podpis) oraz pole nr 11 kolumna 6 (krótki opis i podstawa prawna zastosowania zerowej stawki), określone we wzorze dokumentu dostawy stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r., poz. 2285).

Spełnione są także w tym momencie warunki określone w art. 89 ust. 2 i nast. ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2014 r., poz. 752 ze zm.), dalej: „ustawa akcyzowa”. Po otrzymaniu drugiego egzemplarza dokumentu dostawy Spółka traci możliwość pozyskania wiedzy dotyczącej faktycznego przeznaczenia odbieranego wyrobu akcyzowego. Może natomiast okazać się, że podmiot odbierający użyje później odbieranego wyrobu akcyzowego w sposób niezgodny z przeznaczeniem uprawniającym do zastosowania zerowej stawki akcyzy, na co Spółka nie będzie miała żadnego wpływu, ani o tym wiedziała. Takie użycie będzie wszakże podlegało opodatkowaniu na podstawie art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy akcyzowej.

Spółka chce uzyskać potwierdzenie, że wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, opis i podstawa prawna) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalniają od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które nie ma żadnego wpływu, umożliwiając zastosowanie przez Spółkę zerowej stawki akcyzy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy wypełnienie przez Spółkę warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy potwierdzającego prawidłowość danych w dokumencie dostawy (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna stosowania zerowej stawki akcyzy) uwalnia Spółkę od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu (w tym późniejsze użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy), pozwalając na zastosowanie przez Spółkę zerowej stawki akcyzy?

Zdaniem Wnioskodawcy:


W ocenie Spółki, wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna stawki zerowej) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalnia ją od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu (w tym późniejsze użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy), pozwalając na zastosowanie przez Spółkę zerowej stawki akcyzy.

Na wstępie należy podkreślić, że podobny stan faktyczny był przedmiotem oceny Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, który 8 lutego 2016 r. wydał z upoważnienia Ministra Finansów interpretację indywidualną nr IBPP4/4513-216/15/MK, w której potwierdził stanowisko wnioskodawcy, że wypełnienie wszystkich warunków uprawniających do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie przez podmiot prowadzący skład podatkowy (Wnioskodawcę), co potwierdzać będzie podpisany przez zużywający podmiot gospodarczy dokument dostawy, uwalnia Wnioskodawcę od odpowiedzialności za dalsze niewłaściwe użycie tych wyrobów. Organ interpretacyjny wskazał również, że to podmiot nabywający wyroby akcyzowe z zerową stawką podatku akcyzowego nadaje im odpowiednie przeznaczenie, określone w dokumencie dostawy, które ostatecznie zostaje zrealizowane w momencie zużycia ich do wskazanych celów. Zatem zużycie nabytych wyrobów akcyzowych do celów innych niż wynika to z dokumentu dostawy, obciążać będzie podmiot zużywający.

Należy w związku z tym zauważyć, że art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy akcyzowej stanowi, iż przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również: użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie: a) było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zastosowania tej stawki akcyzy lub b) nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy. Przepis ten odnosi się zatem zarówno do użycia wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zerowej stawki akcyzy, jak i do niedochowania warunków zastosowania takiej stawki. Spółka nie wypełni hipotezy normy prawnej wynikającej z powyższego unormowania, ponieważ nie używa wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy oraz dopełnia wszystkich warunków niezbędnych do zastosowania przez nią tej stawki. Dlatego ewentualne użycie przez inny podmiot wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy przez inny podmiot nie powoduje powstania przedmiotu opodatkowania u Spółki.

Trzeba też odnotować, że w myśl definicji ustawowej z art. 2 pkt 18a ustawy akcyzowej dokument dostawy jest dokumentem, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

Prawodawca dookreślił w par. 2 pkt 1 lit. c) w/w rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r., że dokument dostawy jest wystawiany przez podmiot prowadzący skład podatkowy w przypadku przemieszczenia na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, z jego składu podatkowego do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Na mocy par. 2 ust. 2 pkt 2 w/w rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. drugi egzemplarz dokumentu dostawy zawiera potwierdzenie odbioru wyrobów opodatkowanych zerową stawką akcyzy przez zużywający podmiot gospodarczy i jest niezwłocznie zwracany podmiotowi, który go wystawił, w tym wypadku podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy.

Stąd potwierdzenie na zwracanym dokumencie podpisem i datą odbioru wyrobów akcyzowych oraz podstawy prawnej zastosowania zerowej stawki akcyzy stanowi dla Spółki dowód wypełnienia wszystkich warunków oraz podstawę do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Zwłaszcza, że na mocy par. 2 ust. 2 pkt 1 w/w rozporządzenia zużywający podmiot gospodarczy potwierdza prawidłowość danych zawartych w dokumencie dostawy. Tym samym składa oświadczenie, że użyje dostarczonych wyrobów akcyzowych zgodnie z przeznaczeniem uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Dlatego ewentualne późniejsze użycie tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy obciąża wyłącznie ten podmiot oraz nie powinno mieć wpływu na zastosowanie przez podmiot prowadzący skład podatkowy zerowej stawki akcyzy.

W tych warunkach Spółka stoi na stanowisku, że wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna dająca prawa do zastosowania zerowej stawki akcyzy) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalnia ją od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które Spółka nie ma żadnego wpływu, w tym użycie wyrobów akcyzowych niezgodnie z przeznaczeniem dającym prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy, pozwalając zachować Spółce prawo do zastosowania zerowej stawki akcyzy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 43), zwanej dalej „ustawą”, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Natomiast załącznik nr 2 do ustawy zawiera wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG.


W art. 86 ust. 1 ustawy zawarto katalog wyrobów energetycznych, do których w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

  1. objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  2. objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
  3. objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
  4. oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  5. objęte pozycją CN 3403;
  6. objęte pozycją CN 3811;
  7. objęte pozycją CN 3817;
  8. oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  9. pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
  10. pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

Stawki na wyroby energetyczne zostały natomiast określone w art. 89 ust. 1 ustawy: w ust. 1-13 poprzez odniesienie do kodów klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (powiązanie z kodami CN), w ust. 14-15 – z uwagi na przeznaczenie wyrobów.


Jednocześnie w myśl art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł, jeżeli wyroby te są:

  1. w posiadaniu podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  2. przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy ze składu podatkowego do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy, lub do składu podatkowego od podmiotu, który posiadał je w celu zużycia do tych celów;
  3. przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy do składu podatkowego w przypadku niedostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  4. nabywane wewnątrzwspólnotowo na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego lub dokumentu handlowego przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  5. nabywane wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego odbiorcę w celu dostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy i przemieszczane do tego podmiotu na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy;
  6. importowane przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  7. przeznaczone do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów;
  8. importowane lub nabywane wewnątrzwspólnotowo w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów przez osobę fizyczną w celach innych niż prowadzenie działalności gospodarczej lub innych niż cele handlowe.

Dokument dostawy, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy – art. 89 ust. 2a ustawy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 18a ustawy, dokument dostawy to dokument, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

W myśl art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.


Ze złożonego wniosku wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na magazynowaniu w składach podatkowych zlokalizowanych w bazach wyrobów akcyzowych należących do osób trzecich. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego.

Ze składów podatkowych Spółki odbierane są - za dokumentem dostawy - wyroby akcyzowe objęte zerową stawką akcyzy. Podmiot odbierający potwierdza odbiór wyrobów akcyzowych objętą zerową stawką akcyzy na dokumencie dostawy, stosownie wypełniając m.in. pole nr 10 (data i podpis) oraz pole nr 11 kolumna 6 (krótki opis i podstawa prawna zastosowania zerowej stawki), określone we wzorze dokumentu dostawy stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy.

Spełnione są także w tym momencie warunki określone w art. 89 ust. 2 i następne ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. Po otrzymaniu drugiego egzemplarza dokumentu dostawy Spółka traci możliwość pozyskania wiedzy dotyczącej faktycznego przeznaczenia odbieranego wyrobu akcyzowego. Może natomiast okazać się, że podmiot odbierający użyje później odbieranego wyrobu akcyzowego w sposób niezgodny z przeznaczeniem uprawniającym do zastosowania zerowej stawki akcyzy, na co Spółka nie będzie miała żadnego wpływu, ani o tym wiedziała.

Wątpliwości Spółki dotyczą faktu, czy wypełnienie przez nią warunków określonych przepisami prawa, w tym uzyskanie stosownego oświadczenia (data, podpis, opis i podstawa prawna) podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy uwalnia ją od odpowiedzialności za zachowania podmiotu odbierającego, na które nie ma żadnego wpływu, umożliwiając zastosowanie przez Spółkę zerowej stawki akcyzy.

Należy zauważyć, że w ww. art. 89 ust. 2 ustawy opodatkowano stawką akcyzy w wysokości 0 zł wymienione tam wyroby, w określonych w tym przepisie przypadkach. W celu zapewnienia monitorowania przemieszczania tych wyrobów ustawodawca przewidział natomiast, że mogą one być przemieszczane poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy.

Regulacje dotyczące dokumentu dostawy zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U z 2015 r., poz. 2285, z późn. zm.).


Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia dokument dostawy jest wystawiany przez podmiot prowadzący skład podatkowy – w przypadku:

  1. dostarczania wyrobów zwolnionych z jego składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego lub podmiotu zużywającego,
  2. zwrotu wyrobów zwolnionych przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający do jego składu podatkowego,
  3. przemieszczania na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, zwanych dalej „wyrobami opodatkowanymi zerową stawką akcyzy” z jego składu podatkowego do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy, zwanego dalej „zużywającym podmiotem gospodarczym”,
  4. przemieszczania wyrobów opodatkowanych zerową stawką akcyzy do jego składu podatkowego od zużywającego podmiotu gospodarczego.

W załączniku nr 1 do rozporządzenia zawarto wzór dokumentu dostawy, z którego wynika, że w poz. 11 tego dokumentu (Wykaz wyrobów akcyzowych stanowiących przedmiot dostawy), w kolumnie 6, zawarta powinna być adnotacja określająca: przeznaczenie uprawniające do zwolnienia lub zastosowania zerowej stawki akcyzy (krótki opis i podst. prawna).

W związku z powyższym, wystawiany przez skład podatkowy dokument dostawy, na którym zużywający podmiot gospodarczy potwierdzi podpisem otrzymanie wyrobów przeznaczonych do użycia do celów innych niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opałowe, potwierdza prawo do zastosowania do tych wyrobów stawki akcyzy w wysokości 0 zł.

W kwestii odpowiedzialności Spółki za ewentualne zużycie przez nabywcę wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy, do celów innych niż uprawniające do zastosowania tej stawki zauważyć należy, że od momentu odbioru tych wyrobów przez podmiot zużywający, potwierdzonych dokumentem dostawy, odpowiedzialność za niewłaściwe z przeznaczeniem użycie tych wyrobów ponosi podmiot zużywający.

Wypełnienie wszystkich warunków uprawniających do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie przez podmiot prowadzący skład podatkowy (Spółkę), co potwierdzać będzie podpisany przez zużywający podmiot gospodarczy dokument dostawy, uwalnia Spółkę od odpowiedzialności za dalsze niewłaściwe użycie tych wyrobów. Podmiot nabywający wyroby akcyzowe z zerową stawką podatku akcyzowego nadaje im odpowiednie przeznaczenie, określone w dokumencie dostawy, które ostatecznie zostaje zrealizowane w momencie zużycia ich do wskazanych celów. Zatem zużycie nabytych wyrobów akcyzowych do celów innych niż wynika to z dokumentu dostawy, obciążać będzie podmiot zużywający.

Zatem w sytuacji, gdy Spółka wypełni wszystkie warunki dla zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego, w tym będzie posiadać stosowne oświadczenie podmiotu odbierającego na dokumencie dostawy potwierdzające prawidłowość danych w nim zawartych (data, podpis, krótki opis i podstawa prawna stosowania zerowej stawki akcyzy), Spółka będzie mogła opodatkować te wyroby ww. stawką (0 zł) również w sytuacji, gdy podmiot zużywający zużyje nabyte wyroby akcyzowe niezgodnie z ich przeznaczeniem (art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy w stosunku do Spółki nie znajdzie zastosowania).


Stanowisko Spółki jest zatem prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art 5 3 ustawy z dnia 3 sierpni 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi n wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia, innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1-4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art 5 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj