Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB4.4511.1236.2016.1.MS1
z 17 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2016 r. (data wpływu 7 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 7 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży nieruchomości.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej. Posiada podwójne obywatelstwo - polskie i francuskie. Jej stałym miejscem zamieszkania, w rozumieniu przepisów ustawy dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80 poz. 350 z późn. zm.) oraz przepisów umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 20 czerwca 1975 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 1 poz. 5, z późn. zm.) jest wyłącznie Francja, gdzie Wnioskodawczyni jest współwłaścicielką (wraz z mężem w ramach małżeńskiej wspólności majątkowej) nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem mieszkalnym (domem jednorodzinnym). Ma zatem w Polsce status nierezydenta i podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

W dniu 26 grudnia 2014 r. zmarła matka Wnioskodawczyni będąca obywatelką Polską, ostatnio stale zamieszkała w Polsce. Wyłączną spadkobierczynią po zmarłej matce była Wnioskodawczyni (notarialny akt poświadczenia dziedziczenia, na podstawie którego nastąpiło nabycie spadku, został sporządzony w dniu 27 marca 2015 r.). W skład spadku wchodził jedynie udział wynoszący 1/2 w spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu mieszkalnego, o powierzchni 50,80 m2, którego wartość rynkowa została oszacowana na kwotę 250.000.00 zł (wartość rynkowa odziedziczonego przez Wnioskodawczynię udziału została oszacowana na kwotę 125.000,00 zł). W wyniku dziedziczenia po matce, Wnioskodawczyni stała się wyłączną właścicielką „całego” spółdzielczego własnościowego prawa do ww. lokalu mieszkalnego, gdyż wcześniej, w 2002 r. odziedziczyła po zmarłym ojcu udział wynoszący 1/2 w tym prawie.

W dniu 1 lutego 2016 r. na mocy umowy zawartej w formie aktu notarialnego, Wnioskodawczyni dokonała sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego za kwotę 240.000.00 zł. W odniesieniu do udziału wynoszącego 1/2 w tym prawie, odziedziczonego po zmarłej matce, zbycie miało zatem miejsce przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie (tj. przed upływem 5 lat licząc od dnia 26 grudnia 2014 r., kiedy miało miejsce otwarcie spadku).


Po zbyciu spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego Wnioskodawczyni przeznaczyła część uzyskanego z tego tytułu przychodu na remont budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego) we Francji, w którym stale zamieszkuje wraz z mężem i którego jest współwłaścicielką w ramach małżeńskiej wspólności majątkowej. Za te środki zostały zakupione:

  1. elementy ceramiki i armatury łazienkowej (m. in. stanowiące elementy stałej zabudowy łazienki kabina prysznicowa i umywalka),
  2. drzwi wewnętrzne wraz z usługą montażu,
  3. płytki do wyłożenia podłogi.

Wszystkie ww. wydatki zostały poniesione w 2016 r. na terytorium Francji i są udokumentowane fakturami wystawionymi na Wnioskodawczynię przez francuskich przedsiębiorców będących podatnikami podatku od wartości dodanej.


W tym stanie rzeczy Wnioskodawczyni powzięła wątpliwości, czy w związku z odpłatnym zbyciem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego powstanie po jej stronie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce, a jeśli tak, to czy w związku z poniesionymi przez Nią wydatkami na remont będzie mogła skorzystać ze zwolnienia z tego podatku dla części dochodu.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy dochód uzyskany przez Wnioskodawczynię w związku ze sprzedażą przysługującego jej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego położonego w Polsce, w części przypadającej na udział w tym prawie nabyty w spadku po zmarłej matce Wnioskodawczyni, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce?
  2. Czy Wnioskodawczyni będzie przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych stypizowanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80 poz. 350, z późn. zm.) w sytuacji gdy część osiągniętego przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego została przeznaczona na remont budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego) we Francji, w którym Wnioskodawczyni stale zamieszkuje ze swoim mężem i którego jest współwłaścicielką (wydatki na zakup elementów ceramiki i armatury łazienkowej, drzwi wewnętrznych wraz z usługą montażu, płytek, gresów i podłóg)?

Zdaniem Wnioskodawczyni.


Ad. 1


Zdaniem Wnioskodawczyni na pierwsze z pytań postawionych w niniejszym wniosku należy udzielić odpowiedzi twierdzącej. Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że w opisanych we wniosku okolicznościach stanu faktycznego nie ulega wątpliwości, że w związku ze sprzedażą w dniu 1 lutego 2016 r. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego położonego w Polsce uzyskała dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce, w części przypadającej na udział w tym prawie nabyty w spadku po zmarłej matce Wnioskodawczyni. Powyższego wniosku nie zmienia fakt, że jedyne stałe miejsce zamieszkania Wnioskodawczyni znajduje się we Francji i w związku z powyższym Wnioskodawczyni podlega w Polsce jedynie ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Zgodnie bowiem z przepisem art. 3 ust. 2a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80 poz. 350 z późn. zm., dalej „ustawa o PIT") osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy). Natomiast zgodnie z przepisem art. 3 ust. 2b pkt 4 ustawy o PIT za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się w szczególności dochody (przychody) z położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym ze sprzedaży takiej nieruchomości.

Bez wpływu na powyższą konkluzję pozostają przepisy umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 20 czerwca 1975 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 1 poz. 5 z późn. zm.). Zgodnie bowiem z przepisem art. 13 ust. 1 tej umowy zyski pochodzące ze sprzedaży majątku nieruchomego określonego w artykule 6 ustęp 2 albo ze sprzedaży udziałów lub podobnych praw w spółce, której aktywa składają się głównie z majątku nieruchomego, podlegają opodatkowaniu w tym Umawiającym się Państwie, w którym ten majątek jest położony.

Natomiast zgodnie z przepisem art. 6 ust. 2 umowy określenie „majątek ruchomy” rozumie się według prawa podatkowego umawiającego się Państwa, w którym majątek ten jest położony. Określenie to obejmuje w każdym przypadku przynależność do majątku nieruchomego, żywy i martwy inwentarz gospodarstwa rolnych i leśnych, prawa użytkowania majątku nieruchomego, jak również prawa do zmiennych lub stałych świadczeń z tytułu eksploatacji albo prawa do eksploatacji zasobów mineralnych, źródeł i innych bogactw naturalnych. Statki żeglugi morskiej i śródlądowej oraz samoloty nie stanowią majątku nieruchomego.

Jak wynika z przytoczonych regulacji ustawy o PIT oraz polsko-francuskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, rozstrzygające znaczenie dla ustalenia, w którym państwie podlega opodatkowaniu dochód (zysk) ze sprzedaży nieruchomości lub praw majątkowych o charakterze zbliżonym do prawa własności nieruchomości (w tym spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego) ma miejsce położenia nieruchomości, a nie stałe miejsce zamieszkania podatnika. Jak zaś wskazano w opisie stanu faktycznego, lokal mieszkalny, do którego udział w spółdzielczym prawie własnościowym zbyła Wnioskodawczyni jest położony w Polsce, w miejscowości P..

Mając powyższe na względzie, na prawdzie polega twierdzenie, że dochód uzyskany przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży w dniu 1 lutego 2016 r. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego będzie co do zasady podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce. Opodatkowaniu będzie podlegał jednak wyłącznie dochód uzyskany przez Wnioskodawczynię w części przypadającej na udział wynoszący ½ w spółdzielczym prawie do lokalu mieszkalnego nabyty w spadku po zmarłej matce Wnioskodawczyni. Tylko w tej części zbycie nastąpiło bowiem przed upływem 5 lat od dnia nabycia, które to nabycie miało miejsce w dniu 26 grudnia 2014 r. (z chwilą śmierci matki Wnioskodawczyni i otwarcia spadku po niej). Natomiast pozostała część dochodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, przypadająca na udział wynoszący 1/2 w spółdzielczym prawie do lokalu mieszkalnego nabyty w spadku po zmarłym ojcu Wnioskodawczyni nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż zbycie udziału miało miejsce po upływie pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jego nabycie tj. licząc od końca 2002 r. Zgodnie zaś z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. b) ustawy o PIT źródło przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych stanowi wyłącznie odpłatne zbycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, które nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jego nabycie.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawczyni, uzyskany przez nią dochód ze zbycia w dniu 1 lutego 2016 r. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego położonego w Polsce, w części przypadającej na udział w tym prawie nabyty w spadku po zmarłej marce Wnioskodawczyni, będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce według stawki 19%. Wnioskodawczyni będzie zatem zobowiązana wykazać ten dochód w zeznaniu rocznym PIT-39, które powinno zostać przez nią złożone najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2016 r.


Ad. 2


Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że również na drugie pytanie postawione w niniejszym wniosku należy udzielić odpowiedzi twierdzącej. Co za tym idzie, Wnioskodawczyni będzie przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych stypizowanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT w sytuacji gdy część osiągniętego przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu została przeznaczona na remont budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego) we Francji, w którym Wnioskodawczyni stale zamieszkuje ze swoim mężem i którego jest współwłaścicielką (wydatki na zakup elementów ceramiki i armatury łazienkowej, drzwi wewnętrznych wraz z usługą montażu, płytek, gresów i podłóg).


Zasady zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych dochodu ze zbycia nieruchomości określone zostały w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT. Z przepisu tego wynika, że wolny od podatku dochodowego jest dochód z odpłatnego zbycia m. in. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego pod warunkiem, że:

  1. przychód ze zbycia nieruchomości zostanie wydatkowany w określonym czasie, tj. nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie,
  2. wydatkowanie to nastąpi na wskazane przez ustawodawcę cele określone w przepisie jako własne cele mieszkaniowe, których zamknięty katalog został zawarty w art. 21 ust. 25 ustawy o PIT.

Przenosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że oba warunki skorzystania ze zwolnienia zostały spełnione przez Wnioskodawczynię. Niewątpliwie spełniony został pierwszy warunek związany z czasem wydatkowania przychodu uzyskanego ze zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego. Przychód Wnioskodawczyni osiągnęła bowiem w dniu 1 lutego 2016 r., zaś jego wydatkowanie na cele wskazane w opisie stanu faktycznego nastąpiło jeszcze w 2016 r., a więc bezsprzecznie przed upływem 2 lat od daty odpłatnego zbycia. Zdaniem Wnioskodawczyni spełniła ona również drugi z warunków ustawowych niezbędnych dla skorzystania ze zwolnienia z PIT, gdyż część przychodu uzyskanego ze zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego wydatkowana została na „własne cele mieszkaniowe” Wnioskodawczyni w rozumieniu przepisów ustawy o PIT.

Katalog wydatków stanowiących wydatki na własne cele mieszkaniowe został określony w art. 21 ust. 25 ustawy o PIT. Wśród tych wydatków, w art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d) ustawy o PIT Ustawodawca wymienił m. in. wydatki na remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.


Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że wszystkie wydatki poniesione przez nią w 2016 r. na zakup :

  1. elementów ceramiki i armatury łazienkowej (m. in. stanowiącej elementy stałej zabudowy łazienki kabiny prysznicowej i umywalki),
  2. drzwi wewnętrznych wraz z usługą montażu,
  3. płytek do wyłożenia podłogi,

stanowią wydatki na własne cele mieszkaniowe Wnioskodawczyni - na remont własnego budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego) we Francji (a więc w państwie członkowskim Unii Europejskiej), w którym Wnioskodawczyni stale zamieszkuje ze swoim mężem i którego jest współwłaścicielką. W szczególności wydatki te nie dotyczą wyposażenia mieszkania (np. zakupu mebli). W tym zakresie Wnioskodawczyni podziela stanowisko zaprezentowane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, w interpretacji indywidualnej z dnia 18 listopada 2014 r. nr ILPB2/415-1041/12/14-S/ES, gdzie za wydatki na własne cele mieszkaniowe zostały uznane m. in. „koszty zakupu ceramiki i armatury łazienkowej oraz ich położenia i instalacji” oraz „koszty zakupu i montażu drzwi wewnętrznych”.


W zaistniałym stanie faktycznym spełniony będzie również dodatkowy warunek uznania wydatków poniesionych przez Wnioskodawczynię za wydatki na własne cele mieszkaniowe przewidziany w art. 21 ust 27 ustawy o PIT dla wydatków ponoszonych za granicą. Zgodnie z tym przepisem w przypadku ponoszenia wydatków na cele mieszkaniowe w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, stosuje się pod warunkiem istnienia podstawy prawnej wynikającej z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych ratyfikowanych umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, do uzyskania przez organ podatkowy informacji podatkowych od organu podatkowego państwa, na którego terytorium podatnik ponosi wydatki na cele mieszkaniowe. W przypadku Francji, na terytorium której poniesione zostały wszystkie wydatki wymienione przez Wnioskodawczynię w opisie stanu faktycznego, taka podstawa prawna została zawarta w art. 26 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 20 czerwca 1975 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 1 poz. 5, z późn. zm.). Bez znaczenia dla możliwości uznania poniesionych przez Wnioskodawczynię wydatków za wydatki na jej własne cele mieszkaniowe pozostaje natomiast okoliczność, że wydatki te zostały udokumentowane fakturami wystawionymi na Wnioskodawczynię przez francuskich przedsiębiorców będących podatnikami podatku od wartości dodanej. Wprost przewidziana w ustawie o PIT możliwość ponoszenia wydatków na własne cele mieszkaniowe za granicą z definicji implikuje ze sobą możliwość ich ponoszenia na rzecz podmiotów (przedsiębiorców) zagranicznych.

Reasumując, Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że będzie jej przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych stypizowanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT w sytuacji gdy część osiągniętego przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu została przeznaczona na remont budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego) we Francji, w którym Wnioskodawczyni stale zamieszkuje ze swoim mężem i którego jest współwłaścicielką (wydatki na zakup elementów ceramiki i armatury łazienkowej, drzwi wewnętrznych wraz z usługą montażu, płytek, gresów i podłóg).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Odnosząc się do powołanej interpretacji indywidualnej, wskazać należy, że nie jest ona wiążąca dla tutejszego Organu. Interpretacja organu podatkowego dotyczy tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w niej zawarte jest wiążące. Natomiast organy podatkowe mimo, że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami sądów i innych organów podatkowych, to nie mają możliwości zastosowania ich wprost, z tego powodu, że nie stanowią materialnego prawa podatkowego.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj